Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2004, 01:07
Tisch
Tisch is offline
Zie titel topic.

Het mag wel, maar persoonlijk raak ik het overzicht nogal kwijt.
Dat topic over die verhalenwedstrijd gaat op het einde niet meer over die verhalenwedstrijd.

Wat vinden jullie van al dat gechat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2004, 05:59
Verwijderd
Citaat:
Tisch schreef op 22-05-2004 @ 02:07 :
Wat vinden jullie van al dat gechat?
In andere topics:

In die topic: wat voor overzicht had je dan willen hebben? 't was van Ieke's kant voornamelijk een mededeling, wij gebruiken hem om 'inspiratie' op te doen voor een verhaal ivm de verhalenwedstrijd (zo heel erg offtopic gaat het dus niet eens). Aan die ideeën kunnen anderen bovendien ook weer wat hebben.

Persoonlijk vind ik het gechat op Letteren errug meevallen (op de topics over de meeting en de topic over de Verhalenwedstrijd na dan).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:28
Verwijderd
Ik vind het wel erg grappig moet ik zeggen, en je hoeft je niet van alles wat aan te trekken Tisch maar je hebt deels gelijk. Het gaat soms wel erg offtopic.

Maar goed, Letteren staat toch al bekend als een dood forum, en op muziek wordt in elk topic veelvuldig gechat, zo erg is het dus niet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-05-2004 @ 10:28 :
Letteren staat toch al bekend als een dood forum,
Letteren staat bekend als een dood forum? Bij wie?

Citaat:
Krummeltje schreef op 22-05-2004 @ 10:28 :
en op muziek wordt in elk topic veelvuldig gechat, zo erg is het dus niet.
Dat vind ik geen goed 'excuus'. Je mag in Nederland op de snelweg toch ook geen 180 rijden, terwijl er zat mensen zijn die het wel doen en terwijl het in veel delen van Duitsland ook mag?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:44
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Whoaaa ja wij hebben niet eens een auto, als ik er een had zou ik wel naar Duitsland gaan denk ik, zo om kei hard te crossen, vroemmm.



Als het er inderdaad minder duidelijk van wordt kan het beter achterwege worden gelaten, of zo via PM ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:35
Verwijderd
Ik heb er een grondige hekel aan (gekregen). Leonoor zegt dat er maar twee topics gebruikt worden om te chatten, maar dat zijn dan meteen twee van de weinige actieve topics. Ik begin het plezier in Letteren een beetje te verliezen op deze manier.

Edit: bovendien vind ik msn veel gebruiksvriendelijker om als chatplek te gebruiken.

Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 10:39.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:35
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Hier hebben LUH en ik het al lang over gehad. Dat topic over de verhalenwedstrijd is voornamelijk bedoelt als mededeling en als mensen er op deze manier inspiratie uithalen vind ik het niet zo erg. (echt gechat valt wel mee) Ik voel er hier voor letteren niet zoveel voor om de hele strenge forumbaas uit te hangen, dat is imo echt niet nodig.
Mijn voorstel is omdat men toch over die meeting wil praten straks een apart topic daarvoor te hebben en daar mag dan ook wat gechat worden. In de andere topics niet meer.
Maar ik vind wel dat je overdrijft. Het is vooral vanwege die meet de laatste week tot de laatste twee weken. Daarbij is het nu vooral het fototopic waar veel gechat word, maar dat is toch bijna vol.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 22-05-2004 @ 11:35 :
Ik heb er een grondige hekel aan (gekregen). Leonoor zegt dat er maar twee topics gebruikt worden om te chatten, maar dat zijn dan meteen twee van de weinige actieve topics. Ik begin het plezier in Letteren een beetje te verliezen op deze manier.
Ik volg je even niet, geloof ik...? Twee van de weinig actieve topics?
En waarom is dat de reden dat je je plezier in letteren verliest?

Als er in alle verhalentopics gechat werd, dan zou ik het begrijpen, maar nu snap ik het niet helemaal. Wat moet er dan in die topics gebeuren? Discussies over de datum? Dat vind ik persoonlijk grote onzin, want daar is die poll voor, zodat dat verder niet nodig is. Over de plaats? Die was al gekozen (ook dmv een poll). Enz. Ik snap het dus niet echt.

En die topic over de verhalenwedstrijd was een mededeling, zou eigenlijk dus niet open hoeven blijven, maar op deze manier hebben mensen er iig nog wat aan.

Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-05-2004 @ 11:39 :
Ik volg je even niet, geloof ik...? Twee van de weinig actieve topics? En waarom is dat de reden dat je je plezier in letteren verliest?
Er staan de laatste tijd drie topics bovenaan: het meetingtopic, het fototopic en het 'wat lees je nu'topic. Twee van de drie bestaan uit gechat over graseten en taartgevechten.

Een paar weken geleden werden er meer verhalen en discussietopics geopend dan nu. Ik kan me voorstellen dat mensen die niet elke dag op Letteren komen enigszins huiverig zijn om hun verhalen te posten als ze al dat ons-kent-ons-gechat zien.
Nu kun je zeggen: open zelf topics, post verhalen, maar ik schrijf niet en mijn plezier ligt vooral in lezen en kritiek geven. Het is (natuurlijk) niet erg dat Letteren bruist, maar sommige dingen horen imho toch echt meer op Onzin of msn thuis.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 22-05-2004 @ 11:44 :
Twee van de drie bestaan uit gechat over graseten en taartgevechten.
Ik heb niet eens de moeite genomen dat door te lezen.

Citaat:
Een paar weken geleden werden er meer verhalen en discussietopics geopend dan nu. Ik kan me voorstellen dat mensen die niet elke dag op Letteren komen enigszins huiverig zijn om hun verhalen te posten als ze al dat ons-kent-ons-gechat zien.
Ik denk niet dat mensen daardoor afgeschrokken worden mbt het posten van verhalen ed, wat ik wel denk is dat veel mensen het oa druk hebben met examens en dus minder tijd hebben om verhalen te schrijven. En dat mensen omdat het tegen het einde van het schooljaar loopt minder vragen hebben mbt uittreksels ed, die tijd is een beetje voorbij (dat merk ik ook bij het insturen van uittreksels en werkstukken bij het huiswerkgedeelte van s.com, er is zeg maar een hoogseizoen en een laagseizoen, dat merk je op het forum ook vaak).

Citaat:
Nu kun je zeggen: open zelf topics, post verhalen, maar ik schrijf niet en mijn plezier ligt vooral in lezen en kritiek geven. Het is (natuurlijk) niet erg dat Letteren bruist, maar sommige dingen horen imho toch echt meer op Onzin of msn thuis.
Ik vind ook dat er de laatste tijd weinig verhalen gepost worden, maar ik denk niet dat dat er opeens meer worden als er in die twee topics niet gechat zou worden. Meeting- en fototopics zijn in mijn ogen vrijwel altijd een uitzondering op de 'normale' topics...dat kan bijna niet anders...bovendien is het ook wel handig, omdat anders in andere topics vaak voor- en nagepraat wordt over dingen en dat stoort mij persoonlijk nog veel een veel meer.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-05-2004 @ 11:39 :
*knip*
Als er in alle verhalentopics gechat werd, dan zou ik het begrijpen, maar nu snap ik het niet helemaal. Wat moet er dan in die topics gebeuren? Discussies over de datum? Dat vind ik persoonlijk grote onzin, want daar is die poll voor, zodat dat verder niet nodig is. Over de plaats? Die was al gekozen (ook dmv een poll). Enz. Ik snap het dus niet echt.

En die topic over de verhalenwedstrijd was een mededeling, zou eigenlijk dus niet open hoeven blijven, maar op deze manier hebben mensen er iig nog wat aan.
In fototopics op andere deelfora mag ook niet op grote schaal gechat worden, dat lijkt me niet voor niets. Zodra de datum en de activiteiten zo'n beetje vastliggen, kan zo'n meetingtopic toch dicht?

Ik heb het verhalentopic nergens genoemd.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 22-05-2004 @ 11:49 :
In fototopics op andere deelfora mag ook niet op grote schaal gechat worden, dat lijkt me niet voor niets. Zodra de datum en de activiteiten zo'n beetje vastliggen, kan zo'n meetingtopic toch dicht?
Dat zijn regels van de fb's van de desbetreffende fora, op psychologie mag het bv wel. Op zich kan zo'n topic dan idd dicht, maar dan gaan mensen vaak in andere topics chatten, is mijn ervaring...en dan heb ik zo iets van 'dan liever in één topic dan over het hele forum', maar das mijn mening (en ik ben hier ook geen forumbaas ).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 10:53
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
zuster schreef op 22-05-2004 @ 11:44 :
Er staan de laatste tijd drie topics bovenaan: het meetingtopic, het fototopic en het 'wat lees je nu'topic. Twee van de drie bestaan uit gechat over graseten en taartgevechten.
Besef je ook waarom ze bovenaan staan? Juist omdat er gechat word. Het meetingtopic is al aardig weer aan het afzakken, dus alleen het fototopic is nog een chattopic. Valt dus erg mee.

Citaat:
Een paar weken geleden werden er meer verhalen en discussietopics geopend dan nu. Ik kan me voorstellen dat mensen die niet elke dag op Letteren komen enigszins huiverig zijn om hun verhalen te posten als ze al dat ons-kent-ons-gechat zien.
Daar kunnen wij niks aan doen. Op letteren is het altijd zo geweest dat je de ene week wat meer verhalen hebt dan de andere week. Er zijn tijden geweest dat er echt heel weinig gebeurde. (een reply of vijf per dag was zo ongeveer het dieptepunt) Ik denk ook niet dat het erg afschrikt, zeker ook omdat het maar in een topic of twee is.

Citaat:
Nu kun je zeggen: open zelf topics, post verhalen, maar ik schrijf niet en mijn plezier ligt vooral in lezen en kritiek geven. Het is (natuurlijk) niet erg dat Letteren bruist, maar sommige dingen horen imho toch echt meer op Onzin of msn thuis.
Dat ben ik met je eens, we zijn het eigenlijk al wat aan het inperken. Maar het fototopic in dit staduim opruimen heeft echt al lang geen zin meer. Bij de 500 gaat het vanzelf dicht.
Maar nogmaals, ik denk niet dat het nodig is om een strenge fb uit te hangen, de sfeer is hier over het algemeen zeer goed.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:07
Verwijderd
Jup, dr zijn twee topics waar gechat werd (iig, waar ik medeplichtig aan ben) en dat is het fototopic, opgedragen aan Au, en volgens mij het verhalenwedstrijdtopic? Als er iemand zich aan stoort, het spijt me oprecht. Het meeste gebeurt nou wel via MSN hoor

Verder, dat er twee weken terug meer verhalentopic's geopend werden dan nu, tsjah, ik wet niet. Ik geloof niet dat er een constante stroom is van verhalen. Twee weken terug was er gewoon een piek, nou bereiden mensen zich voor op een volgend verhaal?

Verder, als het topic dicht zou worden gegooid, mja, ik zou minder gaan chatten, maar dan wordt alles wel een beetje verspreid over de rest. Maar dan staat er gewoon offtopic: voor.
En twee topics op de 50 die te zien zijn? Dat is niet echt veel, maar daartegen is het inderdaad wel zo dat ze constant bovenaan staan. Verder is het anders ook behoorlijk stil hoor, niemand gaat de hele lijst af om overal commentaar op te geven. Op sommige verhalen komt veel commentaar, op sommigen minder, maar na verloop van tijd is het weg gezegd, dus zakken ze af.

Verder nogmaals mijn excuus, we zien wel wat er van wordt.

Grim
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:25
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Wat beluistert mijn kwieke oor daar? Te weinig verhalen?

De Appeltjeskoetsier
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Renard schreef op 22-05-2004 @ 12:25 :
Wat beluistert mijn kwieke oor daar? Te weinig verhalen?

De Appeltjeskoetsier
Niet zeuren, ik heb hem uitgeprint gister en ben al bezig met commentaar.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:28
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-05-2004 @ 11:49 :

Ik denk niet dat mensen daardoor afgeschrokken worden mbt het posten van verhalen ed, wat ik wel denk is dat veel mensen het oa druk hebben met examens en dus minder tijd hebben om verhalen te schrijven. En dat mensen omdat het tegen het einde van het schooljaar loopt minder vragen hebben mbt uittreksels ed, die tijd is een beetje voorbij (dat merk ik ook bij het insturen van uittreksels en werkstukken bij het huiswerkgedeelte van s.com, er is zeg maar een hoogseizoen en een laagseizoen, dat merk je op het forum ook vaak).


Ik vind ook dat er de laatste tijd weinig verhalen gepost worden, maar ik denk niet dat dat er opeens meer worden als er in die twee topics niet gechat zou worden. Meeting- en fototopics zijn in mijn ogen vrijwel altijd een uitzondering op de 'normale' topics...dat kan bijna niet anders...bovendien is het ook wel handig, omdat anders in andere topics vaak voor- en nagepraat wordt over dingen en dat stoort mij persoonlijk nog veel een veel meer.
Ach, dat gechat is gewoon gezellig, weinig mensen die er een punt van maken en het meeting-datum-topic kan niet gesloten worden vanwege de poll, toch?
Dat gechat op het foto-meeting-topic is in beginsel natuurlijk geheel mijn schuld, mijn oprechte excuses gaan uit naar de mensen die hier problemen mee hadden.
nog maar een paar posts en het fototopic is vol, dus het hele probleem ook opgelost, lijkt me.
ach...*zucht*

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-05-2004 @ 10:39 :
Letteren staat bekend als een dood forum? Bij wie?


Dat vind ik geen goed 'excuus'. Je mag in Nederland op de snelweg toch ook geen 180 rijden, terwijl er zat mensen zijn die het wel doen en terwijl het in veel delen van Duitsland ook mag?
Letteren staat over het algemeen bekend als een 'dood' (=rustig) forum.

en muziek haalde ik aan om te laten zien dat het nog erger kan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2004, 11:44
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-05-2004 @ 12:34 :
Letteren staat over het algemeen bekend als een 'dood' (=rustig) forum.
Een 'dood' forum is voor mij een forum waar practisch niet gereageert wordt. Letteren is zeker een rustig forum, maar ook gezellig en het wordt toch wat drukker hier.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 22-05-2004 @ 12:44 :
Een 'dood' forum is voor mij een forum waar practisch niet gereageert wordt. Letteren is zeker een rustig forum, maar ook gezellig en het wordt toch wat drukker hier.
Nou, vergeleken met sommige andere fora is het wel 'dood'. Ik vind het absoluut niet erg hoor, maar voor sommige mensen vallen alle fora waar niet binnen vijf minuten gereageerd wordt, onder de categorie 'dood'.

Het is niet mijn mening
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:04
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-05-2004 @ 13:02 :
Nou, vergeleken met sommige andere fora is het wel 'dood'. Ik vind het absoluut niet erg hoor, maar voor sommige mensen vallen alle fora waar niet binnen vijf minuten gereageerd wordt, onder de categorie 'dood'.

Het is niet mijn mening
Maar sommige mensen vinden het hier al dood omdat ze het hier totaal niet boeient vinden. Zo kan je ook nog wel even doorgaan
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:23
Verwijderd
Mja, vind ik dus niet. Letteren is zeker geen dood forum IMHO. Ookal wordt er niet binnen vijf minuten gereageerd. Een dood forum is het pas als er een topic bovenaan staat waar 24 uur geleden op gereageerd is. Mja, dan wordt ut wel een beetje dood...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:24
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmm Tisch toch. Doe niet zo ouderwets.

Nee, maar ik vind het reuze meevallen. Het (meeting)fototopic... tja... er worden daar dingen besproken over de meeting. Dus gechat mag.
Ons verhalenwedstijdtopic... zoals hier al eerder werd gezegd, er wordt daar inspiratie opgedaan, d.m.v. iets wat misschien lijkt op gechat, maar wat het dus niet is.

Enne... ons "wanneer" topic was wel echt een chat-topic, maar gelukkig is er een nieuwe gemaakt en is dat opgelost.

Letteren begint nu echt een beetje gezellig te worden. Eerst was het een beetje saai hier ( ), maar ik hoop niet dat het hier zo wordt al op andere fora zoals muziek. Dat zou zonde zijn. Laat Letteren maar een beetje rustig en doel vooral op verhalen, boeken en columns.

Af en toe gewoon een nieuw topic beginnen met een onderwerp waar een beetje "gechat" over kan worden is juist leuk. Ik denk dat er dan niet of weinig wordt gechat in andere topics op Letteren.

*bladiebla *
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 14:20
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Misschien zou het een oplossing zijn voor een thread waar gechat moet worden [CHAT] voor te zetten oid.

Het is maar een ideetje.

Ik vind letteren trouwens niet dood.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 22-05-2004 @ 15:20 :
Misschien zou het een oplossing zijn voor een thread waar gechat moet worden [CHAT] voor te zetten oid.

Het is maar een ideetje.

Ik vind letteren trouwens niet dood.
Hè ja, laten we het chatten omarmen en er een tag voor instellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2004, 16:04
Verwijderd
Mjah, EggeD, dat gaat weer net iets te ver, we hebben ook een chatbox hier (dacht ik) en verder MSN ICQ. Op Onzin zou zoiets wel kunnen, maar dan staat er overal [CHAT]
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 22-05-2004 @ 16:59 :
Hè ja, laten we het chatten omarmen en er een tag voor instellen.
Ajb niet idd.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:37
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ok ok het was maar een voorstel
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 22-05-2004 @ 17:37 :
Ok ok het was maar een voorstel
Hij is ook wel redelijk, maar niet voor hier... Onzin of DK is een veel betere plek.

Misschien een subforum, waar je wel mag chatten, en strikte regels op het gechat in Letteren zelf? Waar berichten ouder dan een week gedeleted worden?

Naja, ook maar een voorstel....

maar dit hoort eigenlijk in beleidszaken?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 22-05-2004 @ 17:40 :
Waar berichten ouder dan een week gedeleted worden?
Zullen de forumbazen leuk vinden, al die reply's opzoeken en verwijderen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-05-2004 @ 17:47 :
[SARCASM]Zullen de forumbazen leuk vinden, al die reply's opzoeken en verwijderen.
[/SARCASM]

of heb ik ut fout?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:14
Verwijderd
[op onzin een chattag instellen]

dan mag je dat wel overal in de topictitel zetten daar
En néé, hier is het geen goed idee
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-05-2004 @ 18:14 :
[op onzin een chattag instellen]

dan mag je dat wel overal in de topictitel zetten daar
En néé, hier is het geen goed idee
Dank je!



Alsof ik dat niet wist....
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:27
Verwijderd
Het probleem is inderdaad wel een lastige. En ondanks dat ik vannacht niet geslapen heb, zal ik mij er even over buigen om mijn mening te ventileren. Typefouten en een crappy opbouw zijn voor u, mijn lievelingen.

Ieke heeft gelijk. Zeker met het oog op de nadere meeting, is het totaal geen probleem dat er één of twee topics gedegradeerd worden tot onzin-gezever over en weer. Voordat we elkaar gaan ontmoeten is het op zich wel fijn om meer over mensen te weten dan hun favoriete boek. Als we alles wat niet met letteren te maken heeft er met een rotvaart eraf sodemieteren, dan kent niemand elkaar, hebben we geen 'vaste groep', en is dit forum een lege steeg waarin onbekenden elkaar soms groeten, maar meestal niet.

Ik denk niet dat de 'vaste groep' in de 'chattopics' een bedreiging is voor de rest van de serieusere topics in Letteren. Ik ben ruim anderhalve dag weggeweest en verzuip in de topic waarin het meerendeel non-chat en non-'vaste groep' is. Als je zelf de chattopics niet fijn vindt, dan kan je ze misschien maar beter niet lezen. Je mist er toch geen drol aan.

Maar twee punten. Het idee van een 'vaste groep' staat mij niet aan. Tot nu toe gaat het allemaal goed, omdat de vaste groep los en mensen er gemakkelijk gezellig bij kunnen komen er geen elitaire sfeer hangt. Maar het is iets waar we voor uit moeten kijken. Wanneer de mensen uit de chattopics niet meer of vrijwel niet meer reageren in de serieuzere topics, dan moeten we hard aan de bel trekken.

Tweede punt is aan de hand van dat verhalenwedstrijd topic. Het is hardstikke gezellig, maar binnen twee tellen staat er zestienhonderd berichten, waardoor de antwoorden van Ieke over naar welk mailadres het gestuurd moet worden totaal wegzinken en niet meer opvallen. Dat is storend en dat is geen goed idee.

Chatten in de meetingtopics om elkaar te leren kennen en om lomp te doen is leuk en fijn, maar andere topics direct vervormen tot chatcentra die het functioneren van het forum, of wedstrijden en andere evenementen vanuit het forum belemmeren, is geen goed plan. Houd gewoon in gedacht dat zestien regels 'quote' en één regel post, geen post is waar je trots op mag zijn.

LUH-3427 - Ik ben fucked up.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 22-05-2004 @ 18:27 :
Tweede punt is aan de hand van dat verhalenwedstrijd topic. Het is hardstikke gezellig, maar binnen twee tellen staat er zestienhonderd berichten, waardoor de antwoorden van Ieke over naar welk mailadres het gestuurd moet worden totaal wegzinken en niet meer opvallen. Dat is storend en dat is geen goed idee.
Of ze vallen echt heel erg weg of ze staan er niet...

Wbt die vaste groep...volgens mij valt dat erg mee. Voor zo ver ik kan zien kunnen mensen er gemakkelijk gezellig bij komen en hangt er ook absoluut geen elitaire sfeer. Volgens mij reageert iedereen bovendien nog steeds ook in de serieuzere topics.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 18:25
Verwijderd
Ja, dat is dus ook het probleem. Maar ik heb wel ergens Ieke een antwoord zien geven op de vraag waar het verhaal heen moest. Volgens mij was dat dat topic. Of ik ben echt gek aan het worden.

Ik ben het met je eens wat betreft die 'harde kern', maar het is wel iets waar we voor uit kunnen kijken.

LUH-3417
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 22-05-2004 @ 18:27 :

Maar twee punten. Het idee van een 'vaste groep' staat mij niet aan. Tot nu toe gaat het allemaal goed, omdat de vaste groep los en mensen er gemakkelijk gezellig bij kunnen komen er geen elitaire sfeer hangt. Maar het is iets waar we voor uit moeten kijken. Wanneer de mensen uit de chattopics niet meer of vrijwel niet meer reageren in de serieuzere topics, dan moeten we hard aan de bel trekken.
LUH-3427 - Ik ben fucked up.
Allereerst LUH, heel erg bedankt voor dit antwoord, ookal hbe je vannacht niet geslapen!

Daarna, over het stukje wat ik quoot: Ik vind het best als er een 'vaste'groep komt en dat we elkaar een beetje kennen en zo, maar er moet inderdaad geen elitaire sfeer hangen. Ik weet dat niet iedereen de lijst afgaat om te reageren, ik kijk alleen even naar de titels en als er één mij aanspreekt ga ik kijken. De schrijver of schrijfster intresseert me dan niet. (Misschien een tip voor de nieuwe mensen, een intressante titel neerzetten) Verder is ook, als ik eenmaal bij een verhaal hang dan geef ik ook commentaar tot het einde, als voorbeeld ----->Noah<------
Ik heb er niets op tegen om gewoon de nieuwe talenten verder op weg te helpen, als ik dat kan tenminste.

Zoals het nu gaat/ging (het fototopic is nu verleden tijd ) vond ik over het algemeen goed gaan, er waren één of twee topics die volgegooid werden met gechat. Het is inderdaad een goede kans om elkaar een beetje (intellectueel) te verkennen en te leren kennen. Zeker met het oog op de meeting denk ik dat dat goed is. Hoe letteren nu loopt vind ik een goed forum, het niveau is hoog genoeg voor mij, er wordt over het algemeen serieus gereageerd en geholpen. Verder vind ik ook dat letteren toegankelijk is voor nieuwe mensen met hun eerste verhaal. Dat is denk ik ook het belangrijkste aan een forum, het praten, discussieren en helpen. Dat werkt hier dus goed.

En ach, als het chatten teveel wordt is er nog altijd een scrollbalk aan de rechterzijde.

Verhalen moesten naar letteren@hotmail.com?

Dit vind ik post genoeg

Grim
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 20:32
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Een clan valt volgens mij ook nog wel mee. Maar je hebt wel gelijk dat het toegankelijk moet blijven, maar gezien de groep mensen die nu op letteren zit verwacht ik eigenlijk ook wel dat het toegankelijk blijft.
Citaat:
Grim schreef op 22-05-2004 @ 19:30 :
Verhalen moesten naar letteren@hotmail.com?
Klopt
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:44
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
De chattopics zijn nu bijna verleden tijd
Ik was juist in de tijd van mijn eerste posts hier op een gegeven moment wat bang dat er echt een clubjes sfeer was.
Gelukkig viel me dat nog mee, zeker voor een wat minder druk bezocht forum als dit.

natuurlijk is een forum er niet om te chatten en zou een 'chattopic' ook niet de trekplijster moeten zijn van een forum, maar een meetingtopic of fototopic hoort hier ook niet en toch lijkt er (soms) behoefte aan waardoor ik denk dat je zulke topics best (gecontroleerd) kunt laten bestaan.

Charlotte
we moeten de forumbazen wel aan het werk blijven houden natuurlijk
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 18:39
Verwijderd
De forumbazen vermaken zich ook zonder jullie wel uitstekend, hoor. Uhm... Ja.

Ik denk dat de chattopics na de meeting wel over zullen zijn voor een groot deel. Nog één om de ervaringen onderling uit te wisselen mogelijk, maar daarna hebben we toch zo'n enorme hekel aan elkaar dat het forum leegloopt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 24-05-2004 @ 15:44 :
we moeten de forumbazen wel aan het werk blijven houden natuurlijk
Ik kan hier mijn gewaardeerde collega quoten:
Citaat:
LUH-3417 schreef op 24-05-2004 @ 19:39 :
De forumbazen vermaken zich ook zonder jullie wel uitstekend, hoor. Uhm... Ja.
Citaat:
Ik denk dat de chattopics na de meeting wel over zullen zijn voor een groot deel. Nog één om de ervaringen onderling uit te wisselen mogelijk, maar daarna hebben we toch zo'n enorme hekel aan elkaar dat het forum leegloopt.
En hier ben ik het ook mee eens, op dat laatste stukje na dan Als de datum vast staat is het logisch dat er wat over gepraat word.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 21:05
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Oh zoete ironie, wat heerlijk om te zien hoe dit langzaam uitgroeit tot een chat-topic op zichzelf...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 21:20
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
uhuh en vooral dat vele quoten van Ieke met minder eigen regeltjes eronder

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.