Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2006, 20:24
Verwijderd
De persoon die je ziet ben ik,
verschillend van ieder ander,
uniek, wat ik ook op dit ogenblik
ben. De enige zoon van mijn eigen vader.

Mijn gedachten zijn van mij,
de persoon met mijn naam,
ja ik wil altijd al echt vrij
zijn. Dat ik me er niet voor schaam.

Toch ben ik een ander,
gisteren was ik mijn beste vriend,
morgen wil ik een mooie acteur
zijn. Nu ben ik noch jou, noch helderziend.

Zie jij nu wel mij?
Lees jij nu wat ík zei?
Vergeet dat ik ooit apart
was. Als ieder heb ik een hart.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2006, 21:30
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Weer zo'n rare zin. Zie jij nu wel mij? - Waar slaat dat op? Waarom niet "Zie jij me nu wel?" Van zulke zinnen gaan mijn haren meteen recht overeind staan, en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat het bij jou niet het geval is, als je het schrijft. Is dat toch zo dan stel ik voor dat je je tekst nog eens goed naleest voordat je hem plaatst. En ik vind je woordgebruik niet bijzonder, je speelt niet met taal, je slaat er met een hamer op om je boodschap duidelijk te maken. En die boodschap wordt daardoor veel te duidelijk waardoor je als lezer al snel merkt hoe cliché het is.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 03-10-2006 @ 22:30 :
Weer zo'n rare zin. Zie jij nu wel mij? - Waar slaat dat op? Waarom niet "Zie jij me nu wel?" Van zulke zinnen gaan mijn haren meteen recht overeind staan, en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat het bij jou niet het geval is, als je het schrijft. Is dat toch zo dan stel ik voor dat je je tekst nog eens goed naleest voordat je hem plaatst. En ik vind je woordgebruik niet bijzonder, je speelt niet met taal, je slaat er met een hamer op om je boodschap duidelijk te maken. En die boodschap wordt daardoor veel te duidelijk waardoor je als lezer al snel merkt hoe cliché het is.
Oja, ik vergat even dat bij poezie het erom gaat zo min mogelijk lezers te doen begrijpen waar het over gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 15:47
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
trouser schreef op 04-10-2006 @ 16:45 :
Oja, ik vergat even dat bij poezie het erom gaat zo min mogelijk lezers te doen begrijpen waar het over gaat.
Een gedicht is niet zo min mogelijk lezers te doen begrijpen waar het over gaat. Het gaat er (voor mij) om om mijn boodschap zo mooi mogelijk te verwoorden in een gedicht. En als je dan alles al weggeeft kan de lezer er maar één boodschap uit halen, in plaats van erover na te denken en er misschien wel duizend betekenissen uit te halen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 15:47
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
trouser schreef op 04-10-2006 @ 16:45 :
Oja, ik vergat even dat bij poezie het erom gaat zo min mogelijk lezers te doen begrijpen waar het over gaat.
Dat hangt natuurlijk van je boodschap af. Als die totaal niet bijzonder is, kan je je vaardigheden met taal inzetten om hem alsnog bijzonder te verwoorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Het klad van m'n Opstel examen...
Verwijderd
8 27-05-2003 08:59
Verhalen & Gedichten [verhaal] Het liefdesspel
Bikinie-meisje
20 01-04-2003 16:13
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40
Psychologie Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen.....
HelpMePlease
12 07-10-2002 17:35
Seksualiteit Vervolg op het topic : Wat niet te zeggen voor/tijden/na het sex !!
Just Eak
7 15-09-2002 13:33
ARTistiek Ik schrijf deze brief wetend dat je hem nooit zult lezen.
elsbizkit
17 09-11-2001 13:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.