Oud 07-07-2008, 22:19
WebRepHP
WebRepHP is offline
Hallo!

Straks moeten/willen we allemaal gaan werken, en dan denk je aan s'ochtends vroeg opstaan om naar je werk te gaan en s'avonds naar huis komen. Sinds een tijdje zou dat er echter ook anders uit kunnen zien. Vroeger bekend als flexwerken heb je nu WOW werken. Dat houdt o.a. in dat je je werktijden zelf bepaalt en vanuit huis werkt.

Met mijn topic wil ik graag nagaan hoe jullie over deze nieuwe vorm van werken denken. Gaan we hiermee de files oplossen? Besparen we het milieu? Is het breed toepasbaar? En natuurlijk: Zouden jullie later liever WOW werken of zoals gewend vaste werktijden de voorkeur geven ?

groetjes!

Simon
web representative HP
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2008, 22:22
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik vind dat deze topic een kans moet krijgen, omdat het best een interessant onderwerp is. Alleen is reclame (ook dit soort relatief onopvallende reclame) op het forum niet toegestaan, dus de link heb ik verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 22:52
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Interessant onderwerp ja, ik heb hier mijn afstudeeressay over geschreven. Ik vind wow werken gewoon een hippe term voor iets wat volgt op flexwerken. Zo veel mensen werken de schooltijden van hun kinderen en gaan als ze thuiswerken heus wel eens boodschappen doen. Daar tegenover staat dat er ook 's avonds e-mailtjes verzonden worden. Dat het de files niet oplost daar heeft intermediair geloof ik onderzoek naar gedaan, het schijnt niet veel uit te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 22:56
WebRepHP
WebRepHP is offline
Hoi Adore,

bedankt voor je reactie. Ik weet dat dingen vaak snel als reclame worden gezien, sowieso als je er een link bij plaatst. Ik wil echter niets verkopen *g* maar eigenlijk iets "kopen" namelijk meningen. En om een mening te vormen heb je natuurlijk informatie nodig, vandaar de link. Verder is WOW werken geïntroduceerd door Hewlett Packard en het is dus makkelijker ipv. een hele uitleg te typen naar de desbetreffende site te verwijzen

Maar ik zie je punt natuurlijk, dus laten we het snel weer over het onderwerp hebben:

Citaat:
Gaan we hiermee de files oplossen? Besparen we het milieu? Is het breed toepasbaar? En natuurlijk: Zouden jullie later liever WOW werken of zoals gewend vaste werktijden de voorkeur geven ?
groetjes!
Simon
web representative HP
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 23:55
WebRepHP
WebRepHP is offline
Hoi Phie.!

Citaat:
Dat het de files niet oplost daar heeft intermediair geloof ik onderzoek naar gedaan, het schijnt niet veel uit te maken.
Dat klinkt interessant. Heb je een link of zoiets ?

groetjes,
Simon
web representative HP
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 00:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wat heeft World of Warcraft met telewerken te maken?


Overigens kan ik je als geograaf op een briefje geven dat ruimte en plaats altijd uit zal blijven maken. Veel dingen kun je simpelweg niet op afstand regelen (al het fysieke werk bijvoorbeeld), of functioneren dan in communicatie niet door vertraging of vervorming van het beeld (face to face praten brengt bijvoorbeeld meer over dan een telefoongesprek).
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 07:17
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik werk liever buitenshuis. Als mijn vriendin thuis zou werken en ik ook zou ik helemaal knettergek worden. Daarnaast hou je aan buitenshuis werken ook vaak nog wat sociale contacten over.

En het belangrijkste: sinds kort krijg ik reiskostenvergoeding, terwijl ik zo dichtbij woon dat ik kan lopen. Easiest money ever made, dus dat ga ik niet opgeven.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 00:23
WebRepHP
WebRepHP is offline
@T_ID

Citaat:
Wat heeft World of Warcraft met telewerken te maken?
Nouja Veel gamers zijn beter als ze hun eigen computer gebruiken - misschien geldt dat ook voor werken ?


Citaat:
Overigens kan ik je als geograaf op een briefje geven dat ruimte en plaats altijd uit zal blijven maken. Veel dingen kun je simpelweg niet op afstand regelen (al het fysieke werk bijvoorbeeld), of functioneren dan in communicatie niet door vertraging of vervorming van het beeld (face to face praten brengt bijvoorbeeld meer over dan een telefoongesprek).
Ik ben het met je eens. WOW werken houdt daarom ook wel in dat je gebruik maakt van bv een webcam voor vergaderingen. Voor dingen die je echt niet op afstand kunt regelen moet je dan soms naar kantoor komen - wat je anders elke dag zou moeten doen, dus het scheelt wel. Helemaal als je naar de files en brandstofprijzen kijkt..

@Mobius

Citaat:
Ik werk liever buitenshuis. Als mijn vriendin thuis zou werken en ik ook zou ik helemaal knettergek worden. Daarnaast hou je aan buitenshuis werken ook vaak nog wat sociale contacten over.
Dat klopt wel. Dan moet je natuurlijk wel aardige collega's hebben

Citaat:
En het belangrijkste: sinds kort krijg ik reiskostenvergoeding, terwijl ik zo dichtbij woon dat ik kan lopen. Easiest money ever made, dus dat ga ik niet opgeven.


Dat is natuurlijk iets waar je met WOW geen kans op maakt.

Denken jullie dat het concept van WOW bij grote bedrijven op lange termijn kan werken ? Bij HP werken bv alle 2400 medewerkers sinds januari vanuit huis en het gaat goed. Maar ik heb ondanks de voordelen nog niet veel andere (grote) bedrijven die omschakeling zien maken. Komt dat nog ?

groetjes,
Simon
web representative HP
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 05:53
koos20
koos20 is offline
Ik werk al savonds/snachts WHOW
en thuiswerken word hem toch niet, want dat komt er dan niet van, geen idee wat ik hier zou moeten doen voor werk ook lol.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2008, 08:52
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Denken jullie dat het concept van WOW bij grote bedrijven op lange termijn kan werken ? Bij HP werken bv alle 2400 medewerkers sinds januari vanuit huis en het gaat goed. Maar ik heb ondanks de voordelen nog niet veel andere (grote) bedrijven die omschakeling zien maken. Komt dat nog ?

groetjes,
Simon
web representative HP
Absoluut. Ik heb collega's met kinderen die regelmatig in de problemen komen als hun oppas toevallig een dagje verhinderd is. De kinderopvang kost nog steeds klauwen met geld dus een thuiswerkregeling is de ideale oplossing hiervoor. Ik ken mensen die kinderen hebben en waarvan er één thuis werkt en dat gaat prima. Op die manier kan het concept nog flink wat subsidie ontvangen ook volgens mij.

Ik denk dat die omschakeling vanzelf komt zo gauw er een ernstig banenoverschot dreigt. Ik geloof dat hier op dit moment nog geen sprake van is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware 3x geïnstalleerd programma probleem + geen machtiging
Verwijderd
15 17-01-2012 15:08
Games WoW account
Steelpan
6 25-04-2011 21:20
Liefde & Relatie vriendloos x]
Verwijderd
27 30-12-2009 13:44
Software & Hardware nieuwe videokaart, past dat wel op mn moederbord?
Verwijderd
5 18-12-2008 10:53
Software & Hardware linux linspire
marinekok
4 21-10-2006 11:16
Lifestyle wat was er een POSITIVE WOW ! waard vandaag ?
Back Door Man
497 18-12-2005 14:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.