Oud 28-02-2009, 08:50
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Afgelopen week is er na een inbraak o.a. mijn notebook gejat. Nu heb ik in het kader van mijn studie snel een nieuw exemplaar nodig. Ik heb een hekel aan traagheid en gebruik mijn notebook voor internetten/ muziek downloaden/ youtube/ veel e-mailen. Daarnaast de programma's spss V16, office 2007.

Ik heb deze notebook gezien http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=nl&s=dhs Met mijn lekenkennis lijkt het wel aardig, er zit ten minste geen celeron in.. Ik overweeg de eerstgenoemde computer. Zijn er mensen met kennis die hierover hun oordeel willen vellen? Of mensen die ervaring hebben met deze notebook?

PS heeft een interne breedbandkaart o.i.d. voordelen?

Ik hoop op een snelle respons
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2009, 09:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Die eerste is meer dan prima voor wat jij ermee wil doen

Overigens heb je hier (derde laptop) voor hetzelfde geld een laptop met een betere processor en een twee keer zo grote harde schijf. Weliswaar zonder aparte videokaart maar dat boeit ook totaal niet voor de dingen die jij ermee doet. Misschien het overwegen waard!
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 12:32
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Dank voor je antwoord!

Sommige mensen doen nogal neerbuigend over Dell.. Dat er vaak 'intern' dingen kapot gaan/ niet goed werken... Is dat een boel lucht? Of is het inderdaad een minder goed merk?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 22:38
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik denk haast dat dat wel mee valt. Dell maakt prima notebooks voor een goede prijs. Vergeet niet dat de verhalen die je hoort en leest vaak alleen slechte ervaringen zijn van mensen die niet tevreden zijn en daar even over willen zeiken (of dat terecht is of niet laat ik in het midden). De goede verhalen hoor je praktisch nooit.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 19:38
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Ik heb zelf ook een Dell Studio 15, gebruik m elke dag en hij bevalt prima. Hij is degelijk gebouwd en voordelig geprijsd. Er zijn echter wel een paar minpuntjes, zo zijn er geen officiële drivers uitgegeven voor XP, dus je moet sowieso Vista draaien. Daarnaast komt er echt een baggergeluid uit de speakers en zit er ook storing op de hoofdtelefooningang.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 19:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Hey mensen, bedankt voor jullie antwoorden... Ondertussen ben ik naar enkele Mycom en Dynabyte zaken geweest.. Naast de dell studio overweeg ik ook deze twee notebooks:
Compaq Presario CQ60-208ED notebook pc
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl...0-3869820.html

En Samsung R505 FS02
http://tweakers.net/pricewatch/23007....html#tab:info

Ik twijfel over de processor... AMD Turion 64 X2 RM-72... Is dit wat? Als in, niet super traag zoals de celeron-processors? Daarbij ken ik Samsung niet als notebookmerk? Maar misschien zegt dat meer over mijn gebrek aan kennis
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 10:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Mkay, ik heb gisteren puur op stress-intuïtie besloten voor de HP-compaq te gaan. Reacties zijn niet meer nodig, aangezien de bestelling al de deur uit is.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 15:06
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ok AMD Turion is verder prima, overigens. Succes ermee
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Heb hulp nodig
Phreak
2 19-09-2008 10:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.