Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Bekijk resultaten poll: In wiens auto rij jij?
In m'n eigen auto 26 37.68%
In die van (één van) m'n ouders 27 39.13%
In die van iemand anders, namelijk... 3 4.35%
Ik rijd zelden tot nooit auto 1 1.45%
Ik heb geen rijbewijs 12 17.39%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2006, 10:19
Verwijderd
Van mijn ouders. Die gebruiken 'm toch bijna nooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2006, 19:14
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-10-2006 @ 10:03 :
ach kom, als je daar zo mee zit zou je geen nieuwe a4 moeten kopen.

Dat is toch niet raar, maar gewoon een logische afweging. Het komt in feite neer op of 100 euro betalen of 200. In dat geval betaal je dus liever zelf
Met citaat reageren
Oud 21-10-2006, 19:53
Verwijderd
Ik mag de auto van me pa wel lenen. Citroën C5 break 2.0aut.

Alleen wordt afwachten of ik over een paar maandjes de nieuwe auto nog mag lenen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 15:05
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-10-2006 @ 17:43 :
wat een onzinnige manier van redeneren. je verzekering is er om schades te dekken. anders kun je je auto net zo goed niet verzekeren.
Als je na een relatief kleine schade (tot 3000 euro schade kun je bij een derglijke auto klein noemen) ineens terugvalt van 75% no-claim korting naar 25% no-claim korting dan ga je wel ff 3 keer zo veel verzekeringspremie betalen. En dat komt neer op zo'n 100 tot 150 euro per maand.
Of je moet die 3000 euro in 1 keer voor eigen rekening willen nemen. Hoop centjes, waar ook iemand met een audi A4 waarschijnlijk niet op zit te wachten.

Vind je het nu nog steeds onzinnig? Ook als je all-risk verzekerd bent kost schade rijden je klauwen vol geld.
En een slap excuus om te stellen dat iemand die in een A4 rijdt niet moet zeuren over 3000 euro in 1x of 120 euro per maand betalen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 15:15
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Ivo schreef op 23-10-2006 @ 16:05 :
Als je na een relatief kleine schade (tot 3000 euro schade kun je bij een derglijke auto klein noemen) ineens terugvalt van 75% no-claim korting naar 25% no-claim korting dan ga je wel ff 3 keer zo veel verzekeringspremie betalen. En dat komt neer op zo'n 100 tot 150 euro per maand.
Of je moet die 3000 euro in 1 keer voor eigen rekening willen nemen. Hoop centjes, waar ook iemand met een audi A4 waarschijnlijk niet op zit te wachten.

Vind je het nu nog steeds onzinnig? Ook als je all-risk verzekerd bent kost schade rijden je klauwen vol geld.
En een slap excuus om te stellen dat iemand die in een A4 rijdt niet moet zeuren over 3000 euro in 1x of 120 euro per maand betalen.
ja, ik vind het onzinnig. nee, dat kun je niet veranderen. als je bang bent voor deukjes ga je maar fietsen.

overigens, als je terug zou vallen van 75 naar 25 procent zou ik grondig overwegen om een andere verzekeraar te zoeken. Bij de meeste is dat verschil niet zo vreselijk groot, en bij een aantal val je bij de 1e kleine schade helemaal niet terug.

sowieso, bij de bedragen die jij noemt wordt je grondig getild. zo betaal je bij unive voor een A4 (2.0TFSI, 47.500euro) 95 euro p/m voor een allrisk verzekering in de hoogste no-claim tree; bij drie tredes lager is dat 120 euro. nou weet ik niet hoe jij rekent, maar 120 is niet 3x 95. (komt bij dat je bij unive niet drie tredes maar twee terug zou vallen, maar daar zit geen verschil in, qua prijs.)

een verzekering die 120 euro per maand duurder zou worden bij 1 schade afsluiten is gewoon niet erg slim.

1 schade kost je in mijn voorbeeldje slechts 12x25 euro. nou, lekker belangrijk, wel 300 hele euro's...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 16:21
Ivo
Ivo is offline
De percentages die ik noemde kloppen niet helemaal, ik kon het zelf niet nakijken omdat ik collectief ben verzekerd zonder schadevrije jaren gedoe. Echter het bedrag wat jij noemt klopt ook echt niet. 25 euro per maand extra kost het je misschien als je alleen WA verzekerd bent. Als ik kijk naar de BM-lijstjes die ik zo ff kon vinden ga je na 1 schade al snel zo'n 15 tot 20 procent terug in korting als je 75% no claim hebt. Hierbij ben ik uitgegaan van iemand van 52 en in totaal 10 schadevrije jaren.
Dat betekent dus dat je verzekeringspremie 60 tot 80 euro per maand omhoog gaat. Bij het door jou genoemde voorbeeld gaat het dan dus om 57 tot 76 euro. In het gunstige geval is dat 684 euro wat je alleen al in het eerste jaar extra moet betalen. Het 2e jaar na de schade zal dat nog zo'n 400 euro zijn en het 3e jaar schat ik het op zo'n 150 tot 200 euro. Je hebt immers niet meteen na een jaartje je no-claim weer terug.
Nog een eigen risico van 135 euro er overheen en dan zit je dus op ca. 1350 euro die het totaal kost.

Als jij een verzekeringsmaatschappij kan noemen waar het werkelijk maar 300 euro kost, heel graag. Uitgaande van een all-risk verzekerde Audi A4, alle kosten meegerekent zoals eigen risico, vervangend vervoer, extra premie in de eerste 3 of 4 jaren (want zo lang zit je er mee opgescheept)

Ik zat er hiervoor dus iets na. Maar goed, met 300 euro aan extra kosten aan de verzekering ga je het echt niet redden.

Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 16:35
PV
PV is offline
Mijn verzekeraar heeft me laten weten dat ze hun premie met 10% gaan verlagen Een hoeraatje voor de ZLM.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 17:13
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Ivo schreef op 23-10-2006 @ 17:21 :


Ik zat er hiervoor dus iets na. Maar goed, met 300 euro aan extra kosten aan de verzekering ga je het echt niet redden.
Unive. als je een schade hebt, val je twee tredes terug. (zoals in mijn voorbeeld). Ik ben uitgegaan van een bestuurder van 1-1-1950, 10 of 7 schadevrije jaren (dat komt overeen met max. no-claim (75%) en no-claim na schade), volledig casco verzekering zonder eigen risico.

dat je er meerdere jaren mee opgescheept zit heb je gelijk in. dan kom ik in mijn voorbeeld - wat ik dus gewoon uitgerekend heb aan de hand van daadwerkelijk door unive gerekende bedragen - hooguit op 600 euro uit.

vervangend vervoer kun je zo duur maken als je wilt; maar doorgaans is dat niet zo vreselijk duur. moet je niet voor een week een ferrari gaan huren als vervangend vervoer, maar genoegen nemen met de polootjes van care.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 16:53
Verwijderd
Zodra ik m'n rijbewijs heb gehaald rij ik in de mijne
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 14:58
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Ik rij meestal in één van mijn eigen auto's:

Voor boodschappen, kleine ritjes, ritten met veel bagage en ritten met risico op een smerige auto (bv. modder of pekel) met de Renaut 5.

Voor zakelijke ritten, langere ritten bij droog weer, en wanneer ik fatsoenlijk voor de dag moet komen rij ik met de Mercedes.

Naar oldtimerbeurzen, plezierritjes in de zomer en bij oldtimerritten rij ik met de Ascona.

En de Renault 19 staat momenteel geschorst, daar rij ik gemiddeld eens per 2 maanden mee, op handelaarsplaten, om te voorkomen dat er iets vast gaat zitten.

Als alles financiëel goed blijft gaan, wordt de Mercedes volgend jaar verkocht en komt er een Mercedes S-Klasse W140 (waarschijnlijk 500 SE) voor in de plaats.
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 15:49
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Mijn vaders Passat voor de verre afstanden, mijn moeders 307 voor dichtbij
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 15:53
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
200E schreef op 25-10-2006 @ 15:58 :

Als alles financiëel goed blijft gaan, wordt de Mercedes volgend jaar verkocht en komt er een Mercedes S-Klasse W140 (waarschijnlijk 500 SE) voor in de plaats.
ja man,echt doen..geweldige auto(iigeval van zien en horen)
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 16:48
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
Tiño schreef op 25-10-2006 @ 16:53 :
ja man,echt doen..geweldige auto(iigeval van zien en horen)
Don't worry, het zit serieus in de planning. Maar mezelf kennende ga ik dan niet voor zomaar een 500 SE, ik zoek in Duitsland een "Rentnerfahrzeug" dat "lückenlos Scheckheft gepflegt" is en minder dan 100.000 km heeft gelopen; en haal hem hoogstpersoonlijk bij de eerste, bejaarde eigenaar op

Daarnaast wil ik er wel één van het eerste type (1991-1993), omdat de bouwkwaliteit daarvan beter is en vooral een betere kwaliteit lak gebruikt is. Een metallic marineblauwe met beige lederen interieur en notenhout, bitte

En ik zal je vertellen: qua rijden is het ook een geweldige auto
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 18:51
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
200E schreef op 25-10-2006 @ 15:58 :
Ik rij meestal in één van mijn eigen auto's:

Voor boodschappen, kleine ritjes, ritten met veel bagage en ritten met risico op een smerige auto (bv. modder of pekel) met de Renaut 5.
voor veel bagage pak je de R5 ? i'm confused.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 19:20
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Jepz, om de simpele reden dat bij de Benz de bank niet plat kan. Er zit dan wel een enorme kofferbak in, maar de laadruimte van het vijfje is vele malen groter met de bank plat, en eventueel de rechter voorstoel eruit.

Bovendien heb ik liever geen krassen in het interieur van de Mercedes, en in de 5 maakt een krasje meer of minder niet uit, aangezien deze jarenlang is gebruikt om onderdelen te halen en dus al onder de krassen zit
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 16:32
Verwijderd
Daarbij zal de waarde van de R5 ook zeker wel minder zijn dan de benz?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 16:47
Verwijderd
Mn eigen auto sinds een maand

Fiat Punto uit '98
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [verhaal]schrijftstijl
T_ID
10 28-10-2005 21:52
Verhalen & Gedichten [Verhaaltje] Oegstgeest
Just Johan
6 06-05-2005 21:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.