Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2008, 16:05
koos20
koos20 is offline
Hallo, kan iemand mij misschien vertellen of ik ook rechten heb bij het aantal uren via een uitzendburo?

Verhaal als volgt:
ik werk nu enige tijd bij een bedrijf die mij als 36urige heeft aangenomen via een uitzendburo.
na een aantal week werd dit 30uren/week.
Toen kwamen ze aan dat volgens arbo ik maar 3dagen per week mocht werken in de ''nachtdienst'' (20.00-02.00), dus moest ik maar even 18uren gaan werken.

het nieuwe verhaal is dat ze me nu 12uur willen laten werken.
want mocht maximaal 29,5dienst per 13week...
kan dit zomaar?
ik zit aan ontslag te denken, omdat ik hier dus ook niet van kan rondkomen.
aan de anderekant.. wat word het volgende vage werkgevers.


ps. iemand die mijn dienst overneemt, zou dan dus ook maar 12uren mogen werken.. uiteraard werkt deze persoon gewoon 36uur en ook in dezelfde nachtdienst tijdstippen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2008, 15:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, uitzendkrachten zijn juist bedoeld om op dergelijke manier flexibel in te zetten. Niets staat je in de weg om aan te brengen dat je daarvan niet kan rondkomen, en vele werkgevers zullen dat ook begrijpen, maar goed, in principe is dit, tenzij je een afwijkend contract hebt, de normale gang van zaken.

Van belang is dan of jij vanaf een uitzendbureau (uitzendburo's bestaan niet) in dienst bent getreden bij een werkgever, en dus een normaal contract hebt zoals anderen, of dat je in dienst bent bij het uitzendbureau, en het bedrijf opdrachtgever van het uitzendbureau is.
In de laatste situatie is er niet gek veel dat je eraan kunt doen. Zoals gezegd is dat precies het punt van uitzendkrachten.

Overigens, was jij niet degene die eerder een topic had over dergelijke nachtdienst-capriolen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 08:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Het ligt er natuurlijk ook aan hoelang je bij een uitzendburo zit hoe het met betalingen zit enzo je hebt namelijk 3 schalen in de uitzendCAO. Indien er mensen zijn die meer hierover willen weten moeten ze het zeggen dan zal ik dit uitgebreid gaan uitleggen als ik thuis zit met mijn naslag werk want ik ken het ook niet helemaal uit me hoofd.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Werkelozen moeten elke baan accepteren
Kitten
44 03-04-2009 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.