Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2007, 16:54
Raafzor
Raafzor is offline
Goedenavond,

Ik rond dit jaar mijn HAVO af met het profiel E&M + Informatica in het vrijedeel.. Peanuts! Dit is ook de reden waarom ik van plan ben om na de HAVO over te stappen op VWO, dit dan op een RoC (volwassenenonderwijs). Ik wordt binnenkort 18 en heb het idee dat ik de middelbareschool ben ontgroeid, vandaar dat ik voor het RoC kies.

Dit is niet het enige... Ik zit dus met het profiel E&M opgescheept, maar mijn interesse liggen hier helemaal niet. Ik heb het meer gekozen uit gemakzucht, maar mijn houding naar school is in de loop der tijd enorm verandert. Daarom zou ik graag het profiel N&G + economie 1 in het vrije deel willen doen. Dan komt de vraag: Is dit uberhaupt wel mogelijk zo'n profiel switch als je overstap van HAVO naar VWO op een ROC?

mvg,

Raaf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2007, 09:25
Guido123
Guido123 is offline
Dan zou ik nu wel al beginnen met het bijspijkeren van je natuur- en wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 12:28
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Dan zou ik nu wel al beginnen met het bijspijkeren van je natuur- en wiskunde.

+scheikunde en biologie.

Ontopic:

Ik denk niet dat het kan. Je kunt dan beter 4+5 havo in één jaar doen met N&G en daarna gewoon VWO. Ik denk niet dat ze een havist toelaten met een E&M profiel op 5 VWO N&G.
En staatsexamens?

Iets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 13:19
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Bij ons, op de middelbare school dan, kan het niet. Dan moet je al een natuurprofiel op HAVO gedaan hebben. Maar als het officieel "mag", dan zou ik inderdaad je natuurvakken bijspijkeren en 4VWO inhalen op natuur, want die mis je dan geloof ik en dat is toch een groot deel van je basiskennis die je nodig hebt in 5VWO.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 13:25
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Ik heb eerst examen VMBO-T gedaan in het profiel: N&G. Twee jaar later ben ik HAVO gaan doen met als profiel E&M. Ik moest alleen wel bewijzen dat ik genoeg motievatie had en ze vertelden me dat het moeilijk zou gaan worden voor me. + ik had 50% kans de 4e niet te halen. Ik heb vervolgens gewoon mijn HAVO dilpoma gehaald in 2 jaar. Via de gewone weg. Officieel kan het dus wel...

Tripp,
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 11:28
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Ik heb eerst examen VMBO-T gedaan in het profiel: N&G. Twee jaar later ben ik HAVO gaan doen met als profiel E&M. Ik moest alleen wel bewijzen dat ik genoeg motievatie had en ze vertelden me dat het moeilijk zou gaan worden voor me. + ik had 50% kans de 4e niet te halen. Ik heb vervolgens gewoon mijn HAVO dilpoma gehaald in 2 jaar. Via de gewone weg. Officieel kan het dus wel...

Tripp,

Dat komt denk ik omdat 4 jaar vmbo-t gelijk staat aan de algemene 3 jaar basisvorming op de havo. Dan mag je sowieso een nieuw profiel kiezen. Nu, aangezien de topicstarter het eerste jaar van het natuurprofiel mist mag het niet denk ik

Laatst gewijzigd op 10-11-2007 om 11:28. Reden: lel ;x
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.