Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2006, 15:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Zijn er eigenlijk ook 'scholieren' die met een V5, V6, V8 of V12 rondrijden?

Of heeft iemand er ervaring mee?

Ik zag een leuke Jaguar met een V12 namelijk te koop staan:



Bij alfaleo.nl

Volgens mij heb je dan alleen fucking veel onderhoudskosten.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2006, 15:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Volgens mij heb je ook fucking veel problemen om dat ding verzekerd te krijgen...
En die dingen hebben altijd erg veel dorst

Al met al een vrij dure grap, maar wel kicken om zoiets te hebben natuurlijk
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 16:09
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Alleen WA zou het mij 120 euro in de maand kosten, dat is iets meer dan wat ik nu betaal voor mijn Mazda 323F.

Het is wel een 5.3 Automaat.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
zo'n ouwe jag is leuk, maar ik zou er niet aan beginnen. je mazda is vele malen betrouwbaarder en goedkoper om te rijden.

een verbruik van 1:5 in de stad en 1:8/9 op de snelweg is heel netjes. onderhoudskosten van een veelvoud van de kosten aan je mazda ook.

oke, de lol is ook groter, maar het lijkt me wel praktisch als je geld overhoudt voor, laten we zeggen, collegegeld.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:23
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Ik heb een 6-in-lijn.

Zo'n Jag is wel geinig natuurlijk, zeker met zo'n blok erin. Maar bedenk wel dat ze relatief goedkoop zijn met een reden: onderhoud/rijden kost gewoon veel. Dat kun je er natuurlijk voor over hebben, maar ik zou het zonde van m'n geld vinden om dat in zo'n oude auto te steken. Dat geld, waarschijnlijk het dubbele of driedubbele van een 'normale' auto, ga je nooit terugzien. Kun je net zo goed uit je raam flikkeren. Ik zou m'n geld liever in een auto steken waarvan ik weet dat de restwaarde wel goed is.

Waarom kijk je niet naar een auto die wel z'n waarde (enigzins, is altijd lastig bij auto's van 10-15 jaar oud) blijft behouden. Dus een BMW 5/7 serie, een Mazda Xedos of een Mercedes. Die modellen hebben relatief weinig last van storingen en het verbruik ligt vaak niet zo hoog.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 20:04
Ivo
Ivo is offline
Erg gaaf zo'n Jag, maar kost ook wat. Onderdeeltjes van dit mooie Engelse automerk zijn volgens mij nieuw niet erg goedkoop en ook op de plaatselijke autosloop waarschijnlijk niet volop te vinden. Daarnaast zijn ze zoals gezegd wat dorstig, wat je evt. kunt oplossen met LPG (als dat er niet al in zit). Betaal je wel weer een hele bak meer aan wegenbelasting.
Als je het geld hebt zeg ik: DOEN! Maar ik hou dan ook wel van een beetje exclusief autorijden en absoluut niet van doorsnee duitsers of fransen.
Maar weet waar je aan begint... Luxe rijden met een aardig motorvermogen kan ook met andere auto's die beter bekend staan wat betreft de betrouwbaarheid (oude Volvo of Saab, of bovengenoemde duitsers)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 21:05
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
gewoon een 2.0i 16 v 4 in lijn ,

niks te zoeken in dit topic dus
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 22:19
Verwijderd
Automaat roeleert!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 23:15
Verwijderd
W12
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 12:06
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Ik heb een soortgelijke Jag gehad. Was ook een 5.3 V12 automaat. Er zijn verschillende redenen waarom ik je dit type auto kan afraden:

1. Onderdelen zijn vaak alleen origineel te krijgen, en kosten een veelvoud van onderdelen voor andere merken, zelfs al zou je die ook origineel kopen. Imitatie-onderdelen zijn niet te krijgen.

2. Het V12-blok is alles behalve onderhoudsvriendelijk. De meeste garages zien je liever gaan dan komen, omdat het blok een ramp is om aan te sleutelen. Bijvoorbeeld voor het vervangen van de bougies moet je het complete injectiesysteem verwijderen om erbij te kunnen. Ik heb het één keer gedaan, en toen gezworen het nóóit meer te doen.

3. Jaguars zijn een gewillige prooi voor de roestduivel. Overzetplaatwerk is nauwelijks te krijgen, en laswerkzaamheden zijn dus buitensporig duur.

4. De betrouwbaarheid ligt op een stuk lager niveau dan die van bijvoorbeeld de Mercedes S-klasse, de BMW 7-serie of de Lexus LS 400. Als je dan toch overweegt iets in die klasse te kopen, dan zou ik voor één van die modellen gaan.

5. De restwaarde is veel lager. Een Mercedes houdt altijd restwaarde voor export, een sloop-Jag is hooguit geliefd voor auto-rodeo's.

6. Tenslotte de belasting en het verbruik. Houd rekening met 1 op 4,5 en ca. 100 euro per maand belasting. Tel hier de 120 verzekering bij op, en je komt aan aanzienlijke vaste lasten. Als je WA verzekerd bent en je rijdt schade, houd dan rekening met herstelkosten die al snel hoger zijn dan de dagwaarde van je auto...

Als je besluit de auto te kopen, veel plezier, want het is leuk rijden, alleen neem het bovenstaande even mee in je overweging! Ik heb ervaring met zo'n Jag, dus ik kan het weten
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 14:18
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Onderhoudskosten lijken mij ook vrij hoog, omdat de onderdelen schaars zijn. Daarbij komt de eerder genoemde dorst en hij zal wel wat kosten voor de wegenbelasting (zware bakken) als hij jonger dan 25 jaar is.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 00:07
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Ik rijd in een 5.0 liter V8 met injectie.
Dat is een standaard "smallblock" waar half Amerika mee rijdt.
Ook een 16-klepper, maar dan met 8 cylinders

Een jaguar schijnt heel onderhoudsgevoelig te zijn.

8 cylinders is wel fijn is mijn ervaring.
Automaat ook.

Als je iets met 6 of 8 cylinders wilt kopen, kan ik je wel een auto aanraden met injectie. Dat rijdt merkbaar zuiniger. Een amerikaans smallblock is goed aan te werken, en opvallend goedkoop om gewoon nieuw in een doos te kopen als dat nodig is.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 08:18
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
phoxetis, wat kost zo'n V8 nieuw in doos eigenlijk?
Er zijn namelijk conversiekits om zo'n V8 in een Porsche 944 te zetten en dat lijkt mij wel een geil project.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 09:00
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
De 5.0 liters worden niet meer gemaakt.
De 5.7 liters V8 is een beetje de standaard voor alles dat een beetje trekkracht moet hebben en waar een standaard (noemt men Chevrolet of GM-Corporate) motor in past. Uiteraard hoort bij zo'n conversiekit een bepaald fabrikaat motor, anders past het er niet in of de gaten zitten op de verkeerde plek

Je moet denken aan 2000-3000 euro voor een complete 250 pk V8.
Dat lijkt me zat, mijn 5.0 liter heeft er 210 en die trekt al hard genoeg.

Je realiseert je natuurlijk dat een 250 pk V8 een heel ander verhaal is en aanzienlijk meer trekkracht heeft dan een 250 pk 4-cylinder motor.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 10:17
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Alleen hebben die V8-en wel een nadeel. Ze zijn bedoeld voor de Amerikaanse markt, waar een liter benzine ca. 50 cent kost. Het verbruik is ook daarop afgestemd.
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 10:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
bouw zo'n ding dan ook meteen om naar gas. wie weet, kun je dr wel een g3 goedkeuring voor krijgen, met een nieuwe motor en zo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 12:33
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 15-09-2006 @ 10:00 :
De 5.0 liters worden niet meer gemaakt.
De 5.7 liters V8 is een beetje de standaard voor alles dat een beetje trekkracht moet hebben en waar een standaard (noemt men Chevrolet of GM-Corporate) motor in past. Uiteraard hoort bij zo'n conversiekit een bepaald fabrikaat motor, anders past het er niet in of de gaten zitten op de verkeerde plek

Je moet denken aan 2000-3000 euro voor een complete 250 pk V8.
Dat lijkt me zat, mijn 5.0 liter heeft er 210 en die trekt al hard genoeg.

Je realiseert je natuurlijk dat een 250 pk V8 een heel ander verhaal is en aanzienlijk meer trekkracht heeft dan een 250 pk 4-cylinder motor.
Motor die wordt ondersteund is de LT1 of LS1. Zie daarvoor http://www.renegadehybrids.com/
Het gaat mij vooral om het geluid van zo'n V8...

Lijkt me wel een enorm leuk knutselprojectje. Huidige 2.5 liter 4-cylinder gebruikt ook al 1:9 bij rustig aan rijden en ik rij er toch alleen maar voor de fun mee dus benzineprijs kan mij niet echt interesseren.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 13:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-09-2006 @ 13:33 :
Lijkt me wel een enorm leuk knutselprojectje. Huidige 2.5 liter 4-cylinder gebruikt ook al 1:9 bij rustig aan rijden en ik rij er toch alleen maar voor de fun mee dus benzineprijs kan mij niet echt interesseren.
Door types als jij hebben we nu dus last van het broeikaseffect [/moraalridder]

Wel ontzettend geil geluid uit zo'n amerikaanse V8 idd
Eigenlijk zou iedereen in zo'n ding moeten rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2006, 14:13
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 15-09-2006 @ 14:24 :
Door types als jij hebben we nu dus last van het broeikaseffect [/moraalridder]

Wel ontzettend geil geluid uit zo'n amerikaanse V8 idd
Eigenlijk zou iedereen in zo'n ding moeten rijden
dankzij de industriele revolutie hebben we een broeikaseffect. Terug naar de ouwe tijden, allemaal schapen hoeden of boertje spelen


__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 17:17
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Een V8 met katalysator en op LPG is schoner dan een Fiat Panda op benzine
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 18:19
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
en een fiat panda is schoner dan een fabriek of een vliegtuig.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 09:45
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
200E schreef op 15-09-2006 @ 11:17 :
Alleen hebben die V8-en wel een nadeel. Ze zijn bedoeld voor de Amerikaanse markt, waar een liter benzine ca. 50 cent kost. Het verbruik is ook daarop afgestemd.
Sja, maar denk je ook niet dat daar wat aan te doen is? Je hebt gelijk in zoverre dat hier in europa echt flink harder wordt gereden dan in de states. Zij rijden daar zo rond de 90 km/u en wij rijden 120 km/u. De overbrenging van amerikaanse auto's is eigenlijk niet zo geschikt voor op de europese weg.

Ik ben momenteel aan het sparen voor een nieuwe motor. Als het zo ver is, wil ik ook gelijk een langere cardanoverbrenging.

Effect is, terugkomend op het verhaal, dat als ik nu 100 km/u rijdt, het ding 2500 toeren draait, met een langer cardan wordt dat nog maar 1600 ofzo. Zo'n V8 heeft trekkacht genoeg om lager in toeren te gaan, maar mist vaak een hogere versnelling in de versnellingsbak om dat te realiseren bij bv 100 km/u

Een kennis van me heeft dat in z'n Corvette gedaan en rijdt nu met gemak 1:11 met een 6.3 liter V8 injectie.

Ik ga vermoedelijk een soortgelijke motor kopen en hopelijk kom ik dan ook in de buurt. Mijn (TPI) injectie-systeem wil ik namelijk op de volgende motor overzetten en dat kan gelukkig ook.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2006, 10:03
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-09-2006 @ 13:33 :
Motor die wordt ondersteund is de LT1 of LS1. Zie daarvoor http://www.renegadehybrids.com/
Het gaat mij vooral om het geluid van zo'n V8...

Lijkt me wel een enorm leuk knutselprojectje. Huidige 2.5 liter 4-cylinder gebruikt ook al 1:9 bij rustig aan rijden en ik rij er toch alleen maar voor de fun mee dus benzineprijs kan mij niet echt interesseren.
hey, dat is een leuke site. Het is inderdaad waar dat als je het voor elkaar weet te krijgen om een amerikaanse standaard V8 in je auto te proppen, dat je vervolgens factoren geld bespaart om dezelfde hoeveelheid pk's eruit te krijgen.

Overigens ben je niet beperkt tot de LT-1 of LS-1, je zou een carberateur op iedere chevy smallblock kunnen schroeven, en dan werkt het ook. Eventueel kun je volgend jaar een agressief bod doen op mijn 5.0 blok, ik ga dat ding echt niet op zolder bewaren
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 22:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
200E schreef op 15-09-2006 @ 18:17 :
Een V8 met katalysator en op LPG is schoner dan een Fiat Panda op benzine
Een V8 op lpg
Zo'n V8 neem je vanwege de power die in zo'n blok zit, daar moet je geen troep als lpg in donderen.. zonde
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 22:41
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-09-2006 @ 23:35 :
Een V8 op lpg
Zo'n V8 neem je vanwege de power die in zo'n blok zit, daar moet je geen troep als lpg in donderen.. zonde
Ik heb het nu over de belasting op het milieu, niet over de reden om een V8 te kopen. Ik ben het dan ook 100% mee eens dat gas is bedoeld om op te koken
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2006, 15:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
200E schreef op 17-09-2006 @ 23:41 :
Ik ben het dan ook 100% mee eens dat gas is bedoeld om op te koken

Fuck millieubelasting, ik wilde gewoon ff de moraalridder uithangen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 16:43
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
een motor die goed afgesteld is om op lpg te lopen, loopt minstens net zo goed als op benzine.

probleem is dat de meeste motoren daar niet voor bedoelt zijn.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 16:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Of bedoeld.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 18:25
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Ik ben al de hele dag in touw, dan maak je weleens een vautje.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 20:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-09-2006 @ 17:43 :
een motor die goed afgesteld is om op lpg te lopen, loopt minstens net zo goed als op benzine.

probleem is dat de meeste motoren daar niet voor bedoelt zijn.
Als je een auto om laat bouwen om op lpg te lopen verlies je zo'n 10% vermogen... zonde!!
Als je dan perse met een V8 wilt rijden, zorg dan dat je het kunt betalen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 00:03
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Maja, waar vind je een gelijke waardige V6, V8 of V12 voor 6500 euro's, zoveel kosten die.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 09:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-09-2006 @ 19:25 :
Ik ben al de hele dag in touw, dan maak je weleens een vautje.
Tis je fergefe.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 10:00
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-09-2006 @ 21:09 :
Als je een auto om laat bouwen om op lpg te lopen verlies je zo'n 10% vermogen... zonde!!
Als je dan perse met een V8 wilt rijden, zorg dan dat je het kunt betalen
Is maar net hoe je dat soort dingen uit gaat rekenen. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat jij die 'wijze' uitspraak ooit eens ergens hebt opgevangen en vervolgens klakkeloos overneemt.

als je een auto omzet naar lpg hoef je helemaal geen vermogen te verliezen. Vaak is dat wel zo, maar vaak gaan mensen ook naar Gekke Henkie met zn LPG tankie om de boel 'ff om te gooien', en dan krijg je dit soort dingen, jah.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 10:00
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-09-2006 @ 21:09 :
Als je een auto om laat bouwen om op lpg te lopen verlies je zo'n 10% vermogen... zonde!!
Als je dan perse met een V8 wilt rijden, zorg dan dat je het kunt betalen
heb je je ooit afgevraagd waarom er een benzine/gas schakelaar ergens op het dashboard komt ?

op de snelweg heb je bij het cruisen al die power echt niet nodig hoor. Rij je de snelweg af en ga je stunten, hop, schakelaar om en brullen maar
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 15:20
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-09-2006 @ 11:00 :
Is maar net hoe je dat soort dingen uit gaat rekenen. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat jij die 'wijze' uitspraak ooit eens ergens hebt opgevangen en vervolgens klakkeloos overneemt.

als je een auto omzet naar lpg hoef je helemaal geen vermogen te verliezen. Vaak is dat wel zo, maar vaak gaan mensen ook naar Gekke Henkie met zn LPG tankie om de boel 'ff om te gooien', en dan krijg je dit soort dingen, jah.
Nee, bij LPG (G3) ombouw (ook bij een gecertificeerd bedrijf) verlies je over het algemeen genomen 10% vermogen.

Wanneer je echter LPI ombouw gebruikt verlies je geen vermogen. Probleem is echter dat niet alle motoren hiervoor geschikt zijn.

edit: was een aantal woorden vergeten te typen

Laatst gewijzigd op 19-09-2006 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 19:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 19-09-2006 @ 16:20 :
Nee, bij LPG (G3) ombouw bij een verlies je over het algemeen genomen 10% vermogen.

Wanneer je echter LPI ombouw gebruikt verlies je geen vermogen. Probleem is echter dat niet alle motoren hiervoor geschikt zijn.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2006, 11:11
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 19-09-2006 @ 16:20 :
Nee, bij LPG (G3) ombouw (ook bij een gecertificeerd bedrijf) verlies je over het algemeen genomen 10% vermogen.

Wanneer je echter LPI ombouw gebruikt verlies je geen vermogen. Probleem is echter dat niet alle motoren hiervoor geschikt zijn.

edit: was een aantal woorden vergeten te typen
lpi IS lpg
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 11:56
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 12:11 :
lpi IS lpg
Neen kerel.
LPG != LPI.
LPI is een ander soort systeem dan een standaard G3 LPG installatie.
Onze Laguna heeft een G3 installatie en die rijdt op LPG ongeveer met 100pk rond. Met een LPI systeem zou dat gewoon 115pk zijn.

zie ook:
gasFX LPi
Je hebt in zoverre gelijk dat het een G3 systeem is, maar dat systeem is echt een enorm ander systeem dan wat er in de kofferbak van onze Laguna ligt.

Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 14:50
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 20-09-2006 @ 12:56 :
Neen kerel.
LPG != LPI.
LPI is een ander soort systeem dan een standaard G3 LPG installatie.
Onze Laguna heeft een G3 installatie en die rijdt op LPG ongeveer met 100pk rond. Met een LPI systeem zou dat gewoon 115pk zijn.

zie ook:
gasFX LPi
Je hebt in zoverre gelijk dat het een G3 systeem is, maar dat systeem is echt een enorm ander systeem dan wat er in de kofferbak van onze Laguna ligt.
LPI is een techniek om een auto op lpg te laten lopen. LPG is de brandstof, zo heet dat spul nou eenmaal. Net zoals een omafiets ook een soort fiets is, is een LPi systeem 'gewoon' een soort lpg-installatie.
of, betere vergelijking : een TDi is nog steeds een diesel, net als een golf D van 15 jaar terug. Daarmee is een golf D nog geen TDi, maar andersom is een diesel, een diesel.

tenzij jij een pomp kan vinden waar je 'lpi' kan tanken, is t toch echt lpg wat je dr ingooit.

overigens is een verschilt van 15 pk wel erg groot, op 100pk. da's meer dan je aan vermogensverlies zou mogen hebben.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 14:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 15:50 :
LPI is een techniek om een auto op lpg te laten lopen. LPG is de brandstof, zo heet dat spul nou eenmaal. Net zoals een omafiets ook een soort fiets is, is een LPi systeem 'gewoon' een soort lpg-installatie.
Nou en? In de originele context was "LPi = LPG" gewoon geen juiste constatering.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 15:53
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 15:50 :
LPI is een techniek om een auto op lpg te laten lopen. LPG is de brandstof, zo heet dat spul nou eenmaal. Net zoals een omafiets ook een soort fiets is, is een LPi systeem 'gewoon' een soort lpg-installatie.
of, betere vergelijking : een TDi is nog steeds een diesel, net als een golf D van 15 jaar terug. Daarmee is een golf D nog geen TDi, maar andersom is een diesel, een diesel.
tenzij jij een pomp kan vinden waar je 'lpi' kan tanken, is t toch echt lpg wat je dr ingooit.
Zie GMB. Er bestaat een verschil tussen een G3 LPG installatie en LPi zoals dat tegenwoordig voor (sommige!) motoren ingebouwd kan worden.
Citaat:

overigens is een verschilt van 15 pk wel erg groot, op 100pk. da's meer dan je aan vermogensverlies zou mogen hebben.
1 woord: motorrevisie.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:05
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-09-2006 @ 15:52 :
Nou en? In de originele context was "LPi = LPG" gewoon geen juiste constatering.
jawel, dat is het wel.

net als 'vw golf = auto'.
of wil je nu gaan beweren dat een golf geen auto is ?
(hoewel, daar valt wat voor te zeggen... )

LPG is niet per se LPi, nee. andersom is een LPi instalaltie wel degelijk een LPG installatie.

let er overigens op dat ergens mijn bewering is omgedraaid. ik zeg 'LPi IS lpg' (en gebruik bewust geen '=' teken), en daar wordt 'Lpg != lpi' van gemaakt. daar draaien we wel twee beweringen om, beste forummers.

een lpi instalaltie is gewoon een soortlpg g3 installatie. daar zitten verschillen in, maar vraag t anders eens aan een expert of zo. (van mij neem je t toch niet aan, denk ik).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 21:49
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 20:05 :

LPG is niet per se LPi, nee. andersom is een LPi instalaltie wel degelijk een LPG installatie.
en dát probeerde ik je nou duidelijk te maken.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 16:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 20-09-2006 @ 22:49 :
en dát probeerde ik je nou duidelijk te maken.
dat zei ik in eerste instantie ook, totdat jij mijn redenering omdraaide en het woordje 'is' verving door '='.

anyway, ontopic, ik zou dr als scholier niet aan beginnen, zo'n ouwe v8. veel te duur.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-09-2006 @ 17:14 :
dat zei ik in eerste instantie ook, totdat jij mijn redenering omdraaide en het woordje 'is' verving door '='.

anyway, ontopic, ik zou dr als scholier niet aan beginnen, zo'n ouwe v8. veel te duur.
Omdat jouw redenatie gewoonweg niet klopte.
Het is een feit dat een LPI installatie een ander soort installatie is dan een 'gewone' G3 installatie.

Overigens zou ik het ook niet doen. Het is ten eerste te duur en op gas rijden met zo'n joekel wordt je ook niet vrolijk van (meer onderhoud, joekeloekis van een LPG tank...).
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 11:22
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
tering, het ging over 6+ cylinder motoren hier hoor
ga lekker flamen in een "LPG vs LPI vs G3" draadje
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 11:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-09-2006 @ 20:05 :
jawel, dat is het wel.
Nee, in die context niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 13:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-09-2006 @ 12:32 :
Nee, in die context niet.
jezus.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 15:55
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-09-2006 @ 14:35 :
jezus.
U riep?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 17:10
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-09-2006 @ 16:55 :
U riep?
ow, jezus, als je er toch bent, overtuig anderen dan ofwel van mijn gelijk ofwel van de zinloosheid om er verder over door te gaan.

bij voorbaat dank, o zoon van god. wees gegroet.


__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.