Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2008, 16:40
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Omdat het oude topic gesloten was.

Ik heb gelijk een vraag: Ik ben 2 maanden geleden gestopt met Roaccutane, na een kuur van 60 mg per dag (150 dagen dus). Ik merkte al een tijd dat mijn haar uitviel maar het is ook extreem droog geworden. Ik denk zelf dat dat komt doordat je talgproductie op je hoofd ook vermindert en je daardoor dus droog haar krijgt, al kan ik hier niets over vinden op internet.

Ik vraag me af of iemand dit ook heeft gehad en wat je ertegen kunt doen? Aangeizen de roa je talgproductie volgens mij blijvend remt en het zich dus ook niet gaat herstellen. Vind dit een beetje zonde van mijn haar want dat was al heel droog en nu is het gewoon lelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 22:37
meime
meime is offline
Hoi Lyne,

Ik heb zelf heel erg last van een droge hoofdhuid, het schilfert helemaal. Misschien een beetje een voor de hand liggend advies maar heb je al shampoo voor een droog haar geprobeerd? Een conditioner naast een shampoo is ook vaak heel goed. Dat doet er net nog even een schepje bovenop. En volgens mij is visolie ook goed voor droog haar, omega's heet dat geloof ik. Ik kreeg het eens als tip in het vorige topic voor 'smering' van de gewrichten. Je zou eens even bij de drogist langs moeten gaan voor advies. Ze geven daar altijd goede raad vind ik. Of bij de Tuinen.

Dat de roaccutane de talgproductie blijvend remt? Ik ben er niet zo zeker van hoor! Ik hoor van genoeg meiden(en ik wil je daarbij absoluut niet ontmoedigen) is dat de huid vetter wordt en soms de acné terugkomt. Ik geloof zelfs dat iemand nu met haar 3e kuur bezig is omdat het steeds terugkwam na het stoppen. Maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Hoorde ook dat als je een bepaald aantal miligram per lichaamsgewicht hebt geslikt de kans ook minder groot is dat het terugkomt. Weet alleen niet hoe dat zit verder, stelde het ook nog als vraag bij het vorige topic.

Nu heb ik ook nog even een vraag, ik ben heel snel moe sinds ik aan de roaccutane ben. Als ik de trap op loop ben ik eenmaal boven zowat buiten adem. Heeft iemand nog advies om aan wat meer energie te komen? Voedingssupplementen o.i.d?

Groetjes,
Meike
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Hoi Lyne,

Ik heb zelf heel erg last van een droge hoofdhuid, het schilfert helemaal. Misschien een beetje een voor de hand liggend advies maar heb je al shampoo voor een droog haar geprobeerd? Een conditioner naast een shampoo is ook vaak heel goed. Dat doet er net nog even een schepje bovenop. En volgens mij is visolie ook goed voor droog haar, omega's heet dat geloof ik. Ik kreeg het eens als tip in het vorige topic voor 'smering' van de gewrichten. Je zou eens even bij de drogist langs moeten gaan voor advies. Ze geven daar altijd goede raad vind ik. Of bij de Tuinen.

Dat de roaccutane de talgproductie blijvend remt? Ik ben er niet zo zeker van hoor! Ik hoor van genoeg meiden(en ik wil je daarbij absoluut niet ontmoedigen) is dat de huid vetter wordt en soms de acné terugkomt. Ik geloof zelfs dat iemand nu met haar 3e kuur bezig is omdat het steeds terugkwam na het stoppen. Maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Hoorde ook dat als je een bepaald aantal miligram per lichaamsgewicht hebt geslikt de kans ook minder groot is dat het terugkomt. Weet alleen niet hoe dat zit verder, stelde het ook nog als vraag bij het vorige topic.

Nu heb ik ook nog even een vraag, ik ben heel snel moe sinds ik aan de roaccutane ben. Als ik de trap op loop ben ik eenmaal boven zowat buiten adem. Heeft iemand nog advies om aan wat meer energie te komen? Voedingssupplementen o.i.d?

Groetjes,
Meike
Bloedarmoede is een bijwerking van roaccutane dus daar zou de vermoeidheid ook door kunnen komen.

Als je voedingssupplementen gaat gebruiken neem dan in ieder geval geen met vitamine A erin (zijn vaak de multivitamines). Roaccutane is een vitamine-A derivaat, wat betekent dat je al een overdosis vitamine A krijgt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 21:55
meime
meime is offline
Citaat:
Bloedarmoede is een bijwerking van roaccutane dus daar zou de vermoeidheid ook door kunnen komen.

Als je voedingssupplementen gaat gebruiken neem dan in ieder geval geen met vitamine A erin (zijn vaak de multivitamines). Roaccutane is een vitamine-A derivaat, wat betekent dat je al een overdosis vitamine A krijgt.
Bedankt voor je reactie. Ik moet eens in de zoveel tijd mijn bloed laten testen en er is tot dusver niets in gevonden. Al weet ik niet zeker of ze ook op bloedarmoede testen? Vast wel denk ik!

Over die multivitamine, die slik ik wel: centrum van A tot Zink. Ik heb van een ander iemand gehoord dat dat niet veel kwaad kan, dus ik weet nou niet zo goed wat het nou is. Misschien kan jij of iemand anders hier nog even wat licht op laten vallen.

Groetjes Meike
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor je reactie. Ik moet eens in de zoveel tijd mijn bloed laten testen en er is tot dusver niets in gevonden. Al weet ik niet zeker of ze ook op bloedarmoede testen? Vast wel denk ik!

Over die multivitamine, die slik ik wel: centrum van A tot Zink. Ik heb van een ander iemand gehoord dat dat niet veel kwaad kan, dus ik weet nou niet zo goed wat het nou is. Misschien kan jij of iemand anders hier nog even wat licht op laten vallen.

Groetjes Meike
Op de site van het farmacotherapeutisch kompas staat: 'Het gelijktijdig gebruik van preparaten met vitamine A vermijden' en in het informatorium medicamentorum staat 'De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine A uit de voeding en supplementen dient niet te worden overschreden om additie van toxische effecten te vermijden'. Aangezien centrum 100% ADH (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) aan vitamine A bevat lijkt het me niet zo'n goed idee om het te blijven slikken, maar goed ik ben dan ook nog in opleiding . Ik zou even de apotheek/arts bellen/langsgaan.

Er zijn hier trouwens ook aardig wat artsen in opleiding, misschien dat zij het weten.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 14:35
hahaha
hahaha is offline
Een update:

Zoals jullie al weten (zie vorige topic) ben ik bezig met mijn 2de kuur roaccutane. Ik ben begin maart ermee begonnen dus dat maakt een dikke 4,5 maand.
In die periode is mijn moeder ook gestorven waardoor ik het misschien beter was om met de roa te stoppen, maar bon.

Soms heb ik mentaal heel diep gezeten, (kleine) depressie(s), soms zelfmoordgedachten, maar dat is al een dikke maand achter de rug, gelukkig...

Soms heb ik weer een opstoot van de acné, één of 2 dagen later is het alweer beter. Ik blijf last hebben van die rode plekjes, iedereen zal ze wel kennen ondertussen.
Ik neem elke dag 20mg en weeg 65kg dus ik heb nog een lange weg voor de boeg, wil ik de minimumdosis halen. Ik denk niet dat ik een hogere dosis ga nemen, gewoon omdat ik schrik heb van de neveneffecten en ik wil niet dat de roa mijn psychische toestand erg gaan beïnvloeden.
Van nature kan ik heel goed tegen de zon. Ik moest me nooit insmeren, bruinde altijd zeer snel, maar met de roa smeer ik me elke dag goed in, vooral het gezicht dan en ik ben nog geen enkele keer verbrand en ben al mooi gebruind.
Voor de rest: droge ogen, droge huid (vooral de wangen dan, maar met de aftershave van Nivea is dat snel opgelost), soms spierpijn.

Ik houd jullie wel verder op de hoogte, maar ik hoop dat ik na de 2de roa kuur het hele acné/puistjesgedoe achter mij kan laten en verder kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 15:56
Verwijderd
Hoi, ik heb een vraagje. Het is absoluut niet aanvallend bedoeld, maar ik vroeg me het volgende af:
Ik lees zulke nare bijwerkingen van dit middel hier; waarom vind je het dan toch de moeite waard om het te slikken? Ik krijg nl. de indruk dat het zoveel bijwerkingen met zich meebrengt dat ik dat zelf erger zou vinden dan puistjes (acne).
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Hoi, ik heb een vraagje. Het is absoluut niet aanvallend bedoeld, maar ik vroeg me het volgende af:
Ik lees zulke nare bijwerkingen van dit middel hier; waarom vind je het dan toch de moeite waard om het te slikken? Ik krijg nl. de indruk dat het zoveel bijwerkingen met zich meebrengt dat ik dat zelf erger zou vinden dan puistjes (acne).
Ik snap je punt, maar toen ik onderstaande beelden tijdens een hoorcollege zag begreep ik het ineens volkomen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 21:13
Verwijderd
hm, dat is wel heel heftig inderdaad...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 01:55
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik vrees dat mijn acne aan het terugkomen is, ik krijg steeds meer meeeters en volgens mij heb ik nu een puistje. Ik wacht even tot morgen, want soms krijg ik ook bultjes die ineens weer wegtrekken.

Ik wil niet weer aan dat kutspul hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 16:07
meime
meime is offline
Hoi Lyne, wat vervelend voor je. Heb je het wel goed afgebouwd? Want als je van de 1 op andere dag stopt, moet het lichaam weer heel erg wennen. Dat is ook net zo als met de pil, als je daarmee stopt raakt je hormoonhuishouding ook goed in de war omdat het anders gewend is en dan kunnen er ook puistjes ontstaan. Dat brengt me gelijk bij mijn volgende vraag: ben je na het stoppen van de roaccutane ook gelijk gestopt met de pil?(geloof dat standaard elk meisje dat moet slikken tijdens de roaccutanekuur) Want als dat zo is zou dat ook een verklaring kunnen zijn. Ik ga in ieder geval na de roa niet stoppen met de pil , want ik weet dat mijn acné hormonaal is. De roa slikte ik alleen om de tijd dat de pil nodig had om te werken te overbruggen. Nu ben ik wel weer aan een nieuwe pil begonnen(de marvelon) dus ik hoop dat ik nog even kan wachten met stoppen om zo mijn lichaam er even aan te laten wennen.

Maargoed, hoe is het nu? En welke pil slik of slikte je?

Liefs, Meike
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 16:36
sojamelk
Avatar van sojamelk
sojamelk is offline
Een vraagje. Ik slik al drie maanden Roaccutane (30 mg per dag), en van mijn dermatoloog mag ik stoppen wanneer ik dat wil, omdat mijn huid nu al gaaf is. Alleen wil ik nog niet stoppen, omdat ik al eerder Roaccutane heb geslikt en toen is de acne na een maand weer teruggekomen. Toen heb ik een kuur van 4 maanden gehad (30 mg per dag).

Ik heb ergens gelezen dat je een x aantal mg per kg gewicht geslikt moet hebben, zodat de acne voorgoed wegblijft. Alleen snap ik dat niet helemaal. Ik weet dus niet wat die aantal mg's moeten zijn en hoeveel ik nou moet slikken.

Ik weeg dus 50 kg, en heb al drie maanden 30 mg per dag geslikt. Kan iemand voor mij uitrekenen hoe lang ik nog moet doorgaan voor het beste resultaat? En klopt het verder dat hoe hoger de dagdosering is, hoe minder kans je hebt dat het terugkomt? Dit heb ik namelijk ook ergens gelezen. Want als dat klopt, dan is 30 mg per dag vrij weinig voor mij.

Ik hoop dat ik hier antwoord krijg op mijn vragen, want mijn dermatoloog is heel kortaf meestal en geeft maar vage antwoorden op mijn vragen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 18:55
pino123
pino123 is offline
op farmaceutisch kompas staat:
Dosering
Begindosering 0,5 mg/kg lichaamsgewicht per dag verdeeld over 1 à 2 doses, gedurende circa 4 weken. Daarna een onderhoudsbehandeling van 0,1–1 mg/kg per dag, afhankelijk van het effect en de bijwerkingen; bij jongere patiënten en patiënten met overwegend acnehaarden op de romp wordt 1 mg/kg per dag aanbevolen. Dosering tot 2 mg/kg kan nodig zijn bij een zeer ernstige vorm of acne op de romp. De totale behandelduur bedraagt gewoonlijk 16 weken. Ten minste 8 weken wachten alvorens eventueel een nieuwe behandeling met isotretinoïne te beginnen; recidieven kunnen op een lagere dosis reageren. In de regel wordt isotretinoïne niet met andere acnebehandelingen gecombineerd. Zo nodig kan wel een milde lokale behandeling worden toegepast.
De capsules tijdens de maaltijd innemen; doses tot 40 mg eenmaal per dag, hogere doses verdeeld over meerdere giften.

Aangetoond is dat de totale cumulatieve dosis belangrijker is dan de dagelijkse dosis gedurende de onderhoudsbehandeling; een cumulatieve dosering van 100–200 mg/kg leidt tot een duurzamer behandelresultaat.
Voorschriften voor vrouwen in de vruchtbare leeftijd dienen tot 30 dagen beperkt te blijven.
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 26-09-2008, 16:28
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Hee Meike! Sorry hele late reactie. Ik heb de pil niet geslikt tijdens mijn kuur (niet nodig dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb nu na een aantal weken heel af en toe een meeeter, weet niet of het gaat doorzetten met echte puistjes. Heb wel 3 oktober een afspraak bij de dermatoloog voor iets anders, dan zal ik dit ook wel gelijk aankaarten.

@Sojamelk, ik had in je andere topic antwoord gegeven op je vraag.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 21:36
anoniemz
anoniemz is offline
ik ben aan de roaccutane en ben al meer dan een maand aan de kuur. Droge lippen en ogen maar te verhelpen met zalf, 2 x bloedneus gehad maar ook heletijd een hoge opwinding (warm) en zweethanden. Ik kan hierover bijna niks vinden en ik ben bang dat het blijvend is, als dit het geval is kap ik met de kuur. kan iemand me vertellen of dit zweten voortduurt na de behandeling?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 16:06
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
ik ben aan de roaccutane en ben al meer dan een maand aan de kuur. Droge lippen en ogen maar te verhelpen met zalf, 2 x bloedneus gehad maar ook heletijd een hoge opwinding (warm) en zweethanden. Ik kan hierover bijna niks vinden en ik ben bang dat het blijvend is, als dit het geval is kap ik met de kuur. kan iemand me vertellen of dit zweten voortduurt na de behandeling?
Bij mij is het zweten (zit nu in mijn 2de kuur) zo goed als weg, maar ik heb wel de indruk dat ik rapper ga zweten als andere personen.
Ik had er wel zo'n 5 a 6 maanden last van na mijn 1ste kuur: soms veel last en dan weer wat minder. Heb ook eens veranderd van deo en toen ging het al vele beter (ben toen overgeschakeld op zo'n roller van Axe/Nivea).
Met citaat reageren
Oud 11-12-2008, 21:50
Lidelie
Avatar van Lidelie
Lidelie is offline
Ik ben ROA nu al 3 maand aan het innemen,
Last van rug en nekspieren, zo erg dat ik pijnstillers moet innemen om te kunnen werken.
Elke dag barstende hoofdpijn, misselijkheid, last van darmen.
Depressief en humeursschommelingen, zwak en de daver, ogen vervellen,
lippen kapot en haar helemaal uitgedroogd. Wondjes duren 3weken om te herstellen of langer.
Ik mag dosis afbouwen, maar dan moet ik die langer innemen. Ik zie het niet zitten om in de zomer ook nog zo te moeten rondlopen en niet in de zon te mogen komen.

Ik vraag me af, of dit het allemaal wel waard is...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2008, 23:44
sojamelk
Avatar van sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
Ik ben ROA nu al 3 maand aan het innemen,
Last van rug en nekspieren, zo erg dat ik pijnstillers moet innemen om te kunnen werken.
Elke dag barstende hoofdpijn, misselijkheid, last van darmen.
Depressief en humeursschommelingen, zwak en de daver, ogen vervellen,
lippen kapot en haar helemaal uitgedroogd. Wondjes duren 3weken om te herstellen of langer.
Ik mag dosis afbouwen, maar dan moet ik die langer innemen. Ik zie het niet zitten om in de zomer ook nog zo te moeten rondlopen en niet in de zon te mogen komen.

Ik vraag me af, of dit het allemaal wel waard is...
Zo, dat is wel heftig. Hoe veel mg slik je dan per dag en wat is je gewicht?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 13:22
Lidelie
Avatar van Lidelie
Lidelie is offline
Citaat:
Zo, dat is wel heftig. Hoe veel mg slik je dan per dag en wat is je gewicht?
40mg en weeg rond de 65kg

Ik weet niet, maar ik voel me echt niet goed bij die pillen!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 16:16
sojamelk
Avatar van sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
40mg en weeg rond de 65kg

Ik weet niet, maar ik voel me echt niet goed bij die pillen!
Ik slik ook 40 mg en weeg 50 kg. Ik heb niet zo veel last van de bijwerkingen. Droge huid en een beetje kapotte lippen en mondhoeken en droog haar, maar geen ernstige bijwerkingen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 21:36
hahaha
hahaha is offline
Ik heb gelezen dat je 120mg per kilo moet innemen.

Ik heb het even uitgerekend en tijdens mijn eerste kuur (17de) heb ik ongeveer 5800mg ingenomen (woog toen ongeveer 60 kilo) terwijl ik eigenlijk 7200mg had moeten innemen.

Enkele maanden later kwamen de puistjes terug. Weliswaar vele minder, maar toch, ze waren er weer...

Ik heb toen nog 6 maanden gewacht en ben toen opnieuw begonnen (18 jaar) met een 2de kuur roaccutane.
Ik heb toen slechts 20mg per dag gekregen (hoger mocht niet) en heb het 8 maanden geslikt dus dat is opnieuw 4800mg voor een gewicht van 65kg dus weeral te weinig.

Je kan het al raden: ik ben gestopt eind december 2008 en na 3 a 3,5 maand kreeg ik terug last van puisjtes. Mijn huid is gaaf, maar het zijn zo rode puntjes en af en toe een grote (langs de zijkant).
En als ik bv frietjes eet, dan is het een kleine mee-eter.

Ik drink meer dan 2 liter per dag, 3 stuks fruit, weinig snoep en chocolade, vooral droge koeken, sport genoeg en toch blijf ik er last van hebben.

Zou het kunenn dat dit is gekomen door de te lage dosissen die ik in het verleden heb gekregen?
In totaal heb ik ongeveer 14 maanden lang roaccutane geslikt en ik heb zwaar afgezien en ik zou het nu ongelooflijk kut vinden mochten mijn puisjtes zijn teruggekomen doorat de dokter mij een te lage dosis heeft laten slikken.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 19:18
hahaha
hahaha is offline
Niemand?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2009, 14:46
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ik heb een paar pakjes roaccutane met houdbaarheidsdatum 11/2009

Kan het kwaad als die daarna nog ingenomen worden?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 15:24
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ik was van plan te beginnen op 10mg per dag... Maar heb alleen capsules van 20mg.

Kan het kwaad als ik er om de dag eentje neem van 20mg? Of krijg je dan te schommelende bloedwaardes ivm korte halfwaardetijd (10-20 uur). Iemand die daar een zinnig woord over kan zeggen?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 17:15
Verwijderd
Anders laat je je even doorverwijzen naar een dermatoloog zodat je roaccutane kan krijgen die niet over de houdbaarheidsdatum is en vragen kan stellen aan iemand die er verstand van heeft.

Mocht je bang zijn dat de dermatoloog denkt: "he een bodybuilder die gebruikt vast steroïden dus ik ga geen roaccutane geven": in mijn ervaring denken ze dat eerste deel van de zin wel, maar dat tweede niet. Verschilt ongetwijfeld per dermatoloog, maargoed.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 18:56
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Dat van die houdbaarheidsdatum had ik al opgezocht.

Dat is slechts formaliteit. 99% van de medicijnen heeft 5 jaar na de 'houdbaarheidsdatum' nog meer dan 90% van de werking.

En no way dat een dermatoloog mij roaccutane gaat voorschrijven want zo erg is het niet eens, ik wil gewoon een kleine dosis nemen ter preventie. 10mg zou moeten volstaan als ik andere gebruikerservaringen lees. Alleen mijn vraag of het uitmaakt of je die eens in de 2 dagen neemt, of dat het echt van belang is dat het elke dag moet.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 12:32
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
Dat van die houdbaarheidsdatum had ik al opgezocht.

Dat is slechts formaliteit. 99% van de medicijnen heeft 5 jaar na de 'houdbaarheidsdatum' nog meer dan 90% van de werking.

En no way dat een dermatoloog mij roaccutane gaat voorschrijven want zo erg is het niet eens, ik wil gewoon een kleine dosis nemen ter preventie. 10mg zou moeten volstaan als ik andere gebruikerservaringen lees. Alleen mijn vraag of het uitmaakt of je die eens in de 2 dagen neemt, of dat het echt van belang is dat het elke dag moet.
Heb jij een eerste roaccutane kuur genomen?

Ik zou het niet doen zonder doktersadvies/controle. Voor hetzelfde geld gaat je lichaam bij een 2de kuur anders reageren en gaan je bloed- en leverwaarden beginnen schommelen zonder dat je het door hebt.
Verder denk ik niet dat je roaccutane kunt halen zonder een voorschriftje van de dokter.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 13:40
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Heb jij een eerste roaccutane kuur genomen?

Ik zou het niet doen zonder doktersadvies/controle. Voor hetzelfde geld gaat je lichaam bij een 2de kuur anders reageren en gaan je bloed- en leverwaarden beginnen schommelen zonder dat je het door hebt.
Verder denk ik niet dat je roaccutane kunt halen zonder een voorschriftje van de dokter.
Nee heb het nog nooit gehad.

Roaccutane kun je gewoon bestellen bij dokteronline.com.

En ik ga uiteraard wel mn leverwaardes ff laten checken.

Maar ik wil gewoon het antwoord op mn vraag weten, niemand?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 16:57
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Je wilt het nemen ter preventie? Volgens mij moet je nog ff googlen wat dat spul doet met je lichaam.
En ik heb nog nooit gehoord van een kuur die je om de twee dagen neemt, dat toont alweer aan dat je dit niet op eigen houtje moet gaan doen.

'ff je leverwaardes checken'.. je moest es weten hoe kut dit spul is.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 17:13
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
OMG heerlijk al die belerende opmerkingen

Ik weet precies wat het spul doet met mn lichaam. En verder leef ik perfect gezond.

Dit is het enige puntje waar ik over twijfel. Denk je dat ik hier zomaar mee bezig ga? Ik ben me al maanden aan het inlezen. Dus gewoon antwoord op mn vraag of hou gewoon je maula

En ter preventie omdat ik binnenkort weer een kuurtje ga pakken en een van de bijwerkingen is acné. Heb ik vorige keer aardig veel last van gehad (zit er nu nog steeds..) en ik wil dr gewoon vanaf. Maar in principe zou een dosis van 10mg zelfs al genoeg moeten zijn met dit doel, vandaar mn vraag.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 25-09-2009 om 17:20. Reden: laatste alinea toegevoegd
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 17:32
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
OMG heerlijk al die belerende opmerkingen

Ik weet precies wat het spul doet met mn lichaam. En verder leef ik perfect gezond.

Dit is het enige puntje waar ik over twijfel. Denk je dat ik hier zomaar mee bezig ga? Ik ben me al maanden aan het inlezen. Dus gewoon antwoord op mn vraag of hou gewoon je maula

En ter preventie omdat ik binnenkort weer een kuurtje ga pakken en een van de bijwerkingen is acné. Heb ik vorige keer aardig veel last van gehad (zit er nu nog steeds..) en ik wil dr gewoon vanaf. Maar in principe zou een dosis van 10mg zelfs al genoeg moeten zijn met dit doel, vandaar mn vraag.
Misschien op een natuurlijke manier spiermassa opbouwen. Ik krijg het schijt van anabolen gebruikende bodybuilders die dan ook maar ineens roaccutane gebruiken.

Ik had voor roaccutane ook een perfect gezond lichaam, maar dat kan ik nu niet meer zeggen.
En volgens mij is roaccutane die je op internet koopt niet 100% gelijk aan die van de apotheker.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 18:26
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Die is 100% identiek. Wat denk jij dan? Namaakroa? Het is gewoon een online apotheek waar huisartsen aan verbonden zijn. Ik haat opmerkingen die beginnen met 'volgens mij', daar heeft niemand wat aan.

En dat jij er 'het schijt van krijgt' zal mij een zorg zijn. Jij hebt er toch geen last van wat ik met mn lichaam doe? Als iemand sigaretten rookt of alcohol drinkt (op de lange termijn beide vele malen schadelijker dan AS of roaccutane), ga je ze dan ook zo toespreken?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 18:35
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Jongens, dit topic gaat over de ervaringen met roaccutane, niet over wie het wel zou moeten gebruiken en wie niet.
Graag ontopic blijven.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 14:52
allan53
allan53 is offline
heej ik slik nu al een maand roaccutane, en me huid is nog steeds kut! veeeeel minder pukkels dan eerst maar nog steeds niet een paar. Hoelang duurde ht bij jullie voordat die rooie vlekjes weg gingen? daar heb ik het meest last van. ik lees berichten van mensen met zware depressies, dat heb ik niet gehad. Wel voel ik me soms kut want ik weet dat ik dr door die kut pukkels minder uit zie.. Naast droge lippen heb ik nergends last van.. ik slik trouwens 20 mg per dag, en slik ernaast ook brandnetelpillen(die schijnen te helpen voor een gave huid)

ltrzz
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 18:37
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Pas na 2-3 maand werkt het optimaal hoor.

Bij mij is trouwens 90% weg na 5 weken op 20mg om de dag. Ga volgende maand verhogen naar 20mg per dag denk ik.

Klein beetje droge lippen en verder nergens last van.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 06-12-2009 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 18:59
allan53
allan53 is offline
Citaat:
Pas na 2-3 maand werkt het optimaal hoor.

Bij mij is trouwens 90% weg na 5 weken op 20mg om de dag. Ga volgende maand verhogen naar 20mg per dag denk ik.

Klein beetje droge lippen en verder nergens last van.
pukkels of rode vlekjes weg?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 19:16
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
90% daarvan
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 18:03
allan53
allan53 is offline
ik hoopt t! nog ene maandje te gaan dan!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 16:13
allan53
allan53 is offline
M - Lid

Heej iedereen ik ben Allan, een jongen van 16 en heb enorme last van pukkels&littekentjes(die ellendige rode vlekjes). Na jaren (2/3 jaar) allemaal verschillende middeltjes te hebben geprobeerd om dr van aftekomen ben ik begonnen met roaccutane te slikken. De eerste week merkte ik geen verschil maar t ging steeds beter! Nu 1maand en 12 dagen later heb ik weer een terugval gehad, ik weet niet of dit hoort?!?! Maar opeens kwam alles weer opzetten en das best kut! Ik weet dat 1,5 maand nog heel weinig is (want me dermatholoog vertelde dat de beste resultaten bij 9 maanden werden gehaalt) en dat ik misschien te veel verwacht, daarom zou ik graag jullie evaring willen horen met roaccutane! Hebben jullie ook terugvallen gehad? Na hoelang begon het echt goed te werken?Doordat ik zo dom was geweest aan me pukkels te zitten zijn het littekentjes geworden . Maar me dermatoloog vertelde me dat ook deze weg gingen.

Mijn vraag is: hoelang duurde het bij jullie dat al die pukkels & littekens weg waren/ minder werden?En hebben jullie ook gehad dat het een tijd goed gaat en dan dat alles dan weer opeens komt opzetten?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 23:00
michelvb
michelvb is offline
daag,
Ik ben jonge/ man noemen sommige het .. van 18 jaar (in maart 19) en ga morgen ook beginnen met de kuur van roacuttane voor het eerst...loop er egt al wel lang mee zowiezo 5 jaar.. heb altijd veel middeltjes voorgeschreven gekregen maar niets helpt... hopelijk dat dit wel gaat werken, want het is zeer ernstig bij mij!! Ik weet nog niet hoeveel mg per dag ik krijg.. maar zal denk rond de 35 gram zijn. Heeft er iemand nog extra tips hier die boven nog niet egt genoemd zijn? en wanneer begon je bij jullie bijwerkingen en resultaat ervan te zien? hopelijk dat hier nog gereageerd wordt!
Ojaa het is in de zomer in de volle zon (spanjee) bijna helemaal weg! maar in de winter en lente, OEF!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2015, 08:15
Dirk1995
Dirk1995 is offline
Merken sommige gebruikers ook gedragsveranderingen op bij zichzelf?
zoals bv afstandelijk tegenover een partner? verandering van gewoontes, stemmingswisselingen? laag libido? enz..

sommige zeggen dat de gebruikers het zelf niet ervaren klopt dit of niet?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Roacctuane + wiet/alcohol
MarcWeller
7 07-04-2013 00:51
Lichaam & Gezondheid HELP last van Acne/Puisten.
Fashion Icone
12 02-11-2010 20:45
Lichaam & Gezondheid [Deel 2] Ervaringen met Roaccutane
johnbiezen
109 09-03-2009 15:01
Lichaam & Gezondheid Accutane/Roaccutane
Dj lucas15
4 30-01-2009 16:44
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.