Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2008, 12:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Heck, mijn jas alleen al kostte € 400.
Maar goed, dan heb je ook iets dat jaren meegaat en wat volledig waterdicht is, en je kunt dragen van -20 tot +30 graden. Probeer daar meer eens aan te tippen met die goedkope stoffen jassen.

Ik houd niet echt bij wat dat op jaarbasis en daarmee gemiddeld op maandbasis kost, maar ik denk dat ik niet aan de € 7200 in een jaar zal komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2008, 17:47
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ik vind €600 eigenlijk te weinig, als ik kijk naar wat ik uitgeef.
Schoenen zijn al snel €100. Een jas is ook niet heel erg goedkoop. En dan nog de rest van je kleren (waaronder ook sokken, ondergoed etc.)
Mijn schoenen zijn zelfs nog duurder (moeilijke voeten), ik heb een goede zomer en winterjas en genoeg ondergoed en sokken om drie weken niet te hoeven wassen. En toch kan ik makkelijk vijf jaar met dat geld doen. Gewoon geen idioot dure merkbroeken e.d. kopen en geen shirts van flinterdunne stof waarvan je op je klompen kunt aanvoelen dat er voor het eind van het jaar al een gat in zit. Ik had vorige week dringend shirts nodig (jonge kat en kleding onbeschermd aan het wasrek... geen goede combo ) en heb voor ongever 40 euro vijf hele leuke shirts gevonden van goede kwaliteit stof. Niet flinterdun, maar gewoon fatsoelijke dikte, met goed afgewerkte naden. Als ik de kat wat beter in de gaten hou, gaan die shirts zeker drie jaar mee. Waarschijnlijk zelfs langer. Ook heb ik vier jaar geleden voor 50 euro een hele mooie rode wintertrui gekocht, die toen voor mijn gevoel wat aan de dure kant was, maar er nu nog steeds uitziet als nieuw. Zolang je maar voor kwaliteit gaat, en niet één of ander dom merk waar je vooral betaald voor de reclame.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 17:51
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Heck, mijn jas alleen al kostte € 400.
Maar goed, dan heb je ook iets dat jaren meegaat en wat volledig waterdicht is, en je kunt dragen van -20 tot +30 graden. Probeer daar meer eens aan te tippen met die goedkope stoffen jassen.
Ik heb een winterjas die al ruim vijf jaar oud is, alles doet wat jij opnoemde en er nog steeds uitziet en aanvoelt als nieuw. Kostte me 80 euro. Je bent afgezet
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 24-06-2008 om 18:01.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 21:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb een winterjas die al ruim vijf jaar oud is, alles doet wat jij opnoemde en er nog steeds uitziet en aanvoelt als nieuw. Kostte me 80 euro. Je bent afgezet
Die kon je alleen niet ook in de zomer aan. Kwestie van wintervoering eruit en hoppa hier. De stof ademt bovendien, dus geen overmatig gezweet.

Ik heb dat systeem nog niet in goedkopere jassen zien zitten. Maar die dingen van H2O of Gaastra zijn in feite een klasse apart ten opzichte van alledaagse jassen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 22:17
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Die kon je alleen niet ook in de zomer aan. Kwestie van wintervoering eruit en hoppa hier. De stof ademt bovendien, dus geen overmatig gezweet.

Ik heb dat systeem nog niet in goedkopere jassen zien zitten. Maar die dingen van H2O of Gaastra zijn in feite een klasse apart ten opzichte van alledaagse jassen.
Dat is waar, mijn vulling zit vast. Maar verder is mijn stoere budgetjas bestand tegen temperaturen van -25 (kouder heb ik nog niet kunnen testen), zo waterdicht als je ze kan krijgen en ook winddicht. En heel erg stevig

Ik heb en aparte zomerjas van 30 euro, samen met mijn winterjas nog steeds goedkoper dan jouw exemplaar . 400 euro... voor dat geld verwacht ik dat die jas in de winter warme chocola voor me maakt en mij in de zomer koude druiven voert op een strandstoel.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 02:15
Verwijderd
Citaat:
Heck, mijn jas alleen al kostte € 400.
Maar goed, dan heb je ook iets dat jaren meegaat en wat volledig waterdicht is, en je kunt dragen van -20 tot +30 graden. Probeer daar meer eens aan te tippen met die goedkope stoffen jassen.

Ik houd niet echt bij wat dat op jaarbasis en daarmee gemiddeld op maandbasis kost, maar ik denk dat ik niet aan de € 7200 in een jaar zal komen.
400 euro voor een jas Jij hebt dus echt geld teveel zeker
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 14:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
400 euro voor een jas Jij hebt dus echt geld teveel zeker
Mwo, in de tijd dat je zo'n ding verslijt, verslijt je vier a vijf goedkopere jassen, dus op de lange duur is het niet zo gek.

Ik begin nu door de zool van mijn schoenen van € 75 heen te raken. Mijn vriendin is in de tussentijd door het derde paar schoenen van rond de € 20-25 heen, gekocht bij 'meer schoen voor minder poen' in Utrecht.

Ook bijna dezelfde verhouding prijs-levensduur dus. In ruil voor dat beetje extra krijg je dan vervolgens een klap meer gemak. Vaak loont het om net dat beetje meer te kopen, of in ieder geval een middenmoter qua prijs.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 16:02
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Mwo, in de tijd dat je zo'n ding verslijt, verslijt je vier a vijf goedkopere jassen, dus op de lange duur is het niet zo gek.

Ik begin nu door de zool van mijn schoenen van € 75 heen te raken. Mijn vriendin is in de tussentijd door het derde paar schoenen van rond de € 20-25 heen, gekocht bij 'meer schoen voor minder poen' in Utrecht.

Ook bijna dezelfde verhouding prijs-levensduur dus. In ruil voor dat beetje extra krijg je dan vervolgens een klap meer gemak. Vaak loont het om net dat beetje meer te kopen, of in ieder geval een middenmoter qua prijs.
nog even afgezien van het feit dat de iets betere schoenen vaak veel lekkerder lopen...
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 18:03
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Mwo, in de tijd dat je zo'n ding verslijt, verslijt je vier a vijf goedkopere jassen, dus op de lange duur is het niet zo gek.

Ik begin nu door de zool van mijn schoenen van € 75 heen te raken. Mijn vriendin is in de tussentijd door het derde paar schoenen van rond de € 20-25 heen, gekocht bij 'meer schoen voor minder poen' in Utrecht.

Ook bijna dezelfde verhouding prijs-levensduur dus. In ruil voor dat beetje extra krijg je dan vervolgens een klap meer gemak. Vaak loont het om net dat beetje meer te kopen, of in ieder geval een middenmoter qua prijs.
Maar 400 euro is echt belachelijk veel hoor . Dan betaal je vooral voor het merk en niet voor het product zelf

Betreft schoenen ben ik het met je eens: ik heb ooit de fout gemaakt om hele goedkope winterschoenen te kopen voor een prikkie, en nog diezelfde winter kon ik ze weggooien. Zelfs mijn sokken waren warmer en steviger dan die dingen! Nu koop ik gewoon een goed paar stappers die, als ik ze een beetje verzorg, makkelijk vijf jaar meegaan.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 18:06
Verwijderd
Mwa, ik denk dat dat ook afhangt van wat je ermee doet. Ik zou niet graag mijn budgetwinterjas aanhebben tijdens het zeilen. Mijn 5 jaar oude Gaastra daarentegen; geen probleem

Daarnaast komen ook dat soort dingen in de uitverkoop
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 18:39
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
wat maakt het nou uit hoeveel jullie uitgeven aan kleding enzo, feit blijft dat een bijdrage van €550 veel is. zeker als je €600 nodig denkt te hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 19:42
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Mwa, ik denk dat dat ook afhangt van wat je ermee doet. Ik zou niet graag mijn budgetwinterjas aanhebben tijdens het zeilen. Mijn 5 jaar oude Gaastra daarentegen; geen probleem

Daarnaast komen ook dat soort dingen in de uitverkoop
Mja... 's ochtend door de sneeuw naar de trein fietsen (vijf hele minuten ) vraagt misschien iets minder van een jas dan zeilen

maar 400 euro... daar koop je bijna een playstation 3 van. Dan ga ik wel zeilen in m'n beha
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Mwo, in de tijd dat je zo'n ding verslijt, verslijt je vier a vijf goedkopere jassen, dus op de lange duur is het niet zo gek.

Ik begin nu door de zool van mijn schoenen van € 75 heen te raken. Mijn vriendin is in de tussentijd door het derde paar schoenen van rond de € 20-25 heen, gekocht bij 'meer schoen voor minder poen' in Utrecht.

Ook bijna dezelfde verhouding prijs-levensduur dus. In ruil voor dat beetje extra krijg je dan vervolgens een klap meer gemak. Vaak loont het om net dat beetje meer te kopen, of in ieder geval een middenmoter qua prijs.
Kwaliteit kopen is altijd beter, daar ben ik het zeker mee eens.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 20:21
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Duur of niet, boeiend. Maar goed, stel TS heeft al een goede jas en schoenen, dan is 600 euro voor kleding veel. En anders leer je maar je geld anders te besteden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 20:46
Verwijderd
Mwa, het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen of weten wanneer de uitverkoop begint.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 21:48
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Mijn winterjas kostte in de uitverkoop 70 euro. Dat was noodzaak, omdat mijn vorige winterjas kapot ging op het moment dat jassen eigenlijk al niet meer in de verkoop waren (lentemode was alweer begonnen).

Toch; goeie jas en ik ben er heel blij mee. Lekker warm en toch zeker niet te dik. Maar ik hoef dan ook niet te zeilen of barre weersomstandigheden te doorstaan (als je Nederland op sommige momenten even niet meerekent). Dus het idd een kwestie van wat je missen kunt. Is een jas duur, bezuinigen op een ander kledingstuk.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 22:55
deoxyribose
deoxyribose is offline
Schoenen zijn echt geen honderd euro per paar, je bent student kom op, dan kan je wel van goedkope merkloze kleding leven.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Schoenen zijn echt geen honderd euro per paar, je bent student kom op, dan kan je wel van goedkope merkloze kleding leven.
Citaat:
Mwa, het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen of weten wanneer de uitverkoop begint.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 07:39
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Mijn winterjas kostte in de uitverkoop 70 euro. Dat was noodzaak, omdat mijn vorige winterjas kapot ging op het moment dat jassen eigenlijk al niet meer in de verkoop waren (lentemode was alweer begonnen).

Toch; goeie jas en ik ben er heel blij mee. Lekker warm en toch zeker niet te dik. Maar ik hoef dan ook niet te zeilen of barre weersomstandigheden te doorstaan (als je Nederland op sommige momenten even niet meerekent). Dus het idd een kwestie van wat je missen kunt. Is een jas duur, bezuinigen op een ander kledingstuk.
70 euro voor een warme, water en windtdichte winterjas is niet zo duur hoor. Alleen moet het dan geen flinterdun gevalletje zijn dat elk moment uit elkaar kan vallen, want dan ben je wel afgezet

Citaat:
Schoenen zijn echt geen honderd euro per paar, je bent student kom op, dan kan je wel van goedkope merkloze kleding leven.
Schoenen zijn een verhaal apart: als je zoals ik hele smalle voeten hebt, zijn er maar weinig schoenen die goed zitten. Ik geef echt geen reet om merkshirts en broeken, maar voor schoenen maak ik een uitzondering. Ecco voor winterschoenen en Nike/adidas voor sport/zomerschoenen zijn de enige merken die voor mij smal genoeg vallen. Gelukkig zijn die dingen wel zodanig stevig dat ik dan ook meteen voor vijf jaar klaar ben. Op de lange termijn ben ik dus zelfs goedkoper uit
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht betaalrekening
babbelientje
17 13-08-2007 14:48
Werk, Geld & Recht Kinderbijslag vs. stufi
Heleeeeen
24 11-08-2007 15:07
Studeren Deeltijd niet vergoed?!
Yab-Yum
70 09-03-2007 18:48
Werk, Geld & Recht Kostgeld
Hulk
51 12-10-2006 18:17
Liefde & Relatie Geld voorschieten aan je lover
Lunaaaaa
77 16-08-2006 17:23
Werk, Geld & Recht Kan je uberhaupt overleven als student?
Yos
147 16-12-2005 12:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.