Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2011, 10:55
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Fall of giants - Ken Follett
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Advertentie
Oud 08-05-2011, 13:10
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Hoe vind je hem?
Ik weet het niet zo goed. Het leest fijn maar ik vind het verhaal zelf niet zo bijzonder.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 08-05-2011, 20:14
Verwijderd
Deel 3 van het Bureau (Plankton) van J.J. Voskuil.
Oud 09-05-2011, 09:20
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Hoe vind je hem?

Ik lees nu 'A short story of tractors in Ukrainian' van Marina Lewycka. Ik moest voor Engels een boek lezen, en toen heb ik deze gekozen. Tot nu toe vind ik hem heel leuk.
Die leest lekker weg, ja. Heb ik vorig jaar tijdens m'n vakantie gelezen.
Oud 09-05-2011, 17:59
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Michael Cunningham - Bij het vallen van de avond
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 14-05-2011, 21:45
Verwijderd
Ik heb net All Together Dead uit, een Sookie Stackhouse (True Blood) novel uit.

Deze vind ik het beste tot nu toe, schrijfsgewijs. Ik vond het al frappant dat ik Harris' niet-SS-boeken beter geschreven vond en nu lijkt ze die onderscheiding niet meer te maken. Denk ik. Vermakelijk, al moet ze het woord 'nub' echt NIET gebruiken in seksscčnes.
Oud 15-05-2011, 17:10
Anke---
Anke--- is offline
Joost de Vries- Clausewitz Geweldig boek, levert ook lekker veel punten op voor m'n lijst
Oud 15-05-2011, 19:24
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik heb net Bij het vallen van de avond uit, wát een geweldig boek! Ik ben helemaal onder de indruk. <3

Ik heb nu IJsland klaarliggen van Ronald Giphart, maar ik heb er eigenlijk totaal geen zin in.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 15-05-2011, 19:43
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Things Fall Apart van Chinua Achebe uit. Een geweldige kennismaking met Afrikaanse literatuur.
En eindelijk! begonnen in Nineteen Eighty-Four, van George Orwell.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 15-05-2011, 22:13
ThomasNL
ThomasNL is offline
Mijn huidige boek is The iPhone Developers Cookbook. Literatuur is niks voor mij, helaas te ongeduldig voor.
Oud 15-05-2011, 23:06
Verwijderd
A song of Ice and Fire: a Storm of Swords.
Oud 16-05-2011, 09:48
Verwijderd
Citaat:
A song of Ice and Fire: a Storm of Swords.


Zelf ben ik begonnen in Northanger Abbey, van Austen.
Oud 16-05-2011, 20:12
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Stralende dagen van Michael Cunningham. Minder goed dan de andere boeken die ik van hem heb gelezen.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 17-05-2011, 16:44
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik heb een week geleden Laat de aarde draaien van Colum McCann gelezen. Geweldig boek, het beschrijft iets van negen verhalen over verschillende inwoners van New York die iets meemaken dat draait rond een koorddanser die op een kabel tussen de Twin Towers loopt.
Zeker aan te raden.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 17-05-2011, 17:52
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik heb The human stain van Philip Roth uit en het was fantastisch. Nu lees ik de Bijbel. <3
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 17-05-2011, 18:40
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Nick Hornby - Smak
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 17-05-2011, 22:04
Verwijderd
@Roosje: Mag ik vragen waarom je de Bijbel leest? Ben je gelovig en haal je daar dingen uit of hou je van de verhalen?
Oud 19-05-2011, 12:47
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
@Roosje: Mag ik vragen waarom je de Bijbel leest? Ben je gelovig en haal je daar dingen uit of hou je van de verhalen?
Ha, dat mag je vragen ja. Ik ben absoluut niet gelovig en heb de Bijbel ook nog nooit eerder gelezen. Vroeger las ik wel twintigmiljoen keer de kinderbijbel, omdat ik de verhalen zo tof vond inderdaad. Nu doe ik binnen m'n studie heel veel vakken die onder godsdienstwetenschappen vallen en dan eigenlijk vooral veel over de islam. Ik vond het bizar dat ik inmiddels beter wist wat er in de Koran stond dan in de Bijbel en daarom ben ik aan de Bijbel begonnen. En ik blijk het heel tof te vinden. <3 Maar dus niet vanuit religieus perspectief, het is meer cultureel-wetenschappelijk geloof ik.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 19-05-2011, 17:46
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Het noodlot - Louis Couperus
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 19-05-2011, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Ha, dat mag je vragen ja. Ik ben absoluut niet gelovig en heb de Bijbel ook nog nooit eerder gelezen. Vroeger las ik wel twintigmiljoen keer de kinderbijbel, omdat ik de verhalen zo tof vond inderdaad. Nu doe ik binnen m'n studie heel veel vakken die onder godsdienstwetenschappen vallen en dan eigenlijk vooral veel over de islam. Ik vond het bizar dat ik inmiddels beter wist wat er in de Koran stond dan in de Bijbel en daarom ben ik aan de Bijbel begonnen. En ik blijk het heel tof te vinden. <3 Maar dus niet vanuit religieus perspectief, het is meer cultureel-wetenschappelijk geloof ik.
Klinkt logisch MOoi dat je je er zo in verdiept, dan eigenlijk Wat doe j evoor studie?
Oud 20-05-2011, 11:09
Verwijderd
Songs for the missing - Stewart O'Nan


Over de achterblijvers, wanneer iemand vermist raakt.
Oud 20-05-2011, 11:49
Verwijderd
Tony Judt - Ill Fares the Land

Heel erg interessant.
Oud 20-05-2011, 12:35
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Klinkt logisch MOoi dat je je er zo in verdiept, dan eigenlijk Wat doe j evoor studie?
Ik doe Liberal Arts & Sciences (dat is een vrije studierichting waarbij je pas in je tweede jaar een hoofdrichting moet kiezen) met een hoofdrichting Politieke Geschiedenis & Internationale Betrekkingen (met daarbinnen dan weer heel veel vakken die zich richten op de rol van religie in internationale betrekkingen). Het is soort van tof.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 22-05-2011, 19:51
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Never let me go - Kazuo Ishiguro
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 23-05-2011, 16:03
Verwijderd
Een keukenmeidenroman van Kathryn Stockett
Oud 23-05-2011, 16:16
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Wegens gebrek aan tijd en de krant lees ik alleen maar reisgidsen over China.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 23-05-2011, 16:34
Gary Brown
Avatar van Gary Brown
Gary Brown is offline
Ik ben momenteel bezig met 'Oorlogsgeheimen'.
__________________
''A gun isn't deadly without someone firing it.''
Oud 23-05-2011, 21:37
Verwijderd
Frédérique Deghelt - La Vie d'une autre
Oud 24-05-2011, 20:42
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Kevin Brockmeier - De kleine geschiedenis van de doden.

Tot nu toe erg leuk.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 24-05-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Ik doe Liberal Arts & Sciences (dat is een vrije studierichting waarbij je pas in je tweede jaar een hoofdrichting moet kiezen) met een hoofdrichting Politieke Geschiedenis & Internationale Betrekkingen (met daarbinnen dan weer heel veel vakken die zich richten op de rol van religie in internationale betrekkingen). Het is soort van tof.
Haha, het klinkt allemaal vrij interessant, maar volgens mij moet het je wel liggen... Hoop dat je het echt heel tof gaat vinden in plaats van soort van tof! Of mag ik dat niet zeggen

ot: In between books en ik vind het niet leuk zo.
Oud 28-05-2011, 08:07
Verwijderd
Genesis van Karin Slaughter. Maar ik weet niet of ik het uit ga lezen hoor, want jezus. Normaal kan ik wel wat hebben wat narigheid in boeken betreft, maar dit is echt niet grappig.

Spoiler


Okee, ik denk wel dat ik het uit ga lezen. Want nu wil ik weten hoe en wat en zo. Maar dit is tot nu toe echt de naarste die ik van al haar boeken gelezen heb, en dat zegt wel wat.

Nog een edit:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 28-05-2011 om 15:36.
Oud 28-05-2011, 22:06
J0hAn
Avatar van J0hAn
J0hAn is offline
George Orwell - 1984
Oud 29-05-2011, 11:27
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Haha, het klinkt allemaal vrij interessant, maar volgens mij moet het je wel liggen... Hoop dat je het echt heel tof gaat vinden in plaats van soort van tof! Of mag ik dat niet zeggen

ot: In between books en ik vind het niet leuk zo.
Nee hoor, dat mag je sowieso wel zeggen. Ik heb de hoop voor nu wel opgegeven (ben bijna klaar met m'n tweede jaar), maar wie weet wordt mijn master heel veel beter. Ik wil dan politicologie gaan doen en dat vind ik echt tof, dus ik heb goede hoop.

Ot: Vannacht las ik De GVR van Roald Dahl. <3 Bij mijn ouders thuis zijn zorgt er altijd voor dat ik kinderboeken ga lezen. En deze las ik in een uurtje whoohoo.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 30-05-2011, 14:01
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Libba Bray - Een verschrikkelijke schoonheid.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 01-06-2011, 11:08
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Carlos Ruiz Zafón - Schaduw van de wind. Ben 'm aan het herlezen, wat ik eigenlijk nooit doe met boeken. We gaan binnenkort naar Barcelona en dit boek zorgt gewoon voor een gevoel alsof ik de stad al jaren ken. Plus het is gewoon schitterend geschreven en een mooi verhaal. Dit keer hoef ik me ook niet door de eerste 100 pagina's te wurmen en snap ik de hints die ik bij de eerste keer lezen heb gemist.
Oud 01-06-2011, 14:05
Verwijderd
Good Girls Do.

Tsja, chicklit.
Oud 01-06-2011, 16:19
Verwijderd
Genesis is uit. Het einde viel ook nogal tegen.

Nu lees ik De smaak van appelpitten van Katharina Hagena. Jongens-meisjes, wát een gezeur.
Oud 01-06-2011, 17:50
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Margaux Fragoso – Tijger, tijger
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 02-06-2011, 09:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Genesis is uit. Het einde viel ook nogal tegen.
Nu weet ik zéker dat ik dat boek nooit hoef te lezen, vond jouw eerdere beschrijving ook al niet echt aanlokkelijk, bah bah.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 02-06-2011, 15:17
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Carlos Ruiz Zafón - Schaduw van de wind. Ben 'm aan het herlezen, wat ik eigenlijk nooit doe met boeken. We gaan binnenkort naar Barcelona en dit boek zorgt gewoon voor een gevoel alsof ik de stad al jaren ken. Plus het is gewoon schitterend geschreven en een mooi verhaal. Dit keer hoef ik me ook niet door de eerste 100 pagina's te wurmen en snap ik de hints die ik bij de eerste keer lezen heb gemist.
Tof, dan moet ik 't misschien ook nog een keer gaan lezen. Hoe lang is het geleden dat je 'm voor het eerst las? Want dat is voor mij drie jaar, ik weet niet of ik de hints nog op zou pikken.

Ik las gisteren Het leven van Pi van Yann Martel, ook voor de tweede keer, en dat is nog steeds fantastisch. Nu ben ik begonnen aan Meesterwerk van Miranda Glover - ook voor de tweede keer - en dat blijft indrukwekkend. Meer mensen die dat gelezen hebben?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 03-06-2011, 19:04
Verwijderd
Dier, bovendier.

Over Lippizaners <3
Oud 03-06-2011, 21:24
Verwijderd
Dimitri Verhulst - De laatste liefde van mijn moeder

Deze vind ik weer leuk! Door 'Godverdomse dagen' kwam ik echt niet heen.. terwijl ik zijn boeken daarvoor echt fantastisch vond.
Oud 04-06-2011, 12:22
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
De herenkapper van Amour heet het geloof ik.

edit: De dorpskapper was 't
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'

Laatst gewijzigd op 04-06-2011 om 13:30.
Oud 04-06-2011, 14:19
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
De Kraai van Kader Abdollah gisteren gelezen. Vermakelijk boekje.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-06-2011, 12:04
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Aardkinderen deel 6
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 05-06-2011, 20:33
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Artemis Fowl - Het bedrog van Opal, deel 4 uit de serie dacht ik zo.
^heb pas uitgelezen, binnen kort ga ik Artemis Fowl - De verloren kolonie (Deel 5), lezen
Oud 06-06-2011, 09:22
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Tof, dan moet ik 't misschien ook nog een keer gaan lezen. Hoe lang is het geleden dat je 'm voor het eerst las? Want dat is voor mij drie jaar, ik weet niet of ik de hints nog op zou pikken.
Voor mij is het vier jaar geleden. Daarna sprak ik veel mensen die 'm ook lazen en merkte ik dat het verhaal aan het wegzakken was. De hints worden alleen maar duidelijker! Nu denk ik 'stom dat ik dat niet doorhad', zo heb ik me laten meeslepen door dat boek de eerste keer! Het is opnieuw erg mooi en ik merk dat het verhaal is weggezakt, maar dat ik het niet ben vergeten. Zeker aan te raden dus!
Oud 06-06-2011, 15:40
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Philippa Gregory - The red queen
John Boyne - Noah Barleywater gaat ervandoor
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 07-06-2011, 00:47
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Citaat:
Aardkinderen deel 6
Uit! Wat blijft het een topserie

Nu weer verder met Zorro!
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 08-06-2011, 19:07
Blu
Avatar van Blu
Blu is offline
Station Perdido
Harry Potter and the Deathly Hallows
__________________
On the other hand, you have different fingers.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.