Oud 24-07-2010, 11:41
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
U may proceedz.

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1790420
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Oud 24-07-2010, 12:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Even hoor: Daffy Duck geen interessant personage? Heb je het dan over de oude of de Daffy zoals we hem nu kennen? Want in zijn oorspronkelijke vorm is het een uiterst origineel en bijzonder beestje. En dat ie qua character design ver boven alles van Pixar staat, dat staat natuurlijk niet ter discussie.

Ik vind het ook wel apart dat je de mensen in Toy Story niet lelijk vindt. Het zijn gewoon schoolvoorbeelden van de uncanny valley.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 24-07-2010, 12:16
Verwijderd
Wat een goede topictitel

Ik heb gezien: Inception - behoorlijk gaaf, mooie effecten, maar zoals iemand in het andere topic ook zei (sorry, weet even niet meer wie ), m'n gevoel sprak het niet echt aan. 7/10
Oud 24-07-2010, 13:17
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
House Of Wax
Ranzige slachtscènes en 'n waardeloze plot, maar af en toe wel 'n paar aardige schrikmomenten .
__________________
En dat meen ik!
Oud 25-07-2010, 14:08
Jean Bob
Avatar van Jean Bob
Jean Bob is offline
Sherlock Holmes

Goed te doen. Vermakelijk geheel, vond alleen de actie de tweede helft een beetje tegenvallen.
__________________
op zoek naar olijke popkes
Oud 25-07-2010, 23:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Zoolander Geestig, hoor. Sommige grappen zijn wat te broad, maar het is wel leuk om een compromisloos dom personage in de hoofdrol te zien. Ben Stiller is grappig als ie een goed script en een goede regisseur heeft, en hij is zelf een goede schrijver en regisseur. Hij zou meer eigen werk moeten doen, in plaats van in andermans waardeloze romkoms te spelen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-07-2010, 01:35
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
The Karate Kid
Heel cliché en ongeloofwaardig, maar Jackie Chan blijft 'n held .
__________________
En dat meen ik!
Oud 26-07-2010, 12:16
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Jackie Chan is sowieso een held!
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 26-07-2010, 12:16
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Air Doll

Gewoon een mooie film
Oud 26-07-2010, 16:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Shutter Island

Was niet helemaal helder toen ik hem keek, maar ik heb me zeker vermaakt.
Redelijk wat onverwachte twists in het verhaal, waardoor je geboeid blijft kijken.
Heb me geen moment verveeld eigenlijk.

8/10
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 26-07-2010, 19:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Sherlock: a study in pink

Geen film, maar de eerste aflevering van een nieuwe driedelige Sherlock Holmes-serie. Van filmlengte, dus hij mag wel hier.
Erg leuk. Vermakelijke plot waarbij het soms mogelijk is om de personages nét voor te zijn met het oplossen van de raadsels, hoewel Holmes zelf het natuurlijk altijd nog beter weet.
Goede cast, met Martin Freeman die zijn gebruikelijke sympathieke straight man speelt als Watson en Benedict Cumberbatch als lekker botte, arrogante, autistische Holmes. Mark Gattis is wat over the top in een bijrol, maar dat mag ook best.
De openingsscène is knullig en er zitten een paar lelijke shots in, maar dat is gauw voorbij. Ik kijk uit naar de volgende twee afleveringen.

8/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-07-2010, 00:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
8MM

Prima neo-noir met Nicholas Cage die zijn gebruikelijke ding goed doet. Sommige van de andere acteurs zijn te karikaturaal, wat een ongepast contrast oplevert met het behoorlijk duistere verhaal. Deels serieus drama, deels lichtelijk cheesy actiethriller, dat werkt niet altijd. Maar geen minuut saai.

7/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 27-07-2010, 08:59
Rationeel
Rationeel is offline
inception - 9/10

dé film van 2010, vermoed ik. de zaal eindigde zelfs met applaus, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

(the expendables even daargelaten )
Oud 27-07-2010, 11:43
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Even hoor: Daffy Duck geen interessant personage? Heb je het dan over de oude of de Daffy zoals we hem nu kennen? Want in zijn oorspronkelijke vorm is het een uiterst origineel en bijzonder beestje. En dat ie qua character design ver boven alles van Pixar staat, dat staat natuurlijk niet ter discussie.
Die oorspronkelijke Daffy heb ik nooit gezien, maar op plaatjes lijkt hij nergens op. Het is gewoon een minder gedetailleerde (en lelijkere) versie van Donald. Alleen doordat ze hem de WB-treatment hebben gegeven, zijn veel mensen natuurlijk gaan denken dat het hij toch iets bijzonders is. Maar het is uiteraard gewoon een lelijke zwarte eend. Hij moet het hebben van zijn uitvoering, zeker niet van zijn ontwerp.

Niet dat erg is, maar men moet natuurlijk geen rare dingen gaan zien in zo'n personage, alleen omdat ze hem zo tof vinden.

Citaat:
Ik vind het ook wel apart dat je de mensen in Toy Story niet lelijk vindt. Het zijn gewoon schoolvoorbeelden van de uncanny valley.
De mensen zijn niet het mooiste aspect van het Pixar-animatie, nee. Maar 'leljk' is zo'n groot woord. Bovendien zijn ze bewust grotesk en blokkig gemaakt, omdat ze niet centraal staan. Dus gewoon om het gevoel van discrepantie tussen twee werelden te vergroten. Wanneer een menselijk personage wél centraal staat, maken ze hem gelijk een stuk minder uncanny. Een personage als Remy (Ratatouille) of die ouwe knar uit Up Vallen ver buiten de Uncanny Valley en zijn tekenfilmachtig op een wat ouderwetsere manier.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 27-07-2010, 12:07
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Die oorspronkelijke Daffy heb ik nooit gezien, maar op plaatjes lijkt hij nergens op. Het is gewoon een minder gedetailleerde (en lelijkere) versie van Donald. Alleen doordat ze hem de WB-treatment hebben gegeven, zijn veel mensen natuurlijk gaan denken dat het hij toch iets bijzonders is. Maar het is uiteraard gewoon een lelijke zwarte eend. Hij moet het hebben van zijn uitvoering, zeker niet van zijn ontwerp.
Het is een relatief eenvoudig, maar aansprekend ontwerp dat veel ruimte biedt voor mooie gezichtsuitdrukkingen en poses.

Citaat:
De mensen zijn niet het mooiste aspect van het Pixar-animatie, nee. Maar 'leljk' is zo'n groot woord. Bovendien zijn ze bewust grotesk en blokkig gemaakt, omdat ze niet centraal staan. Dus gewoon om het gevoel van discrepantie tussen twee werelden te vergroten. Wanneer een menselijk personage wél centraal staat, maken ze hem gelijk een stuk minder uncanny. Een personage als Remy (Ratatouille) of die ouwe knar uit Up Vallen ver buiten de Uncanny Valley en zijn tekenfilmachtig op een wat ouderwetsere manier.
Remy is gewoon het standaardontwerp voor menselijke hoofdpersonages en die oude man vind ik er belachelijk uitzien. Gimmicky en onmenselijk.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 29-07-2010, 08:56
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Gisteravond met mijn date Le Mépris gezien, drie keer achter elkaar. Genoten van Bardot, de muziek en de beelden en gelachen om de harige schouders van Piccoli. Het was leuk.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 29-07-2010, 10:46
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The sorcerer's apprentice

Bij vlagen wel leuk, maar verder behoorlijk zwak.

5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 29-07-2010, 18:42
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Seven Pounds
Mooi, alleen jammer dat je de hele film moeilijk begrijpt tot de laatste paar minuten .
__________________
En dat meen ik!
Ads door Google
Oud 30-07-2010, 02:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
The invention of lying

Zeer vermakelijk, ondanks een paar cheesy momenten en storende plotgaten; waarom betekent niet kunnen liegen meteen dat je de overal meeste gênante feiten over jezelf op tafel moet gooien? En waarom gelooft iedereen Marc, terwijl er ook gewoon vergissingen gemaakt kunnen worden?
Belangrijker: zijn love interest is compleet onsympathiek en zijn liefde voor haar lijkt puur gebaseerd op uiterlijk.
Zonder Stephen Merchant als co-schrijver en -regisseur produceert Ricky Gervais niet de kwaliteit die men van hem gewend is.
Spoiler

Maar niet teveel zeuren, ik heb me prima vermaakt en het is wel leuk om weer eens een geslaagde high-concept-komedie te zien. Gervais heeft duidelijk veel opgestoken van Woody Allen.

7/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-07-2010, 12:45
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
kiss kiss bang bang

Verhaal had een vleugje simpeler gemogen, maar voor de rest een erg vette film
Oud 30-07-2010, 13:29
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Death Wish 3 - 6/10

Paul Kersey doet New York. Resultaat: van de 8 miljoen inwoners blijven er ruwweg nog 4 miljoen over. Goed bezig!

Het laatste half uur is dan ook een waar feest.

New Dragon Gate Inn - 7/10

Leuke remake met prima choreografie en een grappige (maar voor sommigen misschien erg overdreven) rol voor m'n grote vriendin Maggie.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 30-07-2010, 18:00
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Yes Man - 8/10

Hele leuke komedie. Moest vaak lachen en leuk uitgevoerd.
Oud 30-07-2010, 23:39
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Shutter island

Eindelijk gekeken. Als (vroegere) Leonardo fan is dit natuurlijk smullen . Goede "whut?" film.

9/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 31-07-2010, 09:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Friday Night Lights

American Football kan me gewoon niet boeien, ik snap de regels ook niet . Verder niet echt uitgewerkte personages.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 31-07-2010, 20:52
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
The Neverending Story

Yeah, herkende nog best wel veel dingen, ik had hem al denk ik zo'n 10 jaar niet gezien.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Advertentie
Oud 31-07-2010, 21:12
Verwijderd
The Invention Of Lying

Zeg maar de omgekeerde Liar, Liar.

Er klopt fundamenteel iets niet aan de film. Liegen is niet hetzelfde als dingen verzwijgen, en toch roept iedereen spontaan wat ie denkt, ook al is dat extreem beledigend of genânt. Haast alsof oprecht aardig zijn niet bestaat. Ook doen ze dingen tegen hun zin in, alsof ze moeite hebben met 'nee' zeggen.

Het concept is leuk, maar lastig uitvoerbaar zonder in talloze plotgaten te vallen. Het resultaat is een wat flauwe komedie met de gebruikelijke moraal en sentiment erin gepropt.

4/10

Laatst gewijzigd op 01-08-2010 om 03:10.
Oud 01-08-2010, 03:10
Verwijderd
Cemetery Junction

Geschreven door en met bijrollen van Ricky Gervais en Stephen Merchant. Verrassend genoeg een drama ipv een komedie. Goed om te zien dat Gervais en Merchant hun grenzen wat verleggen en ook andersoortig werk maken ipv dezelfde soort komedies te schrijven.

Sowieso een stuk beter dan die Hollywood-troep 'The Invention of Lying'. Niet dat de film zo heel geweldig is, maar het zit een stuk frisser in elkaar. Het einde
Spoiler


7-/10
Oud 01-08-2010, 11:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
The Invention Of Lying

Zeg maar de omgekeerde Liar, Liar.

Er klopt fundamenteel iets niet aan de film. Liegen is niet hetzelfde als dingen verzwijgen, en toch roept iedereen spontaan wat ie denkt, ook al is dat extreem beledigend of genânt. Haast alsof oprecht aardig zijn niet bestaat.
En het is ook vrij ongeloofwaardig dat iedereen Gervais gelooft, terwijl vergissingen wel gewoon bestaan en ze er dus ook vanuit zouden kunnen gaan dat hij het verkeerd heeft.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 01-08-2010, 17:04
Verwijderd
The sorcerers apprentice
Aardige film. Standaard verhaaltje, maar wel spannend.
Alleen was ik me continu aan het ergeren aan de ondertiteling, die teslacoil consequent vertaalde met 'teslatransformator', wat wel heel exotisch klinkt, terwijl het natuurlijk gewoon een elektromagneet is.
Oud 01-08-2010, 19:00
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Win/Win Goed te doen. Grappig en ontroerend, mooi in beeld gebracht, stil maar niet saai, en bijzonder economisch gemaakt (no pun intended). Halina Reijn is behoorlijk in vorm hier. Ik vond haar er trouwens ook niet onsmakelijk uitzien gisteren, dat is ook wel eens anders. Deze film verdient wel een acht, vind ik.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 02-08-2010, 01:42
Verwijderd
Sherlock: A study in pink

De eerste Sherlock Holmes-adaptatie die me kon bekoren, en dat zegt wel iets want ik heb er heel wat gezien. De beslissing om 't allemaal in de huidige tijd te laten afspelen blijkt behoorlijk goed te werken, dat had ik niet verwacht. Wel scherp gezien van de regisseur en/of de producent, dat in andere adaptaties de nadruk teveel op de tijdsgeest en te weinig op de gave verhaallijn ligt. Ook goed dat ze vervolgens niet pretentieus 'oooeee kijk het is nu opeens in onze tijd'-achtig doen, maar juist expres nauwelijks de nadruk leggen op de tijd waarin 't verhaal zich afspeelt. De acteur die Watson speelt is behoorlijk goed gecast, de man die Sherlock speelt is - met name qua uiterlijk - een stuk minder passend maar hij speelt zo ontzettend goed dat je dat al snel door de vingers ziet. Ook goed dat ze niet zo de nadruk leggen op Sherlock als cultpersonage, maar zich echt focussen op deductie en het raadsel dat opgelost moet worden. Volgens mij is dat ook de enige manier om Sherlock Holmes een beetje getrouw neer te zetten, want eigenlijk kan 't personage alleen op deze manier echt goed tot z'n recht komen. Verder zitten er veel leuke aanpassingen van 't originele verhaal in en zijn er een paar bijzonder goede regiekeuzes gemaakt wat betreft 't in beeld brengen van o.a. de gedachtegang van Holmes. Wel af en toe wat rommelig camerawerk, maar ja, he, och. Al met al een bijzonder vermakelijk stukje film, ik verheug me zelfs een beetje op de andere twee afleveringen van de miniserie.

/Sherlock Holmes-fangirl

L'illusionniste

Prachtige animatiefilm van Sylvain Chomet, vooral bekend van Les triplettes de Belleville. Minder verhaal dan ik had verwacht, maar niettemin gaaf en van tijd tot tijd zelfs ontroerend. Heel mooi geanimeerd, ook.
Oud 02-08-2010, 15:10
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Fantastic Mr. Fox

Een zeer waardige verfilming van mijn favoriete kinderboek. Na wat teleurstelling qua kinderfilms (bijvoorbeeld where the wild things are) erg blij dat dit wel aan mijn verwachtingen voldeed. Dank je wel Wes Anderson
Oud 02-08-2010, 15:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
A Life Less Ordinary (1997)

Dit blijft één van mijn favorieten in zijn genre. Heerlijke niet té makkelijke comedy met meer dan goede filmmuziek en een heerlijke chemie tussen Ewan McGregor en Cameron Diaz
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 03-08-2010, 22:32
Verwijderd
The A-Team

Dit is geen A-Team. Dit komt zelfs niet in de buurt. Dit is een saaie flutfilm met derderangs cgi die echt nergens spannend is. Ik heb me echt lam verveeld.

3/10
Oud 03-08-2010, 22:50
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
The A-Team

Dit is geen A-Team. Dit komt zelfs niet in de buurt. Dit is een saaie flutfilm met derderangs cgi die echt nergens spannend is. Ik heb me echt lam verveeld.

3/10
Waarvoor dan toch nog die 3/10 waardering?
Oud 04-08-2010, 02:14
Verwijderd
Citaat:
Waarvoor dan toch nog die 3/10 waardering?
Ja goeie vraag. Misschien omdat ik consistent probeer te blijven in mijn cijfers: films als Barb Wire, Porky's en Problem Child krijgen een 1 (de tenenkrommende, haaruittrekkende filmpulp die nooit het daglicht had mogen zien), films die nét ietsje pietje minder rampzalig zijn een 2, en dan de films met hogere production value die rampzalig zijn een 3.

Maar in principe beschouw ik alles lager dan 5 als pure bagger die ik nooit meer hoef te zien. Dus die 3 punten betekenen heel weinig.
Ads door Google
Oud 04-08-2010, 07:40
Rationeel
Rationeel is offline
potverdorie n00dles, daar noem je me toch 3 klassiekers!
Oud 05-08-2010, 09:19
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
A-team
Een hoop niet interessante actie. Te weinig grappen.
3/10

Eternal sunshine of the spotless mind
Vond er geen hol aan, zweverige films zijn niet aan mij besteed.
4/10
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 05-08-2010, 23:50
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Big Trouble in Little China (1986)

Wat een tegenvaller. Na een uur had ik het quasi-stoere Amerikaanse trucker in een wereld vol Chinezen en magie die werkelijk nergens op slaat wel gezien. Dan zijn de échte Chinese films toch een klasse of 5 beter.
Erg jammer van een film die pretendeert één van de betere jaren 80-films te zijn.

4/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 06-08-2010 om 00:04.
Oud 06-08-2010, 11:33
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
mr nobody

Erg vette film Soms had ik wel het gevoel dat het meer hardcore sci-fi gedeelte en het liefdes gedeelte elkaar een beetje beten, en dat ik de film zelf meer had kunnen waarderen als de nadruk meer op het eerste gedeelte had gelegen. Sowieso misschien wel iets te veel proberen in 1 film te stoppen, waardoor elk element net niet tot volle bloei weet te komen.

Maar uiteindelijk een leuke cross-over, rijk aan kleine details en grapjes. Ook leuk om te zien dat het science of sleep achtige elementjes pakt, zonder dat het meteen ontspoort

Toch een van de leukere, boeiendere films die ik in tijden het gezien
Oud 07-08-2010, 01:53
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Step Up 3
Best wel goed te doen eigenlijk . Goeie muziek, aardige dance acts en goedgevormde acteurs/actrices natuurlijk . Humor, romantiek, actie, spanning: overal 'n beetje van. Alleen de 3D-effecten vielen zwaar tegen, dus ik kon 'm net zo goed 'gewoon' kijken .
__________________
En dat meen ik!
Oud 07-08-2010, 22:05
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
The Break-up.

Tja, vermakelijk, Vince is een leukerd. Maar wel een beetje een zeikerd in deze film, ik moest wennen aan het concept "de hele tijd ruziemaken" wat wel bestempeld wordt als een romcom.
Het einde (vanaf het concert) vond ik okee.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 08-08-2010, 17:48
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Shrek 4 3D

Ik weet niet zo goed meer wat er in vorige films gebeurde (volgorde etc.), maar dat maakte verder niet zoveel uit. Ik vond het een leuke film en de introductie van puss was geweldig!

7/10
__________________
I love mittens made out of kittens

Laatst gewijzigd op 09-08-2010 om 12:40.
Oud 09-08-2010, 11:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
We were soldiers

Niet echt 'mijn' genre (oorlog), maar heb me toch wel redelijk vermaakt.
Ik had niet echt hoge verwachtingen van deze film, ondanks de 5 oscar nominaties, maar het viel me toch redelijk mee. Op sommige momenten weet deze film je toch naar het puntje van je stoel te trekken, maar op andere momenten heb je zin om hem vooruit te spoelen omdat er bar weinig gebeurt.

7/10
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 11-08-2010, 11:38
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Inception

Mhaw, niet geweldig, niet slecht. Verhaallijn viel tegen, net als het acteerwerk op sommige momenten (Ik geloof dat ik nog steeds niet naar Leonardo kan kijken zonder andere films waarin hij speelde naar boven te halen, hij blijft toch elke keer een beetje hetzelfde). Visueel vond ik er overigens echt mooie stukken in zitten en 'leuk' einde.

The way we were(1973)

Uit de oude doos, aangezien de film bijna in elke vrouwen-serie wordt genoemd/geroemd tegenwoordig. Echter, viel tegen. Ik heb door de slechte kwaliteit van het geluid niet alle stukken evengoed meegekregen, maar niet de boeiende film die ik verwachtte. Leuke barbara streisand als communiste en de film heeft zeker zijn momenten.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 12-08-2010, 12:35
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Superman Returns

Ik dacht dat ik hem nog niet had gezien, maar ik herkende wel stukken uit de film dus ik was aan het twijfelen. Het einde herkende ik nog heel goed, dus ik had hem al wel eens gezien.
Niet zo gek dat die hele film vervaagd is, want er gebeurt eigenlijk maar heel weinig. Té weinig als je het mij vraagt. Voor een superheldenfilm bar weinig actie, vooral erg veel gelul om alles heen, helaas. Bij het einde heb ik hem ook maar uit gezet, vond er niet veel meer aan.
Spoiler


4/10 voor de moeite.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 12-08-2010, 12:55
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Splice - 8/10

Veel negatieve reacties over gehoord, maar ik ben het daar toch niet mee eens. De film is voor het merendeel zeer boeiend, omdat Natali erin slaagt om zowel de moreel-ethische aspecten als de dramatische aspecten rustig op te bouwen. Hij weet bovendien een subtiel comedy-element toe te voegen dat de dramatiek niet afwisselt, maar juist consistent vergezelt. Op die manier weet je als kijker niet of je freak Dren nou grappig, schattig of eng moet vinden. Dat levert een leuk ontregelend effect op.

De finale is wat jammerlijk, omdat men daar opeens de horrorcliche's uit de kast meent te moeten trekken, maar het einde slaat mooi ironisch terug op de eerste helft van de film. Dat soort grapjes kan ik altijd wel waarderen
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 12-08-2010, 13:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Salt

Leuke film. Veel actie en onwaarschijnlijke stunts, maar ach, dat hoort nu eenmaal bij. Het verveelt in ieder geval niet, en Angelina Jolie doet het heel aardig als een soort vrouwelijke James Bond. Er is voor een leuke invalshoek gekozen, en hoewel het verloop van het verhaal niet bijzonder verrassend is (tegenwoordig ben je als kijker al zo gewend aan plottwists dat ze je niet meer verrassen) blijft het in ieder geval lang genoeg boeien.
__________________
you're not my demographic
Oud 13-08-2010, 00:17
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Inception

Hele mooie film. Goed verhaal en ik kon er niks slechts aan vinden.
De muziek was ook prachtig!
Ik heb de hele tijd op het puntje van m'n stoel gezeten

10/10
Oud 13-08-2010, 10:40
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Couples retreat

Ja. Wel leuk, maar dat is het dan ook. Had er ook niet meer van verwacht ofzo, dus wat dat betreft was het prima te doen (met een kater).

Marmaduke

Met mijn oppaskindje naar toe geweest, dus we hebben hem in het Nederlands gekeken. Dus geen Owen Wilson voor mij. Voor kinderen een hele leuke film (aan de reacties in de zaal te horen) en ik heb mijzelf ook wel vermaakt. Maar het is toch weer zo'n dertien in een dozijn film.

Eclipse

Ik vond deze film alweer iets beter dan de voorgaande twee. Maar toch kan ik het niet hebben dat Bella en Edward de hele film door geen glimlachje weggeven en constant kijken alsof ze elk moment zelfmoord kunnen gaan plegen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.