Oud 18-01-2015, 12:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Zou je het inductieprobleem eens willen beschrijven?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2015, 13:49
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar die verschillende resultaten staan vast [...]
Nee.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2015, 15:03
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Nee.
Ik kwantummechanica stelt men dat "een deeltje zowel een deeltjes- als een golf-karakter heeft". Deze twee verschillende opties staan vast. Het is namelijk niet zo dat er een karakter bijkomt of dat er één kan verdwijnen.
Citaat:
Zou je het inductieprobleem eens willen beschrijven?
"Uit een beperkt aantal waarneming kan nooit een universele uitspraak over alle gevallen worden afgeleid."
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 18-01-2015, 15:18
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik kwantummechanica stelt men dat "een deeltje zowel een deeltjes- als een golf-karakter heeft". Deze twee verschillende opties staan vast. Het is namelijk niet zo dat er een karakter bijkomt of dat er één kan verdwijnen.
Dat is te simpel gezegd, maar waar het om gaat is dat de theorie niet deterministisch is.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 19:57
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Dat is te simpel gezegd, maar waar het om gaat is dat de theorie niet deterministisch is.
Dit is al de derde keer dat we dezelfde discussie hebben. Ik zeg dat het last heeft van het inductieprobleem, het inductieprobleem negeert, dus deterministisch is. Simpelweg een theorie niet deterministisch verklaren onder andere criteria vereist dat je eerst uitlegt waarom mijn criteria niet werken.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 22:28
Verwijderd
Nee, het is de derde keer dat jij het niet begrijpt waarop het vrij helder uitgelegd gaat worden waarna je weer dezelfde domme vraag gaat stellen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2015, 09:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dit is al de derde keer dat we dezelfde discussie hebben. Ik zeg dat het last heeft van het inductieprobleem, het inductieprobleem negeert, dus deterministisch is. Simpelweg een theorie niet deterministisch verklaren onder andere criteria vereist dat je eerst uitlegt waarom mijn criteria niet werken.
Waar het om gaat is dat er theorieën zijn die, wanneer je alles weet over de huidige toestand van het systeem, je niet met zekerheid kan voorspellen wat de toestand van het systeem in de toekomst is. Die theorieën zijn dus niet deterministisch.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2015, 21:34
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Waar het om gaat is dat er theorieën zijn die, wanneer je alles weet over de huidige toestand van het systeem, je niet met zekerheid kan voorspellen wat de toestand van het systeem in de toekomst is. Die theorieën zijn dus niet deterministisch.
Je hoeft niet met zekerheid te kunnen zeggen dat er één optie gebeurd. Zolang er meerdere opties zijn die vaststaan is het nog steeds deterministisch.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 31-01-2015, 22:18
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Je hoeft niet met zekerheid te kunnen zeggen dat er één optie gebeurd. Zolang er meerdere opties zijn die vaststaan is het nog steeds deterministisch.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 12:54
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Je hoeft niet met zekerheid te kunnen zeggen dat er één optie gebeurd. Zolang er meerdere opties zijn die vaststaan is het nog steeds deterministisch.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2015, 09:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je hoeft niet met zekerheid te kunnen zeggen dat er één optie gebeurd. Zolang er meerdere opties zijn die vaststaan is het nog steeds deterministisch.
Probleem! Wat als er nu meer opties zijn dan wij op dit moment weten/ ontdekt hebben?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-07-2015, 11:56
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Ik heb hem niet verbannen maar ooit de Averbode Kinderbijbel tegen mijne kop gehad.

Was vroeger misdienaar en daardoor zat ik veel in de kerk. Nu is dat veel minder tenzij herdenkingsvieringen.
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2015, 23:01
clyzev1
clyzev1 is offline
Citaat:
Leuk boek hoor, daar niet van.

Ik zie het vanaf nu alleen als een sprookjesboek.

Waarom? De bijbel zegt dat slangen kunnen praten, slavernij toegestaan is en dat je homo's moet boycotten en shit maar ook lief moet hebben omdat ze je vijanden zijn?

Ik snap er geen snars meer van .
Hoe denken jullie hierover?

Doei!
Er zijn mensen die heel veel leugens vertellen over God en Zijn boodschappers.

Neem eens een kijkje in de Koran. Mohammed is met de Koran gekomen om de boel recht te zetten.

Helaas worden er ook veel leugens over Mohammed verteld. Meestal om macht of rijkdom te vergaren.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2015, 00:12
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Er zijn mensen die heel veel leugens vertellen over God en Zijn boodschappers.

Neem eens een kijkje in de Koran. Mohammed is met de Koran gekomen om de boel recht te zetten.

Helaas worden er ook veel leugens over Mohammed verteld. Meestal om macht of rijkdom te vergaren.
In de Koran staan toch ook vreselijke dingen?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2015, 00:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
En waarin is de Koran geloofwaardiger als Woord van God dan bijvoorbeeld de Bijbel of Tora?

Je zou het kunnen zien als herziene versie van het verhaal, maar het is wel weer veel later geschreven dan de oorspronkelijke Tora en de nieuw testamentische Bijbelboeken. Terwijl het mij betrouwbaarder lijkt wanneer de geschriften relatief kort na de gebeurtenissen door verschillende ooggetuigen zijn opgeschreven (dit betreft voornamelijk het nieuwe testament).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-07-2015, 19:43
Verwijderd
Ook dat is allemaal honderden jaren later opgetekend, overgeschreven door dronken monniken et cetera. Betrouwbaarheid en 'schrift' gaat echt absoluut nul samen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2015, 01:25
magnusdebaas
Avatar van magnusdebaas
magnusdebaas is offline
Citaat:
Ook dat is allemaal honderden jaren later opgetekend, overgeschreven door dronken monniken et cetera. Betrouwbaarheid en 'schrift' gaat echt absoluut nul samen.
Inderdaad! o.a Adam en Eva is gewoon praatje poep. Maar dat Jesus aan het kruis stierf geloof ik best. Vergelijkbaar met wat tegenwoordig de elektrische doodstraf stoel is.
__________________
Als je iets doet, doe het dan goed :P
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.