Oud 30-08-2012, 12:08
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Achtste Groepers Huilen Niet (2012)

Ik had er geen hoge verwachtingen van, maar ik vond dit echt een aangrijpende film.
De jonge acteurs zetten ongelofelijk goede en overtuigende rollen neer, fantastisch.
Eindelijk kan Nederland weer eens trots zijn op een film van eigen bodem met dit pakkende, rakende verhaal.

8,5/10
Advertentie
Oud 30-08-2012, 13:35
Verwijderd
:')
Oud 30-08-2012, 14:47
Verwijderd
The Princess and the Frog

Swingende film. Leuke personages, leuke liedjes, leuke setting. Leuk ook dat het een keer met negers is.
De film ziet er geweldig uit, en er zitten regelmatig leuke grapjes in. Echt weer een Disney zoals het hoort.

Alles prima, alleen de uitwerking van het verhaal vond ik een beetje achterblijven, en dan met name alles rondom de Shadowman. Het kan zijn dat ik heb zitten slapen, maar het was niet altijd even duidelijk genoeg wat hij wilde en waarom en hoe, met dat voodoo-gedoe. Dat had wat scherper gekund allemaal.

Verder niks op aan te merken.

8,5/10
Oud 30-08-2012, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Achtste Groepers Huilen Niet (2012)

Ik had er geen hoge verwachtingen van, maar ik vond dit echt een aangrijpende film.
De jonge acteurs zetten ongelofelijk goede en overtuigende rollen neer, fantastisch.
Eindelijk kan Nederland weer eens trots zijn op een film van eigen bodem met dit pakkende, rakende verhaal.

8,5/10
Ik vond de film een beetje kut, maar op het einde was ik ook echt in TRANEN. :')
Oud 30-08-2012, 23:52
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Achtste Groepers Huilen Niet (2012)

Ik had er geen hoge verwachtingen van, maar ik vond dit echt een aangrijpende film.
De jonge acteurs zetten ongelofelijk goede en overtuigende rollen neer, fantastisch.
Eindelijk kan Nederland weer eens trots zijn op een film van eigen bodem met dit pakkende, rakende verhaal.

8,5/10
Citaat:
:')
Oud 31-08-2012, 01:26
Verwijderd
Laten we elkaars mening respecteren en niet flauw doen.
Oud 01-09-2012, 19:10
Verwijderd
Ik respecteer iedereens mening, maar dan kan je diezelfde mening alsnog belachelijk vinden.

Ip Man 7/10

Best toffe martial arts film die af en toe wel heel erg cliché was
Oud 01-09-2012, 23:10
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Natuurlijk mag je iemands mening belachelijk vinden, maar ik denk dat hier het punt wel duidelijk is. Ik zou het jammer vinden als iemand hier niet meer wil posten, vanwege dergelijke reacties. Maar ik denk dat dat in dit geval wel mee valt, toch afrodiete?
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 02-09-2012, 13:11
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Sunset Boulevard
Ja, hele toffe film. Jammer genoeg was ik erg moe toen ik hem keek, dus deze moet ik nog maar eens een keertje overkijken.

? denk een 8/ 10

Ted
Hij viel me best wel tegen. Ik vond de grapjes niet echt leuk. Ik vond dat er teveel clichés in de film zaten, alleen om het laatste grapje moest ik wel lachen. Jammer. Wel leuk, maar meh, toch niet de juiste humor voor een hele film ofzo.

6/10

The Hungergames
Wat een draak van een film! Ik heb eerst het boek gelezen en die vond ik vrij vermakelijk, maar wat een kut film zeg! Ik vond de sfeer helemaal niks. Ik had de hele tijd het gevoel dat de film zich in de toekomst van de eighties afspeelde ofzo, wat een wanstaltige kostuums. Twee en half uur filmisch terreur.

1/10

Keeping Mom

Ja, leuke film. Kijkt lekker weg, leuke personages. Gewoon een makkelijk filmpje

7/10

Iron Sky

Nazi's op de maan. Leuk bedacht, uitvoering een beetje matig. Wel oké, maar had veel en veel leuker gekund.

6,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 02-09-2012, 13:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Good Night and Good Luck

Ja, erg goed. Voor zij die het niet weten: het gaat over de beruchte McCarthy verhoren in de jaren '50, waarbij (vaak willekeurig) mensen werden beschuldigd van communistische spionage.
Het acteerwerk enzo, ach, het is prima, maar dat is niet waar deze film om draait. Het is een film met een (terechte) boodschap. Het laat zien hoe snel en ongecontroleerd een heksenjacht op gang kan worden gezet die onschuldige mensen of andersdenkenden weg kan zetten in de maatschappij, zonder dat ze ook maar iets fout hebben gedaan, behalve op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn of andere ideeën te hebben, en hoe moeilijk het is om tegen die publieke opinie in te gaan terwijl er gedreigd wordt om je kapot te maken.
Dit soort publieke beschuldigingen zijn van alle tijden en kunnen gevaarlijk snel uit de hand lopen, ook al zijn ze nergens op gebaseerd ("je kunt de beschuldigingen niet uit uit de pers houden, of uit het hoofd van de mensen, dat is het gevaar"), dat zag je niet alleen toen, maar ook nu regelmatig.
__________________
you're not my demographic
Oud 03-09-2012, 09:57
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
The Hungergames
Wat een draak van een film! Ik heb eerst het boek gelezen en die vond ik vrij vermakelijk, maar wat een kut film zeg! Ik vond de sfeer helemaal niks. Ik had de hele tijd het gevoel dat de film zich in de toekomst van de eighties afspeelde ofzo, wat een wanstaltige kostuums. Twee en half uur filmisch terreur.
Als je het zo'n slechte film vindt, waarom kijk je hem dan af?
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 03-09-2012, 14:20
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Als je het zo'n slechte film vindt, waarom kijk je hem dan af?
Omdat ik een film vrijwel altijd uit kijk. Films die ik heb uitgezet, doorgespoeld, of bij uit ben gelopen (bios), zijn denk ik op één of twee handen te tellen.
__________________
I love mittens made out of kittens

Laatst gewijzigd op 03-09-2012 om 20:28.
Oud 04-09-2012, 14:13
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Ik vond The Hunger Games wel een goeie film, maar ik heb het boek niet gelezen, scheelt altijd.
__________________
When nothing goes right, go left.
Oud 04-09-2012, 14:43
Verwijderd
Ik vond hem best ruk en ik heb ook het boek niet gelezen
Oud 04-09-2012, 15:36
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als je het zo'n slechte film vindt, waarom kijk je hem dan af?
Soms kun je nog hoop hebben dat het beter wordt...
__________________
you're not my demographic
Oud 04-09-2012, 23:18
Hazel
Hazel is offline
Seeking a friend for the end of the world prima film, weet goed de balans tussen luchtig en zwaar te vinden.

Gosford park eindelijk gezien, geweldig, ook leuke cast, waarom heb ik hier zo lang mee gewacht?
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 05-09-2012, 08:13
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Omdat ik een film vrijwel altijd uit kijk. Films die ik heb uitgezet, doorgespoeld, of bij uit ben gelopen (bios), zijn denk ik op één of twee handen te tellen.
Ik snap dat wanneer je een film uitkijkt, de film uitkijkt. Mijn vraag is echter waarom. Maar Martino geeft er al een antwoord op. Ik zet hem overigens lekker uit, hopelijk is het niet al te laat en kan ik dan een andere opzetten.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 05-09-2012, 10:45
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
en wil je een onderbouwde mening hebben over een film moet je hem wel helemaal hebben gezien.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 05-09-2012, 11:48
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Bovendien is opgeven als het even tegenzit een teken van zwakte.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 05-09-2012, 13:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
en wil je een onderbouwde mening hebben over een film moet je hem wel helemaal hebben gezien.
En dit ook wel ja
__________________
you're not my demographic
Oud 05-09-2012, 14:54
Tinu
Avatar van Tinu
Tinu is offline
Hunger Games = Jennifer Lawrence, het is dus een verschrikkelijk goeie film.

Vond het ook niet super, maar kom, ze maakt veel goed.
Oud 05-09-2012, 17:08
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vond 'm wel oke. Wel verbaasde ik me over de lovende recensies in bijvoorbeeld Volkskrant en NRC, want zó goed was 'ie nou ook weer niet.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 05-09-2012, 18:24
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik vond 'm verrassend goed. Het was alles behalve super, maar een stuk beter dan ik had verwacht en het sloot ook goed aan op hoe de wereld in mijn hoofd zat, toen ik de boeken las. Ik had niet vaak iets van 'Dit had ik anders bedacht'.
Ik geef 'm een 7.9, want een 8 is nèt iets te hoog.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 05-09-2012, 20:33
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Ik snap dat wanneer je een film uitkijkt, de film uitkijkt. Mijn vraag is echter waarom. Maar Martino geeft er al een antwoord op. Ik zet hem overigens lekker uit, hopelijk is het niet al te laat en kan ik dan een andere opzetten.
Waarom? Omdat ik benieuwd was hoe ze de rest gingen verfilmen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 05-09-2012, 22:38
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
To Be Or Not to Be (1942)

Leuke zwarte anti-Hitler comedy die midden in WOII gemaakt is door de Duitser Ernst Lubitsch. Lekker vlot waardoor het allemaal niet eens heel gedateerd aanvoelt en daarnaast prima humor

7,8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 05-09-2012, 22:45
Tinu
Avatar van Tinu
Tinu is offline
Brother.

Een yakuza film uit 2000. Bijzonder sterke film eigenlijk en naar't schijnt redelijk authentiek over hoe het er aan toe gaat in yakuza kringen en Japanse cultuur in't algemeen. Dat ritueel om in de familie te komen alleen al is 100% accuraat blijkbaar.
Oud 08-09-2012, 09:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Puss in Boots (2011)

Leuk tussendoortje. Had er eigenlijk helemaal niets van verwacht, maar het viel me behoorlijk mee. De humor was prima in orde en hoewel het allemaal behoorlijk voorspelbaar was, zat het prima in elkaar. En de animatie zag er erg strak uit.

6,8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 08-09-2012, 14:21
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
I don't know how she does it

Beetje bij blijven hangen op Film1, Sarah Jessica Parker is echt een one trick pony en James Bond wordt alleen maar softer en softer, Maar goed, ik vond de film best vermakelijk. Geen hoogstandje, maar het hele idee van een hard werkende moeder sprak me wel aan. Maar volgens mij heeft dat meer te maken met mijn leeftijd dan met de kwaliteit van deze film .

6/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 08-09-2012, 16:56
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Son of No One

Heb je een supersterren cast tot je beschikking, met Al Pacino, Ray Liotta, Katie Holmes, Juliette Binoche en vooruit, Channing Tatum, en dan lever je nog een belachelijk slechte film af.

Een volkomen onlogisch verhaal, met ook nog eens een supertraag tempo, een houterig acterende Channing Tatum (die vent kan écht niks overtuigend brengen, zeg maar een kruising tussen Keanu Reeves en Hayden Christensen) en een belabberd einde.

Spoiler


Het wordt allemaal gebracht als een serieuze, diepzinnig gefilmde drama/thriller, met hoge production values (15 miljoen dollar budget) maar het scenario slaat de plank helemaal mis.

3/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 08-09-2012, 17:47
Verwijderd
Sophie's Choice

Dat dit een geweldig geacteerde film is staat natuurlijk buiten kijf, maar ik ben iets minder te spreken over hoe het verhaal in elkaar zit. Kan best zijn dat ik de significantie van een hoop dingen niet begrepen heb, maar het deed wat rommelig aan. En wat te zweverig. Op het einde zit je toch met een soort gevoel van, wat moest ik hier nou precies mee.
Aardig om te kijken, als geheel achteraf gezien iets minder.

7,5/10, vooral voor Meryl Streep
Oud 12-09-2012, 16:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
From Up On Poppy Hill - 7/10

De familiie Miyazaki en Ghibli hebben, met uitzondering van TSWOA, al een poosje niet veel bijzonders afgeleverd. Poppy is helaas geen return to form. Maar een mindere Ghibli is niet per se een slechte film, tho.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 14-09-2012, 13:48
Hazel
Hazel is offline
De Verbouwing wat een gedrocht, een 4.5/10 maar ik heb er wel van genoten en Love Is All You Need, nieuwe Susanne Bier, weinig aan.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 14-09-2012, 22:33
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009)

Blijft een heerlijke film met een sterke laatste rol van Heath Ledger en prima opgevangen door Jude Law, Colin Farrell en Johnny Depp in de 'droomwerelden'. Tel daarbij de rest van de uitstekende cast bij op en neem één van mijn favoriete regisseurs (Terry Gilliam) en je hebt een succesformule.

van 8,5/10 naar 8,8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 16-09-2012, 16:39
Verwijderd
Så som i Himmelen

Mja, erg over de top drama vaak, maar verder was het zeker niet slecht. Vooral de acteurs zetten een prima prestatie neer.

7,8/10
Oud 16-09-2012, 17:28
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
10 Things I hate about you

Lang niet gezien en nog steeds leuk .

7,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 16-09-2012, 21:23
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
In Search of a Midnight Kiss

Soort van Before Sunrise meets Manhattan, maar dan low-budget. Het gebruik van zwart-wit voegt weinig toe aan de film, maar dat is geen ramp.
Het begin oogt erg rommelig, met hier en daar vage montage en plaatsing van muziek, maar later in de film wordt het iets minder experimenteel.
De hoofdpersonages worden gaandeweg steeds meer likeable. In het begin zijn ze nog misanthropisch ingesteld en arrogant danwel timide, maar later worden ze socialer en gedragen ze zich niet zo stom.

Hier en daar wat vage acties van de personages, waardoor je denkt "Kom óp, zeg, dat DOE je toch niet?!", maar verder kijkt wel oke weg.

7-/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 18-09-2012, 13:35
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Incendies

Ontzettend indrukwekkend. Aanrader.

9/10
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Oud 18-09-2012, 19:13
Verwijderd
Ip Man 2 6,5/10

Vervolg wat voor de liefhebber van deel 1 lekker wegkijkt. Zit wel íets te vol met anti-westers gedoe waardoor je de film, voor zover mogelijk, al helemaal lastig serieus kan nemen.

Desalniettemin lekker martial-arts filmpje.
Oud 23-09-2012, 17:06
Verwijderd
American Psycho

Nare film, en niet alleen voor the obvious reasons.

Er gebeurt nauwelijks iets spannends of boeiends (de moorden zijn ook maar braafjes gebracht) en eigenlijk is alles alleen maar heel ergerniswekkend. Humor heb ik er ook niet in kunnen ontdekken, al schijnen sommige mensen het grappig te vinden.

De film werd er weer eens eentje
Spoiler


Acteerwerk was af en toe wel aardig, sommige scenes waren vrij apart waardoor je toch telkens wel door wil kijken om te zien wat er gaat gebeuren maar verder heel heel matig.

5/10

Lees her en der dat het boek vele malen beter is, dus die ga ik dan maar lezen.
Oud 23-09-2012, 18:45
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
About Schmidt

Half drama / half roadtrip. Was wel oke. Jack Nicholson is wel tof, maar het verhaal duurt te lang en is nergens echt bevredigend of heel spannend. Alles kabbelt een beetje voort, geen enkele scene leidt echt ergens toe, iets wat Warren Schmidt in voice over ook aan de kijker vertelt 'dat zijn hele leven niks voorstelt'.
Het probeert hier en daar wel de sores van een rouwende, doelloze, eenzame oude man te laten zien, maar nergens echt te raken.

6,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 23-09-2012, 22:15
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
American Psycho

Nare film, en niet alleen voor the obvious reasons.

Er gebeurt nauwelijks iets spannends of boeiends (de moorden zijn ook maar braafjes gebracht) en eigenlijk is alles alleen maar heel ergerniswekkend. Humor heb ik er ook niet in kunnen ontdekken, al schijnen sommige mensen het grappig te vinden.

De film werd er weer eens eentje
Spoiler


Acteerwerk was af en toe wel aardig, sommige scenes waren vrij apart waardoor je toch telkens wel door wil kijken om te zien wat er gaat gebeuren maar verder heel heel matig.

5/10

Lees her en der dat het boek vele malen beter is, dus die ga ik dan maar lezen.
Van wie? Dat boek heb je echt niet nodig als je de film gezien hebt.

Ik vind hem trouwens bij vlagen hi-la-risch.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 23-09-2012, 23:57
Verwijderd
The Pirates! Band of Misfits 2012

8/10 een puntje erbij om dat dit nummer er in zat.



En voor de rest prima vermaak
Oud 24-09-2012, 14:47
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Van wie? Dat boek heb je echt niet nodig als je de film gezien hebt.

Ik vind hem trouwens bij vlagen hi-la-risch.
Stefenootje, ik zou je van harte aanraden om het boek te lezen, net als (bijna!) alle andere boeken van Bret Easton Ellis. Maar als je de film al naar vond (om de voor de hand liggende redenen) is het misschien toch niet zo'n goed idee
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 24-09-2012, 15:08
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Ik ben ook een beetje tegen Bret geworden door al die debiele tweets van hem.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 24-09-2012, 15:36
Hazel
Hazel is offline
Ik vind die tweets juist grappig.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 24-09-2012, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Ik vind hem trouwens bij vlagen hi-la-risch.
Oud 25-09-2012, 14:13
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The angels' share

Ik vond de mix tussen drama en humor eerst wat raar, maar aan het eind klopte het toch. Echt een leuke film
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 25-09-2012, 15:43
Verwijderd
Prometheus 3/10

Wat een drama.
Oud 27-09-2012, 13:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Prometheus 3/10

Wat een drama.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 27-09-2012, 20:23
Hazel
Hazel is offline
De rouille et d'os, stukken beter dan ik verwacht had... wat een narigheid.

Volgens mij ben ik de enige die nog best genoten heeft van Prometheus
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me.
Dinalfos
500 24-04-2008 19:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.