Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2006, 10:40
Poor Leno
Avatar van Poor Leno
Poor Leno is offline
Panic! At The Disco,

Wat vinden we ervan? Is dit het zoveelste bandje uit Engeland die via internet een fanshare probeert op te bouwen? Binnenkort, 3 mei, spelen ze live in een uitverkocht Tivolli. Petje af, zou ik zeggen.

Een band die zich via internet weet te verkopen en aanslaat als een bom. Althans, dat blijkt want de kaarten zijn al uitverkocht. Toch apart dat steeds meer van dit soort bandjes hun weg naar het publiek vinden.

Jaren terug werd internet nog gezien als bedreigend medium voor nieuwe bands. Het zou hun bestaansrecht in gevaar brengen, nu lijkt het de manier om je cd te promoten. Panic! At Disco doet trouwens niet anders. Alles gaat via een Myspace profiel.

Maar zijn ze ook zo goed als de geruchten doen verspreiden? Heeft iemand er al meer van gehoord? Heb het album vorige week gedownload en weet eigenlijk niet wat ik ermee moet. Het klinkt aardig, best vernieuwend maar ook totaal niet. Heb er een dubbelgevoel bij.

Zijn er hier trouwens mensen die kaarten hebben gekocht voor het concert in Tivolli?

Barst los... geef uw mening en breng het voort...
__________________
"What" ain't no country I ever heard of! They speak English in "What?!"
Advertentie
Oud 21-04-2006, 10:49
oto
Avatar van oto
oto is offline
Ik vind het kanker, en dan heb ik het nog niet eens over de fans .
Oud 21-04-2006, 10:50
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
oto schreef op 21-04-2006 @ 11:49 :
Ik vind het kanker, en dan heb ik het nog niet eens over de fans .
qft
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-04-2006, 11:03
grandaddy
Avatar van grandaddy
grandaddy is offline
engeland? dit is het bandje van de bassist van fall out boy/sell out gay. ze komen uit de VS. en ik vind het Kut en saai.

maar daar draait het topique niet om!

dat bands promoten via inet vind ik een grote , en ik vind dat het ook meer moet gebeuren, dingen als myspace en purevolume enzo zijn best ok, ik haal er ook veel nieuwe muziek vandaan.
maar ik geloof dat panic! eigenlijk een ander verhaal is, dan dat je het stelt die band is nogal gehyped, en valt nogal in de poser/post-emo/fashioncore/"alternatieve"boyband categorie. en dat vormt zich nogal als een alternatieve commerciele scene ofzo, veel bands met volle zalen, strakke videoclips/fotoshoots en veel aandacht van grotere muziekbladen.
ik denk eigenlijk dat het nu een beetje overgewaaid is naar nederland, panic! is nogal gehyped de laatste tijd en tja, myspace heeft er vast mee te maken, maar het is wel een uitzondering denk ik. de meeste bands zullen nog wel op de "reguliere" manier bekendheid krijgen.

een vriend van me gaat er binnenkort heen met zn vriendin en garde, en was ook al naar fall out boy geweest afgelopen februari(??), maar hij denkt dat het wel tegen gaat vallen. fall out boy viel ook tegen, hij hoorde dat ze in de hit krant stonden, en er kwamen 13 jarige gillende meisjes met ouders op af, plus ze gaven een irritante live-show(posen, posen, posen). en dat zal met panic! niet veel anders zijn.
Oud 21-04-2006, 11:11
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
het brengen a;s 'ze zijn groot geworden via internet' is ook gewoon een mooi marketingverhaaltje.

er wordt nu vaak gedaan alsof zo'm band een myspace aanmaakte en 1 keer 'groot' is, zo wekrt dat natuurlijk niet.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 21-04-2006, 11:13
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
Citaat:
oto schreef op 21-04-2006 @ 11:49 :
en dan heb ik het nog niet eens over de fans .
je zusje?
__________________
hello dave.
Oud 21-04-2006, 11:15
oto
Avatar van oto
oto is offline
Ja. Alleen mijn zusje ziet er nog niet zo belachelijk uit als de gemiddelde luisteraar.
Oud 21-04-2006, 11:23
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
maar ze valt wel op jorrin?
__________________
hello dave.
Oud 21-04-2006, 11:25
oto
Avatar van oto
oto is offline
Ik val toch ook op jou.
Oud 21-04-2006, 11:32
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
houd je bakkes!
__________________
hello dave.
Oud 21-04-2006, 11:46
Verwijderd
Geen Panic! at the disco voor mij, ik vind het te
Oud 21-04-2006, 12:35
Verwijderd
beetje jammer
Oud 21-04-2006, 12:40
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Backstage schreef op 21-04-2006 @ 12:46 :
Geen Panic! at the disco voor mij, ik vind het te
__________________
Guitarred and feathered
Oud 21-04-2006, 13:33
dannnay
Avatar van dannnay
dannnay is offline
Internet als medium ter promotie e.d.? Mooi, man. Je zou het internet wat dat betreft bijna niet meer kunnen uitsluiten. "Vroegah" had men eigen geproduceerde zines (in kleine oplage) in het hardcore/punk circuit en daar moest men het vaak maar mee doen om echt iets nieuws te ontdekken (deze worden overigens nog steeds gemaakt).

Als ik zie hoe bijv. een tour door Groot-Brittanië op non-commerciële wijze tot stand komt m.b.v. slechts een forum, moet ik wel glimlachen en vervolgens applaudisseren. Dat is D.I.Y. muziek in zijn hedendaagse volle glorie. De onafhankelijkheid van de muzikant blijkt zoveel meer te bieden dan menigeen inschat. Hardcore/punk en indie-rock zijn de voornaamste genres die zich daarop berusten.

Panic! At The Disco. Nee, dat is een heel ander verhaal. Dat mensen het graag beluisteren is één ding. Hoe de band mensen probeert te bereiken gaat wel weer tegen mijn principes in. Dan heb ik het ook over hun promotie in het algemeen. Of een band zichzelf (of door zijn label/management) de hemel in prijst door voornamelijk gebruik te maken van het internet verandert daar helemaal niets aan. Vaarwel, onafhankelijkheid; welkom, zelfverheerlijking.

Ware vriendschap en steun versus zakkenvullerij.
__________________
U is for Unicorns that don't exist and A is for Assholes that do.

Laatst gewijzigd op 21-04-2006 om 19:09.
Oud 21-04-2006, 13:52
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Sommige nummers vind ik erg goed. Fall out Boy is natuurlijk een baggerbandje, maar Panic! at the Disco is van een heel ander niveau dan zij. Intelligentere teksten, intelligentere muziek... Meer respect voor de luisteraar dus eigenlijk.

Dat van die internethype is aan de ene kant goed nieuws, het heeft bij Arctic Monkeys ook alleen maar in hun voordeel gewerkt. Maar net als de Arctic Monkeys moet Panic! het natuurlijk vooral hebben van zelfpromotie en dan kun je niet om wat narcisme heen ("Wij zijn een wel okee bandje ergens uit Amerika..." is nou eenmaal niet zo overtuigend)

Maar ja, een hype blijft een hype, en of die nou door de NME opgewekt wordt of door MySpace (over hypes gesproken... ) maakt niet uit. De band zal zich toch echt moeten gaan bewijzen...
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Oud 21-04-2006, 14:02
grandaddy
Avatar van grandaddy
grandaddy is offline
ja! DIY all the way. ik heb ook zwaar meer respect voor bands, show organisatoren, distro's en de diy scene int algemeen die hun eigen bootje roeit/roeien.

maar geldklopperij en muziek zal nog wel een tijdje samengaan, en het is nog maar de vraag wat je er aan kan doen.

Citaat:
Ctrl Z zei:
Dan heb ik het ook over hun promotie in het algemeen.
wat is er dan ook alweer mis met hun promotie, behalve dan dat ze door hun label/management/fans opgehemeld worden?? wat ook wel in de diy scene gebeurt..
Oud 21-04-2006, 14:07
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Ik vind sommige liedjes van ze nog best tof eigenlijk Ook al heeft het een hoog 13 in een dozijn ala fall out boy geluid.
Boeiend dat het niet 'indie verantwoord' is, en dat ze teeniegirliefans aantrekken. Dat blijf je toch wel houden met dat soort bandjes.
Was helaas te laat met kaartjes halen, anders was ik wel gegaan.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Oud 21-04-2006, 14:36
dannnay
Avatar van dannnay
dannnay is offline
Citaat:
grandaddy schreef op 21-04-2006 @ 15:02 :
maar geldklopperij en muziek zal nog wel een tijdje samengaan, en het is nog maar de vraag wat je er aan kan doen.
Absoluut. Zonder een tegenpool zijn boodschappen vaak non-existent. Men zoekt altijd wel conflicten op, aangezien dat in ons aard ligt.

Citaat:
grandaddy schreef op 21-04-2006 @ 15:02 :
wat is er dan ook alweer mis met hun promotie, behalve dan dat ze door hun label/management/fans opgehemeld worden?? wat ook wel in de diy scene gebeurt..
In het DIY-circuit zie ik het echt veel minder gebeuren. Wanneer het zich alsnog voordoet, is de kans groot dat ik het in lichte mate verafschuw. Bedenk wel dat het zonder winstoogmerk gedaan wordt, wat dus een heel groot en belangrijk verschil maakt. Daarnaast is er eerlijkheid aan verbonden, in tegenstelling tot de praatjes van een major label/management.
__________________
U is for Unicorns that don't exist and A is for Assholes that do.
Ads door Google
Oud 21-04-2006, 15:48
TheAnne
TheAnne is offline
Ik vind het vet goedd ='). Misschien houd ik meer van punkrock of alternative of punk of rock dan de meeste mensen, maar Panic! At the disco behoort eigenlijk wel tot mijn favorieten ='). Alleen de CD's zijn niet bij mij in de muziekwinkel ô0 Misschien komen die nog.. Ik hoop het..
Oud 21-04-2006, 15:53
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ja, ik denk dat Ctrl Z gewoon minder van punkrock houdt!
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 21-04-2006, 19:19
dannnay
Avatar van dannnay
dannnay is offline
Komt 'ie dan, hč.

PUNK IS DEAD
__________________
U is for Unicorns that don't exist and A is for Assholes that do.
Oud 21-04-2006, 19:59
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
TheAnne schreef op 21-04-2006 @ 16:48 :
Ik vind het vet goedd ='). Misschien houd ik meer van punkrock of alternative of punk of rock dan de meeste mensen, maar Panic! At the disco behoort eigenlijk wel tot mijn favorieten ='). Alleen de CD's zijn niet bij mij in de muziekwinkel ô0 Misschien komen die nog.. Ik hoop het..
omfg
Misschien moet ik nu maar blij zijn dat ik geen kaartjes heb.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Oud 21-04-2006, 20:35
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
Citaat:
TheAnne schreef op 21-04-2006 @ 16:48 :
=')
__________________
hoii
Oud 21-04-2006, 21:22
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
L_angel schreef op 21-04-2006 @ 20:59 :
omfg
Misschien moet ik nu maar blij zijn dat ik geen kaartjes heb.
Ja ik dus wel
Nah sommige nummers zijn wel leuk.
Ik ga er heen en ik zie wel wat voor 14 jarige meisjes er komen.
Als fall out boy niet had meegeholpen waren ze denk ik ook niet zo groot geworden. Myspace of purevolume kunnen iets niet ineens maken.
Oud 21-04-2006, 21:38
Sleeping Liar
Avatar van Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Citaat:
TheAnne schreef op 21-04-2006 @ 16:48 :
Ik vind het vet goedd ='). Misschien houd ik meer van punkrock of alternative of punk of rock dan de meeste mensen, maar Panic! At the disco behoort eigenlijk wel tot mijn favorieten ='). Alleen de CD's zijn niet bij mij in de muziekwinkel ô0 Misschien komen die nog.. Ik hoop het..
Poepie
Het is geen punkrock of alternative of punk of rock.
Je zit er nogal naast.

Maar maak je geen zorgen.
Vind je nog steeds schattig hoor
__________________
Look, maybe I didn't say every single little tiny syllable, no. But basically I said 'em, yeah.
Advertentie
Oud 21-04-2006, 22:55
Verwijderd
ik vind het echt kut trouwens
image is everything
Oud 22-04-2006, 08:45
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mwah, het klinkt wel grappig, maar dat is ook alles.
Oud 22-04-2006, 10:52
reine claude
reine claude is offline
Ik vind het helemaal niks, te gemaakt.
Oud 22-04-2006, 18:09
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik heb 1 nummer; Build god, then we'll talk. Echt super nummer.. de rest heb ik nog niet eht gehoord.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Oud 22-04-2006, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Antubis schreef op 22-04-2006 @ 19:09 :
Ik heb 1 nummer; Build god, then we'll talk. Echt super nummer.. de rest heb ik nog niet eht gehoord.
lalalala
Oud 22-04-2006, 19:01
Noddy
Noddy is offline
Ik vind P!ATD wel leuk! Ik vind het jammer dat veel mensen (in mijn omgeving dan) neit eens een poging doen om naar ze te luisteren. Ze zeiken het dan helemaal af want:
1 P!ATD is "gay"
2 De enige fans zijn meisjes
3 ze zijn te commercieel
4 het is te emo
etc, etc

Moet je je schamen als je naar bepaalde muziek luistert of zo? Dat blijkt, want zodra je bekend maakt dat je naar p!TD of zo luisterd, word je uitgelachen. Best jammer.

Ik vind dat de teksten best okay zijn, daarbij klinken de meeste nummers ook wel leuk. Ik ga wel naar het concert, ik ben benieuwd hoe ze live zijn.
__________________
Make that the cat wise
Oud 22-04-2006, 19:13
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Gadje schreef op 21-04-2006 @ 22:22 :
Ja ik dus wel
Nah sommige nummers zijn wel leuk.
Ik ga er heen en ik zie wel wat voor 14 jarige meisjes er komen.
Als fall out boy niet had meegeholpen waren ze denk ik ook niet zo groot geworden. Myspace of purevolume kunnen iets niet ineens maken.
Ja ik denk dat het niveau ongeveer net zo zal zijn als bij MCR. Toen hoorde ik twee teenies op de wc tegen elkaar zeggen dat 'dit concert echt zooooooo veel leuker is dan dat van good charlotte'.
Hmja.

O en de afkorting P!ATD staat echt dom, noem het dan Panic! ofzo.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Oud 22-04-2006, 19:15
dannnay
Avatar van dannnay
dannnay is offline
Citaat:
L_angel schreef op 22-04-2006 @ 20:13 :
O en de afkorting P!ATD staat echt dom, noem het dan SARS ofzo.
__________________
U is for Unicorns that don't exist and A is for Assholes that do.
Oud 22-04-2006, 19:18
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Noddy schreef op 22-04-2006 @ 20:01 :
Ik vind P!ATD wel leuk! Ik vind het jammer dat veel mensen (in mijn omgeving dan) neit eens een poging doen om naar ze te luisteren. Ze zeiken het dan helemaal af want:
1 P!ATD is "gay"
2 De enige fans zijn meisjes
3 ze zijn te commercieel
4 het is te emo
etc, etc

Moet je je schamen als je naar bepaalde muziek luistert of zo? Dat blijkt, want zodra je bekend maakt dat je naar p!TD of zo luisterd, word je uitgelachen. Best jammer.

Ik vind dat de teksten best okay zijn, daarbij klinken de meeste nummers ook wel leuk. Ik ga wel naar het concert, ik ben benieuwd hoe ze live zijn.
Ja je moet je schamen als je bepaalde muziek luistert... Jij moet je in ieder geval hard gaan schamen.
Oud 22-04-2006, 19:40
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
nog nooit gehoord, wel over gelezen en geen moeite voor over
__________________
dónde está la playa?
Oud 22-04-2006, 19:57
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 22-04-2006 @ 20:18 :
Ja je moet je schamen als je bepaalde muziek luistert... Jij moet je in ieder geval hard gaan schamen.
Leg mij maar eens uit waarom ik me moet gaan schamen. Over muzieksmaak valt gewoon niet te twisten. Je hoeft je daarvoor toch niet te schamen? Je schaamt je toch ook niet als je vissticks lust of zo?
__________________
Make that the cat wise
Ads door Google
Oud 22-04-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Noddy schreef op 22-04-2006 @ 20:01 :
4 het is te emo
je hebt gelijk want het heeft niets met emo te maken
Oud 22-04-2006, 21:03
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hoezo via internet groot geworden?

Ik ken het via MTV2
__________________
<):o)
Oud 22-04-2006, 21:06
Verwijderd
jongens luister gewoon http://www.evdeon.com/mp3/screamo/08...s_Memoires.mp3
Oud 22-04-2006, 21:23
Verwijderd
Hm. Ik vind PATD goed. Ik luister het liefst;
I write sins not tragedies
It's time to dance
I constantly thank God for Esteba.
De rest is mja, minder of zelfs slecht.

Het is gewoon wat excentriek. Ga niet zo stom zitten zeiken als je ze niet mag. Get a life.
Oud 22-04-2006, 21:25
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
FuckTheFashion schreef op 22-04-2006 @ 22:23 :
Hm. Ik vind PATD goed. Ik luister het liefst;
I write sins not tragedies
It's time to dance
I constantly thank God for Esteba.
De rest is mja, minder of zelfs slecht.

Het is gewoon wat excentriek. Ga niet zo stom zitten zeiken als je ze niet mag. Get a life.
Fuck The Fashion!!!!!!!!1111111111111111111111rfaefade90qw
Oud 22-04-2006, 21:26
Verwijderd
spijker op zn
Oud 22-04-2006, 22:49
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 22-04-2006 @ 22:03 :
Hoezo via internet groot geworden?

Ik ken het via MTV2
Dito.

Maar een groot deel zal ook door de Fall Ouy Boy fanbase komen. Beetje het Boyzone --> Westlife idee?
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Oud 22-04-2006, 22:52
Poor Leno
Avatar van Poor Leno
Poor Leno is offline
Opvallend dat PATD voornamelijk door het 'jonge' grut leuk gevonden wordt. Heb er zelf vrij weinig mee en zie het als de zoveelste hype. Blijf het echter wel bijzonder vinden dat deze hype zo snel haar weg naar het publiek vindt.
__________________
"What" ain't no country I ever heard of! They speak English in "What?!"
Oud 22-04-2006, 23:22
Help Valentijn
Avatar van Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
antigone schreef op 22-04-2006 @ 20:40 :
nog nooit gehoord, wel over gelezen en geen moeite voor over
+ hype onder pubers die Nirvana net ontgroeid zijn, lijkt me.

+ Er is niet zoiets als groot worden via het internet. De meeste bands die claimen groot te zijn geworden via MySpace trachten wanhopig een soortement underground-imago te cultiveren terwijl ze eigenlijk gewoon parasiteren op de support van een grote platenfirma.
Oud 22-04-2006, 23:24
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Poor Leno schreef op 22-04-2006 @ 23:52 :
Opvallend dat PATD voornamelijk door het 'jonge' grut leuk gevonden wordt. Heb er zelf vrij weinig mee en zie het als de zoveelste hype. Blijf het echter wel bijzonder vinden dat deze hype zo snel haar weg naar het publiek vindt.
Ja natuurlijk, alle fangirls van Fall Out Boy zijn zonder nadenken overgestapt op Panic!
Daarbij lijkt het me ontzettend moeilijk voor een band om zich te moeten bewijzen als ze al vantevoren afgekeurd worden op hun fanbase.
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Oud 22-04-2006, 23:53
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
RabidRabbit schreef op 23-04-2006 @ 00:24 :
Ja natuurlijk, alle fangirls van Fall Out Boy zijn zonder nadenken overgestapt op Panic!
Daarbij lijkt het me ontzettend moeilijk voor een band om zich te moeten bewijzen als ze al vantevoren afgekeurd worden op hun fanbase.
Moeten bewijzen tegenover wie? Het 'underground' publiek?
Als het ze daarom ging, dan zouden ze niet de keuzes maken die ze nu wel gemaakt hebben. Groot label, veel steun van een bekende 'teenie'band, catchy singles uitbrengen met gelikte videoclips en weet ik wat. Die gaan nu gewoon voor hun 15 minutes of fame met dito inkomsten van hun vooral kleine meisjes fans. En ach ieder zijn ding toch?
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Oud 23-04-2006, 08:34
Verwijderd
Citaat:
L_angel schreef op 23-04-2006 @ 00:53 :
Groot label, veel steun van een bekende 'teenie'band, catchy singles uitbrengen met gelikte videoclips en weet ik wat. Die gaan nu gewoon voor hun 15 minutes of fame met dito inkomsten van hun vooral kleine meisjes fans. En ach ieder zijn ding toch?
Zo is dat. Het is een hype. Het vond ons en het zal uiteindelijk ook wel weer de uitgang vinden.

En laat degenen die het leuk vinden ( ik voor de drie liedjes ) toch in hun waarde. Dank.
Oud 23-04-2006, 08:43
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Voor het imago hoef je het ook niet te doen. Het zijn copycats, ze zijn lelijk, zelfingenomen en als klap op de vuurpijl dragen ze ook nog slip ons.
__________________
sup birdie.
Oud 23-04-2006, 09:17
merels
Avatar van merels
merels is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 23-04-2006 @ 09:43 :
als klap op de vuurpijl dragen ze ook nog slip ons.
ielll imageslachtoffers
voor zover mijn nuttige bijdrage
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Panic! At The Disco
Julian_VD
3 15-07-2016 06:14
Muziek Pinkpop 2008
Hakuna
276 07-06-2008 07:22
Muziek Verkrachtingen.
Uice
280 19-08-2007 23:47
De Kantine Emo?
Bubbeldoosje
163 16-07-2007 08:35
Muziek [tipq] The Hush Sound
grandaddy
5 08-09-2006 11:41
Muziek Lowlands
Sophiiee
500 30-06-2006 06:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.