Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2005, 08:47
0o-meisje-o0
0o-meisje-o0 is offline
hallo
ik werk bij een chinees restaurant nu.. en daar heb ik dus zo'n loonbelastingverklaring ingevuld. Maar nu heb ik nog een ander baantje, voor een paar uurtjes in de week! en daar kan ik het dus niet meer op invullen! maar wat betekend dit precies? is dit erg voor de baas waar ik nu ga werken of?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2005, 09:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dat betekent dat jij bij één van je baantjes (die waar je het minst werkt is het handigst) loonbelasting moet gaan betalen. Daardoor ontvang je maandelijks minder geld; je betaalt er dus je belasting van. Uiteindelijk kan je dat, als je niet teveel hebt verdiend, weer terugvragen van de belastingdienst.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 09:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
0o-meisje-o0 schreef op 09-11-2005 @ 09:47 :
hallo
ik werk bij een chinees restaurant nu.. en daar heb ik dus zo'n loonbelastingverklaring ingevuld. Maar nu heb ik nog een ander baantje, voor een paar uurtjes in de week! en daar kan ik het dus niet meer op invullen! maar wat betekend dit precies? is dit erg voor de baas waar ik nu ga werken of?
Dat kan je daar nu niet meer invullen nee.
In Januari kan je echter wanneer je minder hebt verdient met beide baantjes samen dan ongeveer 6000 euro. het bedrag dat je betaald hebt terug vragen via een T-Biljet van de belastingdienst

Groetjes
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 12:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
heb ik ook nog een vraagje...

ik heb ook ooit zo'n ding ingevuld, maar ik werk daar niet meer. Wordt dat stopgezet ofzo? Hoe werkt dat als ik straks ergens anders ga werken?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-11-2005 @ 13:35 :
heb ik ook nog een vraagje...

ik heb ook ooit zo'n ding ingevuld, maar ik werk daar niet meer. Wordt dat stopgezet ofzo? Hoe werkt dat als ik straks ergens anders ga werken?
Dat wordt automatisch stopgezet als je ontslag neemt/ ontslagen wordt.

Als je twee baantjes tegelijk hebt moet je ook twee loonbelasting verklaringen invullen. Je kan maar op een baantje korting krijgen over je loonbeasting en als je dat een beetje slim aanpakt, doe je dat over het baantje dat het meeste betaalt. Je schrikt je overigens wel de geldtyfus als je je loonstrook krijgt van het baantje waarop je geen loonheffingkorting hebt. Op dat loonstrookje lever je dan makkelijk 1/3 in. Maar dat geld kan je volgend jaar weer terugvragen met een tj biljet.
Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Werk, Geld & Recht loonheffing ??????
pnut
7 26-08-2007 14:46
Werk, Geld & Recht loonheffing
Verwijderd
4 28-09-2005 18:29
Werk, Geld & Recht loonheffing
Snoezuuurrr
5 02-02-2005 17:58
Werk, Geld & Recht Loonheffing
tanne
8 22-01-2005 09:28
Werk, Geld & Recht loonheffing, arbeidskorting?
Verwijderd
3 02-03-2004 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.