Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2011, 19:08
Hpstefan
Hpstefan is offline
Is er iemand die een profiel N&G heeft met Wis B en als keuze vak M&O (VWO)
(wat ik dus waarschijnlijk zal gaan kiezen)

ik zou graag je ervaringen hiermee willen weten en of het je bevalt.
ook vraag ik me af, of het nou echt een zwaar pakket is
en is het mogelijk om hiermee je middelbareschool af te sluiten met gemiddeld een 8?...m.b.t. inloting ( op realistisch gebied, en niet van alles kan...)
en wat waren voor jou grote tegenvallers, gedurende je opleiding??

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2011, 19:17
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Klinkt als een goed en nuttig pakket.
Of je het met een 8 afsluit hangt er vanaf hoe hard je werkt, hoeveel je aankan en hoe streng jouw school beoordeelt. En verder hoort dit niet op DK
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 19:21
Verwijderd
Dan hoop ik dat je goed in cijfertjes bent.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 19:34
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
8 is te doen, als je je maar vanaf het begin ervoor inzet.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 19:38
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik had N&T met economie 1, dus dat lijkt wel op wat jij doet. Ik vond het een eitje, maar ik ben dan ook extreem intelligent.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 19:50
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik had N&T met economie 1, dus dat lijkt wel op wat jij doet. Ik vond het een eitje, maar ik ben dan ook extreem intelligent.
Met een 6 voor wiskunde...
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 10:34
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik deed N&G + N&T. Als je minder dan extreem intelligent bent, maar je maakt wel af en toe je huiswerk, is het prima te doen.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:53
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik had N&T met economie 1, dus dat lijkt wel op wat jij doet. Ik vond het een eitje, maar ik ben dan ook extreem intelligent.
Toppunt van bescheidenheid #2.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:55
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik heb N&G + wiB + natuurkunde, en als je goed plant (plént) hoef je helemaal niet zo heel veel tijd aan school te besteden om hoge cijfers/goede resultaten te behalen...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 20:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Met een 6 voor wiskunde...
Ja, maar ik neem aan dat de TS wel huiswerk maakt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 20:16
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik sluit NG/NT + economie met verwachting wel met een 8 af. Tenzij ik rare dingen ga doen. Het pakket lijkt wel een beetje op het jouwe (behalve dan dat mijn natuurkunde mijn mogelijkheden wat meer vergroot, dus misschien kun je dat overwegen ipv M&O?) maar ik lijk denk ik niet op jou. Je kunt denk ik het best naar jezelf kijken, naar wat je nú voor die vakken staat. Hoewel ze in de bovenbouw wel moeilijker kunnen worden, maar dat lijkt me nog altijd een betere 'indicator' dan bijvoorbeeld mijn cijfers.

Verder wordt NT als het moeilijkste gezien, en jouw profiel is ook een beetje bèta. Zo zou wiskunde b iets moeilijker zijn dan wiskunde a en zou je waarschijnlijk hogere cijfers halen als je voor wiskunde a zou kiezen. Alleen denk ik dat het niet om je cijfers gaat, om een acht in plaats van een zeven, maar om wat je kunt en wilt.

En waarom wil je een acht gemiddeld staan? Wil je echt een specifieke loting doen of meer 'voor het geval dat'? Wat sta je nu trouwens, gemiddeld?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 17:27
Hpstefan
Hpstefan is offline
Bij ons is het zo dat wanneer je N&G als profiel neem al natuurkunde hebt ;D
en bij was de acht meer voor het geval dat..want doen hoef je überhaupt niet mee te doen aan een loting

ik sta nu gemiddeld een 7,75
maar dit is inclusief de vakken die mij niet liggen waarbij ik dus ook een niet al te best cijfer heb, maar die zal ik volgend jaar dus niet meer hebben....
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 18:00
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Oh, oké. Meestal is dat bij N&G niet zo, is dat meer de 'zachtere' kant met wél biologie maar geen natuurkunde. Tenminste, dat idee heb/had ik, maar elke school vult het net iets anders in. Zelf is mijn gemiddelde íets omhoog gegaan na het kiezen van een profiel, maar meer omdat mijn probleemvakken (Engels, Frans, Duits ook, maar dat liet ik vallen) ineens veel minder problematisch werden. In de onderbouw stond ik met veel moeite een 6 voor Frans, in de bovenbouw ineens een 8. Maar ik denk dat dat meer aan mij lag dan dat dat 'standaard' is.

En met een 7,75 nu maak je denk ik wel aardig kans dat je een acht gemiddeld kán staan. Ik zou je niet durven verzekeren dat het omhoog of omlaag gaat (of gelijk blijft) want zelf vond ik bijvoorbeeld natuurkunde ineens een stuk pittiger worden, waar ik bij wiskunde b, scheikunde en biologie eigenlijk geen verschil merkte. Niet dat het ineens moeilijker werd. Al met al bleef het redelijk gelijk (met wat meer inzet voor natuurkunde en een acht ipv een negen), maar misschien dat jij net met wat andere vakken ineens zoiets hebt van 'hé dit kan ik ' of juist 'help wat is dit'.

Maar een 7,75 is wel slim en slimme mensen blijven altijd wel slim. Dus het is niet dat je ineens veel slechter staat, lijkt me. Misschien moet je even wennen, en ik denk dat die 0,25 altijd nog wel te halen is met iets meer huiswerk maken/beter opletten/leren hoe je een vraag beantwoord zodat je alle punten haalt. Of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2011, 09:08
Hpstefan
Hpstefan is offline
hahah okee
bedankt voor je tips
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.