Oud 27-12-2015, 19:46
koekoekjex
koekoekjex is offline
Hallo allemaal,

Ik moest vorig jaar in havo 3 een profiel kiezen, ik heb toen voor n&g gekozen en koos binnen dit profiel de vakken wiskunde A, natuurkunde en muziek. Ik heb dit profiel gekozen omdat ik hiermee de meeste kanten op zou kunnen en me een studie als ergotherapie of fysiotherapie in eerste instantie wel leuk leek.

Maar nu loopt het met de bètavakken niet heel erg lekker, met name scheikunde en natuurkunde. Hier had ik vorig jaar al moeite mee, maar nu blijkt het nog zwaarder dan verwacht.
Ik ben er ook achter gekomen door een voorlichtingsavond over opleidingen dat ik toch liever iets in de kunst doe. Ik weet dat het een totaal andere richting is, maar dit is ook iets wat ik leuk vind om te doen.

Nu twijfel ik eigenlijk of ik niet het profiel c&m had moeten kiezen, aangezien talen mij ook goed liggen en ik dat leuk vind. Geschiedenis vind ik ook best interessant. Mijn enige struikelvak zou dan economie kunnen zijn, omdat ik dat best lastig vond.
Ik weet dat je kunt switchen van profiel, maar het is nu al kerstvakantie en kun je daarna ook nog switchen?

Hopelijk hebben jullie goed advies voor mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2015, 19:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het ligt helemaal aan je school in hoeverre je nog kunt switchen! Bespreek dat z.s.m. met je decaan, mentor en/of afdelingshoofd. Als switchen mogelijk is, zul je waarschijnlijk wel veel moeten inhalen.

Bedenk wel dat je met N&G meer mogelijkheden hebt en dat je met de studies die je met N&G kunt doen waarschijnlijk meer kans op een baan zult hebben.

Bovendien is C&M voor zover ik weet niet verplicht om studies die te maken hebben met kunst te gaan doen.

Tot slot zul je bij fysiotherapie of ergotherapie niet veel met scheikunde en natuurkunde te maken krijgen. Wat dat betreft is het misschien even door de zure appel heen bijten nu op de havo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 20:54
De Kantine Het grote Domme Mailtjes-topic!
Cherry Springs
52 12-01-2006 18:04
Algemene schoolzaken Van profiel switchen
Keyser Saus
22 06-03-2004 11:17
Algemene schoolzaken Wat is jullie STOMSTE VAK?
Hoipiepeloi
130 12-03-2003 16:25
Psychologie toekomstbeeld
muckymouse
7 18-01-2002 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.