Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 17:49
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Zoals sommige misschien van jullie weten is 1 van de dingen die in het cristendom centraal staan, het offer!
In oude testament was dit schoon van zonden worden dmv lammetjes slachte enzo...
In Nieuwe testament is dit Jezus, die volgens bijbel als Offer Centraal staat...

Waarom denken jullie dat wij een offer nodig hebben, en dus waarom wij Jezus nodig zouden hebben?
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 18:02
Verwijderd
Volgens mij zit dat zo...

God heeft Zijn zoon voor ons geofferd, jij offert iets wat je heel dierbaar is (Ik weet niet meer wie het was, maar ik heb geloof ik ooit een bijbel-film gezien waarin een klein jongetje een lammetje moest offeren. Hij mocht zelf weten welk lammetje, maar er was er 1tje die hem heel dierbaar was. Daarom 'moest' hij die offeren). Het is een bewijs dat je echt alles in Gods handen legt, ookal lijkt iets 'stom' of doet het pijn.

Maar goed, de echte Christenen kunnen beter vertellen of ik het hier goed omschrijf..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 17-03-2004 @ 18:49:
Zoals sommige misschien van jullie weten is 1 van de dingen die in het cristendom centraal staan, het offer!
In oude testament was dit schoon van zonden worden dmv lammetjes slachte enzo...
In Nieuwe testament is dit Jezus, die volgens bijbel als Offer Centraal staat...

Waarom denken jullie dat wij een offer nodig hebben, en dus waarom wij Jezus nodig zouden hebben?
Oh, en nog even waarom wij Jezus nodig zouden hebben...

Omdat deze onze zonden heeft opgenomen door voor ons te sterven aan het kruis. Alle zonden die zijn begaan, daarvoor hoef je geen straf meer, omdat Jezus ze al heeft opgenomen. Het enige wat men daarvoor van je verwacht, is dat je Jezus aanbidt...

(Maar eigenlijk kan je dit ook beter even checken bij een Christen, ik heb wel enige bijbelkennis, maar aangezien ik deze religie niet (ten volle) aanhang, is even checken beter)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:31
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
ik geloof dat als er gezegd word dat jezus onze zondes draagt, dat betekent dat hij onze zondes draagt. en zich dus bewust is van de pijn die alle mensen door de tijd heen veroorzaakt hebben. (en dat deel van de kruisiging kwam van god af) en daarbij vallen de zweepslagjes en het dwingen te lopen met een houten T, en een speer in de zei, en een doornenkroon, en spijkers in handen en voeten, in het niet.
dat kan niet in een film getoond worden. (en dat komt van het kwaad af)

de meesten denken dat jezus gekruisigd is en gegeseld en thats it.
dat is niet alle zondes op je nemen, dat is sterven als een onschuldige aan een kruis. ik geloof juist dat er in het onwaarneembare MEER gebeurt is dan alleen maar zijn fysieke pijn, maar dat hij ook ECHT alle zondes droeg, dus zich bewust was van alle pijn en lidjen die onze zondes veroorzaakt hebben door de tijd heen... en toch zei 'vader vergeef het hen', dat kunnen de meeste mensen niet eens bij dingen die klein zijn vergeleken met dat

als slechts er sprake was van een gewone kruisiging, dan zou die straf oneindig veel te licht zijn voor al onze zondes.

laten wij vooral niet vergeten te vertellen dat niet zozeer het dragen van die kwelling, maar het zeggen van Vader vergeef het hen want zij weten niet wat zij deden gedurende die kwelling, een echte verzoening is!

ervanuit gaande dat de kruisiging gebeurt is

overigens, Xia, god moet je aanbidden. niet jezus. jezus wil liefgehad worden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 17-03-2004 @ 19:31:
(...)
dat kan niet in een film getoond worden. (en dat komt van het kwaad af)

(...)
overigens, Xia, god moet je aanbidden. niet jezus. jezus wil liefgehad worden.
1. Wat bedoel je met het eerste stukje?

2. Waarom zijn er dan van die 'Praise Jezus' songs? Ik kan er zo een aantal voor je opschrijven, compleet met tekst en al. Dat is aanbidden. En aangezien Jezus OOK God is, aanbid je Hem toch ook?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:48
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Xia schreef op 17-03-2004 @ 19:39:
1. Wat bedoel je met het eerste stukje?

hoe kan je in een film al de ellende van al die zondes op aarde tonen, gericht op de geest van 1 mens, jesus?

Citaat:
2. Waarom zijn er dan van die 'Praise Jezus' songs? Ik kan er zo een aantal voor je opschrijven, compleet met tekst en al. Dat is aanbidden. En aangezien Jezus OOK God is, aanbid je Hem toch ook?
lofprijzing en aanbidding is iets anders. ik aanbid een toneelspeler ook niet als ik in mijn handen klap na de voorstelling. noch aanbidden mensen politieke figuren als ze in een demonstratie hun eenszijn laten blijken met fotos en al.
en jezus god? waarom bad god tot zichzelf?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 17-03-2004 @ 19:48:
hoe kan je in een film al de ellende van al die zondes op aarde tonen, gericht op de geest van 1 mens, jesus?


lofprijzing en aanbidding is iets anders. ik aanbid een toneelspeler ook niet als ik in mijn handen klap na de voorstelling. noch aanbidden mensen politieke figuren als ze in een demonstratie hun eenszijn laten blijken met fotos en al.
en jezus god? waarom bad god tot zichzelf?
Het is hetzelfde als wij tot God bidden, dan bidden we ook tot onszelf.. (Maar das wat ik geloof, heeft niets met het Christendom te maken)

Maarrem..

Ik geloof dat ik het wel een beetje snap, van jou uit beredeneerd..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 09:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Xia schreef op 17-03-2004 @ 19:53:
Het is hetzelfde als wij tot God bidden, dan bidden we ook tot onszelf.. (Maar das wat ik geloof, heeft niets met het Christendom te maken)

Maarrem..

Ik geloof dat ik het wel een beetje snap, van jou uit beredeneerd..
kwil toch wel weten wat je precies ermee bedoelt... geloof je dat alles 1 is, dat er maar 1 ziel is, dat wij allen God zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 09:57
Nagarjuna
Nagarjuna is offline
Wie het verinnerlijkt ritueel op zichzelf toepast en wordt zoals Jezus is, is zoals hij, vrij van begeerte, vrij van banden, ís.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:08
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Nagarjuna schreef op 18-03-2004 @ 10:57:
Wie het verinnerlijkt ritueel op zichzelf toepast en wordt zoals Jezus is, is zoals hij, vrij van begeerte, vrij van banden, ís.
ik kan geen tibetaans.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:23
Nagarjuna
Nagarjuna is offline
Citaat:
Isa schreef op 18-03-2004 @ 11:08:
ik kan geen tibetaans.
Moet je mij niet aankijken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:41
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Isa schreef op 18-03-2004 @ 11:08:
ik kan geen tibetaans.
Laatst begon hij ook zo te praten in De Kantine....
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 18-03-2004 @ 16:41:
Laatst begon hij ook zo te praten in De Kantine....
En dus?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 18-03-2004 @ 10:47:
kwil toch wel weten wat je precies ermee bedoelt... geloof je dat alles 1 is, dat er maar 1 ziel is, dat wij allen God zijn?
Ja, dat bedoel ik inderdaad
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 19:12
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Xia schreef op 18-03-2004 @ 18:33:
Ja, dat bedoel ik inderdaad
Bedoel je die kracht die door de mens zou heen gaan van moeder natuur: ciey ofzo.? (die kreet die ook wel bij karate wordt gedaan ofzo??)
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 19:21
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Xia schreef op 18-03-2004 @ 18:33:
Ja, dat bedoel ik inderdaad
Dat vind ik een ontzettend deprimerend wereldbeeld...
ik wil graag niet het idee hebben met de spiegel te praten als ik met god of iemand anders praat. bovendien beslist een almachtige god zelf wel in hoeverre wij een zijn denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.