Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2008, 16:30
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb vandaag, op aanraden van het asiel waar ik mijn hond vandaan heb, een soort muilkorfje gekocht, omdat hij buiten redelijk fel is naar andere honden. Volgens de gebruiksaanwijzing op internet heb ik de hond er aan laten wennen, zodat hij hem niet steeds af wil doen. Helaas is toch een paar keer met zijn poten over de muilkorf gegaan, waardoor twee 'verstelbandjes' van plastic zijn afgebroken.

Ik ben zeer ontevreden, omdat ik vind dat zoiets niet binnen een paar uur stuk hoort te gaan.

Sta ik in mijn recht als ik terugga naar de dierenwinkel en het om wil ruilen?

Even voor de duidelijkheid: het is zo'n ding.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2008, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vandaag, op aanraden van het asiel waar ik mijn hond vandaan heb, een soort muilkorfje gekocht, omdat hij buiten redelijk fel is naar andere honden. Volgens de gebruiksaanwijzing op internet heb ik de hond er aan laten wennen, zodat hij hem niet steeds af wil doen. Helaas is toch een paar keer met zijn poten over de muilkorf gegaan, waardoor twee 'verstelbandjes' van plastic zijn afgebroken.

Ik ben zeer ontevreden, omdat ik vind dat zoiets niet binnen een paar uur stuk hoort te gaan.

Sta ik in mijn recht als ik terugga naar de dierenwinkel en het om wil ruilen?

Even voor de duidelijkheid: het is zo'n ding.

[afbeelding]
Van een muilkorf mag worden verwacht dat de hond er hinder aan ondervindt. Het product moet dus tegen een stootje kunnen. Dit product voldoet dus niet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs aan mag stellen. Je kan dus terug naar de winkel gaan en een nieuw product vragen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 18:36
Verwijderd
Zo'n ding hoort inderdaad tegen een stootje te kunnen.
Omruilen lijkt me niet meer dan redelijk!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 19:22
Go
Avatar van Go
Go is offline
En als ze moeilijk doen zeg je dat je anders die dure zak met hondenvoer van 50 euro per stuk daar ook niet meer gaat kopen. Ze doen vast niet moeilijk over een muilkorf van een tientje.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Van een muilkorf mag worden verwacht dat de hond er hinder aan ondervindt.
goeie

Ontopic: gewoon terug brengen, dat product deugde niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 22:03
Verwijderd
Boek 7, artikel 17 van het Burgerlijk Wetboek is de oplossing voor je probleem.

1.
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

3.
Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.

4.
Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan behoefde te beantwoorden.

5.
De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.

6.
Bij koop van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de zaak daaraan behoeft te beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 13:45
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
In de situatie die je beschrijft is er inderdaad sprake van een ondeugdelijk product (ervan uitgaande dat de muilkorf goed volgens de voorschriften is gebruikt). Een muilkorf moet tegen een stootje kunnen.

Je hebt recht op kosteloos herstel of vervanging van de muilkorf binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast.

We adviseren je terug te gaan naar de verkoper of eventueel gebruik te maken van de volgende voorbeeldbrief:

Voorbeeldbrief - Verzoek herstel of vervanging ondeugdelijk product

Op ConsuWijzer vind je nog meer informatie over je rechten bij een ondeugdelijk product:

Je rechten bij een ondeugdelijk product
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 19:13
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben vanmiddag terug gegaan naar de winkel. Eerst had ik opgebeld om te vragen wat ze eraan konden doen. Eerst moest de opzichter ernaar kijken en dan bepaalde hij of het product omgeruild kon worden. Gelukkig stond er een paar uur later iemand anders bij de kassa, die het product meteen retour nam en mij het geld teruggaf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Gelovig?
LauraJansen
500 01-01-2011 12:25
Werk, Geld & Recht Klachten HP-laptop. Wat is de beste weg?
Verwijderd
28 12-02-2010 21:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Moslimziekenhuis
WärteR
501 14-10-2006 01:57
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
Levensbeschouwing & Filosofie Mens en Dier
Evito
57 02-04-2003 13:41
Flora & Fauna houding van het nieuwe kabinet tov natuur, landbouw enz.
Kupu
22 28-02-2003 09:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.