Oud 17-09-2017, 18:49
emmavdb7
emmavdb7 is offline
Heeey,

Ik zit nu in 5 havo, als hoofdvraag voor mijn profielwerkstuk heb ik: Hoe kan een bedrijf door middel van social media en reclame de omzet vergroten?

Hebben jullie nog ideeën voor deelvragen? Of aanmerkingen op de hoofdvraag? En tips voor een profielwerkstuk maken zijn welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2017, 19:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Social media kan op heel veel manieren ingezet worden, via traditionele advertising en als PR middel, waarbij de grens tussen die twee steeds meer vervaagt door gesponsorde content. Bij reclame is omzet vergroten soms een doel (niet altijd), bij PR kan dit doel net zo goed naamsbekendheid creëren zijn.
Ook zal je antwoord per sector sterk verschillen, gok ik.
Ik vind je onderzoeksvraag persoonlijk niet zo sterk...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-09-2017, 19:36
emmavdb7
emmavdb7 is offline
Citaat:
Social media kan op heel veel manieren ingezet worden, via traditionele advertising en als PR middel, waarbij de grens tussen die twee steeds meer vervaagt door gesponsorde content. Bij reclame is omzet vergroten soms een doel (niet altijd), bij PR kan dit doel net zo goed naamsbekendheid creëren zijn.
Ook zal je antwoord per sector sterk verschillen, gok ik.
Ik vind je onderzoeksvraag persoonlijk niet zo sterk...
'

Dankjewel! Ik ben zelf ook niet helemaal zeker over mijn hoofdvraag.. Ik wil wel iets met reclame (bv door middel van social media) en hoe bedrijven dat gebruiken, nog tips voor een hoofdvraag of hoe ik die van mij beter kan formuleren?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2017, 20:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
'

Dankjewel! Ik ben zelf ook niet helemaal zeker over mijn hoofdvraag.. Ik wil wel iets met reclame (bv door middel van social media) en hoe bedrijven dat gebruiken, nog tips voor een hoofdvraag of hoe ik die van mij beter kan formuleren?
Reclame als in de betaalde traditionele advertenties? Bijvoorbeeld de advertenties die je ziet op Facebook? Ik denk dat je je hoofdvraag een stuk specifieker moet maken
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-09-2017, 09:38
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Social media inzet verschilt ook nogal per sector. Misschien kun je meer richten op een soort bedrijf en daarvoor kijken hoe je het beste social media in kunt zetten of bijv. hoe je een websop of blog tot een verdienmodule om kunt zetten
Met citaat reageren
Oud 18-09-2017, 14:24
emmavdb7
emmavdb7 is offline
Ik ben er veel mee bezig geweest en heb een nieuwe hoofdvraag bedacht: hoe zorg je voor een succesvolle webshop? Wat vinden jullie van deze vraag? Ik denk dat ik deze vraag beter kan beantwoorden me dan bijvoorbeeld focussen op reclame, ik zat te denken aan webshops met kleding zoals modemusthaves bijvoorbeeld. Nog ideeën voor deelvragen?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2017, 14:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben er veel mee bezig geweest en heb een nieuwe hoofdvraag bedacht: hoe zorg je voor een succesvolle webshop? Wat vinden jullie van deze vraag? Ik denk dat ik deze vraag beter kan beantwoorden me dan bijvoorbeeld focussen op reclame, ik zat te denken aan webshops met kleding zoals modemusthaves bijvoorbeeld. Nog ideeën voor deelvragen?
Wat is succesvol? Je vraag is nog steeds veel te vaag...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk hulp
Luke.77
2 11-09-2017 19:39
Vrije tijd Hulp gezocht voor PWS (dmv korte enquête)!
deeeeeeemiix
5 22-11-2014 21:53
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie profielwerkstuk
FemkeJanse
5 13-12-2012 18:33
Algemene schoolzaken Hulp bij profielwerkstuk
leon370
1 19-10-2012 17:00
Algemene schoolzaken Hulp bij een Profielwerkstuk Gezocht!!!
Bats
3 05-07-2007 15:31
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hulp bij inleiding profielwerkstuk over reclame
vrouw-wezen
6 16-10-2005 13:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.