Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2008, 18:55
__shawty
__shawty is offline
Hee,
Ik had een vraagje he..
Ik heb een vakantiebaandje geregeld, maar ik heb net zo 'n mailtje ontvangen dat ik de loonbelastingverklaring nog moesten opsturen.
Wat houdt dat precies in?
Alvast super bedankt!
Advertentie
Oud 20-06-2008, 20:54
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Hier staat ie: http://download.belastingdienst.nl/b...h0082z71pl.pdf

Uitleg staat er bij.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Oud 20-06-2008, 21:11
Verwijderd
Jon redt de dag
Oud 08-07-2008, 16:32
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Door een loonbelastingverklaring kun je kiezen of je wil dat belastingen meteen met de uitbetaling van je loon worden verrekend, of niet. Als je er voor kiest krijg je dus meer loon en betaal je direct relatief minder belasting, omdat je nog jong bent (daarom heb je daar ook recht op).
Vul je het formulier zo in dat dit niet gebeurt (dus 'nee'), dan betaal je teveel belasting over je loon, maar kun je dit volgend jaar rond maart terugvorderen met een belastingaangifte. Dit is, zoals in de link hierboven staat, met het TJ-biljet.
Maar aangezien je er niet zoveel vanaf weet, kun je beter invullen dat je de loonbelasting in wil laten gaan. Neem als datum de datum dat je in dienst treedt, dan kan het niet misgaan.

Je mag alleen geen ja invullen als je al een andere werkgever hebt waar je al voor de loonheffingskorting hebt gekozen (dus 'ja' op het formulier). Dan krijg je teveel korting en betaal je te weinig belasting, waardoor dit later weer wordt teruggevorderd. Dat is vervelend.

Maar goed, er kan dus niet zoveel fout gaan. Alleen je werkgever wil dat weten natuurlijk!

(Kom ik wel op het punt aan dat dit eigenlijk in het algemene belastingtopic moet, dus ik zet, ondanks de redding van Jon, een slotje op de topic. Als je nog vragen over hebt kun je naar die algemene topic gaan, of mij even PM'en. Ik wil dan ook wel verder uitleg geven. Maar ik denk dat alles zo wel goed behandeld is. )
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.