Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2011, 13:21
draak12
draak12 is offline
Hoi allemaal!

Ik zit nu net in HAVO 5 met een NT profiel. Volgend jaar wil ik sowieso een technische HBO opleiding doen aan het Windesheim in Zwolle. Omdat ik maar 7 KM van Zwolle afwoon blijf ik bij mijn ouders wonen, wat me behoorlijk saai en niet het normale studentenleven lijkt.

Maar goed, ik ben geïnteresseerd in technische snufjes, daarom viel mijn oog meteen op Technische Informatica. Het is niet dat ik een kluizenaar ben en de hele dag op de PC zit, ik ben gewoon geïnteresseerd erin.
Maar waar ik bang voor ben is dat geen enkele dame die opleiding doet en dat ik met alleen maar kluizenaren in de klas kom en op mn 50e nog vrijgezel ben.
Ik zit er behoorlijk mee omdat het me wel een leuke opleiding lijkt, en dit soort studies worden de toekomst omdat er een tekort aan ICT'ers en (technische) informatici.

Ik hoop of jullie me kunnen vertellen of ik dit door moet zetten of dat ik beter een andere (tecnhische) studie kan doen.

Heeft iemand tips of andere pep ups ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2011, 19:33
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik raad je aan om een leuke opleiding te zoeken dat bij je past (kijk ook eens naar de opleidingen van saxion enschede/deventer) en tijdens de studie op uitgaansavonden op zoek te gaan naar leuk gezelschap.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 23:02
aero
aero is offline
Je studeert om te leren en niet om vrouwen te ontmoeten . Je moet niet je keuze afhangen aan het aantal vrouwen dat de desbetreffende studie doet. And to tell you the truth, (Technische) Informatica is niet bepaald een studie dat het vrouwelijke schone aantrekt. Maar goed, er zijn genoeg (sport)studenten-/studieverenigingen waar je je voor in kunt schrijven die allerlei activiteiten en borrelavonden organiseren om je sociaal netwerk te verbreden.
Daarnaast zijn er genoeg nachtclubs, kroegen, bars etc. die studentenavonden hebben...

Dus als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in (Technische) Informatica, dan zou ik daar voor gaan. Vrouwen zul je er misschien niet ontmoeten, maar wie weet heb ik het mis

Als je ECHT op zoek bent naar een technische studie met veel vrouwen, dan zul je moeten uitwijken naar Industrieel Ontwerpen & Bouwkunde (Architectuur). Maar ik adviseer ICT gezien de omstandigheden en de toenemende vraag naar ICT'ers.
__________________
I'm bleeding out the colors of the world.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 12:48
draak12
draak12 is offline
Bedankt jongens, ik vind dat ik het inderdaad een kans moet geven. Dan ga ik er voor en proberen op de school ook veel (vrouwelijke) vrienden te maken

Aangezien ik het ook echt leuk vind en er vraag naar is lijkt het me een schot in de roos...

Bedankt vanuit Kampen.

Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 17:05
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Kies gewoon de studie die je leuk vindt en als je bang bent dat de mensen die je tegenkomt bij die studie niet leuk zijn of niet bij je passen, dan ga je gewoon bij een studentenvereniging.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 23:05
draak12
draak12 is offline
Ja bedankt.
Ik ga me inderdaad aanmelden bij een studentenvereniging en daar me slag slaan
Ik ben veruit niet de nerd (wat veel mensen vinden van een informatica student) van de klas, dus ik hoop dat er op de studie wel wat mensen zitten waarmee ik al mn uurtjes moet doorbrengen

Alvast bedankt voor de tips en het zal inderdaad ook van mijn kant moeten komen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 02:37
piraat013
piraat013 is offline
wat is er mis met vrijgezel zijn op je 50ste dan neem je toch een kat als je gezelschap zoekt
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 00:00
draak12
draak12 is offline
Citaat:
wat is er mis met vrijgezel zijn op je 50ste dan neem je toch een kat als je gezelschap zoekt
Haha daar zit ook wat in, maar ik zoek een persoon waar ik de rest van mijn leven mee kan delen. Ik wil daarvoor niet iedere keer een nieuwe kat kopen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 22:15
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Hmm. Ik ben vrouw en ga ook TI studeren (welliswaar WO aan TU Delft, maargoed).
En inderdaad, op open- en meeloopdagen heb ik ook amper vrouwen gezien. (Des te meer aandacht voor mij, hahaahhaahahahah)
Nee, ik heb mijn studiekeuze niet af laten hangen van dat ik dan met minder vrouwen en meer mannen studeer, maar gewoon omdat ik het leuk vind En vrouwen ontmoet je genoeg tijdens je studie, je gaat immers niet alleen met mensen van je eigen studie om!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 00:01
draak12
draak12 is offline
Citaat:
Hmm. Ik ben vrouw en ga ook TI studeren
En vrouwen ontmoet je genoeg tijdens je studie, je gaat immers niet alleen met mensen van je eigen studie om!
Ja, dat is waar. Het leven bestaat niet uit alleen uit Technische Informatica
Ik zal inderdaad proberen veel contacten te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 23:32
Annefleur28
Annefleur28 is offline
@draak12

gewoon naar veel verenigingen, en dan dus niet alleen je studievereniging
En verder ontmoet je GENOEG mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Technische studie of leukere stad?
ZTer
2 07-01-2017 18:00
Studeren Hulp bij keuze nieuwe studie!?! (Huidige HBO opleiding Werktuigbouwkunde voltooid)
sayang1991
4 29-01-2013 07:40
Studeren Twijfels
Verwijderd
19 08-08-2012 16:03
Studeren (Technische) Informatica: HHS of HVA?
aero
3 19-08-2011 23:26
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
autodropje
140 05-10-2005 10:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.