Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2006, 10:44
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
Heej,

Ik zit met een klein probleempje. Ik zit nou in de 3e van het atheneum, en dat betekend dat ik een profielkeuze moet gaan maken... Alleen ben ik er nog niet helemaal uit.

Ik zit al een hele tijd te denken aan EM, maar ik ben geen ster in Aardrijkskunde.

CM ligt me niet, omdat er tekenen in het pakket zit(dat is echt super vreselijk )...Bovendien ben ik niet goed in geschiedenis

NG ligt me niet omdat er scheikunde en bio inzit.

En NT niet omdat er scheikunde inzit...

Enige vakken waar ik een beetje een ster in ben is Natuurkunde, Duits en Engels.

Na VWO wil ik graag Japanse taal&cultuur gaan studeren, en dan maakt het niet uit welk profiel ik kies.

Misschien kan iemand mij helpen/adviseren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2006, 11:17
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
c&m moet je wel liggen met ckv en tekenen of wat dan ook. dan heb je er natuurlijk ook weer frans bij.
ak wordt steeds leuker met de jaren. gs heb je trouwens bij e&m ook. als je gewoon helemaal niet goed bent in maatschappijvakken zou toch bij n gaan kijken en combineren met talen. n&t met duits2, bijv. niet alle profielvakken zijn even leuk en je hoeft niet alle vakken geweldig te vinden, er iets mee te kunnen of er goed in te zijn om een profiel te kiezen.

kies je nu trouwens niet alleen tussen maatschappij en natuur?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 11:18
BeertjeColargol
Avatar van BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Je hoeft toch niet per se tekenen te hebben bij CM? Bij ons op school in ieder geval niet. Ik zou dat nog even navragen als ik jou was, maar denk dat je het beste CM kan gaan doen met natuurkunde als keuzevak, altijd handig, of NT met duits, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed je bent in wiskunde.
__________________
afrika! | meer liefde op het forum!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 11:19
Estar
Estar is offline
Welke studie naast Japanse taal en cultuur trekt je het meest?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 11:37
Verwijderd
als je niet goed kan tekenen kun je nog wel C&M gaan doen hoor. Vrij moeilijk om een onvoldoende voor werkstukken te halen, ze willen gewoon dat je 'veel van jezelf laat zien'
En aangezien je een taal/cultuurstudie wil gaan doen zou ik E&M of C&M doen... dan krijg je toch wat meer talen en dat helpt wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 11:40
Verwijderd
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 03-05-2006 @ 12:18 :
Je hoeft toch niet per se tekenen te hebben bij CM? Bij ons op school in ieder geval niet. Ik zou dat nog even navragen als ik jou was, maar denk dat je het beste CM kan gaan doen met natuurkunde als keuzevak, altijd handig, of NT met duits, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed je bent in wiskunde.
Bij mij op school kon je eerst bij CM ook alleen maar Tekenen kiezen. Helemaal niet zo raar hoor.

Ik zou gaan voor NG of EM, scheikunde is niet zo erg, tenminste, het is nou niet het stomste vak van de wereld, en na de derde word het eigenlijk pas leuk.

Met NG en EM kan je het meeste qua profielen en dan heb je niet de 'harde' wiskunde enzo.

Als je studiekeuze dan veranderd ben je niet meteen geketend aan alle alfa-studies maar kan je ook nog iets met economie ofzo gaan doen.

NG + eco1 ofzo
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 11:40
Verwijderd
Nou, als je zeker bent van je keuze en je het makkelijkste wil (maar toch tekenen vreselijk vindt, dus CM valt af) dan kies je EM.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 11:47
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
Citaat:
BeertjeColargol schreef op 03-05-2006 @ 12:18 :
Je hoeft toch niet per se tekenen te hebben bij CM? Bij ons op school in ieder geval niet. Ik zou dat nog even navragen als ik jou was, maar denk dat je het beste CM kan gaan doen met natuurkunde als keuzevak, altijd handig, of NT met duits, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe goed je bent in wiskunde.
Tekenen is op onze school verplicht. En wiskunde...tja, ligt eraan...iig nooit hoger als een 8...7 heel soms

Citaat:
Welke studie naast Japanse taal en cultuur trekt je het meest?
Niet veel...Maar onze natuurkunde leraar had eens iets verteld over technische bedrijfskunde op universiteit in Eindhoven...Dat trekt me ook wel aan ... Is EM met natuurkunde1 dan een optie?

Laatst gewijzigd op 03-05-2006 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 12:10
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 03-05-2006 @ 12:40 :
Bij mij op school kon je eerst bij CM ook alleen maar Tekenen kiezen. Helemaal niet zo raar hoor.
Bij mij op school kon je kiezen uit Muziek, Tekenen en Handvaardigheid. Wel raar dat dat niet op alle scholen is.
Citaat:
Ik zou gaan voor NG of EM, scheikunde is niet zo erg, tenminste, het is nou niet het stomste vak van de wereld, en na de derde word het eigenlijk pas leuk.
Ik vond het na de derde niet echt veranderen. We kregen iets meer ANW-achterige dingen, maar voor de rest... Scheikunde blijft gewoon veel reactieformules, wat vind je precies vervelend aan scheikunde? En wat vind je stom aan Biologie?

Ik zou een breed profiel kiezen, want ik ken ontzettend veel mensen die van opleiding verandert zijn. Stel dat je in de 6e ineens wat anders wilt en je profiel sluit daar niet op aan, dan baal je enorm.
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 12:14
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
Citaat:
Miracle schreef op 03-05-2006 @ 13:10 :
Bij mij op school kon je kiezen uit Muziek, Tekenen en Handvaardigheid. Wel raar dat dat niet op alle scholen is.Ik vond het na de derde niet echt veranderen. We kregen iets meer ANW-achterige dingen, maar voor de rest... Scheikunde blijft gewoon veel reactieformules, wat vind je precies vervelend aan scheikunde? En wat vind je stom aan Biologie?

Ik zou een breed profiel kiezen, want ik ken ontzettend veel mensen die van opleiding verandert zijn. Stel dat je in de 6e ineens wat anders wilt en je profiel sluit daar niet op aan, dan baal je enorm.
Scheikunde vind ik al die afkortingen maar vervelend(H2O of O3 bijvoorbeeld) en de stof/onderwerpen zelf spreken me niet aan(practicum dus ook niet)...en Biologie vind ik suuuper droog...Wat over plantjes op de bodem van de oceaan leren...joepie... (dit is niet beledigend bedoelt voor de mensen die biologie studeren/graag doen...het is gewoon mijn smaak niet )
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 19:13
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Kujatochi schreef op 03-05-2006 @ 12:47 :
Niet veel...Maar onze natuurkunde leraar had eens iets verteld over technische bedrijfskunde op universiteit in Eindhoven...Dat trekt me ook wel aan ... Is EM met natuurkunde1 dan een optie?
Nee, je moet of N&T of N&G of E&M met WB1+Na1 of C&M met WB1+Na1 hebben gedaan.
Zie: http://w3.tue.nl/nl/diensten/stu/toe...ting_bachelor/
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 20:47
Verwijderd
Naar wat ik van je lees en je interesse in eventueel Technische Bedrijfskunde zou ik EM met wib1 i.p.v A12 en Natuurkunde1 gaan doen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Kujatochi schreef op 03-05-2006 @ 11:44 :
Heej,

Ik zit met een klein probleempje. Ik zit nou in de 3e van het atheneum, en dat betekend dat ik een profielkeuze moet gaan maken... Alleen ben ik er nog niet helemaal uit.

Ik zit al een hele tijd te denken aan EM, maar ik ben geen ster in Aardrijkskunde.

CM ligt me niet, omdat er tekenen in het pakket zit(dat is echt super vreselijk )...Bovendien ben ik niet goed in geschiedenis

NG ligt me niet omdat er scheikunde en bio inzit.

En NT niet omdat er scheikunde inzit...

Enige vakken waar ik een beetje een ster in ben is Natuurkunde, Duits en Engels.

Na VWO wil ik graag Japanse taal&cultuur gaan studeren, en dan maakt het niet uit welk profiel ik kies.

Misschien kan iemand mij helpen/adviseren?
Beschouw je jezelf als een alfa of een beta?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 09:36
Nyawa
Idd EM met wiskunde B1 i.p.v. A12 en Natuurkunde 1 erbij (en dan eventueel nog Duits 2 of maak er Natuurkunde 12 van of wat je maar leuk vindt, ik zou je iig aanraden twee vakken in je vrije deel te nemen). Dan kun je later altijd nog kiezen of je Japanse Taal en Cultuur of Technische Bedrijfskunde gaat doen, en mochten je interesses compleet veranderen dan kun je met dat pakket nog behoorlijk wat andere kanten op. Het enige nadeel dat je dan hebt is aardrijkskunde, maar dat is lang niet zo zwaar als Scheikunde 1,2. En als je CM zou kiezen moet je behalve tekenen ook nog eens kunstgeschiedenis doen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 11:31
Barry K
Barry K is offline
Ik zou kiezen voor een natuurprofiel met extra vakken erbij.
Zo heb je net wat meer mogelijkheden en het is (als je geen japans gaat studeren) bijna altijd superhandig als je al veel wiskunde hebt gehad.
Sowieso zijn er genoeg studies die wel wis b1,2 eisen, dan houd je die mogelijkheid nog open ook.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 12:06
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Als ik jouw was zou ik toch kiezen voor een natuurprofiel, veel maatschappij studies je dan ook nog gewoon kiezen terwijl het andersom moeilijker wordt...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 12:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Barry K schreef op 04-05-2006 @ 12:31 :
Sowieso zijn er genoeg studies die wel wis b1,2 eisen, dan houd je die mogelijkheid nog open ook.
Ow, dat is nieuw voor me. Ik dacht juist dat ze die eis overboord hadden gegooid omdat te weinig mensen dat gedaan hebben.

Heb je een bron?
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 12:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Een breed natuurprofiel is het handigst, maar dan moet je daar wel de capaciteiten voor hebben natuurlijk.
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-05-2006, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 04-05-2006 @ 13:28 :
Ow, dat is nieuw voor me. Ik dacht juist dat ze die eis overboord hadden gegooid omdat te weinig mensen dat gedaan hebben.

Heb je een bron?
Van de site van de TU/e:

http://w3.tue.nl/nl/diensten/stu/toe...ting_bachelor/

NG is dus voldoende om toegelaten te worden, maar het wordt wel 'afgeraden'.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 17:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-05-2006 @ 14:50 :
Van de site van de TU/e:

http://w3.tue.nl/nl/diensten/stu/toe...ting_bachelor/

NG is dus voldoende om toegelaten te worden, maar het wordt wel 'afgeraden'.
Dat is dus een bron voor mijn mening, niet voor die van Barry.

Maar het lijkt me vrij logisch dat het het beste is om een profiel te hebben wat precies aansluit op je vervolgopleiding. Alleen is dat gewoon erg lastig als je nog van gedachten veranderd. Dat is een afweging die TS zelf moet maken.
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 04-05-2006 @ 18:42 :
Dat is dus een bron voor mijn mening, niet voor die van Barry.

Maar het lijkt me vrij logisch dat het het beste is om een profiel te hebben wat precies aansluit op je vervolgopleiding. Alleen is dat gewoon erg lastig als je nog van gedachten veranderd. Dat is een afweging die TS zelf moet maken.
Ach. Qua voorkennis maakt het bijna niets uit, omdat je toch nauwelijks iets leert op het vwo.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 00:48
Mars Stegerppon
Avatar van Mars Stegerppon
Mars Stegerppon is offline
Met C&M word je een Truus die beeldjes maakt en van een kunstenaarsuitkering rondkomt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 08:24
Verwijderd
Citaat:
Mars Stegerppon schreef op 06-05-2006 @ 01:48 :
Met C&M word je een Truus die beeldjes maakt en van een kunstenaarsuitkering rondkomt
Want je zou toch eens een taal, of geschiedenis gaan studeren?!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Kristaco schreef op 06-05-2006 @ 09:24 :
Want je zou toch eens een taal, of geschiedenis gaan studeren?!
Sommige mensen hebben het idee dat je alleen als ingenieur een rijk en succesvol leven kan hebben.

Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Mars Stegerppon schreef op 06-05-2006 @ 01:48 :
Met C&M word je een Truus die beeldjes maakt en van een kunstenaarsuitkering rondkomt

Nee hoor ik word lekker heel erg rijk
mwoehaha
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2006, 18:46
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ach, gewoon negeren joh.
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:06
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
hmm, ik denk dat ik ga kiezen voor E&M plus nat1...En eventueel nog wiskunde b1...maar ik ben niet echt een ster in Wiskunde T_T...Het ligt altijd tussen een 6 en een 7, en als ik pech heb(ligt eraan welk hoofdstuk/thema) een onvoldoende

Ik moet maar zo denken, ook al is het een 'pain in the ass' om de moeilijke vakken te leren, later heb ik er alleen maar voordelen aan....Omdat ik dan breed kan kiezen....toch?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:17
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
Miracle schreef op 04-05-2006 @ 13:29 :
Een breed natuurprofiel is het handigst, maar dan moet je daar wel de capaciteiten voor hebben natuurlijk.
http://www.tw.bsc.tudelft.nl/live/pa...0de6d9&lang=nl

Zonder Wiskunde B2 word je wel toegelaten, maar moet je je deficientie wegwerken tijdens het jaar... dan kun je dat veel beter al gedaan hebben op het VWO waar je betrekkelijk veel vrije tijd hebt.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:21
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
Meen je dat serieus?! Damn dat is zwaar...Is dat overal zo?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Kristaco schreef op 06-05-2006 @ 09:24 :
Want je zou toch eens een taal, of geschiedenis gaan studeren?!
Ach, als hij dat graag wil geloven zegt dat meer over zijn verstand dan over het onze.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 00:00
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
Kujatochi schreef op 07-05-2006 @ 00:21 :
Meen je dat serieus?! Damn dat is zwaar...Is dat overal zo?
Dat is natuurlijk alleen van toepassing op studies die Wis B1,2 'vragen'. Dit verschilt per opleiding, en per universiteit.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 00:05
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
Wat is er eigenlijk mis met een taal leren? En dan naar dat land toegaan ^_^. beter dan in dit kikkerlandje blijven...

Als ik geen vriendin had was ik allang vastbesloten om naar japan te gaan
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 00:13
Verwijderd
Als je zo scoort voor wiskunde is B1 dan wel te doen?!
Ik had altijd dezelfde cijfers als jij en mij is het erg afgeraden
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 07:36
Morri
Morri is offline
Ik denk dat als je zo scoort voor wiskunde, B1 heel heel lastig kan worden (tenzij je nu niets uitvoert ). Bij ons vallen dat soort mensen nu door de mand.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 07:50
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
Ik doe er wel wat voor...maar niet dat je zegt van ik doe elke dag herhalen... ^_^ Gewoon voor een pw de stof nog eens goed doornemen en de diagnostische toets maken...Kijken wat ik fout heb en daarna nog eens
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 08:03
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Kujatochi schreef op 07-05-2006 @ 08:50 :
Ik doe er wel wat voor...maar niet dat je zegt van ik doe elke dag herhalen... ^_^ Gewoon voor een pw de stof nog eens goed doornemen en de diagnostische toets maken...Kijken wat ik fout heb en daarna nog eens
Ja dat doe ik ook altijd. Daarnaast heb je in de wiskundeles ook al veel training gehad.
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2006, 10:13
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 07-05-2006 @ 01:13 :
Als je zo scoort voor wiskunde is B1 dan wel te doen?!
Ik had altijd dezelfde cijfers als jij en mij is het erg afgeraden
In de derde haalde ik alleen maar 6jes en 7ens voor wiskunde, en zo af en toe een onvoldoende. Maar toch doe ik VWO NT en dat gaat best goed.

Ik denk dat het van je als persoon af ligt. Zo wat ik nu lees doet de topic starter weinig aan wiskunde en met al heel af en toe iets er aan doen kom je al een heel eind op weg.

TS. ik zou voor EM met na1 + wib1 gaan, omdat wib1 wel een ondersteuning is bij na, tenminste helpt je wel om sommige dingen te begrijpen, tenminste, je krijgt iets meer algebra inzicht en dat heb je soms nodig.

Daarnaast kan je misschien navragen of wiskunde in de vierde gelijk is voor alle profielen (dat is bij ons namelijk wel zo) en als je dan slecht scoort kan je in de vijfde kiezen voor A12 i.p.v B1.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 15:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Als ik dat zo hoor zeggen cijfers dus helemaal niks. Ik haalde altijd hoge cijfers in de 1,2,3 klas, maar wiskunde B1 op VWO ging toch een stuk minder goed. (Of de aansluiting was slecht, of het lag aan andere dingen, maar dat weet ik ook niet zo goed.)
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 13:19
Brack
Brack is offline
Citaat:
Kujatochi schreef op 03-05-2006 @ 11:44 :
Heej,

Ik zit met een klein probleempje. Ik zit nou in de 3e van het atheneum, en dat betekend dat ik een profielkeuze moet gaan maken... Alleen ben ik er nog niet helemaal uit.

Ik zit al een hele tijd te denken aan EM, maar ik ben geen ster in Aardrijkskunde.

CM ligt me niet, omdat er tekenen in het pakket zit(dat is echt super vreselijk )...Bovendien ben ik niet goed in geschiedenis

NG ligt me niet omdat er scheikunde en bio inzit.

En NT niet omdat er scheikunde inzit...

Enige vakken waar ik een beetje een ster in ben is Natuurkunde, Duits en Engels.

Na VWO wil ik graag Japanse taal&cultuur gaan studeren, en dan maakt het niet uit welk profiel ik kies.

Misschien kan iemand mij helpen/adviseren?
Gewoon E&M doen, AK stelt werkelijk helemaal niks voor (bij ons dan) we doen al 3 jaar niks en ik ga gewoon met 6,5 gem. het examen in. Van E&M is mss Wiskunde nog wel het moeilijkst, al valt dat ook wel mee
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 17:05
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
Nou, ik wás dus van plan E&M plus nat te gaan doen, blijkt dus dat dat niet mogelijk is op onze school@_@...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 18:27
Verwijderd
Ja, je moet natuurlijk wel passen in de middelmatigheid.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Kujatochi schreef op 09-05-2006 @ 18:05 :
Nou, ik wás dus van plan E&M plus nat te gaan doen, blijkt dus dat dat niet mogelijk is op onze school@_@...
Ik had het kunnen voorspellen. Maar waarom is het niet mogelijk? Zit NG/NT op een andere afdeling of willen ze niet roostertechnisch zo moeilijk doen?

Je kan dan wel NG + eco1 gaan doen, het is misschien niet wat je wil, maar als je nog niet zeker weet of je iet smet natuurkunde wil gaan doen dan kan je het beter alvast in je pakket hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 03-05-2006 @ 13:10 :
Bij mij op school kon je kiezen uit Muziek, Tekenen en Handvaardigheid.
Bij ons kon je volgens mij ook nog aardrijkskunde kiezen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 23:31
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 09-05-2006 @ 22:14 :
Ik had het kunnen voorspellen. Maar waarom is het niet mogelijk? Zit NG/NT op een andere afdeling of willen ze niet roostertechnisch zo moeilijk doen?

Je kan dan wel NG + eco1 gaan doen, het is misschien niet wat je wil, maar als je nog niet zeker weet of je iet smet natuurkunde wil gaan doen dan kan je het beter alvast in je pakket hebben.
idd dat is ook wat ik aanraad. Een natuurprofiel is sowieso leuker natuurlijk
en misschien kun je er nog een taal bij doen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Fatality schreef op 10-05-2006 @ 00:31 :
idd dat is ook wat ik aanraad. Een natuurprofiel is sowieso leuker natuurlijk
en misschien kun je er nog een taal bij doen.
Een taal is op veel scholen ook niet mogelijk Een natuurprofiel is niet per definitie leuker. Het is anders, er zitten ander soortige mensen, en als je biologie én scheikunde niet leuk vind, is het best harde koek zeg maar.

(Ik kon kiezen bij NT uit: eco1, tekenen,muziek,handvaardigheid,informatica,M&O, biologie1(2) bijvoorbeeld.)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:32
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
Nou mensen, ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie reacties , en ik heb gekozen voor EM met informatica. Waarom? Tja...de N profielen liggen me helemaal niet... en ik heb het gevoel dat ik er later veel mee kan gaan doen(geneeskunde is niks voor mij...en een technische kant ook niet). Als Japans niet gaat lukken tenminste
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 21:14
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Lijkt me een leuke keuze idd...
sorry om dit toch nog even aan te geven maar mocht je later informatica op WO niveau willen gaan doen is informatica op VWO niet voldoende maar moet je WiB1,2 hebben
Maargoed veel succes met 2de fase dan!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 21:56
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Kujatochi schreef op 10-05-2006 @ 19:32 :
Nou mensen, ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie reacties , en ik heb gekozen voor EM met informatica. Waarom? Tja...de N profielen liggen me helemaal niet... en ik heb het gevoel dat ik er later veel mee kan gaan doen(geneeskunde is niks voor mij...en een technische kant ook niet). Als Japans niet gaat lukken tenminste
ik zou informatica inruilen voor een 'leuk' vak als kunstgeschiedenis ofzo. Informatica, je leert er weinig en het kan tot véél frustratie leiden, zag ik bij de rest van mijn klasgenoten. Kon ook aan mijn school liggen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 23:26
Kujatochi
Avatar van Kujatochi
Kujatochi is offline
Nu komt 'smaak' om de hoek kijken...Ik ben veel liever bezig met een computer dan met kunstgeschiedenis . een van de redenen waarom ik CM niet kies is ómdat kunstgeschiedenis erin zit...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 00:34
Verwijderd
Wel, ik heb even geprobeerd een algemeen beeld van de situatie te vormen...

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je eigenlijk nog geen flauw idee hebt van wat je wilt gaan doen. Ook heb ik het idee dat je eigenlijk niet weet wat voor studies er allemaal zijn en welke vakken jou veel interesseren. Je kijkt bij elk profiel of er vakken in zitten die je moeilijk of saai vindt, en wanneer er één vak bij zit dat je niet helemaal ligt, zweer je dat profiel af.

Dat lijkt me een verkeerde methode, want vrijwel iedereen heeft wel een profielvak dat hem niet helemaal ligt of dat hij saai vindt. In eerste instantie moet je bedenken waar je goed in bent en in tweede instantie ook wat je leuk vindt (vaak is men geďnteresseerd in vakken waarin men ook best goed is). Daarnaast raad ik je aan eens wat folders in huis te halen over veel verschillende studies (gratis te bestellen bij websites van universiteiten) en met je docenten te praten over hun studies.

Kies vooral niet te snel, zorg dat je goed geďnformeerd bent en wees niet bang nog van keuze te veranderen! Succes!

P.s: als je echt geďnteresseerd bent in taal en cultuur, dan is kunstgeschiedenis waarschijnlijk een vak waarvan jij (uiteindelijk) heel veel plezier zou beleven. Informatica is voor iedereen naar; voor de computeranalfabeten omdat het geestdodend en lastig is en voor wizzkids omdat het saai is.

Laatst gewijzigd op 13-05-2006 om 00:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde A1 is nu C #813
Verwijderd
500 12-01-2010 23:05
Algemene schoolzaken HELP!! Welk profiel moet ik kiezen??
Shoney
28 19-02-2007 14:19
Studeren Tips: hoe maak je een keuze
Silk-and-Satin
25 31-01-2007 20:56
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 13:54
Algemene schoolzaken Profiel
Mother Earth
60 25-10-2003 09:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.