Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2008, 20:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In november dit jaar hoop ik af te studeren als research analist. Omdat ik wat vertraging opgelopen heb kan ik niet gelijk in september beginnen aan een vervolgstudie mocht ik dit willen. Ik weet nog niet zeker of ik dit wil gaan doen en wil daar nog wat langer overna denken. Ik ben daarom van plan om iig van november - september te gaan werken. Als ik in september weer wil gaan studeren stop ik daarmee of wil ik parttime gaan werken, als ik niet verder wil studeren blijf ik werken.

Ik ga dus zeker werken van november tot september. Nu is het als analist zo dat je vaak eerst een jaarcontract krijgt. Dat zou dan dus op z'n gunstigst van november - november zijn. Maar stel nou dat ik in september weer wil gaan studeren, mag ik dan (met in acht neming van een opzegtermijn) al per september opzeggen of moet ik er dan verplicht een jaar werken?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2008, 21:01
Verwijderd
4 weken opzeg-termijn, dus je wilt in september beginnen? 31 juli je ontslagbrief inleveren dat je per 31 augustus stop. dus ja/
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 22:00
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Een werknemer heeft altijd een opzegtermijn van een maand. Let een beetje op de data daarvoor, want volgens mij kan dat nog van belang zijn. In ieder geval kan het gewoon, al kreeg je een 10-jarig contract.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Een werknemer heeft altijd een opzegtermijn van een maand. Let een beetje op de data daarvoor, want volgens mij kan dat nog van belang zijn. In ieder geval kan het gewoon, al kreeg je een 10-jarig contract.
Inderdaad, ze kunnen behoorlijk moeilijk gaan doen als ze willen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 22:17
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Inderdaad, ze kunnen behoorlijk moeilijk gaan doen als ze willen
Kan ja, maar dat hoeft niet en bovendien bereiken ze er niet zo heel veel mee..

Een brief met mededeling van opzegging van het contract met inachtneming van de opzegtermijn is al voldoende. Ik bedoelde meer: sommige bedrijven rekenen van halve maand tot halve maand (denk aan salariëring), maar ik weet niet of dat ook van invloed is voor de opzegging. Maar zoiets valt tegen die tijd altijd na te zoeken / na te vragen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Een werknemer heeft altijd een opzegtermijn van een maand. Let een beetje op de data daarvoor, want volgens mij kan dat nog van belang zijn. In ieder geval kan het gewoon, al kreeg je een 10-jarig contract.
Volgens mij zit er een clausule in mijn contract dat ik een maand extra opzegtermijn heb voor ieder gewerkt jaar met een maximum van 3 of 4. En dat contract is juridisch al eens getest door een collega van mij. Maar dit gaat natuurlijk maar om een jaarcontract.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 17:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik weer ga studeren weet ik dat waarschijnlijk toch al in juni (ivm inschrijven master) dus dan kan ik best in juni ook al per september m'n contract opzeggen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 17:42
Verwijderd
Hetgeen hierboven staat is niet juist.
Je hebt een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd en deze kan niet zomaar tussentijds worden opgezegd, door jou niet en door de werkgever niet.
Indien je een clausule laat opnemen die tussentijdse opzegging mogelijk maakt, dan is dit uiteraard wel weer mogelijk. Anders kan je alleen in je proeftijd je contract opzeggen of ivm een dringende reden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 18:04
Verwijderd
En nog even ten overvloede: ook al was er sprake geweest van een contract voor onbepaalde tijd: de opmerking dat de opzegtermijn van de werknemer altijd 1 maand is, is niet correct. Schriftelijk kan een opzegtermijn worden overeengekomen van ten hoogste 6 maanden.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2008, 13:12
Lina27
Lina27 is offline
Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd eindigt automatisch op de afgesproken datum. Als je wil dat je in deze bepaalde tijd weg kunt, dan zal je dit schriftelijk moeten afspreken met je werkgever; vaak staat dit in de arbeidsovereenkomst.
Dus er moet letterlijk in je arbeidsovereenkomst staan, dat beide partijen tussentijds mogen opzeggen. Als dit er niet staat dan mag je dus niet eerder weg!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 15:42
davle
davle is offline
Een arbeidsovereenkomst van een jaar geldt inderdaad voor een jaar, en kan als dat niet in de overeenkomst is opgenomen niet tussentijds (ook niet met in acht nemen van opzegtermijn) worden opgezegd. Als je dan toch stopt met werken kan je werkgever via de rechter je een schade vergoeding proberen te laten betalen. Je moet er dan ook voor zorgen dat je of een maand opzegtermijn in je contract laat opnemen of je spreekt af dat je een 10 maanden contract krijgt...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 22:43
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ok, dan zat ik fout, da's niet goed (jaja), maar kan iemand het voor mij onderbouwen met artikelen? Dan weet ik dat ook weer.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 23:08
Verwijderd
Ja hoor, dat kan ik wel :

7:667 lid 3
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 23:29
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Dank!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 12:27
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik denk dat als je aangeeft dat je per september mischien gaat studeren ze daar rekening mee houden. En gaan studeren lijkt me een dringend genoeg reden om het contract voortijdig op te zeggen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Slechte kamer
Verwijderd
20 23-01-2011 16:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.