Oud 07-03-2006, 20:05
Verwijderd
waarbij kan ondersteuning / therapie bij jongeren waarvan de ouders zijn gescheiden helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 22:08
Verwijderd
Veel kinderen hebben last van een schuldgevoel als hun ouders uit elkaar gaan, zeker op jonge(re) leeftijd. Kinderen zien zichzelf toch vaak als zondebok in de break van hun ouders.
Kinderen raken toch vaak verknipt als hun ouders uit elkaar gaan. Kunnen moeilijk accepteren dat een van de ouders nu ergens anders woont en ze die dus minder zien, zeker bij jonge kinderen kan nog wel eens de knop omslaan en gaan ze totaal de verkeerde kant op, onder andere ook omdat ze niet begrijpen wat er aan de hand is.
Therapie kan die kinderen leren omgaan met de situatie, kan ze leren dat het niet hun schuld is en kan ze leren hoe ze zich moeten gedragen tegen bijvoorbeeld nieuwe vriend(inn)en van hun ouders.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 19:51
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Mijn ouders zijn ook gescheiden en dat is er nou niet bepaald zachtzinnig aan toe gegaan... Sinds december is de scheiding officieel. Ik ben nu ondertussen een jaar bij een pleeggezin (ja, zoveel lol kan een scheiding geven
Ik ben nu vanaf afgelopen week ingeschreven voor therapie/ gesprekken met n psycholoog. En dat is omdat ik nu ruzie met mn pa heb en niet goed daarmee om kan gaan, k weet niet wat ik verder met hem aan moet, ik kan erover praten in ieder geval.

Waar het dus voor is? Je kunt je problemen vertellen aan iemand die neutraal tegenover jou staat. Diegene kiest niet echt n kant en je omgeving vaak wel.
Diegene helpt je met oplossingen zoeken en vertelt je niet wat en hoe je MOET doen en handelen. Ze laten je zelf naar oplossingen zoeken laten je zelf denken. En helpen je alleen bij het praten erover, laten je bijv. een positieve kant van iets zien ofzo, ik noem maar wat...
Dus, ik hoop dat je hier wat aan hebt... Ik neem aan uit je vraag dat je het zelf of iemand uit je omgeving het van plan is..

Ow trouwens nog iets, er is wel een wachtlijst van 4 maanden... Althans, waar ik woon... Kan goed zijn dat t overal wel is...

Succes
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Steefjuh schreef op 13-03-2006 @ 19:51 :
Mijn ouders zijn ook gescheiden en dat is er nou niet bepaald zachtzinnig aan toe gegaan... Sinds december is de scheiding officieel. Ik ben nu ondertussen een jaar bij een pleeggezin (ja, zoveel lol kan een scheiding geven
Ik ben nu vanaf afgelopen week ingeschreven voor therapie/ gesprekken met n psycholoog. En dat is omdat ik nu ruzie met mn pa heb en niet goed daarmee om kan gaan, k weet niet wat ik verder met hem aan moet, ik kan erover praten in ieder geval.

Waar het dus voor is? Je kunt je problemen vertellen aan iemand die neutraal tegenover jou staat. Diegene kiest niet echt n kant en je omgeving vaak wel.
Diegene helpt je met oplossingen zoeken en vertelt je niet wat en hoe je MOET doen en handelen. Ze laten je zelf naar oplossingen zoeken laten je zelf denken. En helpen je alleen bij het praten erover, laten je bijv. een positieve kant van iets zien ofzo, ik noem maar wat...
Dus, ik hoop dat je hier wat aan hebt... Ik neem aan uit je vraag dat je het zelf of iemand uit je omgeving het van plan is..

Ow trouwens nog iets, er is wel een wachtlijst van 4 maanden... Althans, waar ik woon... Kan goed zijn dat t overal wel is...

Succes
Heyy bedankt voor je antwoord! het is niet voor mij, maar voor iemand uit mijn omgeving ja, die wilde daar meer van weten omdat ze het moeilijk had. Heel veel sterkte xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Manisch Depressief
DO EE.B
6 20-06-2005 14:29
Psychologie Ouders Scheiden
.:: Chantal ::.
39 05-08-2004 20:21
Psychologie therapie?
Bitchy-Angel
16 28-10-2003 23:14
Liefde & Relatie En dan vertelt ze je ineens dit....
Aéquitas
18 20-12-2002 20:08
Algemene schoolzaken studiefinanciering
Dr_KlawChi
17 18-11-2002 15:39
Lichaam & Gezondheid paddo's
mr_easterbunny
72 08-10-2001 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.