Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2011, 21:50
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Hallo,

Ik zou graag een nieuwe extra taal goed willen leren. Zelf spreek ik al vloeiend Nederlands en Arabisch. Uiteraard krijg ik Engels natuurlijk op school. Maar ik weet nu niet welke taal ik zou willen leren, ik wil voorlopig een kiezen om me daarop te richten. Ik dacht zelf aan Mandarijn, Spaans, Italiaans, Portugees, Japans en Russisch. Wat is jullie mening? Bedankt voor de hulp.

Groeten,
Hardcoregamer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2011, 22:05
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik wil ook wel Japans en Russisch leren. Mandarijn, als dat 'standaard' Chinees is, schijnt grammaticaal gezien erg makkelijk, maar het is niet een makkelijke taal. (Dat weet ik dankzij Bettine Vriesekoop ) Russisch schijnt erg moeilijk te zijn, en Japans ook. Italiaans heeft veel weg van Latijn en Frans, dus als je daar goed in bent moet Italiaans geen groot probleem zijn.
Veel geluk.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 22:10
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Ik dacht zelf aan Spaans, mede om de handigheid. Het is heel veel gesproken. Bovendien is het ook gewoon zelfde alfabet als Nederlands en Engels, ik denk dan makkelijker dan Japans, Mandarijn en Russisch. Mandarijn is wel de meest gesproken en heel handig! Daarom twijfel ik ook over Mandarijn. Ik zou het ook echt cool vinden als ik dat zou kunnen. Ik dacht ook aan Italiaans, maar ik zie dat Spaans veel meer gesproken wordt. Lastige keus....
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 22:16
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik dacht zelf aan Spaans, mede om de handigheid. Het is heel veel gesproken. Bovendien is het ook gewoon zelfde alfabet als Nederlands en Engels, ik denk dan makkelijker dan Japans, Mandarijn en Russisch. Mandarijn is wel de meest gesproken en heel handig! Daarom twijfel ik ook over Mandarijn. Ik zou het ook echt cool vinden als ik dat zou kunnen. Ik dacht ook aan Italiaans, maar ik zie dat Spaans veel meer gesproken wordt. Lastige keus....
Met Spaans kun je je redden in bijna heel Latijns Amerika, ook al is Brazilie erg groot en Portugees sprekend. Ik wil liever Italiaans leren, maar dat heeft te maken met het feit dat Italie gewoon awesome is. Het grootste probleem van Japans, Mandarijn en Russisch is inderdaad het alfabet. Da's een extra moeilijkheidsgraad. Als je van een uitdaging houdt, kun je dat ook proberen.
Maar Spaans lijkt me een goed plan. Wil je naar Zuid-Amerika?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 22:24
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Haha, wat een toeval. Ik zelf vind qua taal zelf ook Italiaans leuker en mooier. Het is ook makkelijker. Maar Spaans is veel meer gesproken, daar zit ik dus vast.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 22:26
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik heb 't idee dat je zowieso voor Spaans gaat.
Is Arabisch moeilijk?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 22:33
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Ik heb 't idee dat je zowieso voor Spaans gaat.
Is Arabisch moeilijk?
Of Arabisch moeilijk is? Dat is wel moeilijk te zeggen. Voor mij is het niet moeilijk. Echter denk ik wel dat Arabisch moeilijk zal zijn voor iemand die het als nieuwe taal wil gaan leren. Hele andere alfabet en bepaalde klanken. Ik spreek dan ook Iraaks Arabisch. Er zijn heel veel dialecten. Bepaalde zijn zo verschillend dat ze onverstaanbaar voor elkaar worden. Zo is het Egyptisch dialect wel vrij moeilijk voor mij te verstaan. Marokkaans en Algerijns Arabisch versta ik helemaal niet, daarvoor heb je echt een tolk nodig. Kortom Arabisch van de verschillende landen kan beetje tot zeer sterk verschillen. Het verschil tussen bepaalde dialecten kan zelfs groter worden dan tussen Nederlands en Duits.

Laatst gewijzigd op 21-03-2011 om 22:38.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 22:35
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Japans. Spaans is wel makkelijker denk ik.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 00:20
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Als je het makkelijk wil hebben zou ik een Germaanse taal pakken, die heb je zo onder de knie (Duits, Deens, Zweeds, Noors). Persoonlijk zou ik graag nog een keer Russisch willen leren, dat klinkt echt geweldig.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 08:02
Verwijderd
Ik zou zelf gaan voor een taal die heel anders is dan wat je gewend bent, dat is wel moeilijker, maar uiteindelijk leer je er meer van. Ik zou kiezen tussen Japans en Chinees, zelf heb ik Japans gestudeerd omdat ik het mooier vind dan Chinees (ik ben ook slecht in toontalen ), maar Chinees is misschien voor jou interessanter omdat er veel meer toekomst in zit. Overigens is begeleiding wel essentieel - zeker in het begin - bij deze talen (en ook bij Russisch). Voor zelfstudie zijn talen die dichterbij jouw eigen talen liggen handiger; Spaans is bv goed te doen met zelfstudie en een keer een vakantie in Spanje om het geleerde toe te passen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 09:52
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Ik wil eigenlijk zelfstudie, ja. Denk dat het Spaans gaat worden. Misschien ooit in de toekomst Chinees of Japans?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 19:31
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Ga Fries leren!
__________________
QQ
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 20:18
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Haha, wat een toeval. Ik zelf vind qua taal zelf ook Italiaans leuker en mooier. Het is ook makkelijker. Maar Spaans is veel meer gesproken, daar zit ik dus vast.
Ik vind Italiaans niet per se makkelijker dan Spaans hoor .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 22:54
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Ik vind Italiaans niet per se makkelijker dan Spaans hoor .
Ow ok. dus het hoeft niet makkelijker te zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 13:57
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Ow ok. dus het hoeft niet makkelijker te zijn.
Ik denk dat het even moeilijk/makkelijk is eigenlijk. Italiaans is dan wel weer veel leuker .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 14:39
johnreyes
johnreyes is offline
Citaat:
Ik zou graag een nieuwe extra taal goed willen leren. Zelf spreek ik al vloeiend Nederlands en Arabisch. Uiteraard krijg ik Engels natuurlijk op school. Maar ik weet nu niet welke taal ik zou willen leren, ik wil voorlopig een kiezen om me daarop te richten. Ik dacht zelf aan Mandarijn, Spaans, Italiaans, Portugees, Japans en Russisch. Wat is jullie mening? Bedankt voor de hulp.

Groeten,
Hardcoregamer
Hallo, Ik heb zelf een half jaar Spaans gestudeerd in Spanje. De Spaanse taal is een leuke en vrijmakkelijk te leren. Of ben je niet van plan om naar het buitenland te gaan?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 15:06
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Hallo, Ik heb zelf een half jaar Spaans gestudeerd in Spanje. De Spaanse taal is een leuke en vrijmakkelijk te leren. Of ben je niet van plan om naar het buitenland te gaan?
Ow, leuk om te horen dat het vrij makkelijk is. Weet je ook toevallig of het moeilijker/makkelijker is dan Frans en Duits? Zodat ik beetje en idee krijg over hoe het zit. Ik vind Frans namelijk wel moeilijk, de uitspraak enz. Bij Duits vind ik de naamvallen vervelend.

Ik ga misschien naar het buitenland als ik mijn diploma behaald heb.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 08:44
Nyojar
Avatar van Nyojar
Nyojar is offline
Spaans is erg makkelijk, Duits en Frans zijn lastiger, en als je Spaans kunt lezen kun je over het algemeen een Portugese tekst ook begrijpen. Spaans heeft een makkelijke uitspraak maar Portugees een heel vreemde. Zelf heb ik Portugees geleerd en ik kan meer zeggen dan dat ik versta.
Als je Portugees zou leren kun je 2 talen verstaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2011, 09:04
Verwijderd
Ik vind Spaans ook vrij makkelijk te leren, natuurlijk heeft het z'n eigen moeilijkheden (conjunctief is even wennen bijvoorbeeld ), ik zou idd zeggen dat het makkelijkers is dan Frans en Duits. Zelf vind ik Frans overigens geen mooie taal, dus daardoor ben ik automatisch minder gemotiveerd het te leren. Duits vind ik wel gaaf en dat spreek ik ook vrij netjes, maar naamvalfouten zal ik altijd blijven maken, Spaans vind ik van die drie gewoon ook het mooist.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 10:11
johnreyes
johnreyes is offline
Citaat:
Ow, leuk om te horen dat het vrij makkelijk is. Weet je ook toevallig of het moeilijker/makkelijker is dan Frans en Duits? Zodat ik beetje en idee krijg over hoe het zit. Ik vind Frans namelijk wel moeilijk, de uitspraak enz. Bij Duits vind ik de naamvallen vervelend.

Ik ga misschien naar het buitenland als ik mijn diploma behaald heb.
Beste hardcoregamer,
Zoals je kunt lezen is Spaans een makkelijke taal om te leren. Ik heb half jaar les gehad en ik spreek redelijk vloeiend Spaans al (ik ben niet echt goed in talen leren). Maar als je naar het buitenland wilt bijvoorbeeld Spanje dan is Valencia echt de juiste stad om Spaans te leren
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 10:24
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Dus als je Spaans kan begrijp je ook Portugees? En andersom? Wat zal dan handiger zijn Spaans of Portugees?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 10:56
johnreyes
johnreyes is offline
Citaat:
Dus als je Spaans kan begrijp je ook Portugees? En andersom? Wat zal dan handiger zijn Spaans of Portugees?
Porugees kan ik bijvoorbeeld wel lezen maar de uitspraak is wel totaal anderes. Wil je dan liver Portugees leren. Ik denk dat je met Spaans wel meerdere kanten op kan. Als je eenmaal Spaans kan is het makkelijkere om Portugees en italiaans te leren.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 14:09
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Porugees kan ik bijvoorbeeld wel lezen maar de uitspraak is wel totaal anderes. Wil je dan liver Portugees leren. Ik denk dat je met Spaans wel meerdere kanten op kan. Als je eenmaal Spaans kan is het makkelijkere om Portugees en italiaans te leren.
En als je Portugees dan leest, begrijp je het dan? En hoe zit het als jij Italiaans en Frans leest?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 10:49
johnreyes
johnreyes is offline
Citaat:
En als je Portugees dan leest, begrijp je het dan? En hoe zit het als jij Italiaans en Frans leest?
Ik wil niet zeggen dat ik Frans,Italiaans of Portugees begrijp als ik het lees, maar er zijn wel veel worden die het zelfde zijn als in het Spaans. Tussen welke talen twijfel je? Spaans is wel een wereld taal dus je hebt er wel wat aan. gr
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 17:14
Hardcoregamer
Hardcoregamer is offline
Citaat:
Ik wil niet zeggen dat ik Frans,Italiaans of Portugees begrijp als ik het lees, maar er zijn wel veel worden die het zelfde zijn als in het Spaans. Tussen welke talen twijfel je? Spaans is wel een wereld taal dus je hebt er wel wat aan. gr
ik twijfel tussen Spaans, Italiaans, Portugees, Japans en Chinees.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2011, 01:24
Il_Principe
Avatar van Il_Principe
Il_Principe is offline
ik kan je bijles russisch geven
__________________
Ad augusta per angusta...
Per undas adversas
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 09:02
Verwijderd
Russisch natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 17:12
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Is er niet ook een specifiek land waarmee je iets hebt? Waarvan je het bijvoorbeeld leuk zou vinden om ooit stage te gaan lopen bijv.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Welke talen beheers je?
BrunetJuh
373 13-07-2007 19:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Welke talen studeer je of ken je?
Verwijderd
2 14-11-2006 13:52
Muziek Welke talen muziek luister je?
770
109 29-05-2005 20:10
Software & Hardware [Prog] Welke taal is dit?
Martin
14 21-03-2005 15:12
Software & Hardware [Website] Welke talen worden gebruikt?
DG
4 13-03-2005 18:32
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen welke taal is dit?
9 08-04-2002 16:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.