Oud 08-07-2003, 19:11
ArieP
ArieP is offline
Kent iemand nog leuke anekdotes over of citaten van leraren?

Kan ik goed gebruiken voor de schoolkrant, ze hebben me hoofdredacteur gemaakt omdat ik mentoraat geweigerd heb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2003, 19:20
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
---> School & Studie
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:21
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
*In de docentenkamer gaan ze patat bakken, het zit er toch al vol met aardappelzakken
* Leraren zijn net baby's, als ze geen aandacht krijgen gaan ze krijsen!
* Ik vertrouw die leraren voor geen DO- cent...

Maar hoort dit niet thuis op het school/studie forum?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:46
Zwavelstokje
Avatar van Zwavelstokje
Zwavelstokje is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 08-07-2003 @ 20:21:
*In de docentenkamer gaan ze patat bakken, het zit er toch al vol met aardappelzakken
* Leraren zijn net baby's, als ze geen aandacht krijgen gaan ze krijsen!
* Ik vertrouw die leraren voor geen DO- cent...

Maar hoort dit niet thuis op het school/studie forum?
DO?

?!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:28
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hmmm, citaten...

- De volgende pen die nu nog valt gaat op de gang staan!

- Pak allemaal even een blaadje en papier

- Wil deze schone prinses ook even ontwaken? Of moet ze wakker gekust worden? (leerling wordt wakker) Ah, mooi. Dat bespaart mij een hoop moeite.

- Drie maal vier meter is twaalf meter. Drie meter maal vier meter is twaalf vierkante meter. Drie maal vier appels zijn twaalf appels. Drie appels maat vier appels zijn twaalf vierkante appels.

- Geschiedenis is dom want het is altijd van iets. Bij geschiedenis leer je toch niet de geschiedenis van aan je piemel trekken?

- Een kubus heeft vier zijden.

- Ja, apart samenwerken mag.

- Possum kan geen potsum zijn, want dan staat er "Ik ben een pot".

- Ik wens jullie ook een gelukkig nieuwjaar en alles wat jullie mij ook toewensen.

- Jij krijgt een minnetje en dat telt 32 keer mee als onvoldoende.

- Na een harde knal: Geen paniek. Dat is gewoon de conrector die die gozer executeerd die ik er net heb uitgestuurd.

- De zuidelijke delen liggen flink zuidelijk!

- Het is geen keuze, je moet kiezen.

- Lerares: Hééé!
Klas: Biertje???

- Leraar: Wie heeft zijn huiswerk niet gemaakt, wie is zijn schrift vergeten?
Leerling: Wie is de zwakste schakel?

- Ga jij maar vooraan zitten, binnen het bereik van mijn adem.

- Als je een eigen mening hebt, schrijf die dan op een wc-papiertje. Dan heb ik er misschien nog eens wat aan.

- Wat een teringherrie daar op de gang. Er is zeker wiskunde ofzo.

- Als m'n kruis m'n tenen voorbij gaat val ik om.

- Leraar: egin nu met leren, anders is het te laat.
Leerling: Dan is het nu al te laat.
Leraar: Het is nooit te laat!

- Sovjettroepen! Moord, verkrachting en horloges stelen!

- Pak je boek in plaats van met je vingers in mijn neus te priemen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:56
Hagel
Hagel is offline
een collegalido:

Als jullie nou ff opletten, dan krijgen jullie allemaal een beurt.
(waarop alle jongens reageerde met jaaa geil, lekker etc.)

__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 22:32
chris9 tje
chris9 tje is offline
" Ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar, dat alles maar goed mag gaan en dat jullie goed je best doen en goede cijfers halen, des te sneller zijn jullie hier opgedonderd...."
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 23:14
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
citaten van leraren op deze site
alleen waarschijnlijk niet echt leuk als je die leraren niet kent, weet ook niet helemaal zeker of dit wel een antwoord op je vraag is
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 23:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Deze is van een docente Engels (overigens vertaald):
Lerares: Mond dicht en beginnen met werken! Opschieten, kheb niet heel de dag de tijd! Godver***** nu aan het werk, ik ben het echt zat hoor!!!
Leerling: Jezus, wat heeft die een slecht humeur zeg!
Lerares: NEEEEEEEEEE, IK BEN NIET CHAGRIJNIG!!!!!

Leraar ANW: Nou weet je wat jongen? Als jij het echt zo slecht heb dan moet je maar iemand zoeken die het nog slechter heeft dan jij! Dan ga je naast hem staan en zeg je tegen jezelf 'ik heb het dan wel slecht, maar hij heeft het nog vééééél slechter'.
Leerling gaat naast de leraar staan: Zo. Kheb d'r één gevonden.

Of wist je datjes. In onze schoolkrant stond o.a. deze:
Wist je dat sommige docenten zóveel praten dat de leerlingen hen smeken of ze alsjeblieft mogen gaan werken?

Kweet niet of dit is wat je zocht...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 07:53
Medea
Avatar van Medea
Medea is offline
- ik zou met jullie best een spelletje willen spelen, maar ik vrees dat ik dan geschorst word.

- iemand zin om mijn poolse secretaresses te komen helpen?

- die vertaling ziet er veel te goed uit, van welke site?

- (tegen een meisje dat Katrien heet): ik val op meisjes wiens naam met een K beginnen, alleen heet mijn vrouw Ann.

- Ja Karel? (tegen een meisje)

- Die lerarenkamer begint meer en meer op een kiekenkot te lijken met al die vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 08:56
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
hmm ik heb er heel veel maar kom er ff niet op, kheb er wel 1:

"Robin ga je nou eens werken.... Of moet ik je dan weer gaan betalen net als zaterdag?"

(Jongen bleek in de AH te werken waar die leraar langs was geweest toevallig maar het klonk even nogal... )
__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 09:08
soske
Avatar van soske
soske is offline
(jongen uit mijn klas fokt konijnen, de meestergrap in de leraarskamer)

''Zeg Tom, dat moet je zo berekenen. Beeld je maar in dat het konijnen zijn.''

''Hoe verkoop jij die konijnen dan??''
-2 euro per kilo!!
''OOOOO je verkoopt ze per kilo!!!''

''Niet zo wauwelen!!''

''Stelletje wauwelaars!!''

''Ik ga jullie de volgende les leren hoe je van een rietje een fluitje maakt.''(heeft ie echt gedaan ook )

''Wees nou stil, stelletje kutjes!"
__________________
Een goede Nederlandse vertaling voor 'airbag' is 'botsballon'.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:49
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
ok ik kan me hele jaarboek overtypen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 13:08
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Bij wiskunde moesten we altijd hele dingen op onze GR tikken en onze leraar had dan vaste opmerkingen

'Dat is voor de betere tikkers onder ons' als het een lange formule was of met veel tekens ofzo

'Dat ga je maar eens na tikken op een regenachtige zondagmiddag' Ook bij een lange formule en dat moesten dan de mensen doen die het niet bij konden houden.

'Dat is basiskennis' Zei de Ak leraar altijd over begrippen die wij niet kenden maar volgens hem wel moesten kennen

'Zeg.. jij moet eens niet zo pruttelen' Zei Duits leraar altijd. Pruttelen
__________________
a.k.a. Roze Lila
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 14:33
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Lerares: Je mag kiezen: Meedoen of weg gaan
Leerling: Is weg gaan met of zonder kaartje
Lerares: Zonder
De halve klas staat op en loopt de les uit
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 17:08
Verwijderd
Ik hoor het wel, ik ben niet blind!!

De rest zou ik moeten opzoeken in de schoolkrant
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:06
Verwijderd
Mijn zusje tegen een Ak leraar die bos heet:

''meneer mag ik de bosssssssssssatlas...'' alleen hij kon het niet echt waarderen

En verder ik zal er nog eens over nadenken, er werden vaak genoeg leuke opmerkingen gemaakt door leraren
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:41
Needle_damage
Avatar van Needle_damage
Needle_damage is offline
Lerares frans: Hou je mond, hou je mond, HOU je mond!

Leraar Natuurkunde: Zo ken ik je niet meer tim, je bent buiten jezelf getreden

Conrector: Wij hebben tim als een leuke intiligente leerling leren kennen en dat willen wij graag zo houden alles wat we doen is in zijn bestwil *WTF!*

Leraar Engels: Ehmmmmmm, ehmmmm.... ehm Ehm!

Lerares frans nadat ze uitgescholden werd:

Nou weetje tim, elke klas heeft zijn leuke dingen bijv. de eerste dan durven ze niks en dan ben ik echt de baas. En je hebt de 2de daar gaan ze net niet over de grens heen maar soms wel *hahahha*, maar de 3de ja...... nja, ehmmm daar gaan ze wel over de grens heen.... maar dat is ook leuk!

Lerares Frans: *iemand doet een potloot als snor* Ga dat kunsje maar aan de Conrector laten zien. *Ik klim uit raam* Ga dat kunsje maar aan de conrecter laten zien *Hij zit op 2 hoog*

Lerares nederlands: Tim ik vind jou niet aardig en jij mij niet, blijf maar voor de rest van het jaar weg

Leraar wiskunde: *bij elke les* En tim wil weer zelfstandig blowend buiten gaan werken

enz.........

En toch *trots* ben ik over met een heel mooi raport zonder iets te doen
__________________
Ik-is-minister-van-Economische-zaken\\KIP
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2003, 11:32
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn lerares engels (t mens kan niet zo goed nederlands :

*Ik drijf over. (oftewel ik overdrijf)
*al zingend: Why are u born so beautiful.. Why are u born at all..

mn lerares nederlands:

*literatuur is fantastisch. Daar kan ik wel uuuuuren over praten. Jullie niet? (eh niet dus)

mn leraar informatiekunde:

* er heeft zich nog niemand ingeschrevn voor de wiskundewedstrijd!! (die op vrijdagmiddag van 2 tot 5 is) (gek he?)
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 21:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
lerares engels die niet zo goed engels kan (nee, das geen schrijffout!) op z'n allerplatst: If you look at the bottom of this ehm... this ehm... bladzijde, you see a... een uhhhh, een vrouw met haar minnaar.

dezelfde lerares bij het nakijken van een toets: ik heb het antwoord dat cal 'the driver' was fout gekeurd, want volgens mij hadden jullie al van de andere klas gehoord dat dat het antwoord was.
'nee echt niet!!!'
'nou uhm, het antwoord was toch fout.'
'oh, wat moest het dan zijn?'
'nou, kijk, hij uhm... was niet alleen the driver, hij uhm... kijk, hij reed mensen naar de plaats toe waar mensen vermoord moesten worden.'
'ja precies, de driver dus'
'nee, hij deed nog meer'
'WAT DAN??'
'nou ja, uhm... nou kijk uhm... gewoon! Kijk, die mensen gingen anderen vermoorden en Cal hielp daarbij. Hij bracht ze dus naar de plek waar ze moesten zijn.'
'Dus de driver'
'Nee, niet alleen, hij uhm... deed nog meer!'
enz enz enz.
en nee, we hebben de discussie neit gewonnen, want op een gegeven moment zij ze dat het gewoon niet goed was, niet goedgekeurd zou worden we ons mond moesten houden. Toen we verder gingen zeuren ging ze bijna huilen en liep ze weg. :/

weer dezelfde lerares tijdens een toets waarbij 'plotseling' () de radio begon te spelen hard op alle knoppend drukkend op de stereo rammende: ik snap d'r niks van, wat is d'r met dat ding??!!
of hebben jullie soms de afstandsbediening gepakt?
'neuuhhhhhhh' terwijl de leerlingen ACHTER D'R staan over te gooien met de afstandsbediening
'nou, dan laat ik toch maar eens iemand naar het ding kijken, want volgens mij is het kapot'

ze is zo heerlijk dom
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 14:34
DeGexxte
Avatar van DeGexxte
DeGexxte is offline
Tijdens de les kei harde ruften laten.
Zei onze (nieuwe) lerares: wie nou nog 1 keer zon stinkbommetje uit zn zak haalt, laat ik m zelf opeten!

Zelfde les: Als iemand nog 1 keer een boer laat, die ga IK eruit.

leerling: Gaat u er dan uit?
Lerares: Nee, jij!
Lerares: Je hebt ook helemaal geen opvoeding gehad zie ik wel!
leerling: Dat kan wel kloppen
Lerares: Ik denk dat ik je moeder een keer ga bellen!
leerling: Ik zou 'naar mn vader vragen, die slaat harder...
Lerares: En wast is jullie telfoonnummer?
leerling: (geeft telefoonnummer)
U kunt het beste 2 dagen wachten, dan komt m'n vader vrij en is m'n moeder ontslagen uit het afkickcentrum
Lerares: uh..... lat dan ook maar zitten!
__________________
Geen engelen, ook geen hand in hand. Boeruh zijn kampioen van Nederland!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 13:03
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Ahh, een klasgenote van me schrijft altijd de citaten op van leraren en hangt die vervolgens op een bord waar iedereen ze kan lezen. Dit had ze al een keer gedaan en het werd van het bord gehaald..
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 16:15
L1
Avatar van L1
L1 is offline
die staan bij ons altijd in de schoolkrant. geen zin om ze hier op te schrijven
__________________
No intensity, no victory
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 23:12
roel pelleboer
roel pelleboer is offline
Onze lerares Latijn en Grieks (we hebbben er iets van 5 gehad): "Als je echt niets kunt moet je klassieke talen gaan studeren."

Anekdote: Vorig jaar hadden we een lerares voor Frans uit Joegoeslavie die én geen Nederlands kon én geen Frans kon én niet kon lesgeven.

Leraar Grieks: 'Leraren zijn krengen'.

Leraar Wiskunde: 'Je moet nu eens ophouden met dat gezeik. Altijd weer dat gezeik. ik word ziek van dat gezeik. Houd nu eens op met dat gezeik!'

TOA scheikunde: 35 + 1 = 36,5
__________________
Knurft is het K-woord. Dan weet je ook gelijk waar K3 voor staat.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 13:55
The Ox
The Ox is offline
- "Ik had graag het antwoord op de vraag dat dat was als volgt"

- "Vroeger loosden de boeren hun overtollige melk in slootjes die langs de akkers liepen. En als er dan iemand langskwam in een motorbootje, had je slagroom".

- "Ben jij aan het studeren voor lucht-dirigent? Nee? Heb je je gestoten aan de lucht? Ook niet? Wat is er dan? Ooh, jij wil een vraag stellen?"

- Leerling: "Meester?"
Docent: "Leerling?"

- "Wat is dit? Een flip-flap? [zo'n vouwdingetje waar op de basisschool nog al es mee gespeeld wordt].. Oh, even kijken wat ik voor een opdracht krijg... Mm..'Doe alsof je klaarkomt'.. Oh.. ehm.. nou ja, wat een vraag.. Net of jullie dat willen zien.. Ik kan natuurlijk wel een beetje AAAAH.. AAAAAHHHH AAAAAAAAAAAAHHHHHHH... gaan zitten doen, maar of jullie dat wat boeit?"

- "Meneer X. werkt hier nog steeds ja. We moeten van de overheid 5 % gehandicapten in dienst hebben".

- [terwijl hij de overhead aan het schoonmaken is] "Oooh wat ruikt dit lekker... Hmmm... Oh God, het is lang geleden dat ik zó iets lekkers geroken heb.. Mmm.. Wat, schattebout? Wat je moet doen als je klaar bent? Dan ga je iets voor je zelf doen, of je kunt hier es komen ruiken"

- "Hou je mond of ik laat me boven op je vallen"

- "Het is muisssss.... Ik wou dat ik hier een ronddraaiende mitrailleur had met slagroomgebakjes met extra slagroom".

- "Als je in een glazen huis woont, moet je niet met stenen gaan gooien"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2003, 14:17
Órelindë
Avatar van Órelindë
Órelindë is offline
"Hebben jullie nog vragen? Nee? Wat kan ik toch goed uitleggen zeg!"

*leraar wordt enorm pissed*
"En nu stil!"
*niemand is stil*
"Heeeeeee!"
Klas: "Hooooooo!"

Verder alles vergeten. Sorry.
__________________
Hope is not lost, just not yet found.. - Dead End -
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 17:58
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Lerares: Niet met propjes gooien in de les!
Leerling: O, ok! (loopt naar de andere kant van de klas om het bericht door te geven)

Engelse les in het muzieklokaal
Leraar: Terwijl jullie over het antwoord gaan nadenken, zal ik even een leuk stukje muziek spelen. Gaat achter piano zitten speelt stukje klassiek, iedereen

Leraar: Renske, vertaal jij die zin even voor ons. (zeer slecht in Engels)
Poosje later: Marloes mag helpen.. (Nog slechter)
Poosje later: Zelf Manon en Marlous mogen zich er nu mee bemoeien... (slechtst)
De hele klas

Leraar komt lokaal binnen, 3 minuten na de bel (moet dus van ene lokaal naar andere lokaal) zet zijn tas op tafel, ziet dat er op dat moment nog leerlingen binnenkomen (heel logisch ook) zegt: Ja, gaan jullie er maar uit. Leerlingen: Nah, waar slaat dit nou weer op, u komt ook net binnen! Leraar: Dat maakt me niks uit, jullie zijn te laat. Ga weg.
De les erop. Leraar tegen diezelfde leerlingen: Ja, ga er maar uit. Leerlingen: Jeemig wat is dit voor stom gedoe zeg?! Leraar: Tja, als jullie mij zo belazeren door niet te melden dat je eruit gestuurd was! Ik heb nog zo gezegd: ga je maar melden! Leerlingen: U bent echt gek! U heeft zelfs uw herinnering al kwijt. Het is echt heel slecht voor een mens he, leraar zijn.

Tijdens de toetsweek was het oa de leraar ak die controleerde of je niet spiekte enzo. In het lokaal ernaast hetzelfde proefwerk, zelfde klas, je moest gewoon in een van de lokalen je toets maken.
Leraar: Goed, ik wil 20 mensen hier, de anderen gaan maar naar het andere lokaal. 20 Mensen zitten in het lokaal. Er komt nog een jongen binnen, gaat zitten. Leraar: En ik heb nog zo gezegd: 20 mensen! Ga weg jij, ik wil je hier niet hebben! Ga maar naar hiernaast! Leerling: Maar daar is de deur al dicht. Leraar: Maakt me niet uit! Ik had het nog gezegd! Leerling: Toen was ik er nog niet. Mag ik dan nu een blaadje? Leraar: jamaar.. Klas: Houd je kop dicht en geef hem een blaadje!
Even later. Leraar: Maar toch, ik zei nog.. Klas: Meneer, houd! uw! kop! dicht!
__________________
I like to say what I want to say

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 11:38
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
alpha schreef op 26-07-2003 @ 18:58:
Even later. Leraar: Maar toch, ik zei nog.. Klas: Meneer, houd! uw! kop! dicht!
Die leraar had dus blijkbaar ook niet veel overwicht in de klas...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 12:57
Verwijderd
midden in de proefwerkweek onder een proefwerk wiskunde ofzo begon onze engelsleraar te zingen: always look on the bright side of life!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:00
Poziomka
Avatar van Poziomka
Poziomka is offline
bij godsdienst: Jezus is een marskonijn (vraag mij niet wat een marskonijn is!)
__________________
If you know you're going to fail, then fail gloriously!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:01
Poziomka
Avatar van Poziomka
Poziomka is offline
Latijn: oververhitte leerlingen vragen: mevrouw, mag de deur open
oververhitte leerkracht antwoordt: nee, want als de deur open staat, klinkt mijn stem zo raar!
__________________
If you know you're going to fail, then fail gloriously!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:09
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
lk verzamel altijd lerarenuitspraken voor de schoolkrant..maar nu kan k me alleen nog deze herrineren:

leraar frans: 'over 2 weken zijn we weer 14 dagen verder!'
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:09
Poziomka
Avatar van Poziomka
Poziomka is offline
Nederlands: Jullie stelletje doempertjes! of: Stelletje super-doempers! of: Stelletje basji-boezoeks!

Wiskunde: Sommigen staren naar hun rekenmachine als koeien op een emmer water... en jaaaaaa, jan (jongen die zit te kauwen) versterkt het koe-gevoel nog!
jan: huh? (heeft het niet door)
__________________
If you know you're going to fail, then fail gloriously!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 15:29
The Ox
The Ox is offline
Tijdens proefwerk: "Nog 2 minuten...... en dan is het kwart voor 12"

"Ik kom, zolang Mevrouw X. ziek is, vervallen...."

"Wie praat steekt zijn vinger op, kan ik die lekker straf geven"

"Die magneet wijst naar beneden. Dat komt waarschijnlijk door het ijzeren been van meneer L."

"Ik kan niet zomaar de anus open zetten"

"Het zou wel fijn zijn als jullie es wat eten voor me meebrachten.. Wie donderdag een 10 voor de overhoring haalt, hoeft maar een radijsje mee te nemen, of een wortel. Als het maar calorie-arm is. Wie een 1 of een 2 haalt, die nemen maar een koudbuffet mee"

"Op maandag heb ik altijd een hoofd als een eikel"

"Nee, er zijn geen wepsen meer. Ik heb de wepsen es boos aangekeken"

"Ik kan jullie wel tips geven, maar daar word je ook zo tipsy van"

"Nee, ik hoef geen Snickers. Daar zitten 300 calorieën in"

"We doen voorzichtig met de brander, dus niet wie straks de meeste blaren heeft of het ergste zwart is"

"Ik heb een gat van 40 bij 90 centimeter"

"Let eens op, de meester schrijft iets op het bord"

"Pas op, of ik duw je achter het bord en laat het bord 35 omhoog en omlaag gaan"

"Heb ik jullie al verteld dat in 1787 de grondwet klaarkomt?"

"Een vraag uit het publiek!"

"Wie praat heeft nul. Praat es?"

"Haal jij je vingers even uit het stopcontact?"

" 'Er vergewaltigt mich'. Dat doet mijn zoon altijd met mij. Dat betekent: 'Hij verkracht me' "

"Reageer sero-positief op een vraag"

"Toen ik in groep 3 zat kregen we een stagiaire. En op zeker dag gingen we zingen. En nu kan ik helemaal niet zingen. Dus terwijl we aan het zingen waren, komt ze naar me toe en zegt: 'Volgens mij kun jij maar beter niet mee zingen'. Dat was mijn eerste trauma. En als kinderen begonnen te huilen werden ze getroost door de juffrouw. Als hier iemand begint te huilen en ik wil hem troosten zeggen ze: 'Bah, vieze vent'"

"Ik schrijf met links, ja. Ook als ik voor de WC sta, gaat dat altijd in een boog naar links"

"Heb je Het Spijt Me al eens gezien? Oooh, hebben ze een bak rotzooi en roeren ze daar eens doorheen. Of Blind Date. Gaan zo'n eikel en een trut op vakantie en als ze terugkomen hebben ze altijd ruzie"

"Schöne Frau, du sprechen"

"Ik was in het weekend werk na aan het kijken van een tweedeklasser en dat was zó slordig! Toen heb ik er een hele hatelijke opmerking onder gezet: 'Weet je zeker dat je rechts bent?' "

"'Das darf doch nicht war sein'. Dat zegt een man die als hij terug komt van een reis zijn vrouw met een andere man in bed ziet liggen.... 'Hier darf nicht fotografiert werden'.. dat zegt hij er ná"

"Die mensen hebben een huis, nog een huis, een auto nog een auto, die hebben een caravan, nog een caravan, die hebben een vrouw, nog een vrouw..."

"Ik kopieer alles wat los en vast zit"

"Hij was de snelste van heel de wereld en omstreken"

"Een proefwerk, dat zijn allemaal retorische vragen. Kun je net zo goed op schrijven: 'Zie boek, bladzijde 35, kolom 2, regel 6, woord 1 t/m 8', of 'zie hoofd' ".

"Het is maar een kleine stap van leraar naar dictator"

"Ik ga meneer C. even hemels gelukkig maken met mijn aanwezigheid"

"Als je geld hebt en een goede gezondheid komen de vrouwen vanzelf. Kijk maar naar mij"

"Vroeger, bij de mensen die op het gymnasium zaten zag je allemaal getallen en formules rond het hoofd draaien. Daar moest je mee oppassen. Ik kon daar geen boek op de tafel leggen of ze zaten er al in"

"Jullie zijn écht heel slecht geconcentreerd. Wie laat zich nu afleiden door een klereleijer als ik?"

"Deze les werd u aangeboden door Coca Cola"

"Bedplassen gebeurt ook nog op deze leeftijd. Dat zie je meestal aan de puisten, Want dat reageert daarop hè. Of ze hebben een natte droom gehad. Dat kan het ook geweest zijn"

"Bij de beroepentest zie je ook bejaardenverzorger staan. Oudjes moeten plassen, oudjes de pot op, oudjes de pot af, oudjes de kont afvegen. Spelletjes doen met de bejaarden... 'Kom, oudjes, we gaan sla kweken' "

"Ach, te vroeg of op tijd.. Zolang je maar niet over tijd bent"

"Wat is het leuk om jullie zo hard te zien werken.. Ik verveel me stierlijk"

"Weet je wat ook leuk is? Als je zusje alleen thuis is, moet je van te voren het raam open zetten, en achter het gordijn twee schoenen neerzetten..."

"Als er in de Libelle een recept staat voor tomatensoep, gaat de prijs van de tomaten weer omhoog, want dan is er meer vraag naar tomaten"

"Dus als je een keer naar Parijs wil... ik ben een goeie gids.. Ik ben niet duur - ik eet wel veel"

"Daar valt mijn kunstgebit van uit"

"Doe het raam es open, ik begin mezelf te ruiken"

"Als mijn vrouw stout is, krijgt ze een week bed-arrest"

"In Naam van Oranje, doe open dat raam"

"Jij zegt toch ook niet 'verhip'? Dan zeg je toch ook gewoon 'kut'!"

"Als je praat kun je het gebouw verlaten. Dat kan op 3 manieren: via de hoofdingang, via de ramen, of via de riolering"

"Het Evangelie is een voorbeeld van een neutraal perspectief, want ze beschrijven geen gedachtes van de hoofdpersonen. Je leest niet wat Jezus denkt aan het kruis: "Godverdomme, dat doet wel pijn hier aan dat kruis... Doet wel heftig pijn.. Maar ja, gewoon een kwestie van doorhangen hè"..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 27-07-2003 @ 16:29:
...
*proest*


P.S. The Who is gaaf!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 22:07
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-07-2003 @ 18:08:
P.S. The Who is gaaf!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-07-2003, 00:50
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 27-07-2003 @ 16:29:
...
Briljant! Leraren met gevoel voor humor! Daar hadden wij er maar een stuk of 5 van...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 22:21
Verwijderd
hehe. Wil je quotes van leraren? Oke, komen ze
Ik had een schoolkrantrubriek, genaamd 'Zuid Zegt', onze school wordt door iedereen Zuid genoemd omdat-ie eerst zo heette, en het is wat korter dan 'Stedelijk Lyceum Enschede lokatie Tiemeister'.

11-09-00 “Nou, als jullie mij nou eerst eens uitleggen wat ANW nou eigenlijk inhoudt…”
Mevrouw van Zorge heeft écht vakkennis.
06-10-00 “Ja maar scheikunde ís ook een saai rotvak!”
Meneer Schaareman al helemaal.
06-11-00 “Mooie boeken zijn bijvoorbeeld ‘Ik Jan Cremer’, ‘De Buitenvrouw’ en ‘Turks Fruit’.”
Meneer Kuipers weet wel wat mooi is in het leven.
10-11-00 “Ik ben gewoon de wandelende tak van de school.”
Zitten er wel verse boombladertjes in het terrarium van meneer ten Kampe?
16-11-00 “Okee, nu moeten we even wachten, gaan we een liedje zingen.”
Meneer Balster weet wel hoe je je bezig houdt.
17-11-00 “Aids is erg in de mode tegenwoordig”
Meneer Tiessen is op de hoogte van alle trends.
21-11-00 “Nu even stil zijn! Dus óf je let op, óf je gaat slapen maar dan zónder snurken!”
Meneer Balster poogt wanhopig ons stil te krijgen.
21-11-00 “Ja hallo hé, dit is geen verzorging hè, we doen hier wel een béétje niveau!”
Mevrouw van Zorge denkt nog dat er op Zuid zoiets als niveau bestaat.
28-11-00 “Ohja, ik moest nog die stomme blaadjes uitdelen”
Mevrouw Loeff zegt wat ze denkt.
28-11-00 “We gaan krachten ontbinden, dus dat gaat stinken”
Voor meneer Balster zijn krachten blijkbaar hetzelfde als lijken.
02-12-00 “Als je dit niet kunt dan kun je helemaal niet denken.”
Volgens meneer Meenderink heeft 90 % van de mensen het IQ van een theepot.
15-12-00 “De andere vakken zijn natuurlijk niet zo belangrijk als Frans!” Voordat alle docenten haar aanvallen: mevrouw Loeff meende dit niet.
16-12-00 “Scheikunde? Dat is het allermooiste vak van de wereld!!!” Meneer Schaareman lijkt een wisselende mening over zijn vak te hebben.
‘We moeten wel hele zolen hebben, want aan halve zolen hebben we niks’
Meneer Holtslag, dat was mooi gesproken, datum onbekend in 4H3
“Waarom doen leerlingen altijd alles anders dan ik wil?”
Meneer de Ruijter (du) weet het ook niet meer, 18 mei in 4V3 van het vorige schooljaar
“Dat scheelt wel tijd, en tijd is cijfer!”
Het is maar goed dat meneer Schaareman geen economie geeft, 8 juni in 4V3 van het vorige schooljaar
“Je ziet ook wel eens gloeilampen boven een bak kuikentjes. En waar gebruiken ze die gloeilampen dan voor, zodat de kuikentjes kunnen lezen? Die zijn nog veel te klein, die kunnen nog helemaal niet lezen!”
Volgens meneer Balster zijn volwassen kippen dol op literatuur, 12 juni in 4V3 van het vorige schooljaar
“Meneer, speelt u met playmobil? Ja hoor”
Meneer Balster zal wel nooit volwassen worden, 21 mei in 4V3 van het vorige schooljaar
“Goh, ik heb maar twee spijbelaars vandaag!”
Het leven zit vol leuke verrassingen voor mevrouw van Zorge, 15 mei in 4V3 van het vorige schooljaar
“Hij is toch best wel aantrekkelijk!”
Meneer van Baars ziet het wel zitten met meneer Schaareman, 16 juni in 4V3 van het vorige schooljaar
“Oei, wat een inbreker!”
Meneer Veneman vergeet even dat docenten hoe dan ook altijd al crimineel zijn, 16 juni bij de schoolkrantvergadering
“Denk maar aan sex, dan snap je het wel”
Wij beloven om ons zo veel mogelijk aan dit advies van meneer Wuite te houden tijdens de les, 3 september in 5V3 van dit schooljaar
“De heer Gobius is een zeer onbetrouwbaar heerschap”
Maar moeten wij meneer Ruyter Engels zelf wel vertrouwen, als hij zo over zijn collegae spreekt…? 22 augustus in 6V1
“En die malariaparasiet zegt: Ha! Nieuw ontginningsgebied! Dat gaan we exploiteren!”
Meneer Tiessen is erg begaan met de psychologie van de malariaparasiet, 23 augustus in 6V1/2
“Stop toch met die domme shag, sukkeltje!”
Wij meenden ons toch te herinneren dat meneer Veneman zelf ook niet geheel vrij van nicotine is, 27 augustus in 5H4
“Even aftrekken… is ook een leuke bezigheid…”
Zou meneer Meenderink dit nu wiskundig of sarcastisch bedoelen… of nog weer anders…? 28 augustus in 6V1/2
“Luister en huiver!”
Meneer Hofstra vindt de natuurkundige kant van elektriciteit bijzonder huiveringwekkend… 29 augustus in 5H4
“Als ik een manier wist om rijk te worden, zou ik dat voor mijzelf houden… zo ben ik wel”
Wij twijfelen er niet aan dat meneer Sikkema zo is… 29 augustus in 5H4
“Jullie zijn gewoon moe… en dát is dan weer de schuld van meneer Meenderink!”
Want van meneer Schaareman zouden wij nóóóóit moe worden… 30 augustus in 6V1/2
“En dan heb je een halve BH over!”
Wij vragen ons af waar meneer Giepmans zijn halve BH voor wil gebruiken…? 30 augustus in 5H4
“Hoe je heette, dat ben ik vergete, maar hoe je at… denk je dat ik dat ooit vergat?”
Hoe at ik dan, meneer Holtslag? 2 september in 6V1/2
“Ik doe het altijd met vierkanten”
Dat meneer Schaareman vrijgezel was wisten we al… maar zó wanhopig? 3 september in 6V1/2
“Ga nou wat doen, of ik sla je in elkaar!”
Wij zouden bijna bang voor meneer Ruyter Engels worden… bíjna, 3 september in 5H4
“Nou weet ik niet wat ik aan het doen was, gek!”
Dat is toch geen reden om meneer Schaareman gek te noemen… wij weten ook nooit wat meneer Giepmans aan het doen is… 6 september in 6V1/2
“De gevangenis in? Dan hoef ik tenminste geen les meer te geven!!!”
Mevrouw Loeff vindt ons gevaarlijker dan criminelen, 8 januari in 4V6
“Jullie weten niet half hoe goed ik kan bijten en krabben”
Aan de andere kant, zelf is ze nog veel gevaarlijker, 15 januari in 4V6
“To Beatrix or not to Beatrix”
Meneer Holtslag kent zijn klassiekers, 12 februari in 5V3
“Meneer Gobius is net Einstein. Die had ook zulk haar. Maar Einstein was heel erg slim”
Is meneer Gobius dan niet slim, mevrouw Loeff? 13 februari in 5V3
“Regel 1: de leraar heeft altijd gelijk. Regel 2: indien de leraar geen gelijk heeft, treedt automatisch regel 1 in werking”
We moeten ons aan de regels houden en meneer Schaareman hier gelijk in geven, 15 februari in 5V3
“Dit is een pepsidemolecuul. Dat is een soort bil, met een bilnaad hier”
Meneer Tiessen blijft toch een biologieleraar, 25 februari in 5V3
“Ga maar naar de aula, of naar de hal, of naar de computers, of naar de mediatheek. Of blijf hier, dat kan natuurlijk ook, maar liever niet”
Meneer Holtslag geniet van de rust van de 2e fase, 26 februari in 5V3
“Maar dan moet je natuurlijk wel góéd irritant zijn!”
Wij zullen ons best doen, meneer Meenderink! 4 maart in 5V3
“Hoi, kom je iets over vis zeggen?”
Aldus de manier waarop meneer Holtslag een binnenkomende leerling begroet, 6 maart in 5V3
“Voordat ik aardappels ga koken, doe ik altijd de stelling van Pythagoras”
Je bent wiskundeleraar of je bent het niet, en meneer Meenderink is het duidelijk wel, 7 maart in 5V3
“Als je ’s nachts niets kunt zien, moet je op de tast een ezel zoeken en die opeten”
Wat moeten we doen als we geen ezel kunnen vinden, meneer Tiessen? 11 maart in 5V3
“Welke kant gaat ’t op, die kant of die kant?” Leerling: “Die kant!”
Meneer Holtslag gaat voortaan niet meer allebei de kanten hetzelfde noemen, maar nog wel op 12 maart in 5V3
“Iedereen gaat beginnen mij met rust te laten”
We moeten vooral niet denken dat meneer Kuipers er is om ons te helpen, 12 maart in 5V3
“Héhéhé, dit is geen samenwerkingsproject hè!” Leerling: “Oh, dat dacht ik!”
Mevrouw Loeff zei niet duidelijk genoeg dat het een SO was in plaats van een samenwerkingsproject, 13 maart in 5V3
“Anders wordt ik sta-pel-gek!! En dat ben ik toch al!”
Oppassen dat meneer Meenderink niet gevaarlijk wordt… 14 maart in 5V3
“Wij Nederlanders moeten altijd blijven pompen”
Meneer Asschert heeft groot gelijk, datum en klas jammer genoeg onbekend
“Die man daar heb ik echt weinig vertrouwen in”
Mevrouw Loeff doet meneer Gobius du Sart een beetje onrecht aan, 6 september in 6V
“Eigenlijk is meneer Meenderink dus een oude Griek”
Wij vragen ons af welke bewijzen meneer Schaareman voor deze stelling wil aanvoeren, 10 september in 6V
“Als ik naar het café ga, doe ik altijd mijn trouwring af”
Wij hadden niet verwacht dat meneer Holtslag zó sluw zou zijn, 12 september in 5H1
“Meneer Kuipers is onze heilige goeroe”
Wij zijn blij dat hij zo aanbeden wordt door meneer Oordt, 12 september in 5H2
“Ohh God, alweer een dooie”
Vrijdag de dertiende heeft een slechte invloed op mevrouw Loeff, 13 september in 5V
“Ik heb tekkels, maar die vliegen niet”
Dan moet meneer Hofstra zijn tekkels toch nog wat beter opvoeden, 16 september in 6V
“Het is ook niet verstandig om overal je vinger in te steken”
Wij zijn het helemaal met meneer Sikkema eens, 16 september in 6V
“It lies a bit sensitive” “It is me what”
Het is maar goed dat meneer Holtslag geen Engels geeft, resp. 17 en 24 september in 6V
“Dit is leuk, met deze stoel kan ik rondjes draaien en naar beneden gaan tegelijkertijd!”
Spelen is goed voor de ontwikkeling, dus wij laten meneer Puper maar lekker zijn gang gaan, 19 september in 6V
“Thuis ben je lief… maar hier ben je gewoon een vervelend kind”
Hoe zou meneer Tiessen dat eerste weten? 20 september in 6V
“Daar sta jij… en je hebt hierzo een prachtige kogel in je zitten…”
Wij vragen ons af hoe de kogel van meneer Hofstra er dan uit zag, 20 september in 6V
“Ik sta nu toch al bekend als zijnde handtastelijk”
Wij zouden bijna bang voor meneer Ruyter Engels worden, 20 september in 5V
“Ga je maar melden bij meneer Somberg! Uhm… onzijdig?” “Een stier is het mannelijke gedeelte van een koe!”
Het is maar goed dat mevrouw Weber geen biologie geeft, resp. 20 en 25 september in 3E2
“Ik ben dement en seniel”
Arme meneer Schaareman, en dat nog vóór z’n dertigste… 20 september in 5H2
“Ik ben alleen maar verbáál agressief hoor…”
Daar zijn wij blij mee, meneer Veneman… 23 september in 6V
“Ga je energie maar in de geluidsdemper stoppen!”
Het is maar goed dat meneer Meenderink geen natuurkunde geeft, 23 september in 5V
“Ik zal het uitleggen, daar word ik echt helemaal wild van”
Meneer Veneman heeft zo z’n eigen hobby’s, 24 september in 6V
“You have to tell me if they are false or wrong”
Mevrouw Gerridzen heeft gelijk, er zit een subtiel verschil tussen fout en verkeerd, 24 september in 3E2
“Als je zin hebt in een lekker shot cocaïne, dan neem je dat toch gewoon”
Wij hopen voor meneer Oordt dat zijn leerlingen zich toch niet aan dit goedbedoelde advies gaan houden, 24 september in 5H2
“U werpt een blik in het ziekenhuis”
Vindt meneer Gobius het niet zielig om met blikjes naar de zieken te gooien? 25 september in 5V
“Ik doe het met komkommers”
En meneer Meenderink verzocht mij zelfs om deze uitspraak hier te vermelden, 26 september in 6V
Leerling: “Juf mag ik alstublieft naar de wc? Ik moet zo nodig!” “Zal ik hem nog even laten staan? Kijken of hij ’t in z’n broek doet?”
Mevrouw Assink vertoont sadistische trekjes, 27 september in 3E2
“Ik zat laatst op de wc, want dan werken mijn hersenen het beste”
Meneer Giepmans heeft wel zeer originele redenen om naar de wc te gaan, 7 oktober in 4H3
“Ik heb een nieuw favorietje, Sally, en die misbruik ik echt voor alles”
Wij hopen voor meneer Ruyter Engels dat Sally wel meerderjarig is, 10 oktober in 6V1
“17e, 18e eeuw… toen bestond Afrika nog niet”
Het is maar goed dat meneer Puper geen geschiedenis geeft, 10 oktober in 6V
“Zo kan ik toch niet nadenken drol!” “Doe effe gewoon je werk, je hebt nog geen fuck gedaan!”
Foei meneer Asschert, wat een taalgebruik, 22 oktober in 2E2
“Ik doe het altijd met bekenden, dus ik ga nooit vréémd”
Dit is niet meer dan een staaltje ijzersterke logica van meneer Holtslag, 28 oktober in 6V
Leerling: “We kunnen meneer Schoenmaker wel als bal (bowlingbal – red.) gebruiken…” “Nee, die past niet door het gaatje”
Hadden we niet moeten uitproberen of misschien meneer Schaareman zelf dan wél door het gaatje zou passen…? 31 oktober tijdens de 100%-introductiedag
‘Zei jij net u tegen mij? Trut.’
Nu zou ik eigenlijk Elisja moeten zeggen in plaats van meneer Giepmans, 4 september in 5H4
‘Als ik jullie heb gehad, is voor mij het weekend begonnen’
De laatste drie uur dat hij lesgeeft, heeft meneer Hofstra dus al weekend, 6 september in 5H4
‘Ik ben lui, ik ben chaotisch, dit is de ideale baan voor mij’
Meneer Gerritjans is een echte leraar, 6 september in 5H4
‘De aanschafprijs zonder ob’
Meneer Sikkema schaft kennelijk ook tampons aan, 10 september in 5H4
‘Het enige verschil tussen jullie en de eerste de beste brugklas, is dat jullie een stukje groter zijn’
En eigenlijk heeft meneer Veneman gewoon gelijk, 11 september in 5H4
‘…vond mijn vader, zoekend naar zijn fles wiskhy, in de kelder een egel in winterslaap. ’t Kon ook het lijk van zijn schoonmoeder zijn, maar dat maakt niet uit’
De vader van meneer Ruyter had een stekelige schoonmoeder, 11 september in 5H4
‘Ik heb het witte licht gezien!’
En, meneer Gerritjans, was het mooi? 13 september in 5H4
‘Wat zijn dit voor papieren voor het waardeloze vak wiskunde?’
Het is maar goed dat meneer Oordt Nederlands geeft en geen wiskunde, 25 september in 5H4
‘Alsjeblieft hummeltje’
Meneer Veneman zorgt erg goed voor zijn kinderen, uhhh… leerlingen, 21 oktober in 5H4
‘Nu moet je opletten, nu wordt het spannend’
Meneer Hofstra ziet de lol wel in van natuurkunde, 24 oktober in 5H4
‘Kom je uit Duitsland? Ben je daar ook geboren? Nee? Gelukkig maar…’
Wij vragen ons af wat meneer Sikkema hiermee bedoelt, 29 oktober in 5H4
‘Snappen jullie het nu of moet ik nog een spagaat doen?’
Meneer Ruyter (en) is een undercover turner, 30 oktober in 5H4
‘Je doet niks anders als je bek opentrekken!’
Hoe ziet dat eruit, meneer Grotemaat? 30 oktober in 2E1
‘Wie is dat maanmannetje, is dat een conciërge?’
Volgens meneer Holtslag zijn conciërges niet van deze planeet, 5 november in 6V
‘Nu zit ik dus mooi met m’n pik in het zand’
Meneer Sikkema, is dat geen ongemakkelijke houding? 5 november in 5H
‘Als ik mijn mond opendoe, komt er geluid uit, dat betekent dus dat ik praat’
IJzersterke logica van meneer Grootemaat, 6 november in 2E1
‘…en dan gaat dat ook een beetje naar de achterkont’
Een mooie freudiaanse verspreking van meneer Schaareman, 8 november in 6V
‘Is je passer interessanter dan dit? Ga meneer Scholten er dan maar mee prikken!’
Meneer Asschert vertoont sadistische trekjes, 8 november in 2E1
‘Snot voor de koffie’
Nou mevrouw Harmsen, dat lijkt ons niet lekker, 11 november in 1TH3
‘Wie het antwoord zegt, mag het weten’
Dat is wel te hopen, meneer Hofstra, 12 november in 6V
‘Zit ik te vertalen voor Piet Snotje!’
Mevrouw Loeff heeft een gebrek aan geïnteresseerd publiek, 13 november in 5V2
‘Ik ben van het idee afgestapt om priester te worden, omdat ik wist dat ik het niet kon laten om aan de vrouwen te zitten’
Nu weten we waarom meneer Holtslag econoom werd, 14 november in 5V2
‘Ik ga jullie verwennen’
Dat is lief van u, meneer Ruyter (en), 14 november in 6V1
‘Wat mankeert die man?’
Meneer Keur begrijpt meneer Gobius niet helemaal, 14 november in 6V1
‘Tja, meneer Holtslag zei dat… die economen zeggen zo veel! De wiskundigen ook… maar die bewijzen tenminste alles!’
Meneer Meenderink gelooft niets van zijn collegae zonder harde bewijzen, 14 november in 6V
‘Eenvoudig, maar toch smakeloos’
Meneer Hofstra zou het toch bijna in een vakantiefolder zetten, 14 november in 5H4
‘Ik weet je te vinden en ik brand je hele huis af’
Meneer Oordt wordt gevaarlijk, 15 november in 5H2
‘Ik heb geen humor’
Meneer Hofstra begrijpt niet waarom hij zo vaak in deze rubriek staat, 15 november in 6V
‘Aan modelleerlingen heb ik niks, je bent nu eindelijk mens geworden’
Meneer Ruyter (en) geeft graag les aan ménsen, 15 november in 5V2
‘Dit is je laatste kans, als je nu nog wat zegt mag je je melden, en dat meen ik serieus, en nu kijk ik je niet aan, anders begin ik te lachen’
Toch zien wij mevrouw Weber graag lachen hoor, 19 november in 4H2
‘Oh god, Engels!’
Het is maar goed dat meneer Oordt Nederlands geeft en geen Engels, 19 november in T2E2
‘I didn’t screw you, you asked for it’
Meneer van Baars naait graag zijn leerlingen, 21 november in 4V3
‘’t Is maar heel kort wat ik hier sta te ouwehoeren’
Ouwehoert u dan maar eventjes, meneer Hofstra, 22 november in 6V
‘Ik deed gewoon tak, zij deed poek’
Wij vragen ons toch wel af waarom meneer Keur tak deed, 25 november in 6V1
‘Als je broertje zich ophangt, moet je hem niet laten hangen, dan loop je er steeds tegenaan’
Meneer Oordt kan erg last hebben van in de weg hangende broertjes, 25 november in 5H
‘Ik ben blij dat ik meneer Hoogeveen niet ben, anders was ik al heel oud’
Mevrouw Muiser blijft liever nog even jong, 25 november in 5H
‘Ik wil niet dar je door het ijs zakt, of oor de mand valt, of uit het dak sneuvelt’
Meneer Ruyter (en) kent wel héél bijzondere zegswijzen, 28 november in 6V
‘Zijn we nog niet vrij? Jaahh… je kan me wat, nu heb ik mijn tas al ingepakt, ik ga mooi weg’
En zelfs meneer Keur slaat wel eens een halve les over, 4 december in 6V1
‘Daar komt meneer Gobius aan… gauw, aan het werk!’
Meneer Keur lijdt aan Gobiusfobie, 5 december in 6V1
‘Een weergrafiek geeft veel voldoening, je kan er zelfs een orgasme van krijgen’
Meneer Asschert zoekt ’s nachts stiekum op internet naar plaatjes van weergrafieken, 11 december in 2E1
‘En dan laat ik me overhalen door zo’n klojo!’
Meneer Hofstra was dus erg overtuigend tegen meneer Veneman, 16 december in T2E2
‘Er is geen vrouw die ik niet kan krijgen, en de enige vrouw die ik niet zou wíllen is Beatrix’
Dus heeft meneer Nijkamp vast en zeker stiekume avontuurtjes met prinses Juliana, 17 december in T2E2
‘Ik ben gewoon water aan het drinken, dat je niet denkt dat ik luxe koffie drink’
Koffie zou ook wel erg chic zijn voor meneer Sikkema, 18 december in T2E2
‘Het gaat over ehh… kern eh… hoe heet het? Ehm…’
Het lijkt erop dat meneer Hofstra wat oud en vergeetachtig wordt, 6 januari in 6V
‘Of ik mijn vrouw bedrieg? Ik kijk wel uit!’
De vrouw van meneer Ruyter (en) is erg gevaarlijk, 10 januari in 6V1
‘Zo’n zandkorreltje zit daar te wachten en die zegt van…’
En wat zegt het zandkorreltje, meneer Hofstra? 17 januari in 6V
‘Eerst Venus en dan Aarde en dan Mars en dan Snickers en dan Kitkat’
Applaus voor de planetenkennis van meneer Schaareman, 21 januari in 4H3
‘Geweld tegen vrouwen is altijd toegestaan’
Meneer Ruyter geeft het verkeerde voorbeeld, 22 januari, klas onbekend
‘Ej, zonder te kijken mij aankijken!’
Met mevrouw Weber wordt alles moeilijk, 27 januari in T3VHE2
‘Dat apparaat is echt niks. Ik heb ‘m ook gejat trouwens. Het gaat ook altijd fout met die gejatte spullen’
Misschien moet u dan het volgende apparaat rechtmatig zien te verkrijgen, meneer Oordt, 28 januari in 4H3
‘Oordt en Kuipers, dat is geen goede combinatie’
Meneer Veneman heeft geen hoge pet op van zijn sectiegenoten, 30 januari in 6V1
‘Jij bent bang voor mij!’
Meneer Sikkema vindt zichzelf erg angstaanjagend, 5 februari tijdens 100%-Havo
‘Ik lust je rauw!’
Maar meneer van Honschooten wil toch wel een hapje van hem nemen, 5 februari
‘Als je dood gaat, doe dat dan effe ergens anders, want hier heb ik er last van’
Wij gaan meneer Schaareman toch niet lastigvallen met sterfgevallen, wel? 7 februari in 4H3
‘En wat is nou de grap? Nou grap… het is helemaal niet grappig’
Waar gaat het heen met deze wereld, als nu zelfs meneer Hofstra de lol van natuurkunde niet meer in ziet? 11 februari in 5H4
‘Het werkt wel bij een homeparty, maar niet bij een houseparty’
En meneer Holtslag gaat natuurlijk liever naar het laatste, 17 februari in 5V2
‘Daar bedienen geen geëmancipeerde takkenwijven’
Meneer Ruyter (du) houdt niet van emancipatie, 19 februari in 6V

Zo genoeg citaten? Misschien een idee om één van de leerlingen uit de redactie (als daar leerlingen in zitten) zoiets te laten doen, bij ons op school was dit zo'n beetje de populairste rubriek (samen met de horoscoop, en hee, die was ook altijd van mij! hehehe)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.