Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 21:54
jewelicious
Avatar van jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-05-2006 @ 21:12 :
Meestal wordt aangeraden om de pil niet langer dan drie stopweken achter elkaar door te slikken omdat je er anders pas erg laat achterkomt dat je eventueel toch zwanger bent als er iets mis is gegaan. Ik heb er alleen nog nooit van gehoord dat je niet meer zwanger kan worden door te vaak doorslikken hoor.
dus het kan dan dat je dus 3 stopweken doorslikt en daarna 1 stopweek houd en daarna weer 3 stopweken??
__________________
men die eenmaal praat, kan veel zeggen
Oud 17-05-2006, 22:24
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-05-2006 @ 20:54 :
Ik heb dat ook hoor. Heb jaren microgynon geslikt dat ik op vrijdagochtend ongesteld werd maar aan het eind op donderdagavond. Met Yasmin werd ik het eerst donderdagavond, nu vaak donderdagochtend maar soms woensdagavond Lijkt me wel normaal eigenlijk.
Oké dankje.
Het is nu nog niet erg doorgezet, maar ik voel wel de "pijn" die ik normaal ook voel, dus ja...
En het is gewoon dat het bij mij altijd zooo constant was, vandaar dat ik even dacht Hmm..
Oud 18-05-2006, 07:38
Verwijderd
Ik heb al vaker over de klachten rond mijn pilgebruik gepost, maar ik ben het nu echt helemaal zat.

Ik voel me de laatste twee dagen weer zo labiel. Slap, een raar gevoel in m'n buik en last van mijn kuiten. Sinds ik aan de pil ben heb ik die klachten, dus ik heb een sterk vermoeden dat het daardoor komt.

Ik heb ook gepost dat ik mijn allereerste pil van de strip waar ik nu mee bezig ben veel te laat heb ingenomen. (ongeveer 20 uur te laat). Nu ben ik dus ook bang dat ik misschien zwanger ben Ik heb namelijk in de stopweek seks gehad zonder condoom. De dokter zei dat er niet veel aan de hand kan zijn, maar ik maak me er toch zorgen om. Als je nu al klachten hebt die op een eventuele zwangerschap kunnen wijzen, kan je dan al een test doen? Of moet ik wachten tot ik ongesteld moet worden?

Waar het me eigenlijk om gaat is dat ik er echt aan denk om per direct met die stomme pil te stoppen. Kan het kwaad als ik midden in mijn strip stop? Of moet ik deze strip afmaken? Het liefst stop ik nu, want ik word er helemaal gek van! Ik heb me nu ook ziek gemeld omdat ik me erg beroerd voel. Ik heb ook constant het gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Zo'n lichte pijn in mijn onderrug. In mijn stopweek voel ik me goed! Dat is dan ook de enige week in de maand dat ik me goed voel, dat klopt toch niet? En als ik nu stop, word ik dan meteen ongesteld? Of komt dat dan pas als ik het ook echt moet worden. (over 1.5 week)

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 07:41.
Oud 18-05-2006, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 17-05-2006 @ 21:00 :
Ik weet geen percentages, maar de kans is zeker aanwezig (staat toch ook in de bijsluiter?). Toen ik net met de pil begon kreeg ik ook Microgynon 30 voorgeschreven, dat was zacht gezegd 'een ramp', ik ben toen overgestapt naar Diane35, die beviel in eerste instantie prima. Op een gegeven moment stopte ik een maand met de pil, toen ik daarna weer begon kwam ik erg aan, toen ben ik overgestapt naar Trigynon, dat was ook geen succes, nu slik ik Yasmin en dat bevalt tot nog toe goed.

Het is heel erg per persoon afhankelijk hoe en op welke pil je reageert (qua bijwerkingen bedoel ik dan natuurlijk).
Staat inderdaad in de bijsluiter en dat weet ik natuurlijk ook wel, maar ik vroeg me af hoe groot de kans bij mij is dat het daardoor komt. Maar dat verschilt natuurlijk heel erg per persoon.
Je bent wel heel veel gewisseld van pil, is dat niet vervelend? Of merk je daar niet zoveel van?
Oud 19-05-2006, 13:35
Verwijderd
Ik ben ongesteld, maar dat hoort niet want ik ben aan de pil... (slik 'm nu ook nog)
Afgelopen zaterdag ben ik gestopt met de pil zodat ik rond maandag/dinsdag ongesteld zou zijn zodat ik dit niet meer in 't weekend ben...
Nu was ik woensdag nog steed niet ongesteld en ben dus weer aan m'n pil begonnen want als 't langer zou duren zou ik in 't weekend dus ongesteld zijn.
Dus ik heb 'm woensdag en donderdag nog gewoon geslikt en ben vanmiddag ineens ongesteld geworden...

Nu maakt 't me vrij weinig uit hoe dit kan, maar gaat het er meer om hoe ik 't stop. 't liefst dat 't morgen al afgelopen is
Oud 19-05-2006, 16:43
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Ik ben vandaag bij de dokter geweest omdat ik met de pil wilde beginnen (Microgynon30 meegekregen, nu onder andere naam maar is hetzelfde toch?).
Nu is me bekend dat ik ermee moet beginnen op de eerste dag van m'n menstruatie en dat t vanaf dan ook meteen veilig is. Maar nu ben ik gisteravond net ongesteld geworden en ik zou het toch wel jammer vinden om nu een maand te moeten wachten voor ik ermee kan beginnen.. is het erg als ik vandaag al begin? Geldt dan dat t pas over 7 dagen veilig is?

Oh, en nog een vraag: is de samenstelling van iedere pil in een strip eigenlijk hetzelfde? Want je begint toch niet per se met de 1e pil van een strip omdat t nou eenmaal niet altijd maandag is als je ongesteld wordt en nog niet aan de pil bent
Dus als ik er vandaag mee begin sla ik de eerste 4 over. Die moet je dan gewoon na de 'laatste' pil uit de strip nemen neem ik aan?
Sorry voor het vage verhaal en de misschien domme vraag, maar ik vind het nog een beetje vaag allemaal
__________________
everything's not lost
Oud 19-05-2006, 17:36
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 19-05-2006 @ 17:43 :
*knip*
Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, dan is de pil meteen veilig. Slik je 'm op een andere dag (tijdens je menstruatie of daarbuiten), dan ben je de eerste zeven dag niet veilig.

Het zijn allemaal dezelfde pillen. Er is geen begin aan die strip hoor, de dag waarop je begint met slikken is jouw beginpil. Daarna gewoon met de pijltjes meegaan totdat de strip op is.
Oud 19-05-2006, 18:14
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
kydnav schreef op 19-05-2006 @ 14:35 :Nu maakt 't me vrij weinig uit hoe dit kan, maar gaat het er meer om hoe ik 't stop. 't liefst dat 't morgen al afgelopen is
Dat kun je helaas zelf niet stoppen, je moet wel gewoon doorgaan met de pil slikken en met een beetje geluk is het dan op tijd over..
__________________
Keep on rockin'
Oud 19-05-2006, 18:21
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 19-05-2006 @ 18:36 :
Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, dan is de pil meteen veilig. Slik je 'm op een andere dag (tijdens je menstruatie of daarbuiten), dan ben je de eerste zeven dag niet veilig.

Het zijn allemaal dezelfde pillen. Er is geen begin aan die strip hoor, de dag waarop je begint met slikken is jouw beginpil. Daarna gewoon met de pijltjes meegaan totdat de strip op is.
Ah, dankjewel. Ik had al zo'n vermoeden, maar ik kon me ook vaag van de biologieles herinneren dat de pillen verschillende samenstellingen hadden, die van de eerste week met zoveel hormonen en die van de tweede week met meer/minder, enz. Maar dat zal ik dan wel fout hebben..

Denk dat ik er dan toch maar vandaag mee begin
__________________
everything's not lost
Oud 19-05-2006, 18:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coldplayfan schreef op 19-05-2006 @ 19:21 :
Ah, dankjewel. Ik had al zo'n vermoeden, maar ik kon me ook vaag van de biologieles herinneren dat de pillen verschillende samenstellingen hadden, die van de eerste week met zoveel hormonen en die van de tweede week met meer/minder, enz. Maar dat zal ik dan wel fout hebben..

Denk dat ik er dan toch maar vandaag mee begin
Bij twee en drie fase pillen is de samenstelling in elke week anders. Microgynon 30 is een eenfase pil en daar zijn alle pillen hetzelfde

Dus je had wel goed opgelet
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-05-2006, 19:02
Melissa83
Melissa83 is offline
hoi allemaal,

Ik heb net een stopweek gehouden en moest vandaag weer beginnen met een nieuwe strip, maar kom er net achter dat ik geen pilstrips meer heb
Nu moet ik dus eerst weer naar de apotheek, maar dit houdt dus in dat ik langer dan 7 dagen een stopweek heb gehouden.

wat houdt dit in? als ik nu bijvoorbeeld maandag weer aan de nieuwe strip begin, wanneer ben ik dan weer beschermd?

Xx
Oud 19-05-2006, 19:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Melissa83 schreef op 19-05-2006 @ 20:02 :
hoi allemaal,

Ik heb net een stopweek gehouden en moest vandaag weer beginnen met een nieuwe strip, maar kom er net achter dat ik geen pilstrips meer heb
Nu moet ik dus eerst weer naar de apotheek, maar dit houdt dus in dat ik langer dan 7 dagen een stopweek heb gehouden.

wat houdt dit in? als ik nu bijvoorbeeld maandag weer aan de nieuwe strip begin, wanneer ben ik dan weer beschermd?

Xx
Dan heb je al meerdere pillen uit je strip vergeten en moet je contact opnemen met je huisarts over hoe je verder moet en wanneer je veilig bent. Ik vermoed na een hele strip pas. Let ook op dat als je de afgelopen week seks gehad hebt dat je zwanger kunt zijn/worden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-05-2006, 20:52
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik vind de 'regel' mbt diarree nog steeds vaag. Meerdere malen kom ik tegen dat het om waterige ontlasting gaat die een dag duurt.
Zelf had ik gisteren wat last van dunne ontlasting na de vaste, zeg maar, zo'n 3 uur na het slikken van de pil. Is een reservepil slikken dan overbodig?

Ik denk zelf van wel, maar toch slik ik in die omstandigheden een extra pil.
Oud 22-05-2006, 13:24
coldplayfan
Avatar van coldplayfan
coldplayfan is offline
Vrijdag heb ik voor het eerst de pil geslikt (microgynon30) en nu vraag ik me af wanneer je voor het eerst mogelijk bijwerkingen kunt merken. Gisteren ben ik namelijk flauwgevallen (is nooit eerder voorgekomen) en ik voel me heel erg moe, maar die vermoeidheid had ik ook al vóórdat ik met de pil begon. Zou het er los van staan of kan het er iets mee te maken hebben? Het lijkt me zelf een beetje sterk, na 3 pillen, maar zo raar als nu heb ik me nog nooit gevoeld eigenlijk
__________________
everything's not lost
Oud 22-05-2006, 14:03
Verwijderd
Citaat:
coldplayfan schreef op 22-05-2006 @ 14:24 :
Vrijdag heb ik voor het eerst de pil geslikt (microgynon30) en nu vraag ik me af wanneer je voor het eerst mogelijk bijwerkingen kunt merken. Gisteren ben ik namelijk flauwgevallen (is nooit eerder voorgekomen) en ik voel me heel erg moe, maar die vermoeidheid had ik ook al vóórdat ik met de pil begon. Zou het er los van staan of kan het er iets mee te maken hebben? Het lijkt me zelf een beetje sterk, na 3 pillen, maar zo raar als nu heb ik me nog nooit gevoeld eigenlijk
dat verschilt per persoon, maar na 3 dagen is idd wel erg snel. Het flauwvallen kan ook een gevolg van de moeheid zijn, of misschien kunnen de moeheid en het flauwvallen samen dezelfde oorzaak hebben (ijzertekort misschien?).
Oud 22-05-2006, 18:02
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Misschien kan iemand mij helpen?

Ik heb mijn pil al twee maand (dus 2 strippen) achter elkaar geslikt. Nu wilde ik er nog een weekje achteraan doen. Maar nu ben ik hem gisteren vergeten. Dat laatste weekje begon vrijdag. Dat is dus de derde dag. Maar het is niet de eerste week omdat ik hem door heb geslikt!

Ik heb wel op pilvergeten.nl gekeken maar daar houden ze geen rekening met doorslikken.

Heb ik nu een kans dat ik zwanger kan raken?

Ik heb overigens hem vandaag alsnog in genomen. Normaal neem ik hem smorgens, maar nu dus de dag erna. Dus meer dan 12 uur!

Alvast bedankt
Oud 22-05-2006, 18:06
Mara
Mara is offline
Je moet het rekenen als 3e week. Weet dan zo niet uit m'n hoofd of er dan kans is, maar dat kan je dan vast wel opzoeken
Oud 22-05-2006, 18:10
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Dat heb ik dus ook gedaan en dan moest ik de dag erna hem gwoon als nog slikken. En dan nog 7 pillen voor mijn stopweek innemen, en de aangebroken strip kan worden opgemaakt

Maar ik heb er geen 7 meer op zitten, maar nog maar vier. Moet ik dan perse de pil weer een week door slikken? Lijkt uit het antwoord wel vind ik..

Zit ik nog langer in spanning

Laatst gewijzigd op 22-05-2006 om 18:12.
Oud 23-05-2006, 09:39
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
lol, een piln00b hier. ik start morgen met de nuvaring, heeft iemand hier ervaring mee? mijn arts zei dat hij de eerste week niet betrouwbaar is maar nu ben ik vergeten of dat ook zo was als je hem op de eerste tot derde dag van menstruatie inbrengt. ik ben vanochtend ongesteld geworden en krijg morgen de ring binnen.
ik en ook benieuwd wat de nuvaringgebruikers ervan vinden, ik geloof dat een hoop mensen er tevreden over waren, maar ik ben benieuwd of dat echt zo is.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 23-05-2006, 13:29
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Ik ben ook net aan de nuvaring en ik ben op dezelfde dag begonnen als dat ik mijn laatste pil slikte, de dokter zei dat ie dan meteen veilig zou zijn. in de bijsluiter staat dat ie ook nog veilig is als je binnen 7 dagen na het nemen van de laatste pil begint.
ik ben er tevreden over, hij blijft goed zitten, valt er niet uit, soms gaat ie er wat moeilijk in, maar even later zit ie weer hoog genoeg. zowel ik als mijn vriend voelen niks van de ring tijdens de sex.
Ik heb een vraag: ik ben meteen begonnen met de ring, zonder een stopweek te houden. komende donderdag moet ik de ring eruit halen en een stopweek houden. alleen verlies ik sinds vanmiddag al wat bloed, niet veel en ook licht, maar toch. lan ik de ring gewoon inhouden tot donderdag en dan een stopweek houden en volgende week donderdag weer beginnen? kan dit een doorbraakbloeding zijn, omdat ik na de pil meteen ben begonnen met de ring?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 23-05-2006, 17:07
Verwijderd
In mijn vorige strip was in een pil vergeten in de laatste week dus ik ben gewoon zonder stopweek doorgegaan met een volgende strip. Alleen had ik toen geen 'hele' strippen meer in huis, maar alleen eentje waar nog net 7 pillen opzaten. Die heb ik toen netjes genomen, en daarna overgestapt naar een nieuwe, volle strip. Daarvan heb ik nu twee weken genomen (er zitten er nog 7 in). Kan ik nu gewoon doorgaan zodat ik eigenlijk 4 weken slik en dan een stopweek hou, of moet ik nu stoppen met slikken zodat ik 21 pillen heb gehad en gelijk beginnen met de stopweek? (Het liefst de eerste optie). Staat niet duidelijk in de bijsluiter of dit kan.

Ik slik trouwens ministat
Oud 23-05-2006, 19:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 23-05-2006 @ 18:07 :
In mijn vorige strip was in een pil vergeten in de laatste week dus ik ben gewoon zonder stopweek doorgegaan met een volgende strip. Alleen had ik toen geen 'hele' strippen meer in huis, maar alleen eentje waar nog net 7 pillen opzaten. Die heb ik toen netjes genomen, en daarna overgestapt naar een nieuwe, volle strip. Daarvan heb ik nu twee weken genomen (er zitten er nog 7 in). Kan ik nu gewoon doorgaan zodat ik eigenlijk 4 weken slik en dan een stopweek hou, of moet ik nu stoppen met slikken zodat ik 21 pillen heb gehad en gelijk beginnen met de stopweek? (Het liefst de eerste optie). Staat niet duidelijk in de bijsluiter of dit kan.

Ik slik trouwens ministat
Normaalgesproken kun je altijd meer pillen slikken, als je er maar minimaal 21 hebt gehad is het goed. Ik ken echter jouw pil niet, dus kan het niet 100% zeker zeggen.
__________________
Keep on rockin'
Oud 23-05-2006, 19:15
Verwijderd
Ik begin me een beetje zorgen te maken, ik hoor namelijk van steeds meer kanten dat Diane-35 eigenlijk helemaal niet zo betrouwbaar is als anticonceptie.
Is dit echt zo?
Oud 23-05-2006, 19:18
create
Avatar van create
create is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 23-05-2006 @ 10:39 :
ik en ook benieuwd wat de nuvaringgebruikers ervan vinden, ik geloof dat een hoop mensen er tevreden over waren, maar ik ben benieuwd of dat echt zo is.
Ik ben vorige week aan mijn tweede ring begonnen en qua hoofdpijn/humeur is er zeker verbetering opgetreden t.o.v. yasmin. Maar ik heb nu veel last van vaginale afscheiding en irritaties 'daar beneden' waar ik me niet op mijn gemak bij voel. Er is een lichte verslechtering van mijn huid opgetreden (komt natuurlijk ook omdat Yasmin ook helpt om je huidje een beetje acné vrij te houden volgens de bijsluiter) maar aangekomen of wat dan ook ben ik verder niet.
Wel vind ik het fijn dat je er niet elke dag aan hoef te denken, maar als ik de laatste ring gehad heb houdt het NuvaRing avontuurtje voor mij op.
Oud 23-05-2006, 20:06
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
is het slecht voor je als je meerdere malen de pil door slikt?
__________________
droeftoeter
Oud 23-05-2006, 21:45
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
create schreef op 23-05-2006 @ 20:18 :
Ik ben vorige week aan mijn tweede ring begonnen en qua hoofdpijn/humeur is er zeker verbetering opgetreden t.o.v. yasmin. Maar ik heb nu veel last van vaginale afscheiding en irritaties 'daar beneden' waar ik me niet op mijn gemak bij voel. Er is een lichte verslechtering van mijn huid opgetreden (komt natuurlijk ook omdat Yasmin ook helpt om je huidje een beetje acné vrij te houden volgens de bijsluiter) maar aangekomen of wat dan ook ben ik verder niet.
Wel vind ik het fijn dat je er niet elke dag aan hoef te denken, maar als ik de laatste ring gehad heb houdt het NuvaRing avontuurtje voor mij op.
dit is de eerste anticonceptie behalve het condoom die ik ga gebruiken, dus ik ben nog niet beinvloed door hormonen van andere anticonceptiemiddelen. mijn huisarts raadde me de ring ook aan omdat ik nogal last heb van de menstruatie de eerste dagen, migraine-aanvallen, spierpijnen, krampen in buik en benen, de hele reutemeteut ik heb dagen gehad dat ik in een donkere kamer lag en zelfs geen dimlicht kon verdragen. hopelijk werkt ie daar een beetje tegen.

Heeft iemand al eens moeite gehad met inbrengen of is dit echt zo makkelijk als wordt gesuggereerd?
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 24-05-2006, 07:52
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 23-05-2006 @ 22:45 :

Heeft iemand al eens moeite gehad met inbrengen of is dit echt zo makkelijk als wordt gesuggereerd?
de eerste keer inbrengen is even wennen, maar dan nog gaat het makkelijk, gewoon de ring bij elkaar knijpen en erin duwen. duw m zo ver als ie gaat en dan voel je er niks van.
ik heb inderdaad wel meer last van afscheiding en irritaties, maar hopelijk gaat dat weg.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...

Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 07:55.
Oud 24-05-2006, 09:18
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Rachel schreef op 17-05-2006 @ 15:21 :
Allereerst; Sorry maar ik heb niet alle oude topic’s doorgelezen, dit was mij iets te veel werk
Maarré kan het zo zijn dat je, na +/- 6 jaar pilgebruik, later/minder ongesteld wordt? Ik werd het namelijk altijd op dinsdag, maar nu verschuift het steeds meer naar de woensdag. Tot een jaar geleden was het dan op woensdag ochtend, maar nu word het steeds vaker middag/ tegen de avond. Zou dat kunnen of…?

Het is nu ook mijn stopweek en ik hoor soms van die verhalen over doorbraakbloedingen terwijl men dan toch zwanger is. Ik hoop niet dat dit bij mij is? Overigens ben ik er ook niet 1,2,3 bang voor, want ik slik de pil altijd op tijd en ben ook niet dikker geworden, heb nergens last van... Maar toch even deze vraag
Ik herken echt wat je zegt, sinds een paar maanden is mijn menstruatie verschoven van maandag, naar dinsdag, naar woensdag, en zelf 1 maand werd ik het pas op donderdag terwijl ik vrijdag alweer met de pil moest beginnen Gelukkig is het nu weer op woensdag, maar toch is het vreemd. Vooral omdat ik ook al meerdere jaren altijd op de maandagochtend ongesteld werd. Ben blij dat ik niet de enige ben eigenlijk
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 24-05-2006, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 23-05-2006 @ 20:15 :
Ik begin me een beetje zorgen te maken, ik hoor namelijk van steeds meer kanten dat Diane-35 eigenlijk helemaal niet zo betrouwbaar is als anticonceptie.
Is dit echt zo?
Ik slik hem ook, heb het pas nog aan mn huisarts gevraagd. En hij zei dat het geen kwaad kon, maar dat een 'positieve' bijwerking van de Diane is die pil werkt als anticonceptie. Zo legde hij het iig uit..

En nu heb ik ook nog een vraagje..
Ik heb 3 strips achter elkaar geslikt, en zaterdag heb ik de laatste genomen, om een stopweek in te lassen. Normaal ben ik na 2/3 dagen ongesteld.
Zaterdagavond begon ik een beetje te bloeden, helder, dus ik dacht aan een doorbraakbloeding. Maar verder niets, vandaag nog steeds niet ongesteld, geen last meer gehad van doorbraakbloedingen enzo.
Wel ben ik deze week erg gestressed geweest, de tandarts heeft bij mij verstandskiezen getrokken.
Voor deze behandeling heb ik oxazepam geslikt, om me te kalmeren.

Normaal ben ik erg stipt, ik slik altijd 3 strips door. kan het liggen aan de stress of aan de oxazepam of moet ik er meer achter zoeken? Ik heb al wel enorme buikpijn. sinds gisteren eigenlijk, maar verder nog niets..

EDIT:

te vroeg geroepen, na enorme buikpijn was het zover.. En heb de apotheek gebeld, oxazepam kon prima met de pil

Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 16:52.
Oud 24-05-2006, 19:54
aLackofColor
Avatar van aLackofColor
aLackofColor is offline
Um, ik kom er net achter dat ik al 3 dagen vergeten ben de pil in te nemen,. Ik slik Diana 35.

Ik ben op vrijdag begonnen en ik zit nu in week 2. Ik ben de maandag pil,dinsdag pil vergeten en nu is het dus woensdag dus ik kan beter nog niks innemen dan..

Ik heb gisteren dus wel seks gehad.

Moet ik morgen de dokter maar even bellen ofzo?
__________________
.&.I dance like nobody is watchin'
Oud 24-05-2006, 20:29
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Admiration schreef op 24-05-2006 @ 20:54 :
Um, ik kom er net achter dat ik al 3 dagen vergeten ben de pil in te nemen,. Ik slik Diana 35.

Ik ben op vrijdag begonnen en ik zit nu in week 2. Ik ben de maandag pil,dinsdag pil vergeten en nu is het dus woensdag dus ik kan beter nog niks innemen dan..

Ik heb gisteren dus wel seks gehad.

Moet ik morgen de dokter maar even bellen ofzo?
Het is vandaag woensdag en je hebt afgelopen vr-za-zo de pil geslikt? Dan zit je nog steeds in week 1.
dan ben je dus niet veilig geweest. MAP halen, denk ik.
Oud 24-05-2006, 22:16
Hannekeuh
Avatar van Hannekeuh
Hannekeuh is offline
Ik ben mijn pil beginnen nemen op een maandag. Nu zag ik net dat ik de pil voor donderdag heb ingenomen. Dus ik moet ergens een dubbele pil hebben ingenomen.(al kan ik me niet meer herinneren wanneer). Ik zit nu in de tweede week van mijn pilstrip. Wat is het beste wat ik kan doen?
De strip gewoon verder uitnemen en dan een stopweek inlassen of nu stoppen?
Oud 24-05-2006, 22:38
aLackofColor
Avatar van aLackofColor
aLackofColor is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 24-05-2006 @ 21:29 :
Het is vandaag woensdag en je hebt afgelopen vr-za-zo de pil geslikt? Dan zit je nog steeds in week 1.
dan ben je dus niet veilig geweest. MAP halen, denk ik.
Nee ik ben op vrijdag begonnen dus ik heb vrij-zat-zon-ma-di-wo-do-vrij-zat-zon geslikt, en voor de MAP is het nu al te laat. Ik bel morgen de dokter wel en zie wel.
__________________
.&.I dance like nobody is watchin'
Oud 25-05-2006, 10:12
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Admiration schreef op 24-05-2006 @ 23:38 :
Nee ik ben op vrijdag begonnen dus ik heb vrij-zat-zon-ma-di-wo-do-vrij-zat-zon geslikt, en voor de MAP is het nu al te laat. Ik bel morgen de dokter wel en zie wel.
Oh sorry. In de tweede week kun je als je 1 dag pil vergeet, de volgende dag twee pillen slikken. Maar als je meerdere pillen vergeet, dan kun je dat niet 'compenseren'. Gauw de dokter bellen, ja.
Oud 25-05-2006, 11:15
__
Avatar van __
__ is offline
ik ben eergisteren met de pil begonnen en toen heb ik die van maandag geslikt ipv die van dinsdag maar goed toen heb ik gisteren dus toch maar even die van woensdag geslikt ipv de strip te volgen en die van dinsdag te nemen. en ik weet bij god niet of dit iets uitmaakt maar ehh. ik kwam het maar even checken. moet ik nu verder gewoon die van do-vr-etc. nemen en dan op die laatste maandag zeg maar nog die andere van dinsdag nemen of ga ik nu simpelweg dood? want ik dacht dat dat ma-di-wo etc. gewoon voor jezelf was ofzo, om bij te houden? nouja, weet ik het. maar mn vriendje die betwijfelde het dus eh, ja. ik vroeg het me gewoon even af.
Oud 25-05-2006, 11:17
Verwijderd
dat is gewoon voor jezelf om het bij te houden
Oud 25-05-2006, 11:17
Verwijderd
Die dagen staan er gewoon bij omdat het dan makkelijker is na te kijken of je je pil van vandaag al had genomen of niet, zeg maar. Het maakt dus geen moer uit of je de dinsdagpil op vrijdag slikt.
Oud 25-05-2006, 11:35
__
Avatar van __
__ is offline
ok dankje dat leek me ook wel logisch ja hehe.
Oud 25-05-2006, 11:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Katje schreef op 25-05-2006 @ 12:17 :
Die dagen staan er gewoon bij omdat het dan makkelijker is na te kijken of je je pil van vandaag al had genomen of niet, zeg maar. Het maakt dus geen moer uit of je de dinsdagpil op vrijdag slikt.
Tenzij je een twee of driefase pil slikt, dan maakt het wel uit welke pil je wanneer slikt

Ik heb laatst ook per ongeluk dinsdag op maandag geslikt en toen heb ik op dinsdag maandag geslikt dus nu klopt het weer. Met een eenfase pil maakt dat idd niets uit
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-05-2006, 21:45
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Ik slikte altijd microgynon30 maar nou heb ik een andere mee gekregen .. Ze zeiden dat het hetzelfde is maar dan onder een andere naam maar volgens mij is dat niet waar Ik heb op de site van de fabrikant gekeken en die maakt die pil helemaal niet en microgynon staat nog gewoon in hun lijst .. Komt nog bij dat ik op een site las van vrouwen die die andere pil kregen en ineens last kregen van doorbraakbloedingen , gewichtstoename en zelfs haren op hun gezicht Zijn er meer meiden die hier last van hebben met deze nieuwe pil ? En weet iemand waarom we onze oude vertrouwde microgynon niet meer krijgen ?
__________________
DJ, play this girl a love song
Oud 26-05-2006, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Inga schreef op 25-05-2006 @ 22:45 :
Ik slikte altijd microgynon30 maar nou heb ik een andere mee gekregen .. Ze zeiden dat het hetzelfde is maar dan onder een andere naam maar volgens mij is dat niet waar Ik heb op de site van de fabrikant gekeken en die maakt die pil helemaal niet en microgynon staat nog gewoon in hun lijst .. Komt nog bij dat ik op een site las van vrouwen die die andere pil kregen en ineens last kregen van doorbraakbloedingen , gewichtstoename en zelfs haren op hun gezicht Zijn er meer meiden die hier last van hebben met deze nieuwe pil ? En weet iemand waarom we onze oude vertrouwde microgynon niet meer krijgen ?
zeg dan even hoe de pil heet die je nu mee hebt gekregen, anders kan niemand je vragen beantwoorden
Steridil 30 is in elk geval precies hetzelfde als microgynon30, qua samenstelling.
Oud 26-05-2006, 10:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-05-2006 @ 10:37 :
zeg dan even hoe de pil heet die je nu mee hebt gekregen, anders kan niemand je vragen beantwoorden
Steridil 30 is in elk geval precies hetzelfde als microgynon30, qua samenstelling.
Bedoel je niet Stediril
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-05-2006, 10:59
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-05-2006 @ 10:37 :
zeg dan even hoe de pil heet die je nu mee hebt gekregen, anders kan niemand je vragen beantwoorden
Steridil 30 is in elk geval precies hetzelfde als microgynon30, qua samenstelling.
jah kon er gister ff niet opkomen maar k heb nu Rigevidon
__________________
DJ, play this girl a love song
Oud 26-05-2006, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-05-2006 @ 11:21 :
Bedoel je niet Stediril
oh zou kunnen

Rigevidon ken ik niet, is vast van na 2003
Oud 26-05-2006, 12:38
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 22-05-2006 @ 19:10 :
Ik heb laatst mijn pil vergeten maar dat kon worden opgelost door de volgende dag hem gwoon als nog slikken. En dan nog 7 pillen voor mijn stopweek innemen, en de aangebroken strip kan worden opgemaakt. Dus moest ik hem weer een week doorslikken
Maar nu heb ik sex gehad met mijn vriend gister en vroeg mij af of het nu eigenlijk wel veilig is!? Was het helemaal vergeten, en vond het ontzettend dom achteraf!

Weet iemand dat? Ik heb die dag dat ik hem vergeten was dus waarschijnlijk goed opgelost.. maar is de pil daarna wel betrouwbaar?
Oud 26-05-2006, 13:32
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-05-2006 @ 12:21 :
oh zou kunnen

Rigevidon ken ik niet, is vast van na 2003
Net even naar de apotheek geweest en ze zeiden dat het dezelfde samenstelling had en dat iedereen die nu kreeg dus het zal wel goed zijn
__________________
DJ, play this girl a love song
Oud 26-05-2006, 19:25
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Inga schreef op 26-05-2006 @ 14:32 :
Net even naar de apotheek geweest en ze zeiden dat het dezelfde samenstelling had en dat iedereen die nu kreeg dus het zal wel goed zijn
Ik heb afgelopen keer (+/- 2 weken geleden) nog gewoon microgynon30. Ik zal wel eens kijken wat ik de volgende keer krijg
Oud 27-05-2006, 12:10
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Inga schreef op 26-05-2006 @ 14:32 :
Net even naar de apotheek geweest en ze zeiden dat het dezelfde samenstelling had en dat iedereen die nu kreeg dus het zal wel goed zijn
ik kreeg ook rigevidon ja en ze zeiden ook precies hetzelfde dus het zal idd wel goed zijn
__________________
droeftoeter
Oud 27-05-2006, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Inga schreef op 26-05-2006 @ 14:32 :
Net even naar de apotheek geweest en ze zeiden dat het dezelfde samenstelling had en dat iedereen die nu kreeg dus het zal wel goed zijn
Ik heb dat ook gekregen. En ook op de verpakking gekeken van beide, en de samenstelling is natuurlijk inderdaad hetzelfde.
Oud 28-05-2006, 10:27
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
ff vraagje.. ik ben in week 1 de 7e pil vergeten, nu kwam ik er niet thuis achter, dus ik heb tot half 10 moeten wachten tot ik m opnieuw in kon nemen.
Ik weet nu dus niet zeker hoelaat ik m donderdag ingenomen heb maar het zal wel iets van 9uur zijn... zal dus net iets meer zijn dan 12 uur..

Nu is mijn vraag of ik nu nog veilig ben (kheb wel sex gehad in de week ervoor)..
en is de 7e pil nog wel week 1?...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 17:05
Lichaam & Gezondheid Dringende vraag
Sexiejjj!!
2 02-01-2005 15:00
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Seksualiteit Sex in stopweek
Kleintjeyakult
29 03-08-2003 00:16
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.