Oud 22-10-2003, 12:07
Verwijderd
A.s. vrijdag krijg ik mijn super vette mp3-speler maar aangezien 9 van de 10 keer de standaard oordopjes kut zijn wil ik andere hebben. Maar ik heb echt geen flauw idee welke nou goed zijn, waarbij je moet letten? En zou ik een koptelefoon halen of oordopjes.

Met vriendelijke groet

Robbedoes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2003, 14:01
Verwijderd
Lekker zelf gaan luisteren is domweg het beste. Maar goed, ik kan me voorstellen dat je niet echt trek hebt om oordopjes te gaan luisteren in een hifi-zaak.

Zelf heb ik, na veel reviews gelezen te hebben, de Sony MDR-888LP aangeschaft. Of het typenummer exact klopt weet ik niet, maar die 888 klopt 100% zeker. Tamelijk prijzige dopjes, ik gok ergens rond de 70 euro, maar het resultaat mag er zeker wezen. Neem deze dopjes trouwens niet als je een heipaal bent die nauwelijks zonder bas kan, want deze dopjes zijn meer "natuurgetrouw" dan voor blasten bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:34
Hans Kazan
Avatar van Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Koptelefoon doet het veeeeel beter. Ik adviseer de Sony MDR-V700 alleen issie wel prijzig, 170 euro. De MDR-V250 kost maar 14 euro maar is niet volledig gesloten. Die koptelefoontjes met nekband zijn ook superchill.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 18:13
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Koptelefoon klinkt over het algemeen beter dan dopjes

Ik heb zelf deze (Sony MDR-G73):



Is er zo een met nekband. Deze heeft een flexibele nekband, ik vind hem persoonlijk echt een stuk beter zitten dan dat andere model van Sony (je weet wel, die ene die zo'n beetje iedereen heeft... dit ding). Maar da's misschien persoonlijk.

Van oordopjes schijnen Sennheiser MX500 dopjes ook heel goed te klinken, en bovendien niet duur.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 18:43
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Die grijze die ik d'r standaard bij hem zijn dus prima (zie mn replay bij je ipod topic)

Gewoon eerst luisteren of ze je bevallen. Scheelt weer.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 21:49
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline


Growl!

Mocht ik willen..

Oordopjes stinken, dus ga voor de koptelefoon! Kies een goede dichte van AudioTechnica, of een half-open systeem van Beyer-Dynamic.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 22:02
Hans Kazan
Avatar van Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 22-10-2003 @ 21:49:
[afbeelding]

Growl!

Mocht ik willen..

Oordopjes stinken, dus ga voor de koptelefoon! Kies een goede dichte van AudioTechnica, of een half-open systeem van Beyer-Dynamic.
Kwijl.... Jammer dat er aan 2 kanten draden zitten, ik wil altijd aan 1 kant.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 22:52
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 22-10-2003 @ 21:49:
[afbeelding]

Growl!

Mocht ik willen..

Oordopjes stinken, dus ga voor de koptelefoon! Kies een goede dichte van AudioTechnica, of een half-open systeem van Beyer-Dynamic.
Mja, maar we zijn niet allemaal freaks die met van die gigantische headphones over straat willen slenteren...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 23:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
PIE schreef op 22-10-2003 @ 22:52:
Mja, maar we zijn niet allemaal freaks die met van die gigantische headphones over straat willen slenteren...
Idd, volgens mij is het bij een MP3-speler wel de bedoeling dat je er ook nog mee over straat kan
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 00:41
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Vaal schreef op 22-10-2003 @ 22:02:
Kwijl.... Jammer dat er aan 2 kanten draden zitten, ik wil altijd aan 1 kant.
Liever aan allebei de kanten, of ze moeten stiekem evenveel draad naar allebei de kanten hebben gebruikt..

Maar meestal ga je niet met zo'n koptelefoon van 4500 euro over straat..
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 08:17
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
PIE schreef op 22-10-2003 @ 22:52:
Mja, maar we zijn niet allemaal freaks die met van die gigantische headphones over straat willen slenteren...
En als je dat dus niet wilt (ik ben daar inderdaad 1 van, muziek is leuk, goede muziek ook, maar er zijn grenzen), koop dan een paar goede oordopjes. De 888lp's van Dobermann zijn goede, als je wat minder budget hebt zijn ex71lp's (tevens van Sony) ook prima oordopjes. Laatstgenoemde kosten zo'n 45 euro.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 08:18
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-10-2003 @ 00:41:
Maar meestal ga je niet met zo'n koptelefoon van 4500 euro over straat..
Meestal heb je geen MP3 speler die 't geluid kan toveren om die dingen tot z'n recht te laten komen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 23-10-2003 @ 08:17:
En als je dat dus niet wilt (ik ben daar inderdaad 1 van, muziek is leuk, goede muziek ook, maar er zijn grenzen), koop dan een paar goede oordopjes. De 888lp's van Dobermann zijn goede, als je wat minder budget hebt zijn ex71lp's (tevens van Sony) ook prima oordopjes. Laatstgenoemde kosten zo'n 45 euro.
Nog wel erg veel geld.. en ik neem aan dat ik die niet in de winkel kan testen, en waar koop je zoiets, gewoon bij de dixons? Maar er is volgens mij een probleempje, ik heb ook de remote gekocht, dus dan is het volgens mij een beetje zonde om gelijk nieuwe oordopjes te kopen..... en weet jij of bij die remote andere oordopjes bij zitten?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 11:21
Hans Kazan
Avatar van Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
Syphon schreef op 23-10-2003 @ 10:52:
Nog wel erg veel geld.. en ik neem aan dat ik die niet in de winkel kan testen, en waar koop je zoiets, gewoon bij de dixons? Maar er is volgens mij een probleempje, ik heb ook de remote gekocht, dus dan is het volgens mij een beetje zonde om gelijk nieuwe oordopjes te kopen..... en weet jij of bij die remote andere oordopjes bij zitten?
Misschien, maar als je gewoon goeie oordopjes wilt voor niet te veel geld en ze moeten aan je remote kunnen (Dus niet te lange kabel) Moet je de Sennheiser MX400 nemen, die kosten 11 euro op www.mp3cdspeler.nl
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 12:24
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Syphon schreef op 23-10-2003 @ 10:52:
Nog wel erg veel geld.. en ik neem aan dat ik die niet in de winkel kan testen, en waar koop je zoiets, gewoon bij de dixons? Maar er is volgens mij een probleempje, ik heb ook de remote gekocht, dus dan is het volgens mij een beetje zonde om gelijk nieuwe oordopjes te kopen..... en weet jij of bij die remote andere oordopjes bij zitten?
- De MDR EX71SP zijn iig verkrijgbaar bij de BCC. Dixons heeft ze niet.
- De SP versie heeft een korte draad, en is dus remote friendly.
- Er zitten inderdaad oordopjes bij de Xclef HD500 maar doe jezelf alsjeblieft een lol en koop een paar fatsoenlijke dopjes. Wat er bijgeleverd zit klinkt even aardig tot je een paar echt dopjes gehoord hebt, en dan is 45 euro voor dat geluid echt niks meer.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 13:19
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Koen schreef op 23-10-2003 @ 08:18:
Meestal heb je geen MP3 speler die 't geluid kan toveren om die dingen tot z'n recht te laten komen.
Ik heb een 'portable' platenspeler

M'goed, je zegt wel dat fatsoenlijke dopjes zo goed zijn, maarehhh.. Die dingen slijten als de tyfus.. Die aansluitingen zijn zo kwetsbaar.
En ook vaak dat er bij het stekkertje geen goed contact meer maakt.. Met wat gehannes ('t is vreemd spul, dat draad) kan je er een ander stekkertje aan zetten, maar dan wordt 't snoertje weer een paar centimeter korter..
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 23-10-2003 @ 12:24:
- De MDR EX71SP zijn iig verkrijgbaar bij de BCC. Dixons heeft ze niet.
- De SP versie heeft een korte draad, en is dus remote friendly.
- Er zitten inderdaad oordopjes bij de Xclef HD500 maar doe jezelf alsjeblieft een lol en koop een paar fatsoenlijke dopjes. Wat er bijgeleverd zit klinkt even aardig tot je een paar echt dopjes gehoord hebt, en dan is 45 euro voor dat geluid echt niks meer.
hmm ik wil het best doen als ik die op mijn remote kan aansluiten maar ik had gelezen dat deze Sennheiser MX400, die leek mij ook wel goed. Ben benieuwd wat jij hier over zegt.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-10-2003 @ 13:19:
Ik heb een 'portable' platenspeler

M'goed, je zegt wel dat fatsoenlijke dopjes zo goed zijn, maarehhh.. Die dingen slijten als de tyfus.. Die aansluitingen zijn zo kwetsbaar.
En ook vaak dat er bij het stekkertje geen goed contact meer maakt.. Met wat gehannes ('t is vreemd spul, dat draad) kan je er een ander stekkertje aan zetten, maar dan wordt 't snoertje weer een paar centimeter korter..
Ja daar heb je gelijk in, je krijgt vaak storingen/ruis bij het einde van het oordopje, dat snoert slijt echt snel...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2003, 14:09
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Syphon schreef op 23-10-2003 @ 13:52:
hmm ik wil het best doen als ik die op mijn remote kan aansluiten maar ik had gelezen dat deze Sennheiser MX400, die leek mij ook wel goed. Ben benieuwd wat jij hier over zegt.
Keb ze nooit geprobeerd, dus erg objectief kan ik er niet over zijn, maar voor dat bedrag schijnen 't wel heel redelijke dopjes te zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 20:08
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
@ Syphon : De Xlef die ik en koen hebben heeft een ook een equializer-functie, scheelt ook enorm. Ik heb 'm op Ultra Bass gezet en dat merk je wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware welke koptelefoon heb jij ?
zedd123
60 11-03-2014 22:02
Software & Hardware compaq Audio probleem
Tiim
1 04-12-2009 20:38
Muziek Tinnitus (en gehoorverlies) is KUT, draag oordopjes!
Verwijderd
91 02-06-2007 00:52
Software & Hardware [Audio]Welke oordopjes? Budget: €50
Verwijderd
42 16-05-2005 13:42
Software & Hardware [Audio] kussentjes Sennheiser MX500
Verwijderd
14 02-05-2005 20:11
Software & Hardware [Audio] Oordopjes: oprolsysteem voor snoer
Verwijderd
0 12-05-2004 19:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.