Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2003, 06:57
Verwijderd
NOg een topic van mij , want nu heb ik echt een boeiende vraag vinnik zelf.

Hoe zit het nou Precies met Israel enzo?

Volgens mij is het zoiets: De Joden woonden vroeger in Palestina, maar de Romeinen hebben hun toen verdreven. De joden ging dus naar andere landen en daar zijn ze eeuwenlang vervolgd en bespot enz. Rond 1800 onstond toen het neozinisme?, gingen jonge pioniers naar palestina (engelse kolonie toen) waar Arabieren woonden en daar gingen ze aan het werk, om het verdorde stuk land daar tot bloei te brengen (klopt het nog??) ennuh...toen gingen er steeds meer Joodse mensen heen, illegaal omdat ze er niet in mochten van de Engelsen. Die mensen gingen dat verdorde land weer tot bloei brengen en toen riepen ze het tot Israel uit, dat werd goedgekeurd door de westerse wereld...
Maar de Arabieren vonden dat ze het land hadden ingepikt en sindsdien is er oorlog.

Als het fout is, lach me niet uit maar zeg hoe het wel is gegaan

En als het klopt: vinden jullie dat de Joden daar gewoon in Israel mogen wonen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2003, 09:01
Verwijderd
De Joden woonden vroeger inderdaad in het huidige Israel.
Werden inderdaad verdreven.
Ze werden inderdaad eeuwenlang bespot e.d. Voorbeelden: in de middeleeuwen waren ze volgens de mensen/overheid de oorzaak van de pest. Hitler zag ze als veroorzaker van al het leed in de wereld e.d. etc.
Over dat tussenstuk kan ik weinig zeggen (over die pioniers).
Het leuke is dat er ook in de Bijbel staat dat de Joden vervolgd zullen worden (is gebeurd), uit 'hun' land verdreven zullen worden (is gebeurd), en terug zullen komen (is gebeurd en nog steeds bezig). De staat Israel is niet alleen zomaar door die pioniers uitgeroepen. Die is hen ook aangeboden... in 1948 dus...
De Arabieren vinden niet alleen dat hun land is ingepikt, het is vooral erg omdat het door de Joden is ingenomen. Zoals je weet zijn de overige landen rondom Israel overwegend Islamitisch. En Israel is een 'joodse staat'. Dat is de oorzaak waarom beide partijen niet kunnen toegeven. Welke Islamiet geeft nu toe aan een Jood? En welke Jood geeft nu toe aan een Islamiet? Daarom BLIJFT die strijd voortduren (het is officieel geloof ik geen oorlog)..
Ik vind dat de Joden gewoon in Israel mogen wonen.... Maar niet alleen de Joden. Ook Palestijnen... De mensen daar moeten gewoon leren samenleven e.d. En gewoon leren dat de wereld niet alleen om hen draait.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan en bovendien een niet te verwezenlijken illusie...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 09:45
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
xlottex schreef:
Vinden jullie dat de Joden daar gewoon in Israel mogen wonen?
Ja. En de Palestijnen ook. De Joden woonden er als eerste, dat is waar, maar ze werden verdreven en toen kwamen de Palestijnen er wonen. Moeten zij nou ook verdreven worden? Vind ik niet. Samen delen, samen spelen. Ofzo.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 10:15
Verwijderd
oke, dat vind ik ook
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:51
anny
anny is offline
Natuurlijk mogen de joden daar wonen. Wat bedoel je trouwens met neozinisme? Bedoel je zionisme? Dat is rond 1900 'ontstaan'
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:31
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Eigenlijk vind ik dat ze daar best moeten kunnen snameleven. De gewone palasteinen en de gewone Joden willen helemaal geen oorloge en kunnen best samenleven, maar die extremisten aan bijde kanten verzieken het.
Maar als men moet samenleven met Israel wel een aantal belachelijke regels afschaffen. Alleen Joden mogen op Israelische grond geld verdienen. Geen palastein die daar een bedrijfje mag beginnen. Belachelijke regel. Maar het is iig nog een lange weg.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
anny schreef:
Natuurlijk mogen de joden daar wonen. Wat bedoel je trouwens met neozinisme? Bedoel je zionisme? Dat is rond 1900 'ontstaan'
Mja, was ff vergetenhoe het heette ook
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:26
Quivarum
Quivarum is offline
Natuurlijk moeten beide volken daar gewoon in vrede samen kunnen leven. Het is echter gebleken dat dit niet lukt. De oplossing is twee staten. Israel zal zijn nederzettingen op moeten geven in ruil voor ander land. Je moet zorgen dat er twee aaneengesloten landen zijn die hun grens dan streng kunnen bewaken.

Wat we niet moeten doen is de geschiedenis verkeerd interpreteren. Voordat de staat Israel er was was het land een grote boerderij waar veel van de huidige palestijnen als landarbeider op werkten. Toen de staat Israel werd uitgeroepen waren deze mensen statenloos. In plaats van steeds met de beschuldigende vinger naar Israel te wijzen kunnen we ook de Arabische buurlanden aanspreken, want die weigerden stuk voor stuk om ook maar een Palestijn als vluchteling op te nemen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 17:50
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
ai ai ai , tuurlijk moeten verschillende volkeren in 'harmonie' met elkaar samen leven
ik = pro multicultisamlev
ik denk dat het geloof dat in de weg staat.
(misschien een raar verhaal maar toch...)
het christendom was vroegere de domineerende godsdient(europa) heeft zn hoogte punt gehad(1500) en is nu op zn diepte punt. christenen willen de wereld niet meer bekeren. de islam daarintegen is wat later opgekomen en is nu aan alle kanten aan het 'wiegelen.' het duurt nog wel ff voordat ze niet meer in een 'moslim-only' wereld willen wonen(+-500 jaartjes). dit geld ook voor andere godsdiensten denk ik. het heeft (helaas ) tijd nodig.
helaas.....
__________________
Punk is VERZET
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:21
chris9 tje
chris9 tje is offline
uhm... er wonen daar vooral joden. Joden zijn geen christenen.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 18:46
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
KurtYo schreef:
Zoals je weet zijn de overige landen rondom Israel overwegend Islamitisch. En Israel is een 'joodse staat'. Dat is de oorzaak waarom beide partijen niet kunnen toegeven.
Tijd voor een grote sprookjesboek verbranding in de regio.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Quivarum schreef:
Natuurlijk moeten beide volken daar gewoon in vrede samen kunnen leven. Het is echter gebleken dat dit niet lukt. De oplossing is twee staten. Israel zal zijn nederzettingen op moeten geven in ruil voor ander land. Je moet zorgen dat er twee aaneengesloten landen zijn die hun grens dan streng kunnen bewaken.

Wat we niet moeten doen is de geschiedenis verkeerd interpreteren. Voordat de staat Israel er was was het land een grote boerderij waar veel van de huidige palestijnen als landarbeider op werkten. Toen de staat Israel werd uitgeroepen waren deze mensen statenloos. In plaats van steeds met de beschuldigende vinger naar Israel te wijzen kunnen we ook de Arabische buurlanden aanspreken, want die weigerden stuk voor stuk om ook maar een Palestijn als vluchteling op te nemen.
Ik wijs niet met een beschuldigende vinger, en als ik het al doe is het naar de arabische landen, die een jodenstaat niet kunnen accepteren.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 20:04
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
KurtYo schreef:
Het leuke is dat er ook in de Bijbel staat dat de Joden vervolgd zullen worden (is gebeurd), uit 'hun' land verdreven zullen worden (is gebeurd), en terug zullen komen (is gebeurd en nog steeds bezig). De staat Israel is niet alleen zomaar door die pioniers uitgeroepen. Die is hen ook aangeboden... in 1948 dus...
Maar wel een beetje self-fulfilling prophecy natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 23:30
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
xlottex schreef:
Ik wijs niet met een beschuldigende vinger, en als ik het al doe is het naar de arabische landen, die een jodenstaat niet kunnen accepteren.
]

Ze willlen een jodenstaat best accepteren, (kijk naar het Egyptische vredesplan van een paar jaar terug)
Ze trekken het alleen slecht dat Israel weer de palestijnse gebieden is binnengetrokken de palestijnen daar het leven onmogelijk maakt. En terrecht! Israel weet dat ze hoe dan ook door de VS gesteund worden en kan heel erg ver gaan in hun strijd tegen de Palestijnen, als de Arabische landen er iets tegen ondernemen kunnen ze op hun vingers natellen dat ze problemen met de VS krijgen.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 00:14
TygerStyle2001
Avatar van TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
Een land waar Joden en Palestijnen samen kunnen leven zal er denk op de korte termijn nooit komen. De haat tegenover elkaar zit zo diep en ook nu Israel weer verder gaat met Sharon aan de macht die niks van vrede wil horen kan je dat wel vergeten. Net was op ned 3 VPRO import met een documantaire over de media in de verschillende gebieden, en daar kwam ook een israelische journalist aan het woord die zei dat er eigenlijk maar twee oplossingen waren:

Of je zet een grote muur tussen het land en aan de ene kant zet je alle joden neer en aan de andere kant alle palestijnen.
Of je vermoord alle palestijnen en ook echt allemaal want als er ook maar een overblijft dan begint alles over honderd jaar weer opnieuw..

met andere woorden, die oorlog daar zal wel nooit stoppen..
__________________
'Roll through the ghetto pumpin Ice Ice Baby/Think I give a fuck it's better than the shit I heard lately' - J-Zone
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 06:41
Verwijderd
Citaat:
TygerStyle2001 schreef:
Een land waar Joden en Palestijnen samen kunnen leven zal er denk op de korte termijn nooit komen. De haat tegenover elkaar zit zo diep en ook nu Israel weer verder gaat met Sharon aan de macht die niks van vrede wil horen kan je dat wel vergeten. Net was op ned 3 VPRO import met een documantaire over de media in de verschillende gebieden, en daar kwam ook een israelische journalist aan het woord die zei dat er eigenlijk maar twee oplossingen waren:

Of je zet een grote muur tussen het land en aan de ene kant zet je alle joden neer en aan de andere kant alle palestijnen.
Of je vermoord alle palestijnen en ook echt allemaal want als er ook maar een overblijft dan begint alles over honderd jaar weer opnieuw..

met andere woorden, die oorlog daar zal wel nooit stoppen..
Klinkt hoopvol
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:46
aldi - PUNK
aldi - PUNK is offline
btw, hier nog ff wat info:
http://www.cidi.nl/
__________________
Punk is VERZET
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:51
Verwijderd
Citaat:
aldi - PUNK schreef:
btw, hier nog ff wat info:
http://www.cidi.nl/
tnx
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2003, 11:00
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Waarom neemt iedereen (of bijna iedereen, heb niet goed gelezen, zal ik maar al zeggen) de zijde van de Israeliërs?

Het doet er toch niet toe wie er het eerst was, zovele duizenden jaren geleden?

Na vele omzwervingen en vluchten (diàspora) en vele 'zuiveringen' door o.a. het nazi-regime, heeft de VN de joden Israël toegewezen, als soort van 'goedmaking van het verleden'.
Het probleem was dat Israel bewoond werd door Palestijnen (moslims, arabisch).
Beide partijen (vooral de joden) weigerden samen te leven, en de joden begonnen de palestijnen tactisch te 'pesten': palestijnen hadden geen burgerrechten.
De VN had enkele gebieden (o.a. Gaza) in Israel toegewezen aan de Palestijnen. Zeer tegen de zin van de Israeliërs.

En toen begon het...
Eigenlijk zijn de joden hetzelfde beginnen doen tegen de palestijnen zoals hun al die jaren was aangedaan: nl. uitsluiting van de palestijnen, joden gingen gaan wonen in de palestijnse gebieden (bv. gaza) en sindsdien wordt de palestijnse bevolking doodgepest: palestijnen worden opgesloten in kampen (gebeurde dat ook niet met de joden zo'n 60 jaar geleden??), watervoorzieningen worden lam gelegd voor de palestijnen, en een schrikbewind van Israelische soldaten...

Veel palestijnen zien dan ook geen andere uitweg meer dan te sterven voor hun palestijnse zaak door zelfmoordaanslagen. Dit is natuurlijk heel erg, maar ik vind dat het te begrijpen valt: die mensen hebben GEEN uitweg en hebben eigenlijk niets te verliezen: hoe langer de israeliërs de palestijnen hun rechten afnemen, hoe meer aanslagen er zullen zijn...En ik vind het dom om te zeggen dat de palestijnen de schuldigen zijn.

Er was even een sprankeltje hoop, toen de voormalige Israelische premier Rabin aan de macht was, want die zocht stukje bij beetje naar een oplossing en zocht (heel miniem weliswaar) naar een toenadering tussen palestijnen en joden.
Maar Rabin werd doodgeschoten door iemand uit de joodse rechtse partij...

Met deze conservatief-rechtse regering Sharon zal er bitter weinig veranderen, vrees ik. En NATUURLIJK is de partij van Sharon herverkozen want de palestijnen hebben geen stemrecht, en zo gaat het maar door.

Daarom ben ik blij dat de belgische regering Sharon gaat aanklagen wegens schending van de mensenrechten, al is het maar om te laten zien dat zo'n man niet ongestraft te werk mag gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:33
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Als Israel de kolonisten uit de bezette gebieden zou halen, de Palestijnen echt zelfbestuur zou geven en de Palestijnen gewoon handel te laten drijven, toegang tot zuiver water te geven en de Palestijnen niet meer kapot treiteren zouden er heel wat problemen opgelost zijn.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 16:58
Roberto15
Roberto15 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Als Israel de kolonisten uit de bezette gebieden zou halen, de Palestijnen echt zelfbestuur zou geven en de Palestijnen gewoon handel te laten drijven, toegang tot zuiver water te geven en de Palestijnen niet meer kapot treiteren zouden er heel wat problemen opgelost zijn.
inderdaad, maar het allergrootste probleem blijft bestaan en dat is namelijk het volgende: beide volken menen recht te hebben op het gebied en er zullen altijd extremisten blijven komen die dit conflict weer doen oplaaien. Ik ben bang dat er nooit echte rust in Israël/Palestina zal komen
__________________
ik groet u
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:12
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Wij zijn nu met gs2 bezig met vredesonderhandeling, echt heel leuk. En we komen precies in moeielijkheden waar ze in het echt ook niet uitkwamen. (dus: vluchtelingen en Jeruzalem)
En de Likud en de Hamas staan lijnrecht tegenover elkaar. De Arbeidspartij en de PLO erg gematigd, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 17:27
Seb4
Avatar van Seb4
Seb4 is offline
Maar zijn die resultaten van de onderhandelingen realistisch? Het feit dat jij bepaalde voorwaarden uit naam van Sharon of Arafat accepteert, maakt het niet waarschijnlijker dat de bovengenoemden dat zelf ook zouden doen...
Op dit moment zie ik het als waarschijnlijker dat alle Palestijnen gedeporteerd worden dan dat er een "definitief vredesakkoord bereikt wordt...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 18:00
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ja, dat is ook wel zo natuurlijk. Maar als je je goed inleest, en weet voor welke plannen ze wel en niet zijn, is het best te doen. Alleen hebben wij niet die haat tegen elkaar, die geboren is uit al die doden..
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 18:06
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Waarom neemt iedereen (of bijna iedereen, heb niet goed gelezen, zal ik maar al zeggen) de zijde van de Israeliërs?

Het doet er toch niet toe wie er het eerst was, zovele duizenden jaren geleden?

Na vele omzwervingen en vluchten (diàspora) en vele 'zuiveringen' door o.a. het nazi-regime, heeft de VN de joden Israël toegewezen, als soort van 'goedmaking van het verleden'.
Het probleem was dat Israel bewoond werd door Palestijnen (moslims, arabisch).
Beide partijen (vooral de joden) weigerden samen te leven, en de joden begonnen de palestijnen tactisch te 'pesten': palestijnen hadden geen burgerrechten.
De VN had enkele gebieden (o.a. Gaza) in Israel toegewezen aan de Palestijnen. Zeer tegen de zin van de Israeliërs.

En toen begon het...
Eigenlijk zijn de joden hetzelfde beginnen doen tegen de palestijnen zoals hun al die jaren was aangedaan: nl. uitsluiting van de palestijnen, joden gingen gaan wonen in de palestijnse gebieden (bv. gaza) en sindsdien wordt de palestijnse bevolking doodgepest: palestijnen worden opgesloten in kampen (gebeurde dat ook niet met de joden zo'n 60 jaar geleden??), watervoorzieningen worden lam gelegd voor de palestijnen, en een schrikbewind van Israelische soldaten...

Veel palestijnen zien dan ook geen andere uitweg meer dan te sterven voor hun palestijnse zaak door zelfmoordaanslagen. Dit is natuurlijk heel erg, maar ik vind dat het te begrijpen valt: die mensen hebben GEEN uitweg en hebben eigenlijk niets te verliezen: hoe langer de israeliërs de palestijnen hun rechten afnemen, hoe meer aanslagen er zullen zijn...En ik vind het dom om te zeggen dat de palestijnen de schuldigen zijn.

Er was even een sprankeltje hoop, toen de voormalige Israelische premier Rabin aan de macht was, want die zocht stukje bij beetje naar een oplossing en zocht (heel miniem weliswaar) naar een toenadering tussen palestijnen en joden.
Maar Rabin werd doodgeschoten door iemand uit de joodse rechtse partij...

Met deze conservatief-rechtse regering Sharon zal er bitter weinig veranderen, vrees ik. En NATUURLIJK is de partij van Sharon herverkozen want de palestijnen hebben geen stemrecht, en zo gaat het maar door.

Daarom ben ik blij dat de belgische regering Sharon gaat aanklagen wegens schending van de mensenrechten, al is het maar om te laten zien dat zo'n man niet ongestraft te werk mag gaan.

JAAA DAT SNAP IK NIET! DAt ze altijd de kant van de isrealiers kiezen, want de palestijnen worden de hele tijd gemarteld etc, ze kunne niks doen want ze worde hartstikke onderdrukt. en dat gaat gewoon zo ver, dat ze er zo ellendig aan toe zijn, dat ze zelfmoord plegen.
en daar moet nu echt een keer wat aan gedaan worden (ik bedoel aan die israeliers dan he)

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 19:15
Seb4
Avatar van Seb4
Seb4 is offline
Ik vind het, gelukkig, wel meevallen dat "iedereen" hier voor Israel is...alleen Frits Barend...eigenlijk..heh.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:18
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
jaja dus Israel moet dus al zijn militairen uit de westbank halen en gaza zodat de terroristen een vrije weg hebben om in Israel een bomaanslag te plegen. Als Israel de palestijnen hun gang laten gaan is dat het einde van de staat Israel dus laten de palestijnen eerst stoppen met het plegen van aanslagen zodat ze het vertrouwen van Israel weer hebben. Als de palestijnen niets doen doet Israel ook niets maar anderson is dat niet het geval want als Israel niets doet betekent het de ondergang van de staat
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:30
Seb4
Avatar van Seb4
Seb4 is offline
Heh? Wat is dat nou weer voor onzin en doempraterij?

-Als je redenen van terroristen wegneemt zullen ze eerder stoppen met aanslagen dan dat ze die zullen intensiveren.
-Hamas en Islamic Jihad hebben zelf aangegeven dat ze bereid zijn een cease fire te tekeken als Israel zich terugtrekt uit de bezette gebieden.
-Israel kan die soldaten prima gebruiken om zijn werkelijke grens te verdedigen, dus hoe kom je erbij dat de staat israel zichzelf dan blootstelt aan de ondergang (rofl...)?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:52
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
- de reden is mischien voor een deel '' de onderdrukking zoals jullie het noemen'' maar het grootste deel de vernietinging van de staat Israel

- over die afspraak weet ik niks vanaf dus daar ga ik ook niet over oordelen maar wat is wel weet is dat die groepen op extreme islamitische opvattingen zijn gebaseert dus dat betekent een gigantische haat tegen joden dus reken er maar niet op dat zij zullen stoppen met geweld todat de joden uit het hele land zijn vertrokken of als ze minstens Jeruzalem in bezit hebben en dat is natuurlijk onbespreek baar voor Israel
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 19:55
Seb4
Avatar van Seb4
Seb4 is offline
Nou ja, als jij het beter weet dan die groepen zelf, en hun beloftes niet gelooft, dan bereik je natuurlijk nooit vrede, en eindg je nooit dit conflict. Ik naam aan dat je voorstander bent om alle Palestijnen te straffen en Jordanie in te smijten?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:07
k28
k28 is offline
je hebt hier te maken met twee groeperingen waarvan de extremisten elkaar per definitie uitsluiten. Feitelijk is de ideale oplossing dat ze samen op 1 gebied leven maar dat is niet haalbaar - nu. Oplossing: haal die extremisten eruit, dan komt het wel goed en zal die onderlinge tegenstelling ook verminderen.

Probleem is dat die tegenstelling alleen maar wordt aangewakkerd door die (vergeldings)aanslagen over en weer. Hetzelfde als in Ierland met die protestanten/katholieken: dat houdt op deze manier ook nooit op.

Wat ik alleen niet snap is dat die Israeliers (als georganiseerde staat - waar Palestina toch een zooitje is) bezig blijven met die Palestijnen terug te pakken na elke zelfmoordaanslag. Wil je dat het geweld stopt, haal dan die haat bij de Palestijnen weg. Dat is moeilijk om niet terug te slaan, zeker in het begin, maar ik denk dat dat de enige manier is om een stap richting vrede te krijgen daar.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 15:08
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Citaat:
Seb4 schreef:
Nou ja, als jij het beter weet dan die groepen zelf, en hun beloftes niet gelooft, dan bereik je natuurlijk nooit vrede, en eindg je nooit dit conflict. Ik naam aan dat je voorstander bent om alle Palestijnen te straffen en Jordanie in te smijten?
Ik ben geen voorstander om alle palestijnen in Jordanie te gooien , ik geloof dat ook de palestijnen recht hebben op een eigen staat maar dan wel onder de israelische voorwaarden van: Jeruzalem blijft van Israel en geen terugkeer van vluchtelingen, dat moeten de palestijnen gewoon aanvaarden
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 15:11
k28
k28 is offline
Citaat:
danni schreef:
Ik ben geen voorstander om alle palestijnen in Jordanie te gooien , ik geloof dat ook de palestijnen recht hebben op een eigen staat maar dan wel onder de israelische voorwaarden van: Jeruzalem blijft van Israel en geen terugkeer van vluchtelingen, dat moeten de palestijnen gewoon aanvaarden
Zo'n gedoogoplossing zal nooit werken daar. Ze willen beide het één of het ander, de Palestijnen zullen nooit onder Israelische voorwaarden leven.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:33
Verwijderd
OFTEWEL...israel was helemaal niet OOIT van de palestijnen, wat zeiken ze nou?? het waren toch echt de joden die daar het eerst woonden, en nou lopen die palestijnen zielig te doen....vaag..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:23
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
je moet het zo zien:
nadat de vs irak heeft binnen gevallen vluchten veel irakeze vluchtelingen naar europa. dan komt er een irakeze leider met een boek waarin staat dat 2000 jaar geleden het irakeze volk in nl heeft gewoond. dus ze allemaal in noord brabant wonen en na veel zielig doen en zeggen dat ze het zo moeilijk hebben gehad, wordt er een verdrag opgestelt dat er 100 irakese vluchtelingen per jaar naar voormalig noord brabant, nu new-irak.

zou je het goed vinden dat de irakezen zomaar een deel van nederland krijgen???

anyway, het nederlandse volk is hier niet echt blij, maar omdat er een verdrag is opgesteld houdt het zich hieraan. het irakeze volk echter niet. er komen steeds meer irakezen naar nl, veel meer dan door het verdrag is toegestaan. eerste jaar 200, tweede jaar 2000 en het derde jaar 5000. enz enz. ze beginnen in plekken anders dan new-irak wonen. in ZH, utrecht, gelderland enz. ze noemen dit 'kolonieen'.

zou jij het goedvinden dat ze zich niet alleen niet aan het verdrag houden, maar ook andere delen van nl innnemen.

de nl, belgen en duitsers vinden dit niet goed en vallen new-irak aan. new-irak is binnen een paar dagen bijna helemaal verslagen, maar krijgt opeens steun van een grote wereldmacht, rusland en NK. met het hulp van hun wint new-irak en neemt niet alleen de rest van nl in, maar ook belgie. met het grote leger dat new-irak nu heeft onderdrukken ze 40 jaar lang de nederlanders en vinden er systematische massaslachtingen van de nederlanders plaats. je hele familie komt om bij een aanval met een paar tanken omdat er een lid van pamas zogenaamd daar zou wonen.

zou jij dit allemaal pikken? denk er serieus over na.

de joden moeten gewoon oprotten uit palestina. dit is mischien hard gezegd, maar daar komt het wel op neer. de jodendom is het enige geloof met een eigen staat die ze door corruptie en oneerlijkheid verkregen hebben. ze onderdrukken en terroriseren de palestijnen. de israeli hebben een heel geadvanceerd leger, de palestijnen hebben nix, alleen een paar stenen. dus JA, ik kan me wel voorstellen dat de palestijnen het meer dan zat zijn.
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 20:56
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
ja craig david, ik vind dat je echt helemaal gelijk hebt!!!

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2003, 22:17
Verwijderd
aangezien je het zo goed weet, waar moeten de joden dan heen? de palestijnen worden gesteund door alle arabische landjes daar, dan gaan die gasten toch lekker daar wonen, woestijn genoeg over...
die joden kunnen dus nergens heen, aangezien ze zo'n beetje overal verdreven worden/werden...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 22:37
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
aangezien je het zo goed weet, waar moeten de joden dan heen?
Naar de VS bijvoorbeeld, daar wonen al heel veel joden, en daar worden ze niet vervolgd.
Citaat:
de palestijnen worden gesteund door alle arabische landjes daar, dan gaan die gasten toch lekker daar wonen, woestijn genoeg over...
Dat is het dubbele, die landen willen wel de Palestijnen steunen, maar ze liever niet binnen hun landsgrenzen hebben.

@CraigDavid: you are so right.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 22:53
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
israel = ingepikt door de arabieren en groot gelijk dat er nu weer joden wonen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 02:37
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
omdat die joden daar 2000 jaar geleden ook al woonden???

dan moeten we Amerika ook nodig aan de indianen terug geven en nederland aan de Batavieren en Zuid Amerika moet maar weer een Inca rijk worden....
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:25
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
aangezien je het zo goed weet, waar moeten de joden dan heen? de palestijnen worden gesteund door alle arabische landjes daar, dan gaan die gasten toch lekker daar wonen, woestijn genoeg over...
die joden kunnen dus nergens heen, aangezien ze zo'n beetje overal verdreven worden/werden...
WHY THE FUCK zouden de joden ergens een eigen land moeten hebben?
hebben de christenen of de boedhisten of moslims een eigen land.

ha! dit is leuk. ik ga een geloof bedenken genaamd bulabila en schrijf een boek waarin staat dat de bulabila's 50.000000 jaar geleden woonden in heel europa en ga heel europa innemen.

lachuuuh!

maar ff een serieus antwoord:
de joden mogen voor mijn part overal wonen. zoalng het niet israel is. ik bedoel er wonen toch ook moslims in nl, duitsland, belgie, amerika enz enz. die hebben toch ook geen eigen land. als een deel van de joden in de vs willlen wonen, ga je gang. nl? ook welkom. israel? NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on

Laatst gewijzigd op 09-03-2003 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 14:27
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
WHY THE FUCK zouden de joden ergens een eigen land moeten hebben?
hebben de christenen of de boedhisten of moslims een eigen land.

ha! dit is leuk. ik ga een geloof bedenken genaamd bulabila en schrijf een boek waarin staat dat de bulabila's 50.000000 jaar geleden woonden in heel europa en ga heel europa innemen.

lachuuuh!

maar ff een serieus antwoord:
de joden mogen voor mijn part overal wonen. zoalng het niet israel is. ik bedoel er wonen toch ook moslims in nl, duitsland, belgie, amerika enz enz. die hebben toch ook geen eigen land. als een deel van de joden in de vs willlen wonen, ga je gang. nl? ook welkom. israel? NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beste Craig David,
Moslims kunnen kiezen uit wel 30 landen waar de Islam de staatsgodsdienst is. Er is zelfs een stad die heet Islamabad. Ooit van gehoord?
Als je als moslim nog wat aan territoriumuitbreiding wilt doen, kun je altijd nog het beste naar Indonesië gaan, want die hebben zelfs nog Oost-Timor bezet. Tegen de zin van de plaatselijke bevolking.

Ooit gehoord van Italië en Polen? Daar is namelijk het christendom (katholicisme) de officiële staatsgodsdienst.

Ooit gehoord van Thailand? 95% Bhoedisten en 5% moslim.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 14:48
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:
Beste Craig David,
Moslims kunnen kiezen uit wel 30 landen waar de Islam de staatsgodsdienst is. Er is zelfs een stad die heet Islamabad. Ooit van gehoord?
Als je als moslim nog wat aan territoriumuitbreiding wilt doen, kun je altijd nog het beste naar Indonesië gaan, want die hebben zelfs nog Oost-Timor bezet. Tegen de zin van de plaatselijke bevolking.

Ooit gehoord van Italië en Polen? Daar is namelijk het christendom (katholicisme) de officiële staatsgodsdienst.

Ooit gehoord van Thailand? 95% Bhoedisten en 5% moslim.
right
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef:
WHY THE FUCK zouden de joden ergens een eigen land moeten hebben?
hebben de christenen of de boedhisten of moslims een eigen land.

ha! dit is leuk. ik ga een geloof bedenken genaamd bulabila en schrijf een boek waarin staat dat de bulabila's 50.000000 jaar geleden woonden in heel europa en ga heel europa innemen.

lachuuuh!

maar ff een serieus antwoord:
de joden mogen voor mijn part overal wonen. zoalng het niet israel is. ik bedoel er wonen toch ook moslims in nl, duitsland, belgie, amerika enz enz. die hebben toch ook geen eigen land. als een deel van de joden in de vs willlen wonen, ga je gang. nl? ook welkom. israel? NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wat lul je nou ongelovelijk vaag, als de JODEN geen eigen land hoeven te hebben, waarom die palestijntjes wel??
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:58
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
wat lul je nou ongelovelijk vaag, als de JODEN geen eigen land hoeven te hebben, waarom die palestijntjes wel??
en nu ben ik zelfs een beetje aardig:

de joden mogen voor mijn part een eigen landje hebben op antartica of zo, zolang ze niet het land pikken van een ander volk.
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef:
en nu ben ik zelfs een beetje aardig:

de joden mogen voor mijn part een eigen landje hebben op antartica of zo, zolang ze niet het land pikken van een ander volk.
slaap jij ofzo? die palestijnen wonen ook in jordanie, syrie, weet ik veel waar? zo'n beetje overal daar, die hebben nooit een eigen land gehad, ze woonden in een stukje woestijn, zonder regering of wat dan ook, en ze noemden die zandbak palestina, nooit officieel bestaan , dus het is onzin dat ze het ingepikt hebben
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:06
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
slaap jij ofzo? die palestijnen wonen ook in jordanie, syrie, weet ik veel waar? zo'n beetje overal daar, die hebben nooit een eigen land gehad, ze woonden in een stukje woestijn, zonder regering of wat dan ook, en ze noemden die zandbak palestina, nooit officieel bestaan , dus het is onzin dat ze het ingepikt hebben
mee eens
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:44
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
slaap jij ofzo? die palestijnen wonen ook in jordanie, syrie, weet ik veel waar? zo'n beetje overal daar, die hebben nooit een eigen land gehad, ze woonden in een stukje woestijn, zonder regering of wat dan ook, en ze noemden die zandbak palestina, nooit officieel bestaan , dus het is onzin dat ze het ingepikt hebben
Het inpikken hebben de Britten destijds gedaan. De Britten noemden het toen trouwens ook Palestina.

Joden hebben eeuwenlang verspreid over de hele wereld gewoond, zonder eigen land of regering, en wilden toen een joodse staat precies op de plek waar de Palestijnen ook een eigen staat wilden. De reden waarom het precies daar moet zijn kan ik begrijpen (Jeruzalem is een heilige plaats voor het jodendom), maar ik kan het ook begrijpen dat de Palestijnen dat stuk land ook claimen. Het is namelijk het stuk land waar zij eeuwenlang hebben gewoond. Dat ze nu ook in Jordanië en Syrië zitten komt doordat ze door Israëli's uit Palestine/Israël zijn verjaagd. Daar komt nog bij dat Jeruzalem ook een heilige plaats voor de islam is (en ook voor het christendom trouwens -> zie kruistochten - te vergelijken met het zionisme).
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:48
Seb4
Avatar van Seb4
Seb4 is offline
Lol, dat die Palestijnen in Jordanie etc wonen komt omdat ze gevlucht zijn uit Israel na '48...en vervolgens niet meer terug mochten....en dan wil je nu beweren dat sinds ze daar nu toch al wonen, alle andere Palestijnen hun voorbeeld maar moeten volgen? Right...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:20
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
slaap jij ofzo? die palestijnen wonen ook in jordanie, syrie, weet ik veel waar? zo'n beetje overal daar, die hebben nooit een eigen land gehad, ze woonden in een stukje woestijn, zonder regering of wat dan ook, en ze noemden die zandbak palestina, nooit officieel bestaan , dus het is onzin dat ze het ingepikt hebben
's nachts slaap ik wel. moet jij is ook doen. het schijnt goed voor je te zijn, want nu (eigenlijk altijd) kraam je onzin uit.
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vragenlijst voor profielwerkstuk
piet-r
5 11-07-2011 21:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hamas aan de macht II
T_ID
500 17-03-2006 08:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hamas aan de macht
T_ID
500 30-01-2006 18:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie antisemitisme
Mr.Ed.
15 11-12-2004 00:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap marokkaanse jongeren tegenover joden
THC1
122 13-11-2004 13:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het grote Israel/PA topic mét poll
Vlaamse
500 07-02-2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.