Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2008, 15:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
http://www.pr-inside.com/wounded-in-...ia-r643791.htm

Citaat:
8 wounded in clash between Georgia, local forces in breakaway province of South Ossetia

© AP
2008-06-15 12:35:20 -


TBILISI, Georgia (AP) - A battle between Georgian troops and forces from the breakaway province of South Ossetia left eight people wounded, officials said Sunday.
Among those coming under fire were observers with the Organization for Security and Cooperation in Europe, Russia's RIA Novosti news agency reported. Their car was struck but no one was
hurt, it said.
Both sides accused the other of opening fire first.
Het blijft maar bezig daar. Vinden jullie dat Georigie in NAVO/EU moet? Hebben de Ossetiers en Abchaziers het recht zich af te splitsen? Is onze vriend de Georgische president slim bezig?
Let us know!
Advertentie
Oud 15-06-2008, 20:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Waarom beantwoord je die vraag niet zelf door een lijstje te geven van redenen waarom die regio bij Georgië weg zou moeten? Ik heb er geen groot beeld van, maar ik zie zo niet wat ze daarmee op zouden schieten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-06-2008, 07:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
/care
Citaat:
Het blijft maar bezig daar. Vinden jullie dat Georigie in NAVO/EU moet?
of ze in het kapitalistisch bolwerk de NAVO willen of moeten of niet laat ik in het midden maar ik zie geen reden om ze bij de EU te voegen, bovendien staat turkije eerst nog in de rij.

Citaat:
Hebben de Ossetiers en Abchaziers het recht zich af te splitsen?
Bezitten ze de grond in dat deel ( = gekocht metr contant geld) dan ja, anders nee.

Citaat:
Is onze vriend de Georgische president slim bezig?
Let us know!
ik betwijfel het, en doch zou een ander hetzelfde doen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 16-06-2008, 08:52
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik ken de achtergrond van het conflict niet, maar als er mensen naar de wapens grijpen is er meestal OF iets mis, of er zijn gekke fanatiekelingen bezig...
__________________
Altijd nuchter
Oud 16-06-2008, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Bezitten ze de grond in dat deel ( = gekocht metr contant geld) dan ja, anders nee.
Het lijkt me sterk dat dat zo werkt (en al helemaal in een voormalige communistische vazalstaat).
Dat zou betekenen dat ik mijn gekochte perceel kan afscheiden van Nederland.
Oud 16-06-2008, 10:49
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
...ik zou me eerder afagen wat ze er denken mee op te schieten. Wie zit er nou te wachten op NOG zo'n kansloos ex-Soviet staatje?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Oud 16-06-2008, 10:57
Verwijderd
Citaat:
...ik zou me eerder afagen wat ze er denken mee op te schieten. Wie zit er nou te wachten op NOG zo'n kansloos ex-Soviet staatje?
Ik niet. Maar als het gebied zo kansloos is, waarom laten ze die jongens dan niet zelf een vlag en volkslied en land hebben.
Oud 16-06-2008, 11:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik niet. Maar als het gebied zo kansloos is, waarom laten ze die jongens dan niet zelf een vlag en volkslied en land hebben.
Wellicht omdat Georgië wel een aardig paar kansen bezit, en die een achtergebleven regio binnen hun land wel kunnen ontwikkelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-06-2008, 11:16
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Toch denk ik ook dat het heel erg afhangt van de behandeling van dat gebied door Georgie zelf, want dat moet wel op orde zijn.
__________________
Altijd nuchter
Oud 16-06-2008, 11:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Ik dacht dat de ossetiers / abchaziers vooral door Rusland werden gesponsord als straf voor de recente georgische pro-westerse koers.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 16-06-2008, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Wellicht omdat Georgië wel een aardig paar kansen bezit, en die een achtergebleven regio binnen hun land wel kunnen ontwikkelen.
Mja, maar de eerstvolgende 20 jaar voegen ze niets toe en is het de /care van mijn bed show.
Oud 16-06-2008, 16:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Het lijkt me sterk dat dat zo werkt (en al helemaal in een voormalige communistische vazalstaat).
Dat zou betekenen dat ik mijn gekochte perceel kan afscheiden van Nederland.
tuurlijk, werkt dat niet zo, maar dan zou de claim misschien nog ergens op slaan.

überhaupt is het onmogelijk met 200m2 een eigen staat te creëeren
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 16-06-2008, 17:19
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
überhaupt is het onmogelijk met 200m2 een eigen staat te creëeren
Die malloot van Sealand heft het anders aardig volgehouden
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Oud 16-06-2008, 17:21
Verwijderd
Citaat:
tuurlijk, werkt dat niet zo, maar dan zou de claim misschien nog ergens op slaan.

überhaupt is het onmogelijk met 200m2 een eigen staat te creëeren
Peter Griffith kreeg het ook voor elkaar. Het Vaticaan heeft meer dan 2 pausen per vierkante kilometer gemiddeld. Het kan dus zeker wel.
Oud 16-06-2008, 18:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mja, maar de eerstvolgende 20 jaar voegen ze niets toe en is het de /care van mijn bed show.
Toevoegen is relatief. Als er niets is (wat natuurlijk niet zo is, maar even voor het spreekgemak) dan is het makkelijk ontwikkelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-06-2008, 19:05
Verwijderd
Je kan niet iets uit niets maken
Oud 16-06-2008, 20:45
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Peter Griffith kreeg het ook voor elkaar. Het Vaticaan heeft meer dan 2 pausen per vierkante kilometer gemiddeld. Het kan dus zeker wel.
vandaar dat ik het ook terloops noemde, als je dat stuk grond bezit omdat jij het gekocht hebt kan je claimen dat je souverein wil zijn. alleen je houdt het niet vol omdat je geen inkomsten hebt.

theoretisch kan het, practisch is het lastig maar er zijn wel e.e.a. aan voorbeeldjes over eilandjes.

maargoed dat is nog buiten wat voor enorme drama het terweeg zou brengen als elke grondbezitter onafhankelijkheid zou verlangen.

het was ook niet meer dan een mooie gedachte

maargoed waar hadden we het over; o juist:
/care
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 18-06-2008, 17:14
MH
Avatar van MH
MH is offline
Ook belangrijk is natuurlijk of het land zelfstandig kan zijn. Kosovo bijvoorbeeld zal problemen hebben met het ophouden van zijn eigen broek, wegens gebrek aan middelen van bestaan (grondstoffen, fabrieken, een eigen uitvinding, etc). Dat kan met die twee afvallige delen van Georgië dus ook het geval zijn... Is dan een onafhankelijkheidsverklaring de moeite nog waard?
Ads door Google
Oud 18-06-2008, 22:35
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ook belangrijk is natuurlijk of het land zelfstandig kan zijn. Kosovo bijvoorbeeld zal problemen hebben met het ophouden van zijn eigen broek, wegens gebrek aan middelen van bestaan (grondstoffen, fabrieken, een eigen uitvinding, etc). Dat kan met die twee afvallige delen van Georgië dus ook het geval zijn... Is dan een onafhankelijkheidsverklaring de moeite nog waard?
dan worden ze op termijn of weer over genomen, of ze sterven een hongersdood, either way zal ik er geen seconde minder om slapen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 06-07-2008, 14:03
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
En er gaan weer bommen af. Dit keer in/bij Ossetie (een andere republiek die niet bij Georige wil horen) :

http://uk.reuters.com/article/europe...52255720080706
Oud 25-07-2008, 12:32
DeGeorgier
DeGeorgier is offline
Geachte forumleden,

"Zuid-Ossetie" is een communistische benaming voor een regio die eigenlijk altijd Samachablo heette. Het is ongeveer hetzelfde als bijvoorbeeld Brabant hernoemd zou worden tot "West-Rusland".
In 1932 woonden in de regio Samachablo maar vier Ossetische families. Het sovjetregime achtte het belangrijk om Georgie in te delen in marionettenregimes om daarmee de Georgische vrijheidsbeweging tegen te werken. Verdeel en heers was het principe van de sovjetdictatuur.
Rusland is er niet blij mee dat Georgie zelfstandig werd, de economie groeit snel en het land streeft naar Europese of westerse principes van staatsinrichting. Aangezien Rusland Europa en westerse wereld met olie en gas volledig onder controle wil krijgen, vormt Georgie een groot probleem want via Georgie gaan olie- en gasleidingen naar Europa. Daarom probeert Rusland controle over Georgie te krijgen, steunt het separatistische regio's met geld en wapens en dreigt het Georgie met nieuwe oorlogen.
De infrastructuur in "Zuid-Ossetie" (echte naam Samachablo) is volledig Russisch, aan de Ossetiers vraagt daar niemand wat. Hoge officieren van de Russische geheime diensten vormen daar een zogeheten "ministerie van Defensie" en voeren anti-westerse propaganda. De Ossetische president Sanakoev die de Ossetiers en Georgiers samen ziet in een land, en Europese Unie om hulp roept, wordt door dit dictatoriale regime met de dood bedreigd. Op dit moment leven in "Zuid-Ossetie" (echte naam Samachablo) rond 80.000 Georgiers en 19.000 Ossetiers. De Georgische meerderheid is als ongewenst verklaard en werd niet tot de verkiezingen toegelaten. Op zo' n manier werd "Zuid-Ossetie" onafhankelijk verklaard. Missies van de Eurpese Unie, VN en OVSE worden niet toegelaten in Samachablo. Rusland heeft een gigantisch arsenaal van wapens en militaire techniek deze regio binnengesmokkeld.. In de vijftien jaar aanwezigheid van de Russische 'vredestroepen' is de hoeveelheid militaire techniek in handen van de separatiesten drastisch gestegen.
Wij Georgiers en Ossetiers roepen dit regime op, Georgie te verlaten en de regio te demilitariseren! Geef de Ossetiers en Georgiers de mogelijkheid om met elkaar in vrede te leven!

Handige links:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sal..._South_Ossetia

http://digitalcaucasus.blogspot.com
Oud 25-07-2008, 21:06
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
..Wij Georgiers en Ossetiers roepen dit regime op, Georgie te verlaten en de regio te demilitariseren! Geef de Ossetiers en Georgiers de mogelijkheid om met elkaar in vrede te leven!
Dus.. het is de schuld van de Russen dat de Georgiers en Ossetiers elkaar in de haren vliegen? Daar zijn ze toch zelf bij?
Oud 25-07-2008, 22:38
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Dus.. het is de schuld van de Russen dat de Georgiers en Ossetiers elkaar in de haren vliegen? Daar zijn ze toch zelf bij?
Als ik nu zit te stoken tussen jou en een bepaalde vriend(in) van je dan hebben jullie toch ook (vast) ruzie en dat komt niet door één van jullie 2?
__________________
Haters gonn' hate
Oud 25-07-2008, 22:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, af en toe komt er een of andere nationalist wat verbaal afval dumpen met soms een verdwaalt feitje ertussen...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-07-2008, 23:36
DeGeorgier
DeGeorgier is offline
Citaat:
Dus.. het is de schuld van de Russen dat de Georgiers en Ossetiers elkaar in de haren vliegen? Daar zijn ze toch zelf bij?

Ik heb je situatie uitgelegd..Is het moeilijk te begrijpen?
Niet de Georgiers en Ossetiers vliegen elkaar in haren..
Maar Georgianiseerde bende van Russische geheime structuren zo als GRU en FSB met ongeveer 5000 man bewapend en gefinanceerd door Moskou.
Russische hooge officier Anatoli Barankevich is "minister van defensie" van "Zuid-Ossetie" Zelf Kokoiti zogeheten president van ZO, werkt voor Russische inlichtingen..Werden proclamaties versprijdt, ze voeren propaganda, provocaties, beschietingen..om konflikt tot standt te houden..Westerse onderhandelaars werden niet in regio toegelaten. wegen zijn gesperd door Russische "vredestroepen"..dus zij controleren daar alles..
Wat wil je nog meer weten,..vraag het ..

Oplossing:
1.Russische militaire aanwezigheid moet daar zo snel mogelijk weg!
2.Russische "vredesmissie" vervangen door Internationale structuren!
3.EN PAS DAARNA beginnen met onderhandelen!

Laatst gewijzigd op 25-07-2008 om 23:43.
Advertentie
Oud 25-07-2008, 23:37
DeGeorgier
DeGeorgier is offline
Dagelijkse nieuws uit Georgie:

http://www.civil.ge/eng/
Oud 26-07-2008, 12:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het zal allemaal best dat Rusland het niet erg vind dat Georgië overhoop ligt met tal van provincies, maar de manier waarop jij het bijna opklopt tot een zionistische samenzwering is per definitie niet serieus te nemen. Het kan nooit zo eenzijdig zijn namelijk.

En Rusland heeft in sommige zaken ook een punt. Dat ze dreigden met invasie tenzij Georgië actie zou ondernemen tegen de terreurbases in de Pankisi vallei was terecht. Moordenaars a la Beslan lekker hun rust gunnen op je grondgebied is als land not done, nooit.
Maar nee, zelfs toen riep Georgië dat die terroristen lekker moesten blijven smokkelen en bommen bouwen, en dat een Russische inval een oorlogsdaad zou zijn. Uiteindelijk moest de VS eraan te pas komen voordat ze er iets aan deden.

Verrek, dus Georgië helpt Tjetjeense rebellen en terroristen (die lijn is in hun geval vrij dun) aan een veilige haven op hun grondgebied, zodat ze nog meer massamoorden a la Beslan kunnen voorbereiden, maar wil Rusland verwijten rebellen te steunen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 26-07-2008 om 12:16.
Oud 26-07-2008, 13:30
DeGeorgier
DeGeorgier is offline
Citaat:
Het zal allemaal best dat Rusland het niet erg vind dat Georgië overhoop ligt met tal van provincies, maar de manier waarop jij het bijna opklopt tot een zionistische samenzwering is per definitie niet serieus te nemen. Het kan nooit zo eenzijdig zijn namelijk.

En Rusland heeft in sommige zaken ook een punt. Dat ze dreigden met invasie tenzij Georgië actie zou ondernemen tegen de terreurbases in de Pankisi vallei was terecht. Moordenaars a la Beslan lekker hun rust gunnen op je grondgebied is als land not done, nooit.
Maar nee, zelfs toen riep Georgië dat die terroristen lekker moesten blijven smokkelen en bommen bouwen, en dat een Russische inval een oorlogsdaad zou zijn. Uiteindelijk moest de VS eraan te pas komen voordat ze er iets aan deden.

Verrek, dus Georgië helpt Tjetjeense rebellen en terroristen (die lijn is in hun geval vrij dun) aan een veilige haven op hun grondgebied, zodat ze nog meer massamoorden a la Beslan kunnen voorbereiden, maar wil Rusland verwijten rebellen te steunen?

Nou, nou nou,..je moet niet overdrijven hoor..
Jou commentaar wijst daarop dat je geen inzicht in heeft waarom zo een conflict onopgelost blijft gedurend 15 jaar..

In pankisi vallei staan hotels en je kunt daar op vakantie gaan,..EU ambassadeurs zijn vorige week nog een keer daar geweest.. Wat voor bases?..waar heb je het nou over..
Ik was toen in Georgie en kan ik heel goed herrineren in wat voor angst civil bevolking in Tbilis en ook in Pankisi aan het wachten was op bombardementen, doden, bloed, en tranen..Dan moet men een klootzak zijn om zo iets terecht te noemen!
En dat jij zegd als of Georgie toen riep dat "terroristen bommen zouden moeten smokkelen naar Rusland"..vind ik ook heel DOM!

Als Moskou Kernkoppen naar Iran smokkelt en kerncentrales in Iran bouwt,..dat gaat volgens jou ook via Pankisi valley.. En dat Indonesie vorig jaar voor 6 miljard US dollar wapens en raketen van Rusland heeft gekregen,..was ook via Pankisi valley?
En Katusha installaties voor Hezbollah wat Putin aan Hezbollah heeft geleverd na een "vriendschappelijke" ontmoeting in Moskou tussen Putin en Hezbollah leiders..was ook via Pankisi valley geregled?
Dus Georgie moest volgens jou gebombardeerd worden door Russische luchtmacht terwijl er geen bewijs aanwezig was van zo een Russch geleugen?
En waarom begon Rusland juist toen over pankisi liegen?..weet jij het?
Niet daarom toevallig dat VS van plan vas om in Irak in tevallen?
Toenmalige Ministere van BuZa van Rusland dreigde VS.."Als jullie Irak aanvalen,..dan vallen we Georgie aan.." Helaas voor Rusland en voor jou want US Rangers en US Marine Corps plotseling in Georgie zijn gearriveerd..waarna Rusland niet meer durfde stap verder te dopen..en geleugen over Pankisi valley is meteen opgehouden. Rusland beweerde zelfs dat Bin Laden in Pankisi valley een villa had en daar terroristen aan het trainen was..En dat Russische onderzeer "Koersk" gezonken was,..Terroristen uit Pankisi valley zouden hebben gedaan..
En nu Russische kruisers staan bij Noorse wateren,..ook Noorwegen aanval op Russland zou aan het voorbereiden zijn..(wegens Noord-Pol crisis)
Jongen ga nou s wat lezen..voor dat je een agressie terecht noemt..

Nederlandse bloemens zijn verboden voor invoer in Rusland..kwaliteit zou niet goed zijn verklaarde Russische kant..Geloof je het ook?

Geloof wat jij wilt hoor,..ik heb je situatie beschreven zo als het echt is..
en wat allemaal daaromheen wordt gepraat,..daar heeft men weinig aan.

Dat Georgie Chechenen helpt ..daar geloof je zelf ook niet in..
Op Georgische grondgebied staan Russische "Vredestroepen" en ook overige nietvredestroepen zo als "spporwegen reparatie troepen" en noem maar op. In Chechenie is geen Georgische aanwezigheid en bovendien grenz tussen Chechenie en Georgie wordt door Russische grenztroepen bewaakt. En oorlog in Chechenie is niet door Georgie begonnen maar door Rusland..dat weet jij toch..

Wat beslan betreft weet jij zelf ook dat kindermoord kon voorkomen worden..als er geen bevel was gegeven om school te bestoremen met raketen, granaten, muurbrekers en paraeenheiden van FSB-GRU.. In de geschiedenis van Rusland zijn vaak dat soort bloedbaden geweest..en "altijd waren anderen in schuldig dan Russen zelf.."

Rusland wil in Georgie geen enkele westerse invloed of wat dan ook hebben..en daar doet Rusland alles voor, en dat zeggen ze ook open en direct..Lees jij geen Russische pers?..of luister jij niet naar uitspraken van Russische regieringsleden?..niet?..ik wel hoor..

Putin heeft toch officieel bevel gegeven aan zijn regiering om Abchasie en ZO "met alle mogelijke middelen" te steunen?..heb je nooit van gehoord?
En wat zei Russische minister van BuZa vorige week..dat Rusland geen bemidelaars van EU en VS en hun vredesplannen voor Georgie gaat accepteren ..ook nooit van gehoord?..of kun jij het ook niets serieus nemen..?

Nou success hoor

Laatst gewijzigd op 26-07-2008 om 14:08.
Oud 26-07-2008, 18:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Oplossing:
1.Russische militaire aanwezigheid moet daar zo snel mogelijk weg!
2.Russische "vredesmissie" vervangen door Internationale structuren!
3.EN PAS DAARNA beginnen met onderhandelen!
Prima! En als er dan geen oplossing komt? Omdat beide partijen echt wat anders willen? Wat doen we dan?

Face it: Abchazie en Ossetie willen weg uit Georgie. Georgie wil dit niet.

Kan je heel lang praten (doe dast ook vooral, beter dan vechten), maar dan kom je nergens.

Het Westen beloofde: Kosovo is deel van Servie. Wat doen ze? Ze zeggen: o, maar Kosovo mag wel onafhankelijk worden. Illegaal ja.
Waarom zou Rusland niet hetzelfde mogen doen bij Ossetie en Abchazie? Mag Amerika meer dan Rusland?

Mijn tip: laat die gebieden gaan. Die grenzen zijn ook maar door Stalin en co getrokken. Ga als vrienden (nou ja...) uit elkaar.

Maar geen dubbele standaarden hier. Tja, Moskou doet nu wat Washington ook doet. Konden we op wachten. En ik geef die Osseten geen ongelijk. Waarom zij niet en Kosovo wel....
Oud 26-07-2008, 18:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Wij Georgiers en Ossetiers roepen dit regime op, Georgie te verlaten en de regio te demilitariseren! Geef de Ossetiers en Georgiers de mogelijkheid om met elkaar in vrede te leven!

Prima! En dan mogen Abchazie en Ossetie zich afsplitsen als ze dit willen?
Georgie splitste zich toch ook af van de Sovjet Unie?

Trouwens, Georgie had geluk, ze waren Sovjet Republiek. Wat doen we met die volkeren die geen eigen republiek hadden? Hebben die pech?

Geen dubbele moraal he
Oud 26-07-2008, 18:50
Verwijderd
Hou toch eens op met elk conflict te vergelijken.
Oud 26-07-2008, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Hou toch eens op met elk conflict te vergelijken.
Het heeft geen zin, het is hhendrikxx.
Oud 26-07-2008, 20:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geen dubbele moraal he
Je hebt het hier tegen jezelf neem ik aan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-07-2008, 22:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Hou toch eens op met elk conflict te vergelijken.
Vriend, Albanezen in Kosovo zeiden letterlijk tegen me: "If Timor gets it all, why shouldn't we."

Russische politici verwijzen naar Kosovo om dit ook toe te passen op onafhankelijkheid voor Abchazie.

Tamils waren de eerste om Kosovo te feliciteren en zeiden: wij ook!

Dat ik vergelijk is niet zo;n ramp. Dat opstandelingen dit - terecht! - zelf ook doen... dat is pas problematisch.
Oud 26-07-2008, 23:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Je hebt het hier tegen jezelf neem ik aan?
Lees dit eens:

http://www.nationmedia.com/dailynati...&newsid=128071

En ik ben echt niet alles eens met de auteur. Maar inderdaad, wel Sudaneze presdident aanklagen maar niet eens handelsboycot tegen China... Tja... Dan kan je toch wel janken!

En ondanks alle ellende zie ik een voordeel ontstaan: de wereld pikt deze houding van het Westen steeds minder. Gelukkig maar!
Oud 27-07-2008, 00:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En ondanks alle ellende zie ik een voordeel ontstaan: de wereld pikt deze houding van het Westen steeds minder. Gelukkig maar!
De hele wereld werkt zo. Het is wel zo ongeveer de definitie van meten met twee maten om het dan opeens te hebben over 'het westen'.

Om nog maar te zwijgen van je extreme gezwabber in je opvattingen over onafhankelijkheid. De ene wel, de andere niet. Christenen wel, Moslims niet. Je zou zo bij de PVDA aan de slag kunnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Ads door Google
Oud 27-07-2008, 11:22
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hoge officieren van de Russische geheime diensten vormen daar een zogeheten "ministerie van Defensie" en voeren anti-westerse propaganda. De Ossetische president Sanakoev die de Ossetiers en Georgiers samen ziet in een land, en Europese Unie om hulp roept, wordt door dit dictatoriale regime met de dood bedreigd. Op dit moment leven in "Zuid-Ossetie" (echte naam Samachablo) rond 80.000 Georgiers en 19.000 Ossetiers. De Georgische meerderheid is als ongewenst verklaard en werd niet tot de verkiezingen toegelaten.
hoe definieerde we dit ook al weer, oja, voormalig sovjet unie, weinig nieuws zo heeft 'rusland' altijd gewerkt net zoals dat de EU altijd net doet alsof het ons enorm veel kan schelen.

Citaat:
Dan moet men een klootzak zijn om zo iets terecht te noemen!
net zo min terecht als de westerse aanwezigheid in veel gebieden, maar val gerust rusland binnen.

Citaat:
Als Moskou Kernkoppen naar Iran smokkelt en kerncentrales in Iran bouwt,..
watblief? ik meen dat de iraniërs daar de russen niet echt direct voor nodig hebben.

Citaat:
dat gaat volgens jou ook via Pankisi valley.. En dat Indonesie vorig jaar voor 6 miljard US dollar wapens en raketen van Rusland heeft gekregen,..was ook via Pankisi valley?
??? nee via (een) andere zeer bekende route(s)

Citaat:
Niet daarom toevallig dat VS van plan vas om in Irak in tevallen?
Toenmalige Ministere van BuZa van Rusland dreigde VS.."Als jullie Irak aanvalen,..dan vallen we Georgie aan.."
concurentiestrijd tussen rusland en de VS is nooit toevallig, ik denk niet dat georgie een doelwit was omdat het georgie is maar eerder om de eerder door jou genoemde pijpleidingen naar de EU, net zoals dat de VS de russische marktpositie bedreigt in andere delen van de wereld.

Citaat:
Helaas voor Rusland en voor jou want US Rangers en US Marine Corps plotseling in Georgie zijn gearriveerd..waarna Rusland niet meer durfde stap verder te dopen..en geleugen over Pankisi valley is meteen opgehouden. Rusland beweerde zelfs dat Bin Laden in Pankisi valley een villa had en daar terroristen aan het trainen was..En dat Russische onderzeer "Koersk" gezonken was,..Terroristen uit Pankisi valley zouden hebben gedaan..
oja joh?
volges mij is het ook zo dat buiten de door jou eerder genoemde pijpleidingen de VS al een tijdje plannen voor een raketschild in oost europa hebben. deze defensielinie tegen 'terrorisme' zou mij als rus ook zorgen baren, als groot land zal je dan een agressieve boventoon voeren.

Citaat:
En nu Russische kruisers staan bij Noorse wateren,..ook Noorwegen aanval op Russland zou aan het voorbereiden zijn..(wegens Noord-Pol crisis)
Jongen ga nou s wat lezen..voor dat je een agressie terecht noemt..
de noordpool is inmiddels ook door canada en ijsland opge-eist ik snap niet helemaal waar je heen wilt.

Citaat:
Nederlandse bloemens zijn verboden voor invoer in Rusland..kwaliteit zou niet goed zijn verklaarde Russische kant..Geloof je het ook?
De toename van de Nederlandse export wordt vooral veroorzaakt door succes op de Poolse markt. Dat land nam dit jaar bijna 30 procent meer snijbloemen uit Nederland af dan in 2005. De uitvoer naar andere landen bleef echter nagenoeg gelijk en daalde zelfs in enkele gevallen. Rusland blijft de belangrijkste markt in Oost-Europa met een exportwaarde tot en met november van ruim 90 miljoen euro.
bron

vooruit 2006 maar je snapt mijn punt

Citaat:
Geloof wat jij wilt hoor,..ik heb je situatie beschreven zo als het echt is..
en wat allemaal daaromheen wordt gepraat,..daar heeft men weinig aan.
volgens mij heb je alleen maar verteld over hoe grote mogendheden vieze spelletjes spelen in instabiele regio's die een grensvlak vormen tussen 'gezinde' naties.

Citaat:
Wat beslan betreft weet jij zelf ook dat kindermoord kon voorkomen worden..als er geen bevel was gegeven om school te bestoremen met raketen, granaten, muurbrekers en paraeenheiden van FSB-GRU.. In de geschiedenis van Rusland zijn vaak dat soort bloedbaden geweest..en "altijd waren anderen in schuldig dan Russen zelf.."
ja het is natuurlijk zoveel beter om te wachten tot de dader(s) de halve school heeft/hebben afgemaakt:
bron

Citaat:
Rusland wil in Georgie geen enkele westerse invloed of wat dan ook hebben..en daar doet Rusland alles voor, en dat zeggen ze ook open en direct..Lees jij geen Russische pers?..of luister jij niet naar uitspraken van Russische regieringsleden?..niet?..ik wel hoor..
dat klopt, net zoals dat de VS en wijzelf graag een pro-westerse mentaliteit in en rond o.a. Geörgië willen.

Citaat:
Putin heeft toch officieel bevel gegeven aan zijn regiering om Abchasie en ZO "met alle mogelijke middelen" te steunen?..heb je nooit van gehoord?
En wat zei Russische minister van BuZa vorige week..dat Rusland geen bemidelaars van EU en VS en hun vredesplannen voor Georgie gaat accepteren ..ook nooit van gehoord?..of kun jij het ook niets serieus nemen..?
je snapt ook niet dat putin gewoon altijd het tegenovergestelde zal doen van wat wij willen, wij willen bemiddelen, putin leest niet eens waarin maar zorgt wel dat hij het in ieder geval afkeurt, ondertussen is er desondanks zat handel van en naar rusland.

De minister van BuZa rusland = putin
de minister van defensie rusland = putin

maar putin is ook niet achtelijk, wel redelijk agressief.

Citaat:
Het Westen beloofde: Kosovo is deel van Servie. Wat doen ze? Ze zeggen: o, maar Kosovo mag wel onafhankelijk worden. Illegaal ja.
Waarom zou Rusland niet hetzelfde mogen doen bij Ossetie en Abchazie? Mag Amerika meer dan Rusland?
wat een rare belofte, maargoed het westen beloofde mij ook geen koopkrachtdaling.
anno 2008 komt het ons prima uit dat kosovo het even alleen wil proberen.
punt is dat kleine staatjes slechts kunnen bestaan onder bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld dat het kan voorzien in het eigen onderhoud.
anders zullen ze n.v.v.t. weer overgaan in andere delen, het is dus begrijpelijk dat het nu onze beurt is om afkeurend te roepen.

Citaat:
Lees dit eens:

http://www.nationmedia.com/dailynati...&newsid=128071

En ik ben echt niet alles eens met de auteur. Maar inderdaad, wel Sudaneze presdident aanklagen maar niet eens handelsboycot tegen China... Tja... Dan kan je toch wel janken!

En ondanks alle ellende zie ik een voordeel ontstaan: de wereld pikt deze houding van het Westen steeds minder. Gelukkig maar!
ja, bij elke standaard is bush net zo'n grote moordenaar als een willekeurige ex-president in het hellhole afrika, maar ook hier geld wil je de VS binnenvallen.

en aangezien je toch weer naar china overspringt, ik zou als ik jou was extra patronen meenemen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 27-07-2008 om 11:38.
Oud 28-07-2008, 03:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
ja, bij elke standaard is bush net zo'n grote moordenaar als een willekeurige ex-president in het hellhole afrika, maar ook hier geld wil je de VS binnenvallen.

en aangezien je toch weer naar china overspringt, ik zou als ik jou was extra patronen meenemen.
(1) Laat de VS snel een wat betere president kiezen!

(2) We hadden China al jaren en jaren geleden moeten isoleren. Niemand (!) had hun producten moeten kopen. Nu helpen we een ondemocratisch regime machtig te worden. Niet zo netjes, maar voor de realo's hier: op lange termijn ook niet zo slim!

On Topic: weer bomaanslag in Ossetie. Zie news.google.com
Oud 28-07-2008, 08:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
(1) Laat de VS snel een wat betere president kiezen!

(2) We hadden China al jaren en jaren geleden moeten isoleren. Niemand (!) had hun producten moeten kopen. Nu helpen we een ondemocratisch regime machtig te worden. Niet zo netjes, maar voor de realo's hier: op lange termijn ook niet zo slim!

On Topic: weer bomaanslag in Ossetie. Zie news.google.com
china... ... isoleren

natuurlijk...

wat maakt ons zo geweldig eigenlijk?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 28-07-2008, 12:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
(2) We hadden China al jaren en jaren geleden moeten isoleren. Niemand (!) had hun producten moeten kopen.
Wat ben je toch een verschrikkelijke linkse hypocriet. Op de onderkant van de helft van de dingen in de kamer waarin je bent als je deze reactie leest staat "Made in China". Maar dan wel beweren dat anderen China zouden moeten boycotten en geen begrip op kunnen brengen voor normale pragmatici.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-07-2008, 13:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Wat ben je toch een verschrikkelijke linkse hypocriet. Op de onderkant van de helft van de dingen in de kamer waarin je bent als je deze reactie leest staat "Made in China". Maar dan wel beweren dat anderen China zouden moeten boycotten en geen begrip op kunnen brengen voor normale pragmatici.
Pragmatisch moet natuurlijk weer een vies woord worden. Liever arm en mijn principes dan rijk en mezelf kwijt!

On Topic: Ik bedoelde dan ook dat men dat 20, 30 jaar geleden had moeten doen.
Nu wordt wel lastig ja...

En wie is nou hypocriet? Communistisch landje spelen en ondertussen hyperkapitalistrisch zijn. Gooi dan ook die hele rode poppenkast uit het raam.

Trouwens, waarom in China wel vrije keuze (kapitalisme zegmaar ) voor producten en niet voor politieke partijen?
Waarom stelt de Communistische Partij zich zelf niet bloot aan de markt?!
Oud 28-07-2008, 14:35
Verwijderd
Even los van de vraag of het wel of niet handig is Chinese producten te boycotten, hoe wilde je dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen?
Oud 28-07-2008, 14:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Even los van de vraag of het wel of niet handig is Chinese producten te boycotten, hoe wilde je dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen?
Zoals ik al zei: nu wordt het lastig?

Maar kan niemand dan eens daar gaan zeggen: lieve mensen, hou jezelf niet langer voor de gek. Jullie zijn geen democratie, en jullie zijn niet communistisch!
Oud 28-07-2008, 14:54
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Zoals ik al zei: nu wordt het lastig?

Maar kan niemand dan eens daar gaan zeggen: lieve mensen, hou jezelf niet langer voor de gek. Jullie zijn geen democratie, en jullie zijn niet communistisch!
ja hoor, je moet richting arnhem en dan nog een flink stukje rechtdoor.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 28-07-2008, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Maar kan niemand dan eens daar gaan zeggen: lieve mensen, hou jezelf niet langer voor de gek. Jullie zijn geen democratie, en jullie zijn niet communistisch!
En dan?
Oud 28-07-2008, 16:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Liever arm en mijn principes dan rijk en mezelf kwijt!
Kennelijk niet, want je koopt zelf allerlei dingen, onder andere uit China.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-07-2008, 17:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
En dan?
Gezichtsverlies is heel erg in China. Dat is wat het Westen China moet geven. Althans, de heersende elite die schijnheilig communistisch doet, maar kapitalistisch is.
Breek door hun schijnvertoning heen! Zeg elke keer weer: he, wil je dit en dit wat je nu doet even uitleggen in het licht van Marx.

Blijf wijs op inconsistenties! Blijf het systeem ondergraven!
Oud 28-07-2008, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Gezichtsverlies is heel erg in China. Dat is wat het Westen China moet geven. Althans, de heersende elite die schijnheilig communistisch doet, maar kapitalistisch is.
Breek door hun schijnvertoning heen! Zeg elke keer weer: he, wil je dit en dit wat je nu doet even uitleggen in het licht van Marx.
Gezichtsverlies? Laat me niet lachen. Alsof iemand zich daar ook maar iets aantrekt van wat het Westen zegt over hun systeem. En de bevolking krijgt van dat gezeik of niets te horen, of met een propagandistisch tintje. Kortom, je bereikt er niets mee. Wat bereik je er sowieso mee door te zeggen dat hun systeem niet deugt? Chinezen hebben het economisch nog nooit zo goed gehad, gaan ze dat nu opeens veranderen?

Hoe lang zitten we nu al te zeiken dat de mensenrechtensituatie in China abominabel is, en hoeveel is er al veranderd?
Oud 28-07-2008, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al zei: nu wordt het lastig?

Maar kan niemand dan eens daar gaan zeggen: lieve mensen, hou jezelf niet langer voor de gek. Jullie zijn geen democratie, en jullie zijn niet communistisch!
Er zijn slechts een handjevol landen die je enigszins democratisch zou kunnen noemen. De VS en Italië vallen al af, bijvoorbeeld. Zouden die landen dan ook geboycot moeten worden? Dus NAVO en de EU opheffen? Lekkere principes heb je, als miljoenen mensen er het slachtoffer van worden.
Oud 28-07-2008, 20:22
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Gezichtsverlies is heel erg in China. Dat is wat het Westen China moet geven. Althans, de heersende elite die schijnheilig communistisch doet, maar kapitalistisch is.
Breek door hun schijnvertoning heen! Zeg elke keer weer: he, wil je dit en dit wat je nu doet even uitleggen in het licht van Marx.

Blijf wijs op inconsistenties! Blijf het systeem ondergraven!
en waarom wil jij mensen waar jij niks over te zeggen hebt en die wellicht nog wel eerlijker en beter zijn dan jijzelf verplichten een ander politiek systeem aan te hangen, waarom zou een ander land om het even welk aannemen dat wij dat het beste kunnen?

ik ben zelf ook voorstander van een parlementaire volksdemocratie, maar waar haal je het lef vandaan om je in de binnenlandse politiek van een ander land te storten?

natuurlijk is communisme gewoon schijnkapitalisme, ontkennen ze dat?
tuurlijk heb je verschillende lagen van welvaart binnen china met de daarbij horende rechten of het gebrek daar aan, wat is precies je punt?

dat mensen van nature achterbaks zijn?
dat we elkaar in grote getalen afmaken voor nietszeggende doelen?

onder welke steen heb je gezeten dan?

groetjes
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.