Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2002, 20:04
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
ik wil binnenkort misschien een Ericsson T20s gaan kopen, maar nou vroeg ik me het volgende af: Ik hoorde van iemand dat het menu traag is, is dat ook zo?? En hoe zit het met de frontje? Want op de site staan meerdere kleuren maar in de winkel zie ik overal alleen de grijze....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2002, 20:05
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
lifestyle?

-> hardware & techniek
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:15
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
Hallo, ik ben Desiree, 28 jaar oud en Des-dochter.

Sinds september vorig jaar ben ik gestopt met de pil. Ik heb altijd al een kinderwens gehad, maar was er een jaar geleden nog niet echt aan toe. Daarnaast was ik mij ervan bewust dat ik waarschijnlijk geen of niet gemakkelijk kinderen zou kunnen krijgen.

Daarom durfde ik er niet op te hopen dat dat al snel zou lukken en ik bereidde mij op jaren van wachten voor, waarschijnlijk met kinderloosheid als resultaat.

Wat er met mij 6 weken geleden gebeurde kwam daarom als een donderslag bij heldere hemel.

Ik was op dat moment al 3 weken ongesteld en had sinds drie dagen last van hevige buikpijnen.

Het begon op donderdag 17 mei.

's Avonds liep ik na een lachbui opeens krom van de pijn. Ik kon niet meer ademen en het leek alsof iemand mij van binnen met een mes aan het bewerken was. Op advies van de huisarts nam ik een pijnstiller in. Als de pijn niet over zou gaan mocht ik die avond nog langs komen.

Maar de pijn ging over en het zaakje toch niet vertrouwende stond ik 's morgens met mijn man op de stoep van de dokterspraktijk.

Ik werd inwendig onderzocht en er werd mij verteld wat ik een week geleden ook via de telefoon had gehoord: een hormonale stoornis die met een kuurtje vanzelf weer zou verdwijnen. De bloeding en hevige pijnen zouden daardoor over gaan, er was dus niets ernstigs aan de hand.

"Dus geen eventuele vroege miskraam?" vroeg mijn man voor de zekerheid nog, wetende dat ik ook last had van zeer pijnlijke en opgezette borsten.

Nee, dat was buitengesloten. We moesten ons maar niet te veel zorgen maken.

Goed, ik ging vervolgens naar het werk, begon aan de kuur (primolut) en vervolgens stopte inderdaad de bloeding, maar in mijn buik bleef een vreemd, beurs gevoel hangen. ' s Avonds op bezoek bij een collega kreeg ik weer wat krampen en steken te verduren, maar de pijn was niet meer zo hevig als de vorige dag.

Ik nam 's nachts dus weer een pijnstiller in en sliep als een roos.

Op zaterdagmorgen 19 mei was ik vroeg op en ik slikte mijn volgende tablet primolut. Mijn moeder en buurvrouw zouden die dag bij mij thuis naar de bruiloft van Prins Constantijn en Laurentine Brinkhorst komen kijken. Mijn man vertrok die morgen op survivalkamp met het werk.

Eindelijk voelde ik me weer een beetje beter en de bloeding was nog steeds gestopt.

We keken naar de bruiloft en 's middags ging ik kijken naar het diploma-zwemmen van mijn nichtje. Ze slaagde voor het A-diploma en ik ging met haar mee naar huis om feest te vieren. Om 17:30 ging ik naar huis, nog steeds kiplekker. Ik maakte me klaar voor de dansles, nam uit voorzorg nog een pijnstiller in en om 19:15 stond ik op de dansvloer. Na 75 minuten dansles zat ik nog geruime tijd aan de bar met een aantal mensen te kletsen. Eenmaal buiten kwam ik nog een studievriendin tegen waarmee ik al jaren niet meer gepraat had. Opeens voelde ik dat er iets niet goed ging: ik begon hevig te vloeien. Mijn tas voor mijn buik houdend nam ik snel afscheid en liep ik naar de auto. Als een gek naar huis rijdend begon de hevige pijn van twee dagen geleden weer op te komen.

Thuis rende ik naar boven. Mijn witte broek was op dat moment al knalrood. Ik deed alles snel uit, trok een joggingpak aan en zette mijn broek nog in het sop.

Ondertussen belde ik met mijn ouders. De pijn werd steeds heviger en ik kon alleen maar vragen of ze snel wilden komen omdat het niet goed ging met mij.

Ik liep de trap af omdat ik in de woonkamer op de bank wilde gaan liggen. Dat lukte niet meer, onderaan de trap kon ik opeens niets meer en de pijn was op dat moment niet meer uit te houden. Vroeger had ik altijd hevige menstruatiepijnen gehad waarvan ik ziek thuis moest blijven, maar dit sloeg alles.

Snel daarna arriveerden mijn ouders in het gezelschap van mijn oom en tante die toevallig op bezoek waren. Op dat moment had ik al dove voeten en had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen. Mijn ouders bedachten zich geen moment en reden met mij naar de eerste hulp. Daar werd ik binnen 5 minuten in een rolstoel geduwd en naar de verloskamers gereden. De gynaecologe die mij ging onderzoeken vroeg of ik misschien zwanger kon zijn. Daarop deed ik mijn verhaal, vertelde wat de huisarts mij had voorgeschreven, het leek dus niet echt een mogelijkheid. Toch wilde ze een zwangerschapstest doen. O.K..

De test afwachtend werd ik onderzocht met een inwendige echo. Op het beeldscherm zag ik een zwarte vlek: "Ik zie geen hartje kloppen, dus kan het ook een cyste zijn, maar als de test positief is dan is het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap", hoorde ik de gyanaecologe zeggen.

Niet helemaal begrijpend wat er allemaal gebeurde zag ik dat ze zich op dat moment over de test heen boog en zei: "Ja, je bent dus zwanger".

Op dat moment kun je alleen geschockeerd zijn. Alles ging toen heel snel. Om er zeker van te zijn kwam er snel nog een andere arts kijken en ondertussen werd met hoogste spoed de O.K. klaargemaakt. De kans dat de eileider zou gaan knappen was groot, als hij al niet geknapt was en dan was er sprake van levensgevaar.

Ik kon er gelukkig nuchter onder blijven, als ik maar van die pijn verlost werd. Eenmaal wachtend op het ziekenhuisbed werd de pijn opeens minder, maar zag ik tegelijkertijd mijn buik zwellen. Tien minuten later lag ik gelukkig onder het mes.

Een paar uur later werd ik wakker uit de narcose. Ik kreeg 4 morfinespuiten tegen de wondpijn wat niet echt hielp en moest steeds weer overgeven.

De kersenvlaai van het feestje zag ik steeds weer langskomen in het spuugbakje en ik voelde me zielig en alleen. Emile, mijn man wist waarschijnlijk nog steeds van niets. Op zondagmorgen was hij er eindelijk en kon ik hem gelukkig vertellen met mij, welliswaar nu een eileider missende, verder alles in orde zou komen.

Mijn baarmoeder en de andere eileider zagen er prima uit en hadden niet de gevreesde afwijkingen die Des-dochters kunnen hebben. Dat was bij mij namelijk nog nooit onderzocht omdat we destijds nog niet met kinderen wilden beginnen. Daarnaast wist ik nu dat ik vruchtbaar was.

De eerste dagen was dat mijn troost en ik richtte mij volledig op mijn herstel. Door allerlei bijkomende infecties liep dat jammer genoeg niet van een leien dakje en nu, bijna 6 weken later, voel ik me lichamelijk alweer een hele piet. Maar emotioneel begint er nu een hoop naar boven te komen: hoe groot was de vrucht? hoe zag het er uit? Waarom zat het niet op de juiste plaats, dan was ik nu ontzettend blij en in december moeder geworden? Vooral dat laatste speelt nu een grote rol. Die gedachte had ik op de derde dag na de operatie voor de eerste keer. Toen heb ik dat na een dag piekeren diep weggestopt omdat het toch geen zin had om er over na te denken. Maar nu komt het weer boven en ik kan er niet omheen, hoe graag ik het ook wil vergeten en vooruit wil kijken.

Voor een volgende buitenbaarmoederlijke zwangerschap ben ik erg bang. Ik wil het niet nog een keer meemaken, het gevaar lopend dat ik dan de volgende eileider moet inleveren of het niet overleef. Omdat ik ongesteld bleef gedurende 8 weken zwangerschap is er dus geen controle meer. Hoe weet ik dan of ik weer zwanger ben? Moet ik dan elke maand uit voorzorg een test gaan doen? Niet ongesteld worden is ook geen garantie dat het vruchtje op de goede plek zit. Tenslotte kunnen ze pas na 8 weken zien of het vruchtje zich op de juiste plaats heeft ingenesteld. Dat betekent dus dat ik bij een volgende zwangerschap met een tijdbom rondloop en dat is niet goed voor mijn gemoedsrust. De beslissing nemen om weer zwanger te willen worden is bijna een onmogelijke beslissing. Ik ben bang dat ik inderdaad nooit kinderen zal krijgen en opeens doet dat heel veel verdriet. Ik die altijd nuchter wilde blijven en niet durfde te hopen. Nu ik eraan geproefd heb zal het veel moeilijker zijn om te accepteren dat onze grootste wens misschien wel nooit uit zal komen.

Ik hoop dat dit verhaal andere vrouwen die dit meegemaakt hebben tot steun kan zijn. Graag zou ik in contact willen komen met deze vrouwen, eventueel via de chat van deze site. Bedankt voor jullie aandacht.
__________________
rustig aan
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:19
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
huh? Nu snap ik er helemaal niets meer van.....
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:21
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
beter
__________________
rustig aan
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:42
punkyfish
punkyfish is offline
*grin*
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:57
Paige
Avatar van Paige
Paige is offline
Psilo: wat is jouw probleem zeg?!?!
Dit gaat over een gsm, dan hoef je niet eens verhaal hier neer te zetten wat niet eens over jou gaat..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:57
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
psilo heerscht
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:58
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
laat haar maar leren topics in het goede gedeelte te zetten, dat is mijn probleem
__________________
rustig aan
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:58
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
Citaat:
]{ing schreef:
psilo heerscht
whehe

ooh, ik moet 20 sec. wachten BLAAT
__________________
rustig aan
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:01
Paige
Avatar van Paige
Paige is offline
Citaat:
psilo schreef:
laat haar maar leren topics in het goede gedeelte te zetten, dat is mijn probleem
oh..
ik dacht dat je geestelijk niet helemaal goed was..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:03
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
Citaat:
Paige schreef:

oh..
ik dacht dat je geestelijk niet helemaal goed was..
nee klopt hoor
__________________
rustig aan
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 01:46
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
psilo schreef:
*knip_lang_lulverhaal*
whaha, geniaal
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 03:03
Verwijderd
Psilo rrules
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 13:23
Verwijderd
hehe
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 15:57
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline


uhm, ff ontopic.. ik heb zo'n kreng ook gehad. En JA het menu is retetraag, zoals alle Ericssons..
En hij viel bij mij uit m'n houdertje aan m'n broek, in de berm in het gras, klepje d'r af, kon heel het ding weggooien omdat je dan niet meer kan bellen. (mic is er dan af)

Conclusie: als er 1 telefoon is die je NIET moet kopen is het wel de Ericsson T20s
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:04
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik heb hem ook gehad, het menu is idd. niet echt snel, voor de rest vind ik het ook een onding. Klepje voelt ontzettend slap aan, geen extra beltonen (alleen na intypen), rotspelletjes etc. etc..
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 13:07
yvonnaah
Avatar van yvonnaah
yvonnaah is offline
die telerfoon heb ik ook oookal gebruik ik hem nooit ofzo maar ik vind da wel meevallen dat ie traag gaat. eik nooit gemerkt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-07-2002, 23:19
Psychoot
Avatar van Psychoot
Psychoot is offline
Kheb laatst nog een Ericsson T29s gevonden
Maar die heb ik snel weg gedaan, lekker geruild tegen Nokia 8310
__________________
Fatal Error: Signature Not Found
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Ericsson T20s
Octopus
3 30-03-2022 13:14
Software & Hardware ericsson t20s probleem
Etter
0 19-06-2002 15:49
Software & Hardware Welke foon heb jij?
Budster
81 12-06-2002 00:37
Software & Hardware sendo 200
linkin_park16
11 06-06-2002 16:47
Software & Hardware ericcson t20
neo_1986
3 13-08-2001 00:56
Software & Hardware T20s
Sikamikanico
10 26-03-2001 19:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.