Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2008, 20:03
Caps
Caps is offline
Is het mogelijk een bedrag dat ik maandelijks betaal éénmalig terug te halen. Ik heb nu namelijk 1 maand teveel betaalt. Weet iemand of dit mogelijk is? En zo ja, moet dit binnen een bepaalde tijdsperiode?

Gegroet,

__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2008, 20:07
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Nee, als je het al hebt overgemaakt kun je het niet terughalen.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 20:08
Caps
Caps is offline
Ik had gehoord dat als je een periodieke overschrijving deed dit wel mogelijk was?
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 20:10
Verwijderd
Incasso's kun je wel terughalen (storneren). Hoe dit precies zit met periodieke overschrijvingen die jij zelf doet, zou ik niet weten.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 20:17
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Inderdaad, die incasso's wel. En verder vind ik op postbank dit:

Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug?
Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugschrijven naar uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u Postbank eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:

* Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
* Schrijf een brief aan de Postbank Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
* Voeg een kopie van de afrekening bij met daarop de overschrijving
* Stuur dit naar (zonder postzegel):
Postbank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem

Postbank zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. Postbank kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 20:18
Caps
Caps is offline
Het is toch geen eenmalige overschrijving? Ik deed dit al 6 maanden ofzo, en had hem toen stop moeten zetten. Dit was ik echter vergeten, zodat er een 7x betaalt werd. Dit was echter ongewenst.
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 20:20
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Ja, meer vind ik niet op postbank.nl
Bel de informatielijn anders
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Het is toch geen eenmalige overschrijving? Ik deed dit al 6 maanden ofzo, en had hem toen stop moeten zetten. Dit was ik echter vergeten, zodat er een 7x betaalt werd. Dit was echter ongewenst.
Heb jij daarvoor een machtiging afgegeven of heb jij zelf iedere keer dat geld overgemaakt (al dan niet automatisch via internetbankieren)?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 20:56
pietervdb
Avatar van pietervdb
pietervdb is offline
hehe terug vragen van de desbetreffende partij
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 20:10
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Het is toch geen eenmalige overschrijving? Ik deed dit al 6 maanden ofzo, en had hem toen stop moeten zetten. Dit was ik echter vergeten, zodat er een 7x betaalt werd. Dit was echter ongewenst.
Je hebt het zelf overgemaakt. Je hebt wel recht op het geld, maar dat zul je bij diegene naar wie je het overgemaakt hebt moeten gaan halen. Dat kun je niet zomaar via je bank doen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:26
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
In de WFD (Wet Financiële Dienstverlening) staat dat bedragen die zélf overgeboekt zijn (ook POV's) niet door de bank terug te halen zijn. Incasso's kunnen in de meeste gevallen teruggeboekt worden, tenzij er een weigeringstermijn is. Zo'n weigeringstermijn kan variëren van 0, 5 tot 30 dagen. De meeste incasso's hebben een weigeringstermijn (terugboektermijn) van 30 dagen.

Als je een bedrag per abuis overboekt naar een verkeerd rekeningnummer kan de bank wel een bemiddelingsopdracht voor je uitvoeren. Zij sturen een brief naar de begunstigde met het verzoek het bedrag z.s.m. terug te boeken. Als de begunstigde een klant is van een andere bank wordt diezelfde brief naar de andere bank gestuurd, zij regelen het verder. Meestal heb je dan binnen twee weken je geld terug.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 19:19
Caps
Caps is offline
Dus ik ben op dit moment dus genaait? Degene die ik dus die maand extra heb betaald, weigert dat bedrag terug te storten! En omdat het hier niet gaat om een klein bedrag, zou ik toch graag verdere actie ondernemen. Wat zijn mijn mogelijkheden?
__________________
Falen = geen optie
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 19:43
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Dus ik ben op dit moment dus genaait? Degene die ik dus die maand extra heb betaald, weigert dat bedrag terug te storten! En omdat het hier niet gaat om een klein bedrag, zou ik toch graag verdere actie ondernemen. Wat zijn mijn mogelijkheden?
Regel in ieder geval eerst dat verdere betalingen stopgezet worden. Gebruik je postbank.nl, dan kan dat via de site. Zo niet, gebruik dan een POV-formulier, kan je bij de klantenservice krijgen. Als de begunstigde het bedrag niet terug wil storten zou ik allereerst dreigen de cops te bellen. Doet ie het dan nog niet, ook echt de cops bellen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 20:15
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Dus ik ben op dit moment dus genaait? Degene die ik dus die maand extra heb betaald, weigert dat bedrag terug te storten! En omdat het hier niet gaat om een klein bedrag, zou ik toch graag verdere actie ondernemen. Wat zijn mijn mogelijkheden?
Je bent niet genaaid, je hebt jezelf genaaid. Subtiel verschil, maar wel een belangrijke. Je hebt zelf de opdracht gegeven tot betaling en daar was je neem ik aan met je volle verstand bij, dus gaat de bank dat niet voor je terugdraaien.

Als je dat geld echter niet verschuldigd bent dan kom je op het terrein van een onverschuldigde betaling, en in principe moet de ontvanger dan het geld terug sturen, maar als hij dat weigert wordt het waarschijnlijk wel lastig.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 07:33
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Als je dat geld echter niet verschuldigd bent dan kom je op het terrein van een onverschuldigde betaling, en in principe moet de ontvanger dan het geld terug sturen, maar als hij dat weigert wordt het waarschijnlijk wel lastig.
Ik heb wel vaker meegemaakt dat de politie dit soort problemen keurig oploste.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.