Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 13:31
hanneke~13
Avatar van hanneke~13
hanneke~13 is offline
he weten jullie al wat voor profiel je gaat kiezn? (voor 3 havo/vwo)
ik heb zelf echt geen id. k d8 1st NT oid. of misschien NG maar toen had ik een interesse test gedaan en daar kwam EM heel hoog uit en daarna CM en daarna NT en onderaan pas NG
beetje vaag dit hebben jullie nog tips voor m'n keuze?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2004, 13:38
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
CM is het makkelijkste.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:05
The0
The0 is offline
In ieder geval een profiel waarin Nederlands zit

NT wordt als lastigst gezien door de NA WI SK
NG is heel breed
CM is het wordt als makkelijkst gezien
EM schijnt vrij economisch te zijn.

Ik doe NT VWO6 en gaat prima.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 14:11
Verwijderd
CM is niet per sé het makkelijkst, maar dat is mijn mening, en een uitgekauwde discussie.

NT en NG zijn natuurprofielen, en draaien dus om wiskunde/natuurkunde/scheikunde. Dat soort vakken moet je leuk vinden.

EM is erg breed en economie is soms best moeilijk!
CM is iets minder breed en je hebt er volledige talen...

Ik heb zelf EM.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:00
Verwijderd
Ik zit in 3havo/vwo en ik weet dat ik volgend jaar VWO mag gaan doen. Misschien is het handig als je eerst ns kijkt naar wat je cijfers zijn op de bepaalde niveau's (als je het nog niet weet) en daar je conclusie uittrekt.

In interessetests komt bij mij ook altijd CM bovenaan omdat ik veel met kunst en muziek bezig ben. Zelf denk ik erover om NT te gaan doen met muziek en aardrijkskunde. Zo heb ik eigenlijk uit alle profielen wat en dat vind ik wel leuk (ik zou in de gehele basisvorming examen willen doen behalve in tekenen en handvaardigheid niet )

Mijn keuze heb ik gemaakt aan de hand van cijfers en wat ik nou écht leuk vond, dus waar ik mezelf in wilde verdiepen. Aangezien ik veel leuk vond en ik plots in mentoruur moets beslissen wat ik ging doen (voor de voorlopige determinatie) heb ik gekozen voor NT. Hierop heb ik een positief advies gekregen dus ik ga NT doen op vwo niveau.

Kort samengevat :

1. waar liggen mijn interesses?
2. wat vind ik leuk?
3. wat wil ik?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
hanneke~13 schreef op 05-02-2004 @ 14:31:
he weten jullie al wat voor profiel je gaat kiezn? (voor 3 havo/vwo)
ik heb zelf echt geen id. k d8 1st NT oid. of misschien NG maar toen had ik een interesse test gedaan en daar kwam EM heel hoog uit en daarna CM en daarna NT en onderaan pas NG
beetje vaag dit hebben jullie nog tips voor m'n keuze?
De test die je hebt gedaan is een interessetest, dat zegt niet dat je het aankan (het is niet de bedoeling om je te ontmoedigen ofzo).
In de derde had ik voor het profiel N&G gekozen, ik wilde dit graag en die testjes gaven ook aan dat daar mijn interesse lag. Het pakte, toen ik eenmaal in 4havo zat, anders uit; ik was helemaal niet goed in die technische vakken (op bio na), gevolg is dat ik ben blijven zitten. Ik ben overgestapt op E&M met Bio en dit profiel bevalt me goed.
Ik denk dat je moet kijken welke vakken je goed bent (CM gaan doen terwijl je geen talenknobbel hebt is niet verstandig), en welk profiel je het meest aanspreekt. Als je al weet wat je later wil gaan doen (of in welke richting) bijvoorbeeld iets in de zorg, kan je er altijd nog bio. kiezen bij E&M/C&M.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:20
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Kijk vooral naar de vakken die je wel en niet leuk vindt om te doen en waar je goede cijfers voor haalt en niet. Daarna kan je gaan kijken in welke profielen die vakken zitten.
Wij hebben ook een test gedaan met wat het best voor je zou zijn, wat je het best zou kunnen, dat is wel redelijk betrouwbaar denk ik.
Vraag ook gewoon advies aan je mentor/decaan/leraren wat zij denken dat het beste profiel is voor jou.

Ik zelf ga C&M doen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:21
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 05-02-2004 @ 14:38:
CM is het makkelijkste.
voor mensen die totaal niet goed zijn in talen,teken enzo is het niet makkelijk omdat zij gewoon beter zijn in andere vakken.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 19:06
Verwijderd
bedenk waarom je dan NT of NG wilde gaan doen? (leuke vakken, je bent er goed in, veel mogelijkheden)
En bedenk hetzelfde voor EM/CM.
Idd zoals eva al zegt, kun je bijvoorbeeld ook heel hoog scoren op cm omdat je hobbies muziek maken, schilderen e.d. zijn.. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat je cm moet gaan doen, die interesses kun je misschien buitenschools ook prima benutten (muziekles/tekenen). Nadeel van CM is dat je er niet zoveel mogelijkheden mee hebt later, daarom raad ik mocht je dit kiezen je aan wia2 of wb1 erbij te kiezen en bv ec1(2)..
kortom, zoals de rest ook zegt: kijk welke vakken je leuk vind, en kijk of je ze ook aankan. Mocht je alles even leuk vinden en er even goed in zijn, dan raad ik je NG/NT aan: veel mogelijkheden, ( en dan met bv. ec1. )
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 10:30
SkAnOuK
Avatar van SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 05-02-2004 @ 20:06:
Nadeel van CM is dat je er niet zoveel mogelijkheden mee hebt later, daarom raad ik mocht je dit kiezen je aan wia2 of wb1 erbij te kiezen en bv ec1(2)..
Ik heb zelf CM, en zit nu in het vijfde jaar. Het bevalt me eigenlijk wel. Ik wist gelijk al dat ik dit profiel wilde. Ik ben namelijk niet zo'n wiskundige. Als extra vakken heb ik duits 1,2 en informatica. Ik heb toen voor informatica 1,2 gekozen omdat ik eigenlijk al wist dat ik deze richting op wou. (geen wiskunde of economie dus voor mij )

Het wil niet zeggen dat dit profiel makkelijk voor jou is. De een is nu eenmaal beter in bijvoorbeeld talen, dan de ander. (duits 1,2 vind ik namelijk behoorlijk moeilijk) Maar het is natuurlijk wel zo dat de vakken die meestal als moeilijk gezien worden, afvallen bij dit profiel. Je moet gewoon een beetje kijken waar jou interesses liggen.

Maar het is niet zo dat je met dit profiel minder dingen kan kiezen. Je kan er veel richtingen mee op. Ik heb tot nu toe totaal geen problemen met mijn gekozen profiel. Eigenlijk elke opleiding waar ik in geintereseerd ben, kan ik kiezen.

Tja, natuurlijk moet je dit profiel niet kiezen als je van jezelf weet dat je iets wiskundigs of iets economisch wil gaan doen, maar dat is natuurlijk logisch

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
SkAnOuK schreef op 06-02-2004 @ 11:30:
Ik heb toen voor informatica 1,2 gekozen omdat ik eigenlijk al wist dat ik deze richting op wou. (geen wiskunde of economie dus voor mij )
......
Je kan er veel richtingen mee op. Ik heb tot nu toe totaal geen problemen met mijn gekozen profiel. Eigenlijk elke opleiding waar ik in geintereseerd ben, kan ik kiezen.
je heb idd gelijk dat als je al zeker weet dat je die richting later op wilt, het niet veel uitmaakt qua mogelijkheden en het zelfs handig is cm te kiezen, maar volgens mij is het wel een feit dat je minder keuzemogelijkheden hebt dan met bv ng. Ik bedoel, talen kan je ook zonder dat je er examen in hebt gedaan volgen, net zoals dat muziek/tekenen nooit ergens voor verplicht zijn voor zover ik weet (wel handig natuurlijk als je die richting op wilt ), zelfde geldt voor geschiedenis. Dit kan je ook met NG en meer.. Ben je dus nog iets minder zeker van je keuze (en dat zijn de meesten volgens mij, of ze zeggen nu heel stellig dat ze dokter willen worden, en volgend jaar is 't weer piloot ) dan is het (vind ik) slimmer om je mogelijkheden wat te vergroten met bv. wi/ec of een ander profiel.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 19:58
MeSamantha
Avatar van MeSamantha
MeSamantha is offline
Ik heb best lang over mijn profielkeuze gedaan. Ik denk dat je ook het best naar de vakken kunt kijken en dan waar je goed in bent. Bijvoorbeeld N&G met wiskunde, scheikunde/natuurkunde of CM met talen enz. (je kan in CM natuurlijk ook gewoon wiskunde B1 kiezen ofzo)
En natuurlijk wat je wilt worden.
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou in ieder geval aanraden om economie (deel of totaalvak) te nemen en minimaal wisa1,2.
Economie en wiskunde (en dan meer dan alleen a1) wordt vaak als eis gesteld voor opleidingen. En gezien het feit dat E&M uit de interessetest kwam, kan het best zo zijn dat je later een opleiding wil gaan doen waarvoor je economie nodig hebt.
Voor de rest: weet je al wat je gaat doen, pak dan het profiel wat er het best bij past. Weet je het nog niet: kies het profiel met de meeste vakken die je leuk vindt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:27
Susanne
Susanne is offline
Ik heb N&G gekozen omdat bij mij op school alleen nerds voor N&T kozen En ook wel omdat ik nog niet goed wist wat ik wilde, en m'n decaan zei dat dit best een breed profiel was.
De taalprofielen heb ik met voorbedachte rade niet gekozen omdat ik dyslectie heb en geen zin had om nog meer uur door te brengen op 't huiswerkinstituut..
Hiedeladijoo.
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 20:59
Agamemnon
Avatar van Agamemnon
Agamemnon is offline
Hmm jah ik dacht eerst NT. Toen kwam ik erachter dat ik NK2 + SK2 toch niet echt relaxt vond. NG en CM wou ik zoiezo niet (von 'k niet zo interresant etc.) dus jah toen is 't EM geworden. Uiteindelijk is dat tot nu toe een goede keus gebleken .
__________________
"War is a crime. Ask the infantry and ask the dead."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 21:45
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Bij mij op school moeten we eerst een stroom kiezen (dus M of N)... Dat vind ik wel handig, want ik weet toch wel zeker dat ik de Natuurstroom ga doen. Maar kiezen tussen NG of NT wordt wel moeilijk, het liefst zou ik gewoon NG zonder bio hebben. Bio vind ik echt zo een k**vak, bleg. Dus daarom ga ik denk ik NT doen, ik kan het denk ik wel... (had laatst voor wiskunde een 9.7 en voor natuurkunde een 9.6 dus voor de cijfers hoef ik het niet te laten )
Maar gelukkig eerst dit jaar een stroom kiezen

Ghehe, als ik NT kies ben ik volgens mij wel het enige meisje in de klas... Gezellig
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 07-02-2004 @ 22:45:
Ghehe, als ik NT kies ben ik volgens mij wel het enige meisje in de klas... Gezellig
Ik ben ergens toch wel blij dat weinig meisjes NT kiezen.. Ja, ik kies het zelf ook wel maar ik heb echt geen zin om in een NG klas te zitten bij mij op school. NG klassen bij mij op school zijn dé meisjes klassen. NT is gevuld met allemaal leuke jongens
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 11:33
Verwijderd
waar liggen je interesses?

c&m ---> talen en kunst
E&m --> economie, geschiedenis en aardrijkskunde
N&g --> natuur/scheikunde en biologie
N&t --> natuur en scheikunde alleen de zwaarste dan

en hoe goed ben je in wiskunde, ben je goed dus rond de 8, dan kan je best n&t aan, 7 = n&g 6 en lager de maatschappij kant op.

en natuurlijk altijd kiezen wat je het leukste vindt.

TIP. als je natuur gaat doen, kies economie 1 dan kan je nog over naar de maatschappij kant. Scheelt weer een jaar zitten blijven als je het niet kan.

suc6
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-02-2004, 12:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 08-02-2004 @ 12:33:
TIP. als je natuur gaat doen, kies economie 1 dan kan je nog over naar de maatschappij kant. Scheelt weer een jaar zitten blijven als je het niet kan.

voor c&m mis je dan de talen, gs2, ckv2 en ckv3 en voor e&m mis je dan economie2, gs2 en ak.

en bij ons op school zijn de klassen in de 4e gemixt. Je zit dus niet alleen bij de mensen van je eigen profiel, maar van alle profielen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 13:00
Mindfields
Mindfields is offline
Again: voor C&M hoef je helemaal geen extra talen te hebben (iig als je gymnasium doet)

Ik heb zelf voor volgend jaar gekozen:
C&M met geschiedenis, wiskunde a1 vast
daarbij in het profiel: Latijn, aardrijkskunde en filosofie
Vrij deel: twijfel ik nog, maar het wordt OF Grieks OF economie1 en bio1 OF tekenen.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 08-02-2004 @ 12:33:
en hoe goed ben je in wiskunde, ben je goed dus rond de 8, dan kan je best n&t aan, 7 = n&g 6 en lager de maatschappij kant op.
Dat is niet altijd zo hoor, ik stond aan het eind van de 3e een 7 voor wiskunde maar ik zou echt geen N&G-wiskunde aankunnen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 14:31
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Bij C&M kun je gewoon de vakken kiezen die je het leukst vindt, dus dat het is relaxt. Alleen op sommige scholen MOET je ckv 2,3 of zo plus volledige talen, ik kan me voorstellen dat je dat minder vindt.

Op onze school is het enige dat je MOET bij C & M geschiedenis 2 en wiskunde A 1 of A 1,2
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 14:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Parallel schreef op 08-02-2004 @ 14:00:
Again: voor C&M hoef je helemaal geen extra talen te hebben (iig als je gymnasium doet)
topicstarter doet havo/vwo, dus die kan volgend jaar geen gymnasium doen. Zij zal dus wél die extra talen moeten volgen.
Bovendien moet je bij ons wel extra talen hebben, óók bij gymnasium.
Mijn vriendin doet bijvoorbeeld c&m met latijn en grieks, maar was verplicht ook nog duits2 of frans2 erbij te kiezen.
verschilt dus per school
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 08-02-2004 @ 15:44:
topicstarter doet havo/vwo, dus die kan volgend jaar geen gymnasium doen. Zij zal dus wél die extra talen moeten volgen.
Bovendien moet je bij ons wel extra talen hebben, óók bij gymnasium.
Mijn vriendin doet bijvoorbeeld c&m met latijn en grieks, maar was verplicht ook nog duits2 of frans2 erbij te kiezen.
verschilt dus per school
bij ons ook.. latijn of grieks moet je buiten je profieldeel volgen wil je een gymnasiumdiploma krijgen. Dus heb je bv. cm met daarin als enige talen fa2 en la dan doe je atheneum..!! (en volgens mij is dit landelijk de regel) Je mag wel weer bij cm latijn en fa2 in je profieldeel hebben mits je dan de 2e klassieke taal in je vrije deel hebt (en kcv).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 10:56
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sylph schreef op 05-02-2004 @ 15:11:
CM is niet per sé het makkelijkst, maar dat is mijn mening, en een uitgekauwde discussie.
C&M is alleen makkelijk als je tekenen en talen leuk vindt. Als je meer van wiskunde houdt en andere beta-vakken (natuurkunde/scheikunde enz...) moet je voor N&G of N&T kiezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2004, 12:56
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Ligt eraan waar je goed in bent. Als je goed bent in economische vakken zou ik e&m kiezen, ligt je dat niet en hou je van cultuur c&m.
Ook zou ik kijken wat je wilt worden, misschien komen n&g en n&t niet goed uit die test maar wil je wel iets in die richting gaan doen. Dan heb je toch dat profiel nodig.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 05-02-2004 @ 15:11:
CM is niet per sé het makkelijkst, maar dat is mijn mening, en een uitgekauwde discussie.

NT en NG zijn natuurprofielen, en draaien dus om wiskunde/natuurkunde/scheikunde. Dat soort vakken moet je leuk vinden.

EM is erg breed en economie is soms best moeilijk!
CM is iets minder breed en je hebt er volledige talen...

Ik heb zelf EM.
CM is juist erg breed lijkt mij. Je kan zoveel verschillende bijvakken kiezen. Het is waar dat je iig een tweede vreemde taal moet hebben, naast Engels maar das dan ook alles. Zelf heb ik MnO, Eco, Filosofie en Ak erbij. Lijkt me dat dan echt bijna alle kanten opkan.

Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:33
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 08-02-2004 @ 20:30:
...
Zoals ik al zei, niet op alle scholen MOET je extra talen kiezen bij C&M, TS waarschijnlijk wel omdat ze dus havo-vwo doet.

Maar, het is iig onzin dat je voor een gymnasium diploma latijn EN Grieks moet hebben! (ik zit zelf op een zelfstandig gymnasium en mag kiezen... ja allebei mag ook, natuurlijk.)
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 18:12
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-02-2004 @ 15:44:
topicstarter doet havo/vwo, dus die kan volgend jaar geen gymnasium doen. Zij zal dus wél die extra talen moeten volgen.
Bovendien moet je bij ons wel extra talen hebben, óók bij gymnasium.
Mijn vriendin doet bijvoorbeeld c&m met latijn en grieks, maar was verplicht ook nog duits2 of frans2 erbij te kiezen.
verschilt dus per school
Kinda strange...dus Latijn EN Grieks EN tweede taal?
Dat is ziek Ik bedoelde dus dat ik ALLEEN Latijn heb volgend jaar en dat GELIJK mijn taal is
Latijn wordt dan uit je gemeenschappelijk deel geplaatst en naar je profieldeel gezet. Voordeel: geen extra taal. Nadeel: het zit in je profiel
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:15
hanneke~13
Avatar van hanneke~13
hanneke~13 is offline
Ik weet echt nog niet wat ik voor beroep zou willen kiezen....
Ik denk opzich dat grafimedia (dat van die reclame ja ) wel leuk is. ik dacht al eerder aan iets als websites vormgeven ofzo...
maar ik zou niet weten wat voor profiel je daarbij moet. in vakken als bv enzo ben ik dus niet goed dus CM lijkt me nix.
NG denk ik ook niet want ik heb best een hekel aan bio.
mijn goeie vakken zijn wel wiskunde en natuur- en scheikunde
maar ik sta voor geen 1 vak hoger dan een 7 dus...
en gs en ak vind ik ook niet zo leuk daarom dacht ik ook eerst NT maar uit die test komt weer iets heel anders dus
misschien EM met wiskunde B12 ?
me mentor zei dat ik maar is met m'n decaan moest overleggen ook dus dat komt binnenkort ook nog wel denk ik.
mijn voorlopige profielkeuze was NT met informatica en fa1 en du1

bedankt voor jullie reacties alvast
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:32
Fatality
Fatality is offline
GA NIET te veel op tests uit. Je moet kijken naar je persoonlijke interesses en mogelijkheden. En volgens mij kun je dan het best voor NT met Biologie1,2, en Ec1 gaan. Zo breed mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:45
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
ik geloof niet in testen, tenzij ze bevestigen wat je zelf al dacht, als je een natuurprofiel kiest, doe dan gewoon allebei de profielen, je kan altijd dingen laten vallen

ik weet niet precies hoe het met de andere profielen ligt..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 10:19
Ingel
Avatar van Ingel
Ingel is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 05-02-2004 @ 14:38:
CM is het makkelijkste.
Jij hebt er dus helemaal niets van begrepen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 11:52
Verwijderd
dat verschilt met wat je leuk vind en makkelijk. en wat je intresseert natuurlijk. vakken die je totaal niet intresseren en veelte moeilijk zijn zou ik niet in je profiel kiezen. ik heb CM gekozen met biologie. en het gevalt best moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
eris schreef op 09-02-2004 @ 16:33:
Zoals ik al zei, niet op alle scholen MOET je extra talen kiezen bij C&M, TS waarschijnlijk wel omdat ze dus havo-vwo doet.
dan klopt 't toch wat ik zeg Tenminste, als jij bedoelt dat bv de nt'ers daar ook latijn hebben net als hem/haar (dat hij/zij dus alleen la of grieks, en du1 en fa1 heeft)

Citaat:
Maar, het is iig onzin dat je voor een gymnasium diploma latijn EN Grieks moet hebben!
Volgens mij zeg ik dat ook nergens
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 16:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Parallel schreef op 09-02-2004 @ 19:12:
Kinda strange...dus Latijn EN Grieks EN tweede taal?
Dat is ziek Ik bedoelde dus dat ik ALLEEN Latijn heb volgend jaar en dat GELIJK mijn taal is
Latijn wordt dan uit je gemeenschappelijk deel geplaatst en naar je profieldeel gezet. Voordeel: geen extra taal. Nadeel: het zit in je profiel
Die vriendin heeft Nederlands, Engels, Duits1 en Frans1 in het algemene deel, Latijn en Frans2 in het profieldeel en Grieks in het vrije deel. Dus idd echt nog een extra taal erbij!

Citaat:
CM is juist erg breed lijkt mij. Je kan zoveel verschillende bijvakken kiezen. Het is waar dat je iig een tweede vreemde taal moet hebben, naast Engels maar das dan ook alles. Zelf heb ik MnO, Eco, Filosofie en Ak erbij. Lijkt me dat dan echt bijna alle kanten opkan.
Je hebt heel veel verplicht bij ons: frans2, duits2, ckv2, ckv3, gs2, wia1. Je kan er dus weinig meer bijkiezen, aangezien je rooster dan vol is. 1 of 2 vakken in je vrije deel en je bent klaar. Ook dat is dus weer anders op elke school.

Argh, ik vind het echt irritant dat niet eens de profielen gelijk zijn op andere scholen!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-02-2004, 19:18
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 10-02-2004 @ 17:09:
dan klopt 't toch wat ik zeg Tenminste, als jij bedoelt dat bv de nt'ers daar ook latijn hebben net als hem/haar (dat hij/zij dus alleen la of grieks, en du1 en fa1 heeft)

Volgens mij zeg ik dat ook nergens
Jij zei: " Dus heb je bv. cm met daarin als enige talen fa2 en la dan doe je atheneum..!! (en volgens mij is dit landelijk de regel) "

Vandaar Maar okeey we zijn het eens
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 19:40
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 09-02-2004 @ 16:16:
CM is juist erg breed lijkt mij. Je kan zoveel verschillende bijvakken kiezen. Het is waar dat je iig een tweede vreemde taal moet hebben, naast Engels maar das dan ook alles. Zelf heb ik MnO, Eco, Filosofie en Ak erbij. Lijkt me dat dan echt bijna alle kanten opkan.

Je kunt juist bijna niets. Zonder Wia2, Biologie, natuurkunde, scheikunde.

Zonder Wia2 ben je heel erg verplicht de super a-wiskundige studies te gaan doen. En dat zijn er niet veel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:06
liefmeisjee
liefmeisjee is offline
Komt ie:

Ikzelf doe E&M

geen spijt van ofzow... maar pas vooral op met Aardrijkskunde en Economie... schijnt dat de laatste jaren... mensen bleven zitten op deze 2 vakken....

maar opzich, leuk profiel, leuke mensen enz...!! Je leert er gewoon iets.... en niet iets over..... HCL blabla.... wat heb je daar nou weer aan....?!

Suc6 bij het kiezen!!!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:19
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Citaat:
Fatality schreef op 10-02-2004 @ 20:40:
Je kunt juist bijna niets. Zonder Wia2, Biologie, natuurkunde, scheikunde.

Zonder Wia2 ben je heel erg verplicht de super a-wiskundige studies te gaan doen. En dat zijn er niet veel.
Ja, als je alleen naar de vervolgstudies kijkt heb jij gelijk en ik zou dus iig aanraden wisA12 te nemen als je dat kan.

Ik ben het echter wel eens met -nurvana- : met de vakken bij C&M leer je gewoon heel goed hoe de wereld in elkaar zit, vind ik zelf. Je hebt geschiedenis, in combinatie met vakken als kunstgeschiedenis/ ckv, filosofie, literatuur zie je daarin hoe 'de mensheid' zich heeft ontwikkeld. Met eco of ak leer je dingen over de maatschappij die je in het dagelijks leven gebruikt.

Ik heb eerst een jaar Natuur gedaan, dat was de slechtste keus die ik ooit gemaakt heb. Het interesseerde me allemaal niks, dus ik doe nu gewoon wat ik leuk vind. En ik heb er vertrouwen in dat ik straks goed voorbereid ben op een gave studie
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 07:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 16:25
Algemene schoolzaken Profielkeuze-crisis
Summerlover
36 05-07-2005 19:42
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 11:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 22:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.