Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2010, 08:39
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Ik had even twee vraagjes over de Playstation 3:

- Wat is het verschil tussen de Dual Shock 3 en de Wireless Sixaxis? Voor zover ik weet is de Dual Shock wat zwaarder. Ik ben namelijk opzoek naar een wat zwaardere controller, vergelijkbaar met de PS2 controller.

- Ik zag gisteren op zo'n vergelijkingssite dat verschillende games goedkoper zijn dan als je ze in Nederland koopt. Zit hier een risico aan verbonden? En zijn deze winkels net zo betrouwbaar als bijvoorbeeld Wehkamp?

Caviamax
Advertentie
Oud 02-04-2010, 08:49
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ik zag gisteren op zo'n vergelijkingssite dat verschillende games goedkoper zijn dan als je ze in Nederland koopt. Zit hier een risico aan verbonden? En zijn deze winkels net zo betrouwbaar als bijvoorbeeld Wehkamp?
Over de betrouwbaarheid weet ik niet zoveel, maar ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat het goed zit, als het er tenminste niet te goedkoop voor woorden uitziet. Je zit wel met de verzendkosten, en dat is waarom ik zelf liever spellen in de winkel haal: Scheelt ook nog eens verzendtijd.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 02-04-2010, 11:07
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Met sixaxis kun je ook bepaalde spellen spelen op z'n wii zeg maar. Hmm... ik kom nog terug om dit beter te verwoorden
Oud 02-04-2010, 11:21
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Met sixaxis kun je ook bepaalde spellen spelen op z'n wii zeg maar. Hmm... ik kom nog terug om dit beter te verwoorden
Ja, graag, want ik snap niet wat je bedoeld
Oud 02-04-2010, 11:39
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
"A major feature of the Sixaxis controller is the ability to sense both rotational orientation and translational acceleration along all three dimensional axes, providing six degrees of freedom, hence the name"
Er zitten bewegingssensors in, wat door sommige games wordt gebruikt... dus als je je controller scheef houdt dan gaat er in de game ook iets naar links/rechts..

Over de buitenlandse gameshops... ze zullen niet allemaal even betrouwbaar zijn maar ik heb alleen maar goeie ervaring tot nu toe (ik maak me niet zo druk over bezorgtijden ). Als je zeker wil weten of een winkel gemiddeld goed 'werk' levert... kan je een site als www.budgetgaming.nl gebruiken... daar worden prijzen bigehouden en geven de bezoekers de winkels gewoon een cijfer e.d.
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 03-04-2010, 19:20
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Van wat ik begrijp als een iPod; dat schuif/tilt geval en dan heeft dat effect op shuffle/beeld/spelletjes.
Oud 04-04-2010, 02:12
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Dual Shock 3 heeft vibration en is iets zwaarder; voor de rest is die identiek aan de Sixaxis, inclusief de motion sensors.
Oud 04-04-2010, 10:49
Caviamax
Caviamax is offline
Dank voor al jullie reacties. Dus al ik het goed begrijp is de Dual Shock 3 zwaarder, maar is dit te vergelijken met de PS2 controller?
Oud 04-04-2010, 10:53
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Dank voor al jullie reacties. Dus al ik het goed begrijp is de Dual Shock 3 zwaarder, maar is dit te vergelijken met de PS2 controller?
Duelshock 3 is in principe gewoon de ps2 controller, dus ja.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 04-04-2010, 11:24
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Duelshock 3 is in principe gewoon de ps2 controller
plus motion sensors.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 04-04-2010, 13:51
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
plus motion sensors.
Dat was dus de Sixaxis
Oud 04-04-2010, 15:45
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Dat was dus de Sixaxis
Nee, helemaal niet:

Citaat:
Dual Shock 3 heeft vibration en is iets zwaarder; voor de rest is die identiek aan de Sixaxis, inclusief de motion sensors.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 04-04-2010, 20:23
Caviamax
Caviamax is offline
Oke, dat van die controller is dus duidelijk. Maar hoe kan het dat spellen in het buitenland (veel) goedkoper zijn dan in Nederland?
Oud 04-04-2010, 22:18
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik heb het opgezocht, en er zijn volgens internet een paar dingen waar je op moet letten:

De regio
Het belangrijkste waar je normaal gesproken op moet letten is de regio. Als een spel in een regio wordt uitgebracht kan je deze, als het spel een regio-lock heeft, ook alleen maar in die regio spelen. De volgende regio’s zijn er:

PAL (Europa, Australië en nog een paar andere landen)
NTSC-J (Japan, Korea en nog een aantal Aziatische landen)
NTSC-U/C (Verenigde Staten & Canada)
Als je in Europa je Playstation 3 hebt gekocht, dan dien je officieel dus PAL Playstation 3 games aan te schaffen. Maar het leuke is: Playstation 3 games zijn regiovrij! Je kan dus gewoon een NTSC spel aanschaffen en deze in je Europese PAL Playstation afspelen. Dat geeft een hoop mogelijkheden, want NTSC spellen zijn doorgaans een stuk goedkoper te krijgen dan PAL games!

Betrouwbaarheid
Het is aan te raden om niet zomaar bij iedereen te bestellen. Kijk of de webshop populair is en of deze goede reacties krijgt van mensen. Door een zoekopdracht naar de naam van de winkel kan je al veel te weten komen over de betrouwbaarheid. Bij eBay handelaren kan je de waardering van een handelaar bekijken: koop alleen bij betrouwbare handelaren om teleurstelling te voorkomen.

Betalen
Omdat je de spellen in het buitenland besteld dien je de spellen ook vaak in buitenlandse valuta te betalen. En dat is gunstig want de dollar staat nu erg laag. Wat dat betekend kan ik het beste uitleggen door een voorbeeld: op de webshop staat een game te koop voor $50 dollar. De koers van de dollar is nu rond de 0.66 (1 dollar = 0.66 euro). Als je die game koopt en je gaat betalen met je creditcard of PayPal, dan betaal je maar €33,28 euro.

Gebruik geen onbetrouwbare methodes zoals WesternUnion of andere technieken. Kies voor Creditcard (VISA of MasterCard) of PayPal, anders niet.

Verzending
Let op bij het verzenden van games uit het buitenland: de kosten kunnen soms hoger uitvallen dan verwacht. Je verzending kan er door de Douane uit worden gepikt en gecontroleerd worden. Als dat het geval is dan dien je 19% van de waarde als omzetbelasting te betalen. Je krijgt dan een naheffing van de Douane. Je doet er ook slim aan om de verzending te laten verzekeren als dat mogelijk is. (<valt in de praktijk wel mee)

Omdat het pakketje uit het buitenland dient te komen moet je er wel vanuit gaan dat het wat langer duurt voordat je het spel binnen hebt. Eén á twee weken verzendtijd is normaal.

Blijven opletten
Het is belangrijk dat je blijft opletten bij het importeren en bestellen van games. Doe altijd onderzoek naar de webwinkel voordat je er besteld. Bestel alleen als je met een betrouwbare manier kan betalen en als je er een goed gevoel over hebt. De informatie in dit artikel is zo nauwkeurig mogelijk, toch kunnen er fouten in staan. Ga zelf op onderzoek uit, wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele fouten. Wij weten in ieder geval wel zeker: het importeren van Playstation 3 games is veel voordeliger dan ze in Nederland te kopen!

___________________________________
Conclusie: Google!
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 05-04-2010, 12:19
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Ik heb het opgezocht, en er zijn volgens internet een paar dingen waar je op moet letten:

De regio
Het belangrijkste waar je normaal gesproken op moet letten is de regio. Als een spel in een regio wordt uitgebracht kan je deze, als het spel een regio-lock heeft, ook alleen maar in die regio spelen. De volgende regio’s zijn er:

PAL (Europa, Australië en nog een paar andere landen)
NTSC-J (Japan, Korea en nog een aantal Aziatische landen)
NTSC-U/C (Verenigde Staten & Canada)
Als je in Europa je Playstation 3 hebt gekocht, dan dien je officieel dus PAL Playstation 3 games aan te schaffen. Maar het leuke is: Playstation 3 games zijn regiovrij! Je kan dus gewoon een NTSC spel aanschaffen en deze in je Europese PAL Playstation afspelen. Dat geeft een hoop mogelijkheden, want NTSC spellen zijn doorgaans een stuk goedkoper te krijgen dan PAL games!

Betrouwbaarheid
Het is aan te raden om niet zomaar bij iedereen te bestellen. Kijk of de webshop populair is en of deze goede reacties krijgt van mensen. Door een zoekopdracht naar de naam van de winkel kan je al veel te weten komen over de betrouwbaarheid. Bij eBay handelaren kan je de waardering van een handelaar bekijken: koop alleen bij betrouwbare handelaren om teleurstelling te voorkomen.

Betalen
Omdat je de spellen in het buitenland besteld dien je de spellen ook vaak in buitenlandse valuta te betalen. En dat is gunstig want de dollar staat nu erg laag. Wat dat betekend kan ik het beste uitleggen door een voorbeeld: op de webshop staat een game te koop voor $50 dollar. De koers van de dollar is nu rond de 0.66 (1 dollar = 0.66 euro). Als je die game koopt en je gaat betalen met je creditcard of PayPal, dan betaal je maar €33,28 euro.

Gebruik geen onbetrouwbare methodes zoals WesternUnion of andere technieken. Kies voor Creditcard (VISA of MasterCard) of PayPal, anders niet.

Verzending
Let op bij het verzenden van games uit het buitenland: de kosten kunnen soms hoger uitvallen dan verwacht. Je verzending kan er door de Douane uit worden gepikt en gecontroleerd worden. Als dat het geval is dan dien je 19% van de waarde als omzetbelasting te betalen. Je krijgt dan een naheffing van de Douane. Je doet er ook slim aan om de verzending te laten verzekeren als dat mogelijk is. (<valt in de praktijk wel mee)

Omdat het pakketje uit het buitenland dient te komen moet je er wel vanuit gaan dat het wat langer duurt voordat je het spel binnen hebt. Eén á twee weken verzendtijd is normaal.

Blijven opletten
Het is belangrijk dat je blijft opletten bij het importeren en bestellen van games. Doe altijd onderzoek naar de webwinkel voordat je er besteld. Bestel alleen als je met een betrouwbare manier kan betalen en als je er een goed gevoel over hebt. De informatie in dit artikel is zo nauwkeurig mogelijk, toch kunnen er fouten in staan. Ga zelf op onderzoek uit, wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele fouten. Wij weten in ieder geval wel zeker: het importeren van Playstation 3 games is veel voordeliger dan ze in Nederland te kopen!

___________________________________
Conclusie: Google!
Duidelijk, bedankt!
Oud 05-04-2010, 13:59
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Nee, helemaal niet:
Hehe, heb ik s niet alles gelezenxD
Oud 05-04-2010, 14:03
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Vragen zijn beantwoord, dus slotje!
__________________
Zeg maar Jan.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Nintendo Revolution
Verwijderd
50 21-05-2005 17:49
Verhalen & Gedichten Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred
Verwijderd
15 02-09-2004 01:26
Vrije tijd So.com Sport Quiz
Martjin
336 12-04-2004 10:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.