Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2010, 18:12
--Drol.
--Drol. is offline
Heeee,
Ik doe volgend schooljaar mijn examen,
hierna wil ik graag bedrijfseconomie gaan studeren
en ook op kamers.
Die studie is gewooon echt in bijna elke stad te vinden!
Ik gaa deze zomer nog met de zomertour van NS veel steden
af om te kijken waar ik me thuis voel.
En nu wil ik graag van jullie weten ;

Welke stad is de moeite waard om te bekijken ?

Alvast bedankt!

Groeeeetjes --Drol.

ps ; als hier al een topic over is, mag dit topic verwijdert worden ; als ik de link van het andere topic krijg !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2010, 19:05
brands
Avatar van brands
brands is offline
Mag ik vragen in welke plaats / provincie je woont?
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 19:44
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Men zegt dat Groningen erg leuk is, heb er zelf echter geen ervaringen mee. Verder zijn Utrecht, Delft en Wageningen ook echte studentensteden.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 07:52
--Drol.
--Drol. is offline
Citaat:
Mag ik vragen in welke plaats / provincie je woont?
sorrry vergeten te zeggen; ik wooon nu in de kop van Noord-Holland, in the middle of nowhere dus.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 09:25
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Heb je al studerende vrienden of familie? Vraag of je een dagje / weekendje over mag komen zodat je de sfeer ook echt kunt proeven. Hoe iemand sfeer ervaart, is per persoon verschillend. Jij kunt een stad als vreselijk ervaren terwijl iemand anders er liever nooit meer weg wil.

Als je je keuze hebt gemaakt, schrijf je dan op tijd in! Kamers vinden is tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk en het is erg vervelend wanneer je voor een stad kiest die ver van je huis ligt en jij een jaar lang alles moet reizen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Men zegt dat Groningen erg leuk is, heb er zelf echter geen ervaringen mee. Verder zijn Utrecht, Delft en Wageningen ook echte studentensteden.
In Delft bieden ze geen bedrijfseconomie aan, het enige dat in de buurt komt is technische bestuurskunde
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 13:43
Verwijderd
I love Eindhoven!!!
sppr leuk winkelcentrum enzo, en stratumseind!!
ik ga daar later echt wonen, studie in de buurt of niet, het station is midden in de stad en daar zijn goede busverbindingen naartoe, dus als je ergens anders studeert maakt dat niets uit.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 13:41
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Deze vraag is een typisch geval van: stel 'm aan drie verschillende mensen en je krijgt drie verschillende antwoorden. Maar goed, mijn mening dan. Ik woon en studeer nu vijf jaar in Utrecht (met wat tussenpozen in het buitenland dan) en vind het hier geweldig. Een stad met een hele compacte binnenstad, zodat het bijna als een dorp aanvoelt. Volgens mij is 1 op de 3 inwoners hier student en dat merk je aan het uitgaansleven. Er is altijd wel wat te beleven, of je nou op maandag, donderdag of zaterdag wil gaan stappen. Ook qua winkelen kun je hier goed terecht. Nadeel aan Utrecht kan zijn dat het soort mensen dat hier woont wat eenzijdig is. Veel leden van traditionele studentenverenigingen. In Amsterdam bijv. vind ik het 'publiek' over het algemeen wat veelzijdiger. Maar in bijv. Groningen en Leiden denk ik dat het nog wel erger is dan in Utrecht (maar da's meer een gokje, kom daar zelden).

Anyway, ik zou Utrecht van harte aanraden, maar het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je zoekt..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 14:19
light fighter
light fighter is offline
Opzich ben ik het Femic eens dat het een kwestie van smaak en voorkeur is. Zelf woon en studeer ik in Groningen. In tegenstelling tot het gokje van Femic dat het eenzijdiger publiek is, is het ook heel divers, waarschijnlijk minder dan Amsterdam. Er is zeker voor elk wat wils en uitgaan is ook op door de weekse dagen leuk alleen moet je dan de plekken weten. Qua stad vind ik het heerlijk omdat het echt een studentenstad is, en ik de sfeer heel fijn vind. Maar er is denk ik niet een stad die je kan bestempelen als de leukste stad om te studeren.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 17:09
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Misschien krijg je tips waar je meer aan hebt als je vertelt wat jij belangrijk vindt in een stad?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:53
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Leiden is ook een leuke stad met veel studenten.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 10:46
Verwijderd
maastricht schijnt ook een aanrader te zijn, net als den bosch
maar zelf blijf ik bij eindhoven,
niet dat ik er nu woon ofzo maar als ik 16 ben ga ik dr zeker wel wonen!!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 09:43
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als je graag in een ontzettend lelijke stad woont, moet je naar Eindhoven gaan Volgens mij hebben ze daar ook geen Bedrijfseconomie.

Ik vind Utrecht heel mooi en fijn, leuke binnenstad en het is fijn midden in Nederland. Als je op kamers wilt, kun je je wel al het beste nu inschrijven, want de wachttijden zijn lang.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Als je graag in een ontzettend lelijke stad woont, moet je naar Eindhoven gaan Volgens mij hebben ze daar ook geen Bedrijfseconomie.

Ik vind Utrecht heel mooi en fijn, leuke binnenstad en het is fijn midden in Nederland. Als je op kamers wilt, kun je je wel al het beste nu inschrijven, want de wachttijden zijn lang.

haha eindhoven is niet het mooiste dat geef ik toe.
maar er is genoeg te beleven!
en het winkelcentrum valt ook zeker niet tegen!!
mij gaat het niet zo om het uiterlijk.
maar ook wel waar vrienden wonen enzo en wat er te doen is
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 20:29
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Als je graag in een ontzettend lelijke stad woont, moet je naar Eindhoven gaan Volgens mij hebben ze daar ook geen Bedrijfseconomie.

Ik vind Utrecht heel mooi en fijn, leuke binnenstad en het is fijn midden in Nederland. Als je op kamers wilt, kun je je wel al het beste nu inschrijven, want de wachttijden zijn lang.
Haha, grappig. Ik vind Utrecht juist een afschuwelijk lelijke stad, heel grijs en grauw, werd altijd half depressief als ik daar aan kwam voor studie, en ik ben juist gek op al het groen en alle ruimte en sfeer in Eindhoven. En ze hebben daar wel Bedrijfseconomie hoor. Maastricht vind ik zelf ook een aanrader.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 11:35
Verwijderd
Citaat:
ik ben juist gek op al het groen en alle ruimte en sfeer in Eindhoven.
helemaal met je een!!
eindhoven is voor mij gewoon the place to be.
het is dr gewoon gezellig.
en al die geruchten van dat het de onveiligste stad van nederland zou zijn merk je niets van als je er rondloopt
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 15:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Ik vind Utrecht juist een afschuwelijk lelijke stad, heel grijs en grauw, werd altijd half depressief als ik daar aan kwam voor studie, en ik ben juist gek op al het groen en alle ruimte en sfeer in Eindhoven.
Utrecht lelijk?! Prachtige binnenstad! Grachten en grachtenpanden en historische gebouwen enzo. Ik ben oprecht in shock.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 18:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Naar mijn idee maakt het weinig uit. Opzich zijn alle steden er wel leuk als je er woont en studeert, aangezien je dan gewoon in het studentenleven beland als je dat wil. Ik heb in Nijmegen en in Rotterdam gestudeerd en in beide heb ik het naar mijn zin gehad. Wel heel verschillent, maar beide prima.
An sich is bijvoorbeeld een nadeel van Groningen en Maastricht dat het ver van de rest is, dus als je vrienden hebt op andere plekken kan het wel eens minder zijn. De steden zelf zijn wel leuk.

Het is dus vooral kijken wat je zelf wil. Elke stad heeft voor en nadelen, maar ik ben ervan overtuigt dat het opzich overal leuk is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-08-2010, 09:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Haha, grappig. Ik vind Utrecht juist een afschuwelijk lelijke stad, heel grijs en grauw, werd altijd half depressief als ik daar aan kwam voor studie, en ik ben juist gek op al het groen en alle ruimte en sfeer in Eindhoven. En ze hebben daar wel Bedrijfseconomie hoor. Maastricht vind ik zelf ook een aanrader.
Dan kom je misschien net in andere wijken dan ik... Ik vind Utrecht juist erg groen en mooi, met de binnenstad en al die grachten. Ik woon in de buurt van Kanaleneiland en ja, daar zijn wel wat grijze flats, maar ook wel veel groen en een prachtig park Terwijl ik in Eindhoven de binnenstad ronduit lelijk vind, geen gezellige grachten, alleen maar stenen en gebouwen, en verder kom ik vooral in Woensel (Vaartbroek, Vlokhoven), dat vind ik toch ook behoorlijk grijzig... Maar het is ook wel de algehele uitstraling, Utrecht associeer ik met cultuur, gezelligheid, terwijl Eindhoven toch meer zo'n industriestad is.

Maar Duckdog heeft gelijk, het gaat er ook om waar je vrienden wonen en wat er te doen is. Ik denk alleen dat als je gaat studeren, je de kans hebt om overal wel vrienden te maken en dat er in de meeste studentensteden wel wat te doen is
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 09:59
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Haha, grappig. Ik vind Utrecht juist een afschuwelijk lelijke stad, heel grijs en grauw, werd altijd half depressief als ik daar aan kwam voor studie, en ik ben juist gek op al het groen en alle ruimte en sfeer in Eindhoven. En ze hebben daar wel Bedrijfseconomie hoor. Maastricht vind ik zelf ook een aanrader.
Als je veel op Oudenoord zat, of de Uithof, kan ik me voorstellen dat je Utrecht een grauwe stad vindt. Maar het centrum is echt heel erg mooi, en er zijn meer wijken die het beter doen dan Overvecht, Ondiep of Kanaleneiland!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.