Oud 14-04-2019, 16:14
miptrs
miptrs is offline
.

Laatst gewijzigd op 30-09-2019 om 16:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2019, 16:27
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Ik moest jouw verhaal 3 keer lezen voordat ik er wat van begreep. Ga eens een gesprek met ze aan. Het is waarschijnlijk niet voor niets dat ze zo streng zijn. Heb je iets in het verleden gedaan waardoor ze altijd zo boos zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 16:31
miptrs
miptrs is offline
;

Laatst gewijzigd op 30-09-2019 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 16:31
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik vind dit wel te strikt voor een 17-jarige.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 19:01
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Kan je anders niet vragen of je 1x gewoon mee mag gaan? Als je ouders zien dat het goed gaat, kunnen ze het misschien vaker gaan toestaan. Als ze nee zeggen, blijf dan doorgaan, uiteindelijk win jij.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 19:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb in het verleden niks gedaan ik ben altijd gehoorzaam geweest. Mijn moeder heeft een nieuwe vriend (ik noem ze in mn "verhaal" ouders maar ik bedoel daarmee mijn moeder en mijn stiefvader, sinds dat mijn stiefvader bij ons thuis is gaan wonen is mijn moeder erg consequent en "streng" geworden ik denk dat dat ook meespeelt
Lastige situatie! Kan je één op één met je moeder in gesprek gaan? Niet op een verwijtende manier, maar gewoon eerlijk aangeven waar jij behoefte aan hebt. En aangeven hoe jij je voelt bij de huidige situatie.

Je ouders hebben nu alle "macht", ze chanteren je als het ware, en dat is gewoon niet goed als jij 17 bent! Het is goed dat jij zelfstandiger wordt en dat je ouders je leren vertrouwen. Dat hoort er bij op deze leeftijd.

Heb je ooit (heftig) puber gedrag vertoont? Weglopen, ruziemaken, rebels gedrag, etc.?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-04-2019, 21:21
Omajaja
Omajaja is offline
Ha Michelle ik begrijp je verhaal heel goed en ook dat je meer vrijheid wil. Het is normaal en gezond als een meisje van 17 dat graag wil. De vraag blijft wààrom je moeder en stiefvader zo streng zijn, misschien erg beroerd of hebben ze zelf nare dingen mee gemaakt en willen je die besparen.. En ja het is belangrijk om daar over te praten. Je zegt dat je een rustige puber geweest bent en niet lastig bent geweest. Het kan zijn dat je 'ouders ' je niet vertrouwen , probeer regels af te spreken waar je je aan kunt ,wil en zal houden zodat je ouders het vertrouwen krijgen dat het goed met je gaat. Dat je het op school en op sociaal gebied goed doet daar wordt je later een leuke volwassene van. De tijden van je mobiel gebruik zijn niet voor een 17 jarige maar bv voor kinderen op de basis school. Natuurlijk ga je niet onder het eten of tijdens een gesprek op je mobile zitten gluren , ik weet bijna zeker dat jij dat wel uit je hoofd zou laten, ook over mobiel gebruik zijn afspraken te maken die jou meer ruimte geven. Ik denk dat er op internet regels voor mobiel gebruik per leeftijd te vinden zijn. Kan je vader je helpen met deze kwestie? Ik wens je heel veel sterkte ,moed en succes met je gesprek met je 'ouders'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie overbezorgde ouders
moon
8 12-09-2012 21:31
Liefde & Relatie gebruikt of moeilijke situatie?
Minth
24 19-02-2010 17:01
Psychologie Overbezorgde ouders
fractuur
7 19-08-2006 11:32
Liefde & Relatie Ik mis haar
Jurroen
24 16-11-2004 19:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een chipje achter je oor voor eigen bestwil! [Lezen! ;)]
*Sneeuwmuts*
75 03-04-2003 11:22
De Kantine Familie-gewoontes
Bikinie-meisje
45 05-12-2002 16:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.