Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2010, 21:01
Verwijderd
Hallo,

Ik heb vorige week met de trein gereisd, waarbij ik twee uur vertraging had. Nu heb ik een formulier 'geld terug bij vertraging' ingevuld om het geld terug te krijgen. In de voorwaarden staat dat er bij overmacht (oa sneeuwbuien) geen geld teruggegeven wordt. Op het station werd echter gezegd dat iedereen maar gewoon zo'n formulier moest invullen.

Heeft er al iemand geld teruggekregen deze winter van de ns? Of heeft er überhaupt iemand ervaring met de 'geld terug-regeling'? Krijg je nog bericht als je aanvraag wordt afgewezen, of krijg je dan gewoon niks? En hoelang duurt het meestal voordat je je geld terugkrijgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2010, 21:30
Catch
Catch is offline
Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis . Mijn moeder kreeg eens 3 euro terug, vrij snel geloof ik ook.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 21:33
Verwijderd
Ik heb het formulier ook ingevuld, en ook meteen voor de terugreis want daar had ik 1,5 uur vertraging. Ik ben alleen heel erg benieuwd óf ik het geld terugkrijg. En hoelang dat gaat duren.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 21:33
Verwijderd
Zelfs bij overmacht vergoeden ze nog wel hoor . Toen mijn moeder en ik samen naar Maastricht moesten en weer terug, duurde de terugreis echt... nou ja... heel veel langer. Omdat er iemand voor de trein vóór ons was gesprongen. Dus dat was gedoe met bussen regelen enzo, en toen hebben we beide 50% teruggekregen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 13:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik doe het nooit omdat ik het altijd zo'n gedoe vind, dat hele formulier invullen en dan nog een kopie van je vervoersbewijs erbij... Terwijl het toch makkelijk terugverdiend is.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 14:28
ganralph
ganralph is offline
Inderdaad gewoon opsturen en je merkt het wel. Ik ben erg tevreden over de regeling (binnen een paar weken heb je je geld). Toen ik een keer een fout had gemaakt, kreeg ik ook netjes een brief daarover, met mijn originele treinkaartjes er weer bij. Zo kon ik het dus nog een keer (maar dan goed) opsturen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 14:57
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
sneeuw is geen overmacht, zagen ze aankomen. Sporen hadden winterklaar moeten zijn). Je krijgt je geld dus gewoon terug.

ik krijg ook 2 euro terug met ov jaarkaart voor studenten als ik mijn aansluiting mis (3 minuten, zelfde spoor, vaak stoptrein ervoor bij iets latere aankomst v mijn intercity, moet dan wel 30 min wachten en dus geld terug).
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Ik doe het nooit omdat ik het altijd zo'n gedoe vind, dat hele formulier invullen en dan nog een kopie van je vervoersbewijs erbij... Terwijl het toch makkelijk terugverdiend is.
Nou, ik vind 16,90 toch best een groot bedrag en niet heel snel terugverdiend!


Citaat:
Toen ik een keer een fout had gemaakt, kreeg ik ook netjes een brief daarover, met mijn originele treinkaartjes er weer bij. Zo kon ik het dus nog een keer (maar dan goed) opsturen.
Dat is inderdaad wel handig. Bedankt voor deze informatie.


Citaat:
sneeuw is geen overmacht, zagen ze aankomen. Sporen hadden winterklaar moeten zijn). Je krijgt je geld dus gewoon terug.
Dat vind ik ook, maar het wordt wel genoemd bij overmacht in de voorwaarden. Maargoed, ik zie wel wat ik krijg of waarom ik iets niet krijg.
Bedankt voor alle reacties.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 18:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Meestal wordt expliciet genoemd wanneer je niet kunt declareren omdat het overmacht is. In alle andere situaties zou ik het gewoon proberen. Je krijgt een brief of e-mail of het wel of niet wordt toegekend. Afhankelijk of het een drukke periode of niet is krijg je snel of iets minder snel je geld. Zal nu wel wat drukker zijn en wat langer duren maar meestal wel binnen drie weken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Inchecken bij de NS
Tripp
15 02-01-2012 05:40
De Kantine The new Sony saaibershot #210
Verwijderd
500 20-05-2008 18:12
Verkeer & Vervoer voor de mensen gister in utrecht CS
J-roenn
48 21-12-2005 19:46
Werk, Geld & Recht ns - geld terug bij vertraging
miekmuis
101 23-12-2004 16:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap NS houdt vertragingen kunstmatig laag
Rabbi Daniel
51 05-01-2004 14:38
Werk, Geld & Recht 9OV-studentenkaart0 Geld terug bij vertraging
aap777
46 13-09-2003 16:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.