Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2005, 16:03
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik heb al een paar weken last van steken in mijn zij. Het is eigenlijk steeds erger geworden. Het is niet opgezwollen maar doet wel behoorlijk pijn. Vandaag heb ik er ook nog hele erge diarree bij gekregen en nu is de pijn in mijn zij nog heviger geworden. Wat kan dit zijn? Kan het zijn dat ik last heb van mijn milt? Ik ga er wel mee naar de dokter maar dat duurt nog even en ik wil toch een beetje kijken of ik kan achterhalen wat het is. Dus als jullie dus een idee hebben...
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:18
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
steken in je zij zoals velen denken komt niet van je milt, dan heb ik het tenmisnte over de steken die je tijdens het sporten hebt

De steek wordt dus niet veroorzaakt door de milt

Vroeger dacht men dat de milt bij inspanning samentrekt om meer bloed ter beschikking te stellen aan de spieren. Dit op grond van onderzoek bij honden en katten waaruit bleek dat dit het geval was. De milt doet dit echter bij de mens niet. De steek wordt veroorzaakt door ophoping van lucht in de darm. De steek komt vooral links voor. Dit komt doordat de bocht van de dikke darm links wat hoger ligt dan rechts.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:21
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik heb toen ik 8 was myn milt gescheurd... Ik ben van mijn paard gevallen en ik bloedde zowat dood. Als ik een paar uur later in het ziekenhuis was opgenomen geweest, was ik dood gegaan...

Ik wil je even zeggen: Kijk uit.... En wees er snel bij als je hebt wat ik ook heb gehad... Maar ik denk het niet...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
BleuEyes schreef op 06-12-2005 @ 17:21 :
Ik heb toen ik 8 was myn milt gescheurd... Ik ben van mijn paard gevallen en ik bloedde zowat dood. Als ik een paar uur later in het ziekenhuis was opgenomen geweest, was ik dood gegaan...
Dus je bent niet naar het ziekenhuis gegaan?
(Ik denk dat je het woordje 'niet' ergens vergeten bent )

Naar de dokter gaan. Ik denk trouwens dat je last van je darmen hebt, dat kan flink pijn doen en die diarree erbij klopt ook. Dokter, dokter, dokter. En niets 'dat duurt nog even', je kan morgen al gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 17:04
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-12-2005 @ 17:34 :
Dus je bent niet naar het ziekenhuis gegaan?
(Ik denk dat je het woordje 'niet' ergens vergeten bent )

Naar de dokter gaan. Ik denk trouwens dat je last van je darmen hebt, dat kan flink pijn doen en die diarree erbij klopt ook. Dokter, dokter, dokter. En niets 'dat duurt nog even', je kan morgen al gaan.
Whaha Oeps.....
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 22:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Links bovenin de buik zit ook je dikke darm. Als die geirriteerd is, kan dat behoorlijk steken en gepaard gaan met diaree.
Klinkt waarschijnlijker dan een probleem met je milt.

Drink veel water, want je verliest ook extra water door de diarree. Vaak wordt je met diarree weggestuurd met het advies "als het over een week niet over is, moet je terugkomen". Hou hier dus vast rekening mee. Maar hopelijk kan jouw huisarts al eerder iets ondernemen, vooral tegen de pijn
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid wat heb ik?! (pijn in bovenbuik)
5deklasser
3 17-12-2012 22:02
Lichaam & Gezondheid Ik verander
SunnyDayijsje
5 14-06-2009 11:35
Lichaam & Gezondheid wie heeft er.
remco1
139 13-09-2005 18:53
Lichaam & Gezondheid hoe besmettelijk is pfeiffer?
ilse
57 17-08-2004 16:39
Lichaam & Gezondheid lever en milt... wie heeft er nog meer last van?
Verwijderd
51 25-04-2004 11:07
Psychologie Chronische of langdurige ziektebeelden en school/ziekte-verzuim
Dreamerfly
14 17-04-2004 09:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.