Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2007, 01:01
Gamut
Gamut is offline
Ik zit al een tijd met een probleem. Vrijwel iedereen neemt dit probleem niet serieus en verklaart mij voor gek als ik mijn verhaal probeer uit te leggen. Het is echter iets dat mij dagelijks tegenwerkt en waar ik mij ook vaak aan stoor.
Het is een feit: ik zie er erg jong uit voor iemand van mijn leeftijd. Later, over 20 jaar, zal het ongetwijfeld een zegen zijn. Nu is het hinderlijk, meer een obstakel. Ik ben nu al 2 jaar volwassen volgens de wet, maar lijk op het eerste gezicht op een 15-jarige. Ongeveer 8 op de 10 schat mij 5 jaar te jong in, de rest schat mij 1 of 2 jaar te jong. De laatste zijn dan degene met wie ik serieuze conversaties heb gevoerd, alsof ik daarmee enigszins de indruk heb kunnen wekken dat ik volwassen ben.
Een aantal van jullie zullen denken dat ik aan het mierenneuken ben. Dat zou ik zelf ook willen geloven, maar hoe? Als ik op het werk ben en een 6-jarige toevallig langs mij loopt durven mijn collega's mij te vragen of ik niet wat voor haar ben. Tijdens mijn eerste jaar op de UvA dacht iedereen dat ik een wunderkind was, werkelijk iedereen moest ik uitleggen dat ik niet zo slim ben. Gelukkig ben ik niet onaantrekkelijk en krijg ik wel ( niet perse gewilde) aandacht van meisjes. Maar je raad het waarschijnlijk al, die meisjes zijn bijna nooit ouder als 16.
Mijn uiterlijk heeft mij heel onzeker gemaakt. Vooral wanneer ik iets zie in iemand van mijn leeftijd. Ik realiseer mij dat geen enkele 20-jarige gespot wilt worden met een 15-jarig 'jongetje'.
Ik ben ambitieus, gedreven, en ik weet wat ik wil in het leven. Dat wil ik uitstralen en zo wil ik eruit zien, als een 20-jarige jongeman, enigszins naïef, maar zeker geen klein kind meer. Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik hoop een klein beetje te hebben duidelijk gemaakt dat een jeugdig uiterlijk niet ( voor iedereen) alles is. Als er mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten of tips hebben, ik hoor ze graag van jullie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2007, 02:14
Verwijderd
Als je nu zestien bent en chicks van zestien vallen op je, wat is dan het probleem?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 02:51
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Maar chicks van zestien vallen op grote stoere beatboxende negers en machogasten met diepe enge ogen die ogenscchijnlijk wat voorstellen (popi)
En daar zit hij mishcien juist mee. Ik heb hetzelfde probleem alleen op een andere manier.
Op mijn uterlijk af schatten mensen mij (denk ik) verkeerd in.
Als mensen je op het eerste gezicht verkeerd inschatten is best lastig omdat je jezelf telkens weer moet bewijzen. En vaak nieteens de tijd krijgt om je te bewijzen als persoon.
Zouden hele mooie meisjes daar nou ook last van hebben met het verschil dat zij mooi zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 08:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2007 @ 03:14 :
Als je nu zestien bent en chicks van zestien vallen op je, wat is dan het probleem?
Hij is 20.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 08:41
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 19-08-2007 @ 03:51 :
Maar chicks van zestien vallen op grote stoere beatboxende negers en machogasten met diepe enge ogen die ogenscchijnlijk wat voorstellen (popi)
Niet alleen zestien jarige chicks hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 09:11
Verwijderd
ik ben 21 en soms wordt er als ik peuken/drank ga halen nog steeds gevraagd of ik wel 16 ben.. op zich kan ik er niet zo mee zitten dat mensen standaard denken dat ik jonger ben dan ik ben..

zolang het later ook nog maar zo is..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 09:22
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 19-08-2007 @ 10:11 :
ik ben 21 en soms wordt er als ik peuken/drank ga halen nog steeds gevraagd of ik wel 16 ben.. op zich kan ik er niet zo mee zitten dat mensen standaard denken dat ik jonger ben dan ik ben..

zolang het later ook nog maar zo is..
Voor vrouw zijnde is dat minder erg, als we praten over aantrekkingskracht.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 11:23
Verwijderd
Ach, altijd nog beter dan 35 geschat worden als je werkelijk 26 bent.



(ik heb grijs haar)
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 11:28
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 19-08-2007 @ 12:23 :
Ach, altijd nog beter dan 35 geschat worden als je werkelijk 26 bent.



(ik heb grijs haar)
Oudere mannen zijn intressant voor sommige meisjes.
Laatst hoorde ik van een vriendin dat zij mannen het lekkerst vind als zij tussen de 30 en 35 zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 11:54
Gamut
Gamut is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 19-08-2007 @ 03:51 :
Maar chicks van zestien vallen op grote stoere beatboxende negers en machogasten met diepe enge ogen die ogenscchijnlijk wat voorstellen (popi)
En daar zit hij mishcien juist mee. Ik heb hetzelfde probleem alleen op een andere manier.
Op mijn uterlijk af schatten mensen mij (denk ik) verkeerd in.
Als mensen je op het eerste gezicht verkeerd inschatten is best lastig omdat je jezelf telkens weer moet bewijzen. En vaak nieteens de tijd krijgt om je te bewijzen als persoon.
Zouden hele mooie meisjes daar nou ook last van hebben met het verschil dat zij mooi zijn?
Jij begrijpt me. Het jezelf telkens weer moeten bewijzen begint me de strot uit te komen. Hier en daar heb ik gelezen dat een ( te) jeugdig uiterlijk vaak ook een obstakel vormt bij sollicitatiegesprekken, omdat de eerste indruk één van de belangrijkste is. Ik zie dit later een groot probleem worden.

Laatst gewijzigd op 19-08-2007 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Gamut schreef op 19-08-2007 @ 12:54 :
Jij begrijpt me. Het jezelf telkens weer moeten bewijzen begint me de strot uit te komen. Hier en daar heb ik gelezen dat een ( te) jeugdig uiterlijk vaak ook een obstakel vormt bij sollicitatiegesprekken, omdat de eerste indruk één van de belangrijkste is. Ik zie dit later een groot probleem worden.
ik denk dat ik je ook wel begrijp, alleen is het bij mij andersom. Het klinkt je misschien vreemd in de oren als ik zeg dat ik altijd ouder geschat wordt en dat dat heel vervelend is. Waarom? Ook ik moet altijd opboksen tegen de mensen van 3 a 4 jaar ouder, omdat ze van mij verwachten dat ik net zo oud ben. Al blijf ik geestelijk toch die jaren jonger. En dat is soms lastig.

Ouder lijken en jonger lijken hebben allebei voor en nadelen volgens mij. Het lijkt me namelijk ook heel vervelend om altijd maar jonger geschat te worden. En wat we er aan kunnen doen? Ik heb werkelijk geen idee.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Gamut schreef op 19-08-2007 @ 12:54 :
Jij begrijpt me. Het jezelf telkens weer moeten bewijzen begint me de strot uit te komen. Hier en daar heb ik gelezen dat een ( te) jeugdig uiterlijk vaak ook een obstakel vormt bij sollicitatiegesprekken, omdat de eerste indruk één van de belangrijkste is. Ik zie dit later een groot probleem worden.
Over sollicitatiegesprekken zou ik me minder zorgen maken. Eerste indruk zegt wel wat, maar uiteindelijk wordt je aangenomen op kwaliteit en papieren.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 16:30
Verwijderd
Citaat:
DoraRing schreef op 19-08-2007 @ 14:35 :
Over sollicitatiegesprekken zou ik me minder zorgen maken. Eerste indruk zegt wel wat, maar uiteindelijk wordt je aangenomen op kwaliteit en papieren.
True. Maar uiterlijke verzorging, accent, handdruk zijn ook belangrijke factoren. Gewoon zelfvertrouwen kweken en dan kijken mensen door een jeugdig uiterlijk heen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 19-08-2007 @ 17:30 :
True. Maar uiterlijke verzorging, accent, handdruk zijn ook belangrijke factoren. Gewoon zelfvertrouwen kweken en dan kijken mensen door een jeugdig uiterlijk heen.
Dat zijn de normale maatschappelijke normen. Het moet niet uitmaken dat je erg wat jonger uitziet dan je werkelijk bent.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 17:38
Verwijderd
tja.. eigenlijk kan je der geen reet aan veranderen.. niet aan hoe oud je eruit ziet, wel aan hoe je der zelf over denkt..
ik zou maar proberen het te accepteren, of jij je der kut over voelt of niet, het heeft bepaalde gevolgen om er jong uit te zien.. en hoe jij je der bij voelt is het enige wat te veranderen is als je nix met je uiterlijk kan doen..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 21:15
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Gamut schreef op 19-08-2007 @ 02:01 :
Ik zit al een tijd met een probleem. Vrijwel iedereen neemt dit probleem niet serieus en verklaart mij voor gek als ik mijn verhaal probeer uit te leggen. Het is echter iets dat mij dagelijks tegenwerkt en waar ik mij ook vaak aan stoor.
Het is een feit: ik zie er erg jong uit voor iemand van mijn leeftijd. Later, over 20 jaar, zal het ongetwijfeld een zegen zijn. Nu is het hinderlijk, meer een obstakel. Ik ben nu al 2 jaar volwassen volgens de wet, maar lijk op het eerste gezicht op een 15-jarige. Ongeveer 8 op de 10 schat mij 5 jaar te jong in, de rest schat mij 1 of 2 jaar te jong. De laatste zijn dan degene met wie ik serieuze conversaties heb gevoerd, alsof ik daarmee enigszins de indruk heb kunnen wekken dat ik volwassen ben.
Een aantal van jullie zullen denken dat ik aan het mierenneuken ben. Dat zou ik zelf ook willen geloven, maar hoe? Als ik op het werk ben en een 6-jarige toevallig langs mij loopt durven mijn collega's mij te vragen of ik niet wat voor haar ben. Tijdens mijn eerste jaar op de UvA dacht iedereen dat ik een wunderkind was, werkelijk iedereen moest ik uitleggen dat ik niet zo slim ben. Gelukkig ben ik niet onaantrekkelijk en krijg ik wel ( niet perse gewilde) aandacht van meisjes. Maar je raad het waarschijnlijk al, die meisjes zijn bijna nooit ouder als 16.
Mijn uiterlijk heeft mij heel onzeker gemaakt. Vooral wanneer ik iets zie in iemand van mijn leeftijd. Ik realiseer mij dat geen enkele 20-jarige gespot wilt worden met een 15-jarig 'jongetje'.
Ik ben ambitieus, gedreven, en ik weet wat ik wil in het leven. Dat wil ik uitstralen en zo wil ik eruit zien, als een 20-jarige jongeman, enigszins naïef, maar zeker geen klein kind meer. Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik hoop een klein beetje te hebben duidelijk gemaakt dat een jeugdig uiterlijk niet ( voor iedereen) alles is. Als er mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten of tips hebben, ik hoor ze graag van jullie.
Wat is de lengte van je haar en wat is je lichaamsbouw. Een iel lijfje met een dun gezicht kunnen iemand de koorknaapjes look geven. Een volle bos haar met brede schouders maakt je snel ouder.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Gamut schreef op 19-08-2007 @ 12:54 :
Jij begrijpt me. Het jezelf telkens weer moeten bewijzen begint me de strot uit te komen. Hier en daar heb ik gelezen dat een ( te) jeugdig uiterlijk vaak ook een obstakel vormt bij sollicitatiegesprekken, omdat de eerste indruk één van de belangrijkste is. Ik zie dit later een groot probleem worden.
Als je je te jong gedraagt op een sollicitatiegesprek zullen ze je niet aannemen (in ieder geval niet voor een serieuze baan). Maar als je je normaal als een volwassene gedraagt, iemand die die baan wil en ook aan kan, dan zullen ze echt níet denken dat je te jong bent. Bij sollicitatiegesprekken is de eerste indruk zéker belangrijk, maar die indruk maak je meer op basis van gedrag dan op basis van uiterlijk. Als je er perfect uitzien, precies je leeftijd, perfect verzorgd, maar je gedragingen zijn héél onzeker (slap handje geven, niet goed uit je woorden komen, niet rechtop staan bv) dan is het wél erg natuurlijk. Zie je er heel jong uit, maar gedraag je je subliem (stevige hand, goed gesprek, zelfverzekerd etc) dan is het echt compleet geen issue dat je er misschien jong uit ziet.

En voor TS; misschien kan je je ouder laten lijken door je bv. anders te kleden, eens een ander kapsel te proberen, misschien zelfs wat gezichtshaar te kweken (maar dan wel netjes, natuurlijk). Je kan heel goed je uiterlijk wat aanpassen om er iets volwassener uit te zien. Misschien helpt sporten of trainen zelfs, als je wat tenger bent, als je breder bent, zie je er vaak ook ouder uit.
En ik denk dus persoonlijk niet dat het erg is er jonger uit te zien; werk aan je zelfverzekerdheid, als dat goed zit, dan denken mensen helemaal niet na over je leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 00:02
Gamut
Gamut is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-08-2007 @ 22:42 :
Als je je te jong gedraagt op een sollicitatiegesprek zullen ze je niet aannemen (in ieder geval niet voor een serieuze baan). Maar als je je normaal als een volwassene gedraagt, iemand die die baan wil en ook aan kan, dan zullen ze echt níet denken dat je te jong bent. Bij sollicitatiegesprekken is de eerste indruk zéker belangrijk, maar die indruk maak je meer op basis van gedrag dan op basis van uiterlijk. Als je er perfect uitzien, precies je leeftijd, perfect verzorgd, maar je gedragingen zijn héél onzeker (slap handje geven, niet goed uit je woorden komen, niet rechtop staan bv) dan is het wél erg natuurlijk. Zie je er heel jong uit, maar gedraag je je subliem (stevige hand, goed gesprek, zelfverzekerd etc) dan is het echt compleet geen issue dat je er misschien jong uit ziet.

En voor TS; misschien kan je je ouder laten lijken door je bv. anders te kleden, eens een ander kapsel te proberen, misschien zelfs wat gezichtshaar te kweken (maar dan wel netjes, natuurlijk). Je kan heel goed je uiterlijk wat aanpassen om er iets volwassener uit te zien. Misschien helpt sporten of trainen zelfs, als je wat tenger bent, als je breder bent, zie je er vaak ook ouder uit.
En ik denk dus persoonlijk niet dat het erg is er jonger uit te zien; werk aan je zelfverzekerdheid, als dat goed zit, dan denken mensen helemaal niet na over je leeftijd.
Zelfverzekerd overkomen is geen probleem voor mij. Zelfverzekerd zijn is een ander verhaal, maar toch. De praktijk heeft mij geleerd dat mensen, in ieder geval een aantal, toch blijft nadenken over je uiterlijk hoe zelfverzekerd je ook lijkt. Zou jij het niet opmerkelijk vinden als een ( zelfverzekerde) 15-jarige je zou vertellen dat hij aan de Universiteit Leiden studeert?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-08-2007, 09:39
Verwijderd
Ik sluit me aan bij Andijvie.

Verder is zelfverzekerd zijn vaak toch ook wel belangrijk om zo over te komen.

Bij een sollicitatiegesprek heb je als het goed is vooraf een brief met cv gestuurd en op die cv staat zeer waarschijnlijk je geboortedatum, toch? Dan weten ze dus hoe oud je bent en als jij je dan ook nog gewoon naar je leeftijd gedraagt... Probeer het eerst eens uit voor je je er zorgen over te gaan maken, wellicht geeft het bij jou wel helemaal geen problemen en maak je je nu zorgen voor niets.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Gamut schreef op 20-08-2007 @ 01:02 :
Zou jij het niet opmerkelijk vinden als een ( zelfverzekerde) 15-jarige je zou vertellen dat hij aan de Universiteit Leiden studeert?
Als hij 15 zou zijn wel, ja, maar jij bent geen 15, toch?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 13:24
Gamut
Gamut is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2007 @ 10:39 :
Als hij 15 zou zijn wel, ja, maar jij bent geen 15, toch?
DAT is nou het probleem, iedereen denkt dat ik 15 ben op het eerste gezicht. Meestal als ik ze vertel dat ik studeer vragen ze gelijk hoe oud ik dan ben. Ik weet wel dat ik er weinig aan kan doen en ik probeer het echt te accepteren. Maar iedere keer als ik denk dat ik er bijna overheen ben gebeurt er weer iets waardoor mijn zelfzekerdheid daalt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Gamut schreef op 20-08-2007 @ 14:24 :
DAT is nou het probleem, iedereen denkt dat ik 15 ben op het eerste gezicht.
Je vroeg of ik dat niet opmerkelijk zou vinden, dus daar gaf ik antwoord op.

Probeer er over heen te stappen (en laat mensen die rare dingen zeggen lekker kletsen - en om dat te kunnen doen is zelfverzekerder zijn nodig) of probeer er wat aan te veranderen (zoals Andijvie al voorstelde).

Ik zie er ook een stuk jonger uit dan dat ik ben, maar ik merk dat hoe ik me kleed, hoe ik mijn haren doe, of ik me opmaak of niet, enz. een hoop verschil maakt. Toen ik nog jonger was vond ik het wel eens lastig, vooral omdat ik met mijn studie en stages ed vaak advies moet geven aan mensen die een stuk ouder zijn dan ik, tegenwoordig besef ik me steeds meer dat het voor een groot deel om heel andere dingen draait dan hoe jong of oud je er uit ziet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 13:45
Gamut
Gamut is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2007 @ 14:32 :
Je vroeg of ik dat niet opmerkelijk zou vinden, dus daar gaf ik antwoord op.

Probeer er over heen te stappen (en laat mensen die rare dingen zeggen lekker kletsen - en om dat te kunnen doen is zelfverzekerder zijn nodig) of probeer er wat aan te veranderen (zoals Andijvie al voorstelde).

Ik zie er ook een stuk jonger uit dan dat ik ben, maar ik merk dat hoe ik me kleed, hoe ik mijn haren doe, of ik me opmaak of niet, enz. een hoop verschil maakt. Toen ik nog jonger was vond ik het wel eens lastig, vooral omdat ik met mijn studie en stages ed vaak advies moet geven aan mensen die een stuk ouder zijn dan ik, tegenwoordig besef ik me steeds meer dat het voor een groot deel om heel andere dingen draait dan hoe jong of oud je er uit ziet.
Ik heb bijna alles ( tot op het wanhopige toe) geprobeerd om er ouder uit te zien, behalve fitness dan. Het is waarschijnlijk geen slecht idee om eens contact op te nemen met een psycholoog, aangezien het lijkt alsof ik mijzelf niet verder kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 13:49
Verwijderd
Als niets helpt, dan zou je idd een psycholoog kunnen overwegen. Een andere optie is het aan te kijken (als je dat nog aankunt ed ), je wordt vanzelf ouder en je gaat er waarschijnlijk ook vanzelf anders tegen aankijken.
Als ik terug kijk naar toen ik 21 was en nu, dan is er iig een behoorlijk verschil.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 13:56
Gamut
Gamut is offline
Ik heb voor mijn gevoel juist teveel tijd genomen om het aan te kijken. Het wordt tijd dat ik aan mijn mentale toestand ga werken. Bedankt voor de reacties en de tips.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2007, 23:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
foto!

maar je zou je minder kunnen scheren

Ik word ook altijd als veel jonger zijnde geschat.
Maar weet niet wat ik daar aan kan doen.
Ik ben niet klein, slechts dun.
En ik erger me er ook aan, want als ik een winkel of bedrijf bezoek, denkt men dat ik een brutale puber ben, terwijl ik in feite gestudeerd heb.

maar ik blijf bij: foto
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Gamut schreef op 20-08-2007 @ 14:56 :
Ik heb voor mijn gevoel juist teveel tijd genomen om het aan te kijken. Het wordt tijd dat ik aan mijn mentale toestand ga werken. Bedankt voor de reacties en de tips.
Dan wordt het tijd eens naar de huisarts te gaan en uit te leggen wat je problemen zijn, die kan je vervolgens doorsturen naar een psycholoog bijvoorbeeld.

(Maar ik denk echt dat jij het probleem maakt en niet dat anderen raar over je denken. Als mensen op basis van je uiterlijk denken dat je 15 bent, maar je gedraagt je als iemand van 20, dan is er toch niets aan de hand? Dan denken ze gewoon 'wow, die is volwassen voor z'n leeftijd!' of 'hij ziet er jonger uit dan hij is' en meer niet. Mensen rekenen je écht niet af om je leeftijd/hoe oud je er uit ziet.

Maar het probleem zit hem dus in het feit dat jij het als probleem ziet, en ja, dan wordt het ook een probleem. Aan zelfvertrouwen kan je prima werken, in combinatie met een psycholoog als jij het niet alleen denkt te kunnen )
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 15:35
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
De meeste mensen schatten mij ook veel jonger dan ik in werkelijkkheid ben, ze moesten mijn echte leeftijd maar eens weten.

@ Gamut doe er je voordeel mee.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 11:51
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik snap niet wat nou het grote probleem is. Mensen die je niet kennen denken dat je jong bent, nou boehoe. Zo heeft iedereen toch wel iets, meisjes met een hoofddoekje worden aangekeken omdat verondersteld wordt dat ze onderdrukt worden. Of iemand die dik is omdat hij/zij vast veels te veel eet.

Het gaat toch om de mensen die je wel kennen? En natuurlijk, 't is irritant om je ID te laten zien omdat ze niet geloven dat je 16 bent, maar maak er nou geen drama van.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 12:18
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Je maakt je eigen probleem. Het is er niet, maar jij vind van wel dus word het waar.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 13:03
Verwijderd
Om beter op leeftijd geschat te worden:
- loop en sta rechtop, liever het hoofd in de nek dan de blik naar de grond, let ook op je schouders. Misschien even oefenen voor de spiegel
- praat rustig en met lage stem
- kijk mensen aan zonder je zenuwachtig te gedragen
- draag kleding met professionele uitstraling, geen pasteltintjes, en laat je haar niet in een kleinejongetjeskapsel knippen

Maar vooral: besef dat het niet zo veel uitmaakt. Als mensen denken dat jij jonger bent, so what? Laat ze 't maar lekker denken; als ze je eenmaal leren kennen hebben ze gauw genoeg door hoe oud je bent.
Sollicitaties hoef je je ook geen zorgen over te maken, je geboortedatum staat immers op je cv; mochten mensen dat niet gezien hebben, dan zien ze wel dat je toch basisschool, middelbare school en een studie hebt gedaan, waaruit ze wel kunnen afleiden dat je geen vijftien bent.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 15:34
G-force
Avatar van G-force
G-force is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-08-2007 @ 14:03 :
Om beter op leeftijd geschat te worden:
- loop en sta rechtop, liever het hoofd in de nek dan de blik naar de grond, let ook op je schouders. Misschien even oefenen voor de spiegel
- praat rustig en met lage stem
- kijk mensen aan zonder je zenuwachtig te gedragen
- draag kleding met professionele uitstraling, geen pasteltintjes, en laat je haar niet in een kleinejongetjeskapsel knippen

Maar vooral: besef dat het niet zo veel uitmaakt. Als mensen denken dat jij jonger bent, so what? Laat ze 't maar lekker denken; als ze je eenmaal leren kennen hebben ze gauw genoeg door hoe oud je bent.
Sollicitaties hoef je je ook geen zorgen over te maken, je geboortedatum staat immers op je cv; mochten mensen dat niet gezien hebben, dan zien ze wel dat je toch basisschool, middelbare school en een studie hebt gedaan, waaruit ze wel kunnen afleiden dat je geen vijftien bent.
Als je zo rechtop loopt dan vindt ik het ook wel erg arrogant overkomen. Dus als je nou gewoon jezelf bent i.p.v je aan te lopen passen aan de rest van de mensen. Er zijn al genoeg schapen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 15:51
Verwijderd
Citaat:
G-force schreef op 25-08-2007 @ 16:34 :
Als je zo rechtop loopt dan vindt ik het ook wel erg arrogant overkomen. Dus als je nou gewoon jezelf bent i.p.v je aan te lopen passen aan de rest van de mensen. Er zijn al genoeg schapen.
Hmhm, dus je vind dat ts niet rechtop moet lopen omdat jíj dat arrogant vindt, ipv dat hij dat wel doet zodat hij ouder overkomt zoals hij graag wil, en dat als hij dus doet wat jij zegt in plaats van wat hij wil, hij géén 'schaap is'.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 15:57
Verwijderd
Rechtop staan en lopen is ook beter voor je lichaam.

En alleen door op een bepaalde manier te lopen ed wordt je niet arrogant of een schaap, lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 15:24
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik word ook altijd jonger geschat dan ik ben. Vaak schatten ze me 16, 18 terwijl ik 24 ben. 2 jaar terug moest ik mijn ID laten zien bij een KNT-film. Lastig. Plus de jongens die naar me toe komen zijn vaak jonger dan ik zou willen. Maar niks aan te doen. De meesten vinden het wel leuk dat ik ouder ben dan ze denken en ik praat ook niet als een 16-jarige. Liever jonger geschat worden op het eerste gezicht maar volgens leeftijd na een tijdje dan volgens leeftijd geschat worden maar later jonger...
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:17
Verwijderd
Citaat:
G-force schreef op 25-08-2007 @ 16:34 :
Als je zo rechtop loopt dan vindt ik het ook wel erg arrogant overkomen. Dus als je nou gewoon jezelf bent i.p.v je aan te lopen passen aan de rest van de mensen. Er zijn al genoeg schapen.
Liever arrogant dan onzeker. Maar als je goed rechtop loopt en niet naar de grond staart, kom je vooral zelfverzekerd over en niet per se arrogant.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-09-2007, 21:14
yuck fou
Avatar van yuck fou
yuck fou is offline
Laat een baard groeien.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:10
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Ik vermoed dat een je probleem zich voor een deel zal oplossen naar mate je ouder wordt. Men kan vaak iemands leeftijd schatten op bepaalde al dan niet milde ouderdomsverschijnselen, en die zijn vaak al min of meer zichtbaar op je 25ste ofzo (bv minder soepele huid.).

Bij sommige jobs is een volwassen uiterlijk misschien wel gewenst, maar in de meeste gevallen maakt het gewoon niets uit. Het is wel belangrijk dat je zelfzeker overkomt en dat kan mogelijk tegenvallen als je je zorgen maakt om je jeugdig uiterlijk terwijl het eigenlijk niet hoeft.

Ik kan me wel voorstellen dat het best lastig is om er dagelijks mee geconfronteerd te moeten worden.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn

Laatst gewijzigd op 04-09-2007 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:09
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
hej,
ik begrijp je probleem helemaal. ook erg jammer dat veel mensen je niet serieus nemen.
het is erg vervelend als je veel jonger geschat wordt, omdat mensen je verstandelijk gezien ook onderschatten (met iemand die er erg jong uitziet ga je niet zo gauw een diepgaand gesprek aan als twintigjarige, bijvoorbeeld)

zelf loop ik er ook regelmatig tegenaan. ik zie er ook minstens vijf jaar jonger uit dan dat ik ben (ben 21)
en krijg ook niet bepaald begripvolle reacties van mijn omgeving als ik het hier over heb.

wat je misschien kunt doen, is gewoon je id altijd bij je dragen, zodat je overal gewoon naar binnen kunt
(je bespaart jezelf een ENORME vernedering als je die op zak hebt, neem dat van mij aan. afgelopen weekend ben ik de coffeeshop uitgezet omdat ik geen ID op zak had, en ik ben dus 21....op dat moment wil je echt door de grond zakken :-S)

bij sollicitaties je leeftijd zeggen als je je voorstelt.....

en verder is het afwachten tot de natuur je gunstig gestemd is en je er ouwelijker uit gaat zien.... komt vanzelf!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:14
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
wat een baan krijgen betreft.... ik snap wel waar je bang voor bent.
a.s maandag begint er bij ons een stagiair. hij is ongeveer net zo oud als ik ben.... en ziet er heel jong uit.
meteen hoor ik collega's zeggen
"wow, dat is echt nog een knulletje hoor. ik weet niet of die het wel aankan hier"

die zal harder moeten werken dan zn volwassener uitziende leeftijdsgenoten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 03:03
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
die zal harder moeten werken dan zn volwassener uitziende leeftijdsgenoten
Misschien dat sommige werknemers hem wat "anders" zullen bekijken in het begin, maar toch denk ik niet dat hij zich op die manier zal moeten bewijzen.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 07-09-2007, 13:15
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Volgens mij heeft houding en kleding veel te maken met hoe oud je geschat wordt. Jonge meisjes met veel make-up op worden sowieso ouder geschat. Oudere meiden zonder make-up worden vaak jonger geschat. Mensen zijn sowieso niet goed in leeftijd schatten volgens mij. Enkele jaren geleden (ik moest ongeveer 15 of 16 zijn) was ik naar de kapper gegaan en die dacht dat ik al 18 was. Vorig jaar (ik was 19) dacht iemand dat ik pas 14 of 15 was. Dat kwam waarschijnlijk omdat mijn 16 jarige nicht naast mij stond en veel make-up op had en grotere borsten heeft dan ik 8)

Je zal waarschijnlijk wat overdrijven met dat IEDEREEN jou jonger schat, maar het is idd niet zo leuk. Geen idee of je klein bent (en dat het ook daardoor komt dat ze je jonger schatten), maar ik zou in ieder geval zo recht mogelijk te lopen, dan lijk je groter en ouder en misschien kun je je baard/snor wat laten groeien, dan lijk je sowieso ook ouder denk ik, want 14-15-jarige jongetjes hebben nog geen volle baard/snor.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 19:17
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Ik werd laatst op 25 geschat... toen ik 19 was werd ik op 16 geschat... er klopt gewoon geen bal van en mensen kunnen geen leeftijden inschatten !
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:43
CrazyCorny
Avatar van CrazyCorny
CrazyCorny is offline
Tja wat interesseerdt jou het überhaubt wat een ander van je denkt, Ja mij scheeldt het namelijk niets. Ik kan me wel voorstellen dat het heel erg vervelendt is om niet serieus genomen te worden. Misschien kun je je baard laten staan? of een snor.. maar zonder gekheidt. Het is iets wat je moet overwinen, het is toch een uitstraling? en die kan je wel veranderen.
__________________
Leef de dag met een lach, en zorg ervoor dat je "pakt" wat je pakken mag. =)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 16:37
Verwijderd
Je hebt er jong uitzien en er jong uitzien.
Je hebt mensne die standaard jonger worden ingeschat. Maar als ik kijk naar mijn neef, dat werd gewoon echt een probleem. Op zijn 16de werd hij nog steeds aangeduid als 'dat schattige jongetje.' Als je 16 bent is dat gewoon echt niet leuk. Hij had gehoopt dat het met de pubertijd over zou zijn, een groeispurt en wat lichaamsbeharing enzo, maar dat bleef uit. Uiteindelijk is hij naar de arts geweest waar bleek dat hij hormooninjecties kon krijgen om zijn pubertijd op gang te brengen. Groot zal hij nooit worden, maar hij wordt in ieder geval niet meer veel jonger geschat. Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met zijn eerste jeugdpuistjes

In hoeverre dat van jou van toepassing is weet ik niet. Maar inderdaad: zelfvertrouwen straal je zelf uit en een ouder uiterlijk kan je creeëren door een 'volwassen' kapsel, kleding en dergelijke. Het kan een begin zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 20:38
Gamut
Gamut is offline
Het probleem zit niet in mijn hoofd, het IS er! Toen op het werk een 6-jarige meisje langsliep vroeg één van mijn collega's: ' Is ze niet wat voor jou?' Dat soort dingen irriteren mij. Jammer dat sommigen van jullie denken dat ik aan het overdrijven ben.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 20:49
Verwijderd
Dat mensen je op het eerste gezicht jonger schatten, daar kun je niet zo veel aan doen, maar als je mensen dat soort grapjes over je laat maken ligt het toch echt aan jezelf hoor. Als mensen een blik op mij werpen denken ze dat ik 16 ben, als ze een paar woorden met me wisselen denken ze dat ik 18 ben en als ze drie minuten met me gepraat hebben denken ze dat ik minstens 20 ben en dat komt doordat ik er dan misschien wel jong uitzie, maar me verder niet zo gedraag. Dus misschien moet je dat ook eens gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 20:53
Gamut
Gamut is offline
Kort gezegd, ik gedraag me als een 12-jarige?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 20:55
Verwijderd
Dat kan ik niet zeggen, ik heb je nooit ontmoet. Maar als mensen hun eerste oordeel niet heel snel bijstellen als ze je eenmaal iets beter leren kennen, dan komt dat doordat je ze daar geen aanleiding toe geeft (en het feit dat mensen graag vasthouden aan hun eerste oordeel helpt ook niet echt, maar dan nog).
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 21:00
Gamut
Gamut is offline
Je begrijpt me niet. De collega die dat zei weet dat ik 20 ben. Hij maakte die grap niet omdat hij dacht dat ik 12 was, maar omdat hij weet dat ik er zo jong uitzie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Vertel hier hoe het leven van de forumer boven je er over 20 jaar uitziet!
Axel11
58 29-03-2019 11:32
Liefde & Relatie Tutoyeren
Verwijderd
35 12-02-2011 11:44
Liefde & Relatie Gezien worden als "beste vriend"
Praganonut
278 05-09-2007 12:36
De Kantine Hoi! Wat staat er onder je ctrl+v?
Briseïs
500 03-01-2005 17:27
Muziek punk... de eindeloze discussie
idontcare
141 22-06-2003 14:01
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.