Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2015, 15:06
Thomasvv
Thomasvv is offline
Hallo

Ik ben 14 en zit nu in Havo-3, en ik wil graag switchen van school.

Waarom?
Hierom:
Ik word best vaak getreitert, uitgescholden, gemept, getrapt, etc. etc.
Ook zit ik bij mijn ex in de klas , ja, beetje cliché, maar ik heb niet zulke fijne ervaringen met haar, ze is/was depressief, en daardoor kreeg ik al die shit daarvan over me heen, minder prettig dus. Tevens ging ze ook vreemd en dat soort sorus. Ik ben geen aansteller, maar ze ging best ver.
Ik ben niet zo'n "mainstream" persoon, ik word ook regelmatig gay genoemd en dat irriteert me nogal, ik geef namelijk wat meer om m'n uiterlijk dan de doorsnee jongen, en ik draag puntschoenen wat blijkbaar gay is, nouja, zal wel.

Ik heb al een school op het oog die me wel wat lijkt, maar ik weet nog niet echt bepaald, zeg maar gewoon helemaal niet, hoeze daar werken. Nu maak ik wel op een mooi moment een switch, naar Havo-4, dus ik kan m'n profielkeuze maken. De methodes op m'n huidige school gingen toch al veranderen, dus dat maakt me ook niet uit.

Kan iemand mij er wijzer in maken hoe zo'n proces gaat? En op wat voor een termijn je dit aan moet vragen?
Moet ik eerst kennismaken, of kan ik zo de klas in? Dat soort dingetjes.
Natuurlijk moet ik formulieren invullen en dat soort bladiebla, das logisch.

Alvast bedankt! Gr. Thomas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2015, 15:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bel die school eens op om te vragen of je bij hun terecht kan. En bespreek dit eens met je mentor of teamleider op school. Beide partijen kunnen je op weg helpen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-04-2015, 15:51
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Ik ben 1.5 jaar geleden ook van school veranderd. Eerst had ik een paar gespreken met mijn mentor. Vervolgens met mijn mentor en afdelingsleider. Die heeft contact met de school gezocht en geregeld dat ik daar heen kon. Vervolgens heb ik nog wat gesprekken gehad met de afdelingsleider van de andere school. Hele standaarddingentjes zoals moeilijke vakken, profielkeuze, keuzevakken en bij wie ik in de klas wilde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik heb NLD
slechtestudent
5 11-02-2016 13:37
Liefde & Relatie Verliefd op een jongen van 14 (ik 22)
Obboy
10 14-02-2013 17:28
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #114
Atelier Madame
500 06-01-2011 10:43
Algemene schoolzaken Van school wisselen.
Haailoos
3 27-08-2008 02:41
Algemene schoolzaken Stoppen met MBO; wat nu?
Liesje222
6 11-06-2008 18:02
Algemene schoolzaken School switch?!
no-name
5 12-07-2003 13:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.