Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2003, 16:10
Verwijderd
Hoi, ik ben van mezelf al redelijk bruin (kheb huidtype 5), maar ben door al die jaren in nederland een beetje verbleekt , vooral mn benen, gezien ik bijna nooit lang de zon in ga...en ik dacht aan de zonnebank.
hebben er mensen ervaring met de zonnebank en een paar tips voor me om mooi bruin te worden? Waar moet ik op letten?

THX

beesje
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 16:29
Brown eye
Avatar van Brown eye
Brown eye is offline
Je kunt er het beste regelmatig onder gaan, maar je moet het wel eerst opbouwen!! Bijvoorbeeld beginnen met twee keer in de week een kwartier ofzo! Je zult zien dat je dan na een tijdje een mooi egaal bruin kleurtje hebt!!
__________________
No one is worthy of your tears....and the one that is, will never make you cry!!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 16:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
uhm, ik doe een zonnebankkuur (9 keer geweest van de 11) en daar werd het allemaal netjes uitgelegd. d'r is weinig moeilijks aan. Zorg alleen dat je goede zonnebrandcrème hebt, speciaal voor de zonnebank. Biodermal (die bruine) is erg goed.
En tja, niet te lang, maar mocht je het bij een zonnestudio ofzo doen, zal hij toch standaard uitslaan na een bepaalde tijd.
'T is erg lekker, dus ik zou 't zeker doen.
Al zou 't alleen maar voor de ontspanning zijn
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:23
Verwijderd
Een kwartier is best lang al voor de eerste keer, volgens mij...maar misschien bij huidtype 5 niet...dat weet ik niet. Als ik onder de zonnebank ga (bij de zus van m'n vriend) dan ga ik de eerste keer altijd 10 minuten (en dan maar één keer in de week). Ik denk dat je het beste bij een zonnebankstudio kunt gaan, omdat ze het dan allemaal uitleggen. En als ze het niet uitleggen, dan kun je het altijd nog vragen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-07-2003 @ 19:23:
Een kwartier is best lang al voor de eerste keer, volgens mij...maar misschien bij huidtype 5 niet...dat weet ik niet. Als ik onder de zonnebank ga (bij de zus van m'n vriend) dan ga ik de eerste keer altijd 10 minuten (en dan maar één keer in de week). Ik denk dat je het beste bij een zonnebankstudio kunt gaan, omdat ze het dan allemaal uitleggen. En als ze het niet uitleggen, dan kun je het altijd nog vragen.
ik heb huidtype 1 à 2 (groene ogen en heel lichte huid, maar toch donker haar :/ ), maar kon bij de zonnebank direct al 22 minuten d'r onder (1x in de week). Dit verandert niet gedurende de kuur.
Maar ik ken ook een zonnebank waar alle sessies slechts 8 minuten duren, dus misschien zit er een verschil in sterkte ofzo?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:39
Verwijderd
Ik heb huidtype 2 (volgens zo'n testgedoe op inet) en met tien minuten ben ik toch al wel redelijk rood de eerste keer... Ik denk dat het idd misschien een verschil in sterkte is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 22:32
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
hoeveel huidtype's zijn er? en neem aan dat 1 lichtste kleur is en wat is dan hoogste?

en mijn ervaring: ik vind het oersaai behalve als ik gezelschap heb
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Ilsje schreef op 17-07-2003 @ 23:32:
hoeveel huidtype's zijn er? en neem aan dat 1 lichtste kleur is en wat is dan hoogste?

en mijn ervaring: ik vind het oersaai behalve als ik gezelschap heb
Huidtype 1: je verbrandt zeer snel en wordt niet bruin. je hebt een zeer lichte huid, vaak met sproeten, rossig tot lichtblond haar, lichte ogen

Huidtype 2: je verbrandt snel en wordt langzaam bruin. je hebt een lichte huid, blond haar, lichte ogen

Huidtype 3: je verbrandt zelden en wordt gemakkelijk bruin. je hebt een licht getinte huid, donker tot bruin haar, vrij donkere ogen

Huidtype 4: je verbrandt bijna nooit en bruint zeer goed. je hebt een getinte huid, donker haar, donkere ogen

Huidtype 5: mensen van aziatische afkomst (verbrand nooit)

beesje

Huidtype 6: mensen van negroide afkomst (verbrand nooit)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
beesje schreef op 18-07-2003 @ 14:43:
Huidtype 3: je verbrandt zelden en wordt gemakkelijk bruin. je hebt een licht getinte huid, donker tot bruin haar, vrij donkere ogen

Huidtype 4: je verbrandt bijna nooit en bruint zeer goed. je hebt een getinte huid, donker haar, donkere ogen
Ben toch een beetje verward over die indeling.
Ik heb blondbruin haar, blauwgroene ogen en verbrandt bijna nooit. Ik bruin gemakkelijk ...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:25
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
hmmmm, ik heb donker haar, blauwe ogen en lichte huid en verbrand wel snel maar dat is ook weer heel snel weg en wordt dan bruin.

ben ik dan een combi van aantal huidtype's ofzow? of een 2,5 ofzow
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Ilsje schreef op 18-07-2003 @ 17:25:
hmmmm, ik heb donker haar, blauwe ogen en lichte huid en verbrand wel snel maar dat is ook weer heel snel weg en wordt dan bruin.

ben ik dan een combi van aantal huidtype's ofzow? of een 2,5 ofzow
he, ik heb dat schema van verantwoordzonnen.nl , ik heb het niet zelf bedacht ofzo...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 17:46
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
toen ik voor t eerst eronder ging had ik na t zonnen heel veel jeuk overal niet te harden gewoon.... komt omdat ik niet opgebouwd heb denk ik dus i kzou wel opbouwen als ik jou was... want dat was nie tprettig
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:41
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ik heb heel donker haar maar wel blauwe (vrij licht) ogen en een vrij lichte huid. Wat ben ik nou?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 19:26
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Huidtype 1/2 denk ik dan. Dat ben ik zelf ook.

Ik ben nu al een aantal keren onder de zonnebank gegaan, maar ik zie geen verschil ik wil heel graag bruin worden, heeft iemand tips ? (ik ga telkens 10 minuutjes eronder, en ik verbrand niet/heel klein beetje) mijn gezicht is wel iets roder na afloop..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 22:45
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Smeer je in met zonnebrandproducten, net zoals je dat doet als je de zon in gaat. Er zijn speciale ook zonnebankproducten.
Bouw het op. Ga niet meteen een uur onder de zonnebank, maar begin met bijv. 2x een 10 minuten (rug en buik).
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.