Oud 16-07-2008, 00:33
Verwijderd
Hallo,

Een jaar geleden beste ik een harde schijf bij een webshop. 500GB, ongeveer 100 euro. Goed hij gaat kapot, ik heb het ding nog geen jaar. Dat klopt niet, dus ik neem contact op. Bladiebla, ik vraag of ik het terug zal sturen. Ja, ik heb alles gegecheck. Ik had al driehonderd keer een nieuwe besturingssysteem erop gezet. Dat ding ging dood, en het hield het nog langer uit dan ik dacht.

Ik stuur het terug, boem, ik hoor niets meer van ze. Ze werken met 'tickets' en daar beanwoorden ze in en kan je in gesprek gaan. Dus gewoon e-mails sturen, wat wellicht via een database gaat. Hoe dan ook, ik stuur een aantal. Niks geen antwoord meer. Maar een nieuwe ticket, ook niets. Het is mijn eigendom, ook al is ie stuk. Ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe schijf van die fuckers, maar als dat er niet in zit wil ik mijn oude kapotte schijf. Waarom? Omdat ze eikels zijn blijkbaar? Wie zal het zeggen.

Hoe dan ook, wat kan ik doen? Wat zijn mijn rechten als consument in dit conflict? Ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2008, 10:18
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Uit je verhaal maken we op dat je een harde schijf hebt teruggestuurd naar de verkoper, aangezien deze defect bleek te zijn binnen een jaar na aanschaf. Je hebt sindsdien niets meer van de verkoper gehoord, ondanks het aantal e-mails die je hebt gestuurd om een reactie van hen te krijgen. Je vraagt je af wat je rechten zijn in deze.

Je hebt in eerste instantie recht op een goedwerkend product. Je mag verwachten dat een harde schijf langer meegaat dan een jaar. De verkoper is verplicht om een oplossing in de vorm van herstel of vervanging aan te bieden, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Deze verplichting komt voort uit de koopovereenkomst die je met hem bent aangegaan. Op het moment dat de verkoper niets van zich laat horen, kun je hem schriftelijk in gebreke stellen.

In gebreke stellen wil zeggen dat je de verkoper schriftelijk (aangetekend) aangeeft dat je hem nog een laatste kans geeft om binnen een redelijke termijn (van bijvoorbeeld 2 weken) herstel of vervanging aan te bieden. Je geeft in de brief aan dat als hij de termijn overschrijdt, je de koopovereenkomst ontbindt. Je hebt dan recht om je aankoopbedrag terug te krijgen. Als de verkoper ook hier niet op reageert, kun je nagaan of de verkoper is aangesloten bij de Thuiswinkel.org. Als dit zo is, kun je een onafhankelijk bindende uitspraak krijgen via de Geschillencommissie Thuiswinkel. Voor meer informatie over de voorwaarden en procedure kun je de website www.geschillencommissie.nl raadplegen.

De volgende brief kan je als voorbeeld gebruiken:

Voorbeeldbrief - Laatste mogelijkheid voor verkoper om product te herstellen
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument

Laatst gewijzigd op 16-07-2008 om 10:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.