Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: geef aan wat je zou/gaat doen
Ik heb stemrecht en ik stem voor de Europese Grondwet 61 25.74%
Ik heb stemrecht en ik stem tegen de Europese Grondwet 100 42.19%
Ik heb stemrecht en ik zal een blanco stem uitbrengen. 5 2.11%
Ik heb stemrecht en ik zal een ongeldige stem uitbrengen. 1 0.42%
Ik heb geen stemrecht maar ik zou voor de Europese Grondwet stemmen 16 6.75%
Ik heb geen stemrecht maar ik zou tegen de Europese Grondwet stemmen 50 21.10%
Ik heb geen stemrecht maar ik zou een blanco stem uitbrengen. 2 0.84%
Ik heb geen stemrecht maar ik zou een ongeldige stem uitbrengen. 2 0.84%
Aantal stemmers: 237. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2005, 11:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Voor of tegen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 14-05-2005, 11:46
Verwijderd
Tegen, omdat ik me totaal niet kan vinden in het beleid op BuZa en defensie, en de rest (behalve economie en sociale zaken) kan ik me ook niet echt vinden.
Oud 14-05-2005, 11:46
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Tegen. Ik laat m'n mening niet veranderen door de hetze van de regering tegen de nee-stemmers. Integendeel
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Oud 14-05-2005, 11:47
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, maar ben je dan ook echt tegen de grondwet? Je moet Balkenende niet belangrijker maken dan hij is.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 14-05-2005, 11:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-05-2005 @ 12:47 :
Ja, maar ben je dan ook echt tegen de grondwet? Je moet Balkenende niet belangrijker maken dan hij is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-05-2005, 11:57
Verwijderd
Ik ben tegen de grondwet omdat met name de bevoegdheidsverdeling tussen de nationale parlementen en de Europese wetgever me niet aanstaat.
Oud 14-05-2005, 12:01
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik heb geen stemrecht maar ik zou tegen de Europese Grondwet stemmen.

Hoe breng je een ongeldige stem uit?
Oud 14-05-2005, 12:02
Verwijderd
Een blanco stem is een ongeldige stem bij een referendum. Voor zover ik weet bevatten die stemautomaten noch een knop voor 'blanco' noch een knop voor 'ongeldig'. Poll klopt dus niet.
Oud 14-05-2005, 12:04
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Tegen. Democratie zal op Europees niveau nooit werken. Ten eerste is de verhouding dus danig geregeld, dan volken elkaar zullen betichten van bevoorrechte posities.

Ten tweede kan democratie alleen werken wanneer de afstand tussen politiek en burgers niet te groot. Om deze afstand te houden, is verregaande decentralisatie noodzakelijk. De Europese eenwording gaat recht tegen in. De afstand tussen politiek en burgers te groot.
Oud 14-05-2005, 12:05
Verwijderd
Ik heb geen stemrecht maar ik zou tegen de Europese Grondwet stemmen.
Oud 14-05-2005, 12:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-05-2005 @ 13:02 :
Een blanco stem is een ongeldige stem bij een referendum. Voor zover ik weet bevatten die stemautomaten noch een knop voor 'blanco' noch een knop voor 'ongeldig'. Poll klopt dus niet.
nouja

zoals gewoonlijk in amsterdam kon ik bij een eerder referendum op het stembiljet krassen met de rode potlood. Dus voor het geval dit mogelijk is

en er bestaat natuurlijk de mogelijkheid dat je zegt dat je stemt, maar dit uiteindelijk niet doet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-05-2005, 12:06
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 14-05-2005 @ 12:46 :
Tegen. Ik laat m'n mening niet veranderen door de hetze van de regering tegen de nee-stemmers. Integendeel
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 14-05-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-05-2005 @ 13:05 :
nouja

zoals gewoonlijk in amsterdam kon ik bij een eerder referendum op het stembiljet krassen met de rode potlood. Dus voor het geval dit mogelijk is
Ja, maar Amsterdam is achterlijk, daar vinden ze het nodig om nog met stembiljetten te werken, dat is natuurlijk een systeem uit het jaar nul.

Blanco stemmen kun je niet uitbrengen. Ja, je kunt niets invullen op het stembiljet, maar dan stem je de facto gewoon niet. Een ongeldige stem zou een stem zijn met meerdere vakjes aangekruist.

De kwestie van 'blanco' cq. reststemmen die bij parlementaire verkiezingen speelt, speelt hier ook niet. Dus het is gewoon ja of nee of niet stemmen. Blanco stemmen vind ik sowieso dom. Wil je proteststemmen stem dan tegen.
Oud 14-05-2005, 12:10
Daevrem
Daevrem is offline
Ik heb altijd met een stemapperaat gestemd. Er daar zit altijd een blanco knop op.

Wat het verschil tussen blanco en ongeldig is weet ik niet. Idem voor het verschil tussen blanco en niet stemmen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 14-05-2005, 12:12
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik geloof dat de stemcomputer nu ook in Amsterdam is ingevoerd.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 14-05-2005, 12:14
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-05-2005 @ 12:47 :
Ja, maar ben je dan ook echt tegen de grondwet? Je moet Balkenende niet belangrijker maken dan hij is.
Ja sicher. Ik vind dat Brussel best wat grondrechten mag voorschrijven, maar onze eigen wetgeving kunnen we het best zelf maken.

Bovendien ben ik een voorstander van dit kabinet.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Oud 14-05-2005, 12:21
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-05-2005 @ 13:02 :
Een blanco stem is een ongeldige stem bij een referendum. Voor zover ik weet bevatten die stemautomaten noch een knop voor 'blanco' noch een knop voor 'ongeldig'. Poll klopt dus niet.
Nee hoor je kunt ook 2 vakjes kleuren of een politiek statement op het biljet schrijven (bij potloodjes). Dat schijnen mensen nogal eens te doen.
Oud 14-05-2005, 12:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-05-2005 @ 13:10 :
Ik heb altijd met een stemapperaat gestemd. Er daar zit altijd een blanco knop op.

Wat het verschil tussen blanco en ongeldig is weet ik niet. Idem voor het verschil tussen blanco en niet stemmen.
het verschil is:

bij gewone verkiezingen (geen referendum)
blanco stem wordt gebruikt in de het sommetje met de kiesdeler en verwerking van reststemmen
ongeldige stem wordt alleen gebruikt in het sommetje met de kiesdeler (want je bent wel gaan stemmen namelijk).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 14-05-2005, 12:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 14-05-2005 @ 13:21 :
Nee hoor je kunt ook 2 vakjes kleuren of een politiek statement op het biljet schrijven. Dat schijnen mensen nogal eens te doen.
dat heb ik 1 keer gedaan

een politiek statement erop krassen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-05-2005, 12:22
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-05-2005 @ 13:21 :
dat heb ik 1 keer gedaan

een politiek statement erop krassen
Dat bedoel ik. Als je de instructie weigert, dan issie ongeldig.
En ik wil geen automaten, btw. Ik wantrouw machines.
Oud 14-05-2005, 12:24
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-05-2005 @ 13:10 :
Wat het verschil tussen blanco en ongeldig is weet ik niet. Idem voor het verschil tussen blanco en niet stemmen.
Een blanco stem wordt opgenomen in de statistieken, en een ongeldige niet.
Oud 14-05-2005, 12:28
Daevrem
Daevrem is offline
Ik heb inderdaad wel een gehoord dat een blanco stem meegenomen wordt in de kiesdeler. Maar ik heb mensen dat ook horen tegenstemmen.

Ik heb zelf het effect van een blanco stem nagerekend. En het kwam er op neer dat er meer restzetels naar de grootste partij zouden gaan.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 14-05-2005, 12:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-05-2005 @ 13:28 :

Ik heb zelf het effect van een blanco stem nagerekend. En het kwam er op neer dat er meer restzetels naar de grootste partij zouden gaan.
ja idd en met een ongeldige stem verhinder je dat
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-05-2005, 12:37
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben in de minderheid
Dat wordt nog lachen, op 1 juni....nou ja lachen....huilen.....
Oud 14-05-2005, 13:21
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik mag nog niet stemmen, maar ik ben tegen. Ik ben vooral tegen, omdat het de eerste stap is naar Europese eenwording en dat lijkt me geen goed plan. De regering staat dan veel verder weg van de burger en Nederland kan haar eigen beleid neit meer bepalen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Advertentie
Oud 14-05-2005, 13:39
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 14-05-2005 @ 13:37 :
Ik ben in de minderheid
Dat wordt nog lachen, op 1 juni....nou ja lachen....huilen.....
Is 't zó belangrijk voor je dat die grondwet er doorheen gedrukt wordt ? (wordt ie toch wel )
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Oud 14-05-2005, 13:53
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 14-05-2005 @ 14:39 :
Is 't zó belangrijk voor je dat die grondwet er doorheen gedrukt wordt ? (wordt ie toch wel )
Ja eigenlijk wel en niet voor mij alleen.
Oud 14-05-2005, 14:50
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik heb nog geen mening, maar ga wel stemmen. Als ik tot 1 mei niet overtuigd raak van een bepaalde , doe ik gewoon kop of munt.
Oud 14-05-2005, 14:59
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ik heb geen stemrecht maar ik zou tegen de Europese Grondwet stemmen 8 33.33%
Oud 14-05-2005, 15:02
Daevrem
Daevrem is offline
Wow, 75% tegen. Ik vraag me af of de trend die je nu ziet, dat niet-stemgerechtigden vaker tegen zijn, doorzet.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 14-05-2005, 15:11
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-05-2005 @ 16:02 :
Wow, 75% tegen. Ik vraag me af of de trend die je nu ziet, dat niet-stemgerechtigden vaker tegen zijn, doorzet.
idd, ik hoor ook van veel mensen dat ze tegen zullen stemmen.
Oud 14-05-2005, 16:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-05-2005 @ 15:50 :
Ik heb nog geen mening, maar ga wel stemmen. Als ik tot 1 mei niet overtuigd raak van een bepaalde , doe ik gewoon kop of munt.


stem dan niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-05-2005, 16:53
Verwijderd
Als je niet stemt, stem je in feite voor. Immers pas vanaf een opkomst van dertig procent heeft onze regering toegezegd de referendumuitslag te respecteren. Daalt het opkomstpercentage daaronder, dan heeft de regering vrij spel en die zegt natuurlijk ja.
Oud 14-05-2005, 17:00
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-05-2005 @ 12:57 :
Ik ben tegen de grondwet omdat met name de bevoegdheidsverdeling tussen de nationale parlementen en de Europese wetgever me niet aanstaat.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 14-05-2005, 17:05
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Eigenlijk ben ik niet voor het referendum. Ik vind dat ik er nooit genoeg vanaf weet om hier over te kunnen beslissen. Het is gewoon erg ingewikkeld. Het zou juist de taak van de volksvertegenwoordeging moeten zijn om hier over te beslissen.

Toch stem ik voor de Europese grondwet omdat ik denk dat we hier in Nederland baat hebben bij een sterk Europa. Alle verdragen vervangen door één groot verdrag lijkt me een goede zaak. Dat we als Nederland een aantal veto's verliezen vind ik niet zo erg. Er zijn vast een boel dingen die beter/democratischer kunnen worden geregeld, maar het is een stap in de goede richting.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 14-05-2005, 17:11
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik zou voor stemmen. Ik hoorde gisteren op TV nog iemand zeggen dat die "de grondwet is voor de Verenigde Staten van Europa" prima idee, maar helaas is dit dat niet. Toch een goede stap in de richting van een sterker verenigd Europa, hetgeen nodig zal zijn als Europa over 100 jaar zich nog tot de ontwikkelde wereld wil rekenen.
Ads door Google
Oud 14-05-2005, 17:14
mirrie-1986
Avatar van mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
ik mag stemmen en ik stem tegen. Ik wil niet dat andere landen over ons beleid mogen gaan beslissen. We worden dan weggevaagd door de grote landen.
__________________
All you need is love!!
Oud 14-05-2005, 17:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Voor toch maar, eenheid en alles, en dat is uiteindelijk waar we als Europeanen zo smerig rijk van worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-05-2005, 18:04
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-05-2005 @ 18:05 :
Eigenlijk ben ik niet voor het referendum. Ik vind dat ik er nooit genoeg vanaf weet om hier over te kunnen beslissen. Het is gewoon erg ingewikkeld. Het zou juist de taak van de volksvertegenwoordeging moeten zijn om hier over te beslissen.

Toch stem ik voor de Europese grondwet omdat ik denk dat we hier in Nederland baat hebben bij een sterk Europa. Alle verdragen vervangen door één groot verdrag lijkt me een goede zaak. Dat we als Nederland een aantal veto's verliezen vind ik niet zo erg. Er zijn vast een boel dingen die beter/democratischer kunnen worden geregeld, maar het is een stap in de goede richting.
Ben het helemaal met je eens, over dit onderwerp zou er nooit een referendum moeten worden gehouden. Meerendeel van de mensen is hier gewoon te dom voor. CDA en VVD waren trouwens tegen een referendum, jammer dat het toch door is gegaan.

Op 1 juni stem ik trouwens voor, mensen die tegen stemmen snapper er niet genoeg van.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 14-05-2005, 18:05
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Betweter

Eenheid, een sterk Europa... wat een bullshit.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Oud 14-05-2005, 18:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 14-05-2005 @ 19:05 :
Betweter

Eenheid, een sterk Europa... wat een bullshit.
Pot, ketel, zwart?

Dus jij denkt dat een verdeeld Europa sterker is? Ha-ha!
Oud 14-05-2005, 18:05
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 14-05-2005 @ 19:05 :
Betweter

Eenheid, een sterk Europa... wat een bullshit.
Hier heb je echt geen punt.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 14-05-2005, 18:26
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 14-05-2005 @ 19:04 :


Op 1 juni stem ik trouwens voor, mensen die tegen stemmen snapper er niet genoeg van.
Niet helemaal waar, ik ken genoeg mensen die ik toch tamelijk intelligent inschat en die zich er genoeg in verdiept hebben om een fatsoenlijk beargumenteerd standpunt in te nemen.

Ik vind het trouwens wel dom/arrogant om te zeggen: 'ik vind het beter, dus als jij er tegen bent snap je het gewoon niet'
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 14-05-2005, 18:33
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 14-05-2005 @ 19:05 :
Hier heb je echt geen punt.
Nee jongen je weet het echt beter, arrogant kwalletje.

@ Levitating Sun: wie zegt dat Europa zonder grondwet, of beter, zonder DEZE grondwet, verdeeld is? Er staat gewoon téveel in de grondwet. Enkel grondrechten is voldoende om Europa meer één te maken.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Oud 14-05-2005, 18:36
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 14-05-2005 @ 19:33 :
@ Levitating Sun: wie zegt dat Europa zonder grondwet, of beter, zonder DEZE grondwet, verdeeld is?
Hihi, jij zat in 2003 zeker in een grot?
Oud 14-05-2005, 18:37
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 14-05-2005 @ 19:04 :
Op 1 juni stem ik trouwens voor, mensen die tegen stemmen snapper er niet genoeg van.
Dat lijkt me op zijn minst overdreven.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 14-05-2005, 18:46
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 14-05-2005 @ 19:36 :
Hihi, jij zat in 2003 zeker in een grot?
Haha, dus we moeten, ondanks dat alle landen individueel een totaal andere mening hebben, één grondwet creeeren zodat er ófwel een ongekende consensus politiek wordt gevoerd, ófwel de helft van de landen een beleid over zich heen krijgt waar zij het niet mee eens zijn?
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Oud 14-05-2005, 18:58
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 14-05-2005 @ 19:46 :
Haha, dus we moeten, ondanks dat alle landen individueel een totaal andere mening hebben, één grondwet creeeren zodat er ófwel een ongekende consensus politiek wordt gevoerd, ófwel de helft van de landen een beleid over zich heen krijgt waar zij het niet mee eens zijn?
Qua buitenlandse politiek, economische kwesties, defensie (ook terrorisme), infrastructuur en criminaliteit: ja, absoluut.
Cultuur, onderwijs, regionaal beleid, juridische kwesties etc. kunnen prima door de lidstaten zelf geregeld worden.
Een federatie zou nóg beter zijn.
Oud 14-05-2005, 23:13
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-05-2005 @ 16:02 :
Wow, 75% tegen. Ik vraag me af of de trend die je nu ziet, dat niet-stemgerechtigden vaker tegen zijn, doorzet.
Blijkt maar weer eens dat verstand met de jaren komt.

Ik heb voor gestemd, overigens ben ik uitgenodigd om 2 x te stemmen. Zal ik dat doen of is zoiets fraude?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Oud 14-05-2005, 23:17
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
mirrie-1986 schreef op 14-05-2005 @ 18:14 :
ik mag stemmen en ik stem tegen. Ik wil niet dat andere landen over ons beleid mogen gaan beslissen. We worden dan weggevaagd door de grote landen.
Weer zo iemand die het totaal verkeerd inziet. De Europese grondwet brengt juist duidelijk over waar de verantwoordelijkheden van de EU liggen. Dit brengt duidelijkheid en transparantie in Europese beleidsvoering. Daar is op dit moment een groot tekort aan, en bij de EP verkiezingen van vorig jaar bleek dit ook al. Er moet duidelijkheid komen in de EU, alleen dan kunnen we echt ergens heen.

Overigens, als de macht van het Nederlandse kabinet er zo door zou afnemen, denk je dan dat de Nederlandse ministers er zo bezorgd om zijn dat we (nou ja, jullie) misschien met zn allen tegen gaan stemmen.

Wie weet wat er gebeurt als Nederland tegen stemt en de regering dit volgt? Wordt Nederland dan uit de EU gekickt? Want dat zou pas e'cht een geval zijn van verminderde inspraak. Laten we hopen dat het niet zover komt.

@REIE, stem maar twee keer, dan mag die ene van mij zijn, ik ben (trots) EU burger maar mag niet stemmen! Dit is wel odner voorwaarde dat je voor stemt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog: Europese Grondwet
Man16
10 23-05-2005 21:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Verwijderd
491 16-05-2005 16:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese grondwet voor Nederlander groot vraagteken.
Hydrogen
8 05-02-2005 13:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De Europese grondwet; Voor of Tegen? (Update: EP stemt voor/er komt een referendum)
Verwijderd
255 31-01-2005 21:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap europese grondwet
Sasz
9 26-04-2004 22:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ben jij voor of tegen een Europese Grondwet (zoals ze die nu plannen)?
Gatara
75 25-01-2004 21:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.