Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2006, 16:57
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Rachel schreef op 04-10-2006 @ 14:49 :
Ja.
Volgens mij doen de meeste rijscholen dat nu.
welnee. een handvol rij-instructeurs is opgeleid om de RIS te mogen geven, en een nog kleiner aantal kan er ook klanten voor vinden.

momenteel is de RIS-opleiding (voor de instructeur) een dure investering die zichzelf nog niet terug kan betalen.

Waarom ? omdat het een idee van het CBR is, maar het CBR verwacht dat rijscholen dat gaan promoten - terwijl de meeste rijscholen vinden dat ze het altijd al goed deden, maar dat de problemen bij het CBR liggen (ik deel die mening overigens grotendeels).

Het is nogal moeilijk om iemand uit te leggen waarom ze 150% van een normaal pakket zouden betalen voor net zoveel lessen en meer examens, enkel omdat de slagingskans iets hoger is (nogal wiedes, de slagingskans wordt groter bij meer examens, dat weet elke instructeur).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Advertentie
Oud 04-10-2006, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 04-10-2006 @ 14:49 :
Ja.
...en?
Beter? Goed verkeersinzicht verkregen?
Oud 05-10-2006, 08:26
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-10-2006 @ 23:19 :
...en?
Beter? Goed verkeersinzicht verkregen?
natuurlijk niet, het zijn dezelfde instructeurs.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 05-10-2006, 08:38
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik moet vanmiddag en ik ben zo zenuwachtig....
Oud 05-10-2006, 10:51
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-10-2006 @ 17:57 :
welnee. een handvol rij-instructeurs is opgeleid om de RIS te mogen geven, en een nog kleiner aantal kan er ook klanten voor vinden.

momenteel is de RIS-opleiding (voor de instructeur) een dure investering die zichzelf nog niet terug kan betalen.

Waarom ? omdat het een idee van het CBR is, maar het CBR verwacht dat rijscholen dat gaan promoten - terwijl de meeste rijscholen vinden dat ze het altijd al goed deden, maar dat de problemen bij het CBR liggen (ik deel die mening overigens grotendeels).

Het is nogal moeilijk om iemand uit te leggen waarom ze 150% van een normaal pakket zouden betalen voor net zoveel lessen en meer examens, enkel omdat de slagingskans iets hoger is (nogal wiedes, de slagingskans wordt groter bij meer examens, dat weet elke instructeur).
Destijds was mijn rij instructeur er ook geen voorstander van (omdat de leerling onwijs afgezet wordt door het cbr). Wel zei hij dat mogelijk mensen die heel onzeker zijn zich door deze manier van toetsen zich wat zekerder voelen. RIS wordt vanaf een bepaalde datum toch verplicht? Of, zit ik er naast?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 05-10-2006, 11:11
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 04-10-2006 @ 23:19 :
...en?
Beter? Goed verkeersinzicht verkregen?
Volgens mij ligt dat echt niet aan de manier waar op je leert lessen
Ik heb overigens niet bewust ofzo gekozen voor RIS, want ik ging bij een kennis van mij lessen en zij deed het op de RIS-manier.
Oud 05-10-2006, 15:46
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 05-10-2006 @ 09:26 :
natuurlijk niet, het zijn dezelfde instructeurs.
Ja, dat weet ik toch niet?
Het leek mij een betere methode
Oud 06-10-2006, 09:39
krisje88
krisje88 is offline
Ik denk dat RIS handig is voor mensen die zich niet zo zeker voelen in een auto. Ik vind het afzetterij. Vriendin van mij reed via RIS en zij mocht haar 4e of 5e les pas zelf schakelen enz.

Ik heb gewone losse lessen genomen, ook geen TTT, gelukkig de 1e keer geslaagd, want ik was het lessen echt wel beu.
Oud 06-10-2006, 15:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik mocht pas de zevende les of zo schakelen... Ik denk dat mijn instructeur gewoon een beetje keek wanneer het verstandig was om iets nieuws aan te leren en dat daar bij RIS meer structuur in zit.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-10-2006, 20:00
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-10-2006 @ 17:57 :

Het is nogal moeilijk om iemand uit te leggen waarom ze 150% van een normaal pakket zouden betalen voor net zoveel lessen en meer examens, enkel omdat de slagingskans iets hoger is (nogal wiedes, de slagingskans wordt groter bij meer examens, dat weet elke instructeur).
Je hebt gelijk. Ik ben nu hopelijk bijna klaar met lessen, nu zon 35 lessen gehad. Ik moet volgende week op voor mn praktijk en ik ben al zoo veel geld kwijt. Volgens mij ben ik bij de anwb of een rijschool zonder ris goedkoper uit.
Nouja vrijdag de 13e dus op. Ik ben benieuwd want ik rij nog niet foutloos. Ik heb moeite met de welbekende kruispunten en ik kijk te snel.

Iemand tips voor deze veel voorkomende problemen en tips voor je examen
Oud 07-10-2006, 08:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 05-10-2006 @ 11:51 :
Destijds was mijn rij instructeur er ook geen voorstander van (omdat de leerling onwijs afgezet wordt door het cbr). Wel zei hij dat mogelijk mensen die heel onzeker zijn zich door deze manier van toetsen zich wat zekerder voelen. RIS wordt vanaf een bepaalde datum toch verplicht? Of, zit ik er naast?
je zit er naast.

er gaat wel het een en ander veranderen, maar de minister heeft bepaald dat het bij 1 examen moet blijven voor hen die dat willen, omdat het anders te duur wordt voor de leerling.

de ris wordt waarschijnlijk nooit 'de' standaard, laat staan verplicht.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 11-10-2006, 19:42
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Geslaagd was de tweede keer afrijden, hij zij zelfs nog dat er niets aan mijn rijstijl was op te merken

eerste keer was ik het er super mee eens dat ik was gezakt. Daarom moest ik dit keer van mezelf slagen, en het is gelukt!!
Oud 12-10-2006, 10:55
Verwijderd
Huhu, nou moet ik weer langzamer schakelen

En ik hoop dak snel mijn rijbewijs heb, dan mag ik in onze Chevrolet rijden én op mn pa's Zundapp
Oud 12-10-2006, 18:16
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Oh jee morgen om 10 voor 10
Ik voel me erg beroerd en ik zit onder de pijnstillers, zou je je examen nog af kunnen zeggen?
Oud 12-10-2006, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Naru schreef op 11-10-2006 @ 20:42 :
Geslaagd was de tweede keer afrijden, hij zij zelfs nog dat er niets aan mijn rijstijl was op te merken

eerste keer was ik het er super mee eens dat ik was gezakt. Daarom moest ik dit keer van mezelf slagen, en het is gelukt!!
gefeliciteerd
al alleen gereden?
Oud 14-10-2006, 13:49
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 12-10-2006 @ 23:00 :
gefeliciteerd
al alleen gereden?
Nee, moet 5 werdagen wachten tot mn rijbewijs klaar is
Oud 17-10-2006, 14:36
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb nu ca. 3,5 maand m'n rijbewijs. Heb er in totaal geloof ik 45 lessen over gedaan en was de 1e keer gezakt, 2e keer wel gehaald (met dezelfde examinator, dus heel even was ik er van overtuigd dat het weer niet goed zou komen haha). Op m'n 2e examen (waarvoor ik dus geslaagd was) nog wel iets heel doms gedaan. Als je in Utrecht aan komt rijden bij de CBR moet je door een slagboom de parkeerplaats op. Toen we terugreden, was ik zo blij dat ik klaar was en ik dacht echt dat ik 't gehaald had (kon ik ook merken aan de examinator) en toen ging ik dus voor de verkeerde slagboom staan (waar de auto's de parkeerplaats moeten áf rijden, niet óp). Heel genant, gelukkig kon m'n examinator er ook wel om lachen en herstelde ik redelijk goed. Hehe..

Ben iig wel heel blij dat ik 'm nu heb, gebruik 'm met name in het weekend voor basketball. Ik fluit voor de bond en moet dan binnen een straal van 35 km van m'n woonplaats wedstrijden fluiten, dus dan is een auto wel handig. En als we een uitwedstrijd hebben en ik moet rijden, hoeft iig niet meer 1 van m'n ouders mee, zijn die ook weer blij. Doordeweeks rij ik zelden, omdat ik geen eigen auto heb en alleen in 't weekend bij één van m'n ouders ben.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 19-10-2006, 21:47
Verwijderd
Ik heb dinsdag een 'intake-rijles' van anderhalf uur. Ik heb er zin in
Oud 19-10-2006, 23:25
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
ik begin 13 november met lessen.. dan ben ik net een dag 18
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Oud 23-10-2006, 11:19
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Vandaag mn 5e rijles gehad ofzo, en t ging gewoon goed! Vorige les ging echt gewoon kut met schakelen ed maar nu ging 't gewoon lekker! Bocht achteruit en vooruit inparkeren ging wel goed, fileparkeren ook wel.

Maar dat jullie pas bij de 7e les ofzo mochten schakelen Ik hoor van de meesten dat ze t de eerste al mogen of iig de 2e al!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 23-10-2006, 12:37
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-10-2006 @ 22:47 :
Ik heb dinsdag een 'intake-rijles' van anderhalf uur. Ik heb er zin in
Bruinsma zeker? (zo ja, het daadwerkelijke rijden duurt max. half uurtje..)

Citaat:
ArtemisQ schreef op 23-10-2006 @ 12:19 :
Maar dat jullie pas bij de 7e les ofzo mochten schakelen Ik hoor van de meesten dat ze t de eerste al mogen of iig de 2e al!
Ja sorry, dat vind ik ook echt belachelijk. Ik mocht 'alles' (koppelen, gassen, remmen, schakelen) zelf al tijdens de intake-rijles... En dat ging prima hoor.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 23-10-2006, 20:01
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Femic schreef op 23-10-2006 @ 13:37 :
Bruinsma zeker? (zo ja, het daadwerkelijke rijden duurt max. half uurtje..)


Ja sorry, dat vind ik ook echt belachelijk. Ik mocht 'alles' (koppelen, gassen, remmen, schakelen) zelf al tijdens de intake-rijles... En dat ging prima hoor.
Ja ik ook, alhoewel vooral in t begin wel 'ns met de koppeling werd geholpen (anders is t ook zo boenke boenk )

Denk dat 't ook beter is dat je gewoon zo snel mogelijk alles zelf doet.. kun je er meer mee oefenen.
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 24-10-2006, 06:38
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 23-10-2006 @ 13:37 :
Bruinsma zeker? (zo ja, het daadwerkelijke rijden duurt max. half uurtje..)
Hmm nouja ik zie wel.
Oud 24-10-2006, 08:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bruinsma, is dat die vlakbij Utrecht CS die je altijd ziet vanuit de trein?
__________________
Oud 24-10-2006, 10:27
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Dat is hun motor oefenterrein. Ze hebben volgens mij ook een auto oefenterrein, waar je bijzondere verrichtingen kunt oefenen, maar daar ben ik nooit geweest.
De rijschool zelf zit in Galgenwaard ('t stadion).
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-10-2006, 11:03
aapjuh3
aapjuh3 is offline
Damn weer gezakt.. Weer door de zenuwen.. rijden kan ik wel, alleen tijdens de examens gaat het gewoon altijd k*t. Zit daar echt te shaken als een malle

Denk dat ik het de volgende keer maar met rustgevende middelen ofzo moet gaan proberen.. maar welke? kan iemand me iets aanbevelen?
Oud 24-10-2006, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 24-10-2006 @ 11:27 :
Dat is hun motor oefenterrein. Ze hebben volgens mij ook een auto oefenterrein, waar je bijzondere verrichtingen kunt oefenen, maar daar ben ik nooit geweest.
De rijschool zelf zit in Galgenwaard ('t stadion).
Dat is hetzelfde terrein dacht ik.

Heb vanmiddag een drie kwartier intake gehad Was erg tof. Alleen dat schakelen, gassen, koppeling, sturen én remmen in de gaten houden in één keer tegelijk als je nog nooit eerder gereden hebt is lastig pfft...
Ik heb eerst een stukje in een woonwijk gedaan en daarna de rondweg van Utrecht op ( )

Mjah en verder vond ik het niet eens zo heel eng ... dus ik ben benieuwd.
Oud 24-10-2006, 14:25
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja, dat vind ik dus 't goeie van Bruinsma, ze laten je gewoon meteen alles doen, dan wen je er het snelste aan. En wat voor pakket hebben ze je aangesmeerd?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-10-2006, 16:56
Verwijderd
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
4 november, gelijk op m'n verjaardag de eerste

Wanneer je examen hebt.
moet nog afgesproken worden, maar zsm iig!

Hoeveel lessen je hebt gehad.
0 maar op een afgelegen parkeerplaats stiekem wat geoefend
Oud 25-10-2006, 06:47
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 24-10-2006 @ 15:25 :
Ja, dat vind ik dus 't goeie van Bruinsma, ze laten je gewoon meteen alles doen, dan wen je er het snelste aan. En wat voor pakket hebben ze je aangesmeerd?
CS? (Met de rijsimulator). En dan de compactversie? Ik ga wel 47 uur lessen vinden ze... vind het zelf nogal veel maar goed.
Oud 25-10-2006, 08:10
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-10-2006 @ 07:47 :
CS? (Met de rijsimulator). En dan de compactversie? Ik ga wel 47 uur lessen vinden ze... vind het zelf nogal veel maar goed.
de meeste mensen onderschatten het aantal lessen. dat komt omdat mensen die met 20 lessen geslaagd zijn daar graag over opscheppen, en mensen die er 60 nodig hadden liever hun mond houden.

gemiddeld is 40 lessen normaal.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-10-2006, 08:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Zeg Marcel, kun jij zelf na 1 les redelijk inschatten hoeveel lessen iemand nodig heeft?
__________________
Oud 25-10-2006, 09:03
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 25-10-2006 @ 09:40 :
Zeg Marcel, kun jij zelf na 1 les redelijk inschatten hoeveel lessen iemand nodig heeft?
Soms. Als je iemand naast je hebt die meteen al goed rijdt merk je dat natuurlijk. Iemand die slecht rijdt kan t soms heel snel toch oppakken, en soms niet, en dat is lastig in te schatten.

maar je kan aan iemand tijdens een uurtje rijden al een hoop merken,jah.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-10-2006, 10:59
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-10-2006 @ 09:10 :
de meeste mensen onderschatten het aantal lessen. dat komt omdat mensen die met 20 lessen geslaagd zijn daar graag over opscheppen, en mensen die er 60 nodig hadden liever hun mond houden.

gemiddeld is 40 lessen normaal.
Ik heb in totaal ook 45 lessen gehad idd (eerste keer 35, gezakt, tussendoor nog weer 10). En achteraf denk ik dat ik er nog niet klaar voor was, 1e x examen. Misschien dat ik alles wel kon enzo, maar voelde me nog niet zeker genoeg. 2e x wel, voelde me heel relaxed enzo en dat scheelde ook echt toen ik 't eenmaal gehaald had, zat direct redelijk zeker achter het stuur zonder instructeur naast me.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 25-10-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-10-2006 @ 09:10 :
de meeste mensen onderschatten het aantal lessen. dat komt omdat mensen die met 20 lessen geslaagd zijn daar graag over opscheppen, en mensen die er 60 nodig hadden liever hun mond houden.

gemiddeld is 40 lessen normaal.
Pfft, gelukkig. Ik was al bang dat ik abnormaal was. Het kost wel bakken vol geld maar vooruit dan maar... ik ben in ieder geval niet ver boven het gemiddelde (ik hoor inderdaad ook alleen maar van mensen die 25 lessen nodig hadden ofzo.)
Oud 25-10-2006, 13:30
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-10-2006 @ 12:18 :
Pfft, gelukkig. Ik was al bang dat ik abnormaal was. Het kost wel bakken vol geld maar vooruit dan maar... ik ben in ieder geval niet ver boven het gemiddelde (ik hoor inderdaad ook alleen maar van mensen die 25 lessen nodig hadden ofzo.)
25 is ver onder het gemiddelde. (ga ik wel uit van lessen van 60 minuten).

het kan, maar dan moet je wel een bepaalde aanleg hebben. dat heeft 1 op de 10 mensen of zo, echt lang niet iedereen.

kijk, 47 lessen is wel een beetje aan de hoge kant, maar niet schokkend.

Het is overigens een misvatting dat instructeurs de leerling graag 'te veel' lessen laten volgen. Het is wel waar dat die instructeurs hun slagingspercentage graag o.k. houden, en dat lukt je alleen door ook wel wat streng te zijn voor je leerling.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-10-2006, 17:16
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-10-2006 @ 14:30 :
Het is overigens een misvatting dat instructeurs de leerling graag 'te veel' lessen laten volgen. Het is wel waar dat die instructeurs hun slagingspercentage graag o.k. houden, en dat lukt je alleen door ook wel wat streng te zijn voor je leerling.
Ja, voor de statistieken is toch ook niet alleen slagingspercentage van belang, maar ook hoeveel lessen de leerlingen gemiddeld nodig hebben? Zou ook wel erg raar zijn, als instructeurs je expres te veel laten lessen.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 25-10-2006, 17:29
Roepka
Roepka is offline
Even een vraagje: hoelang is je theorie geldig als je hem nu haalt en hoelang als je hem na 1 januari haalt? Ik hoorde dat dat ging veranderen namelijk....
__________________
-
Oud 25-10-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-10-2006 @ 14:30 :
25 is ver onder het gemiddelde. (ga ik wel uit van lessen van 60 minuten).
Ja, 25 uur bedoelde ik inderdaad
Oud 25-10-2006, 17:55
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Femic schreef op 25-10-2006 @ 18:16 :
Ja, voor de statistieken is toch ook niet alleen slagingspercentage van belang, maar ook hoeveel lessen de leerlingen gemiddeld nodig hebben? Zou ook wel erg raar zijn, als instructeurs je expres te veel laten lessen.
voor de statistieken maakt het geen hol uit. Alleen het aantal gezakte en geslaagde leerlingen wordt geteld, meer niet. Het aantal lessen wordt door het cbr niet bekeken.

raar he.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-10-2006, 18:36
Verwijderd
iemand een suggestie voor een goed theorieboek?
Oud 25-10-2006, 18:50
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-10-2006 @ 19:36 :
iemand een suggestie voor een goed theorieboek?
wij raadden leerlingen de VEKA-BEST boeken aan.
die hebben we zelf ook. (en nee, daar verdienen we niks aan, aangezien de leerlingen ze kosteloos mogen lenen zolang ze bij ons lessen volgen).

die boeken komen grotendeels overeen met het CBR-theorie-examen. (VEKA levert ook de materialen voor de echte examens.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-10-2006, 20:06
Verwijderd
oké dan ga ik die zoeken in de bieb
Oud 25-10-2006, 21:52
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Roepka schreef op 25-10-2006 @ 18:29 :
Even een vraagje: hoelang is je theorie geldig als je hem nu haalt en hoelang als je hem na 1 januari haalt? Ik hoorde dat dat ging veranderen namelijk....
Nu is 't iig een jaar. Of het gaat veranderen, kan ik je niet vertellen.

Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-10-2006 @ 18:55 :
voor de statistieken maakt het geen hol uit. Alleen het aantal gezakte en geslaagde leerlingen wordt geteld, meer niet. Het aantal lessen wordt door het cbr niet bekeken.

raar he.
Huh dat is wel weird idd!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 25-10-2006, 21:57
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Femic schreef op 25-10-2006 @ 22:52 :
Nu is 't iig een jaar. Of het gaat veranderen, kan ik je niet vertellen.



Huh dat is wel weird idd!
hoezo ? het cbr houdt het aantal lessen sowieso niet bij. Is hun taak ook helemaal niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 25-10-2006, 22:47
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja, nee, het is voor het CBR niet boeiend, maar ik doelde meer op die 'rijschoolvergelijkings' sites enzo. Die op een rijtje zetten waar de hoogste slagingspercentages zijn en volgens mij dus ook hoeveel lessen mensen gemiddeld nodig hebben. Lijkt me toch ook van belang, want een rijschool kan wel een slagingspercentage van 100% hebben, maar als het gemiddelde aantal lessen dan op 80 ligt, zegt dat ook niet zoveel..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 26-10-2006, 09:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Femic schreef op 25-10-2006 @ 23:47 :
Ja, nee, het is voor het CBR niet boeiend, maar ik doelde meer op die 'rijschoolvergelijkings' sites enzo. Die op een rijtje zetten waar de hoogste slagingspercentages zijn en volgens mij dus ook hoeveel lessen mensen gemiddeld nodig hebben. Lijkt me toch ook van belang, want een rijschool kan wel een slagingspercentage van 100% hebben, maar als het gemiddelde aantal lessen dan op 80 ligt, zegt dat ook niet zoveel..
welke rijschoolvergelijkingssites ?

je hebt de site van het cbr, rijschoolgegevens.nl. het CBR is de enige instantie die slagingspercentages officieel bijhoudt en mag publiceren.

En ja, ik ben het verder met je eens dat slagingspercentages vrij weinig zeggen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 26-10-2006, 10:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Veka best is.

Ik ben in één keer geslaagd, zonder fouten.
__________________
Oud 26-10-2006, 10:29
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja, nee, sorry, ik had het bij het verkeerde eind. Op de CBR site staan idd de slagingspercentages bij 1e herexamens en op andere sites zie je eigenlijk alleen de prijzen en paketten enzo, geen cijfers.

En ik had idd ook Veka en in 1x geslaagd met 1 fout.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 26-10-2006, 11:01
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb dit boek gehad; dat kon je kopen bij de theorielessen die ik gevolgd heb. Ik vond het een duidelijk boek, alleen staan er geen oefenvragen in (dan moet je nog een apart boek kopen).
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.