Oud 02-03-2004, 17:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Zoals belooft een topic over de verhalenwedstrijd. Er zijn bij de laatste wedstrijden veel verhalen binnengekomen en dat geeft problemen met de polls, die hebben niet voldoende keuzemogelijkheden. Daarbij is men er ook niet tevreden over.
Destijds hebben we ervoor gekozen om alle verhalen te prubliceren en het publiek de vrije keuze te laten. Dus geen enkele vorm van censuur en het beperken van vriendjespolitiek.
Het lijkt me nu echt tijd om de verhalenwedstrijd te evalueren en misschien een andere aanpak te maken. Vooral bij de laatste wedstrijd zaten er verhalen bij met echt een belabberde kwaliteid waarvan ikzelf ook denk dat ze niet allemaal even serieus zijn.

Deze keer hebben we een constructie met 2 voorronden en een finale. Opzich loopt het wel aardig, maar er tijdrovend en er zit veel troep bij.
We kunnen nu kiezen voor verschillende dingen. Laten zoals het nu is of wat anders. Als we laten zoals het is dan komen alle binnengekomen verhalen in 1 poll en als het er teveel zijn komt er zoiets als op dit moment loopt. Aan jullie dus de volledig vrije keus om uit alles te kiezen.
Een andere mogelijkheid is is om de vaste deadline te laten vallen en voor een stuktuur te kiezen waarbij er als er 10 verhalen zijn binnengekomen er een poll gemaakt word. Zelf ben ik hier geen voorstander van omdat het op het internet beter is om structuur te hebben.

Dan is er ook nog een juryidee, maar dat heeft veel varianten en mogelijkheden.
Je kan bijvoorbeeld een soort jury maken die gewoon een verhaal kiest. Geen gedoe meer met polls. Toch heeft dit niet mijn voorkeur omdat ik vind dat er door het publiek beslist moet worden.
De andere mogelijkheid is is dat de jury een soort voorselectie doet. Je haalt dan uit alle inzendingen gewoon de tien beste en die komen uiteindelijk in een poll waar het publiek dan de winnaar uit kiest.
Hierbij blijft de vraag over van wie er in die jury moeten zitten en aan welke regels deze mensen zijn gebonden.De jury moet iig niet te groot zijn, anders werkt dat ook niet.
Je kan de leden van de jury laten varieeren per wetstrijd, maar ik zou iig altijd 1 vast lid houden in dat geval. Het andere idee is om in die jury de 2 letterenfb’s, de winnaar van de afgelopen verhalenwedstrijd en een neerlandicus in de jyry te zetten. Het lijkt me opzich wel erg leuk om zo iemand erbij te hebben, maar ik denk dat het moeilijk is iemand daarvoor te vinden.
Waar ik wel voor ben is dat als we deze vorm gaan gebruiken is om uiteindelijk toch alle ingezonden verhalen te publiceren. Zo blijft de boel ook transparant. Het idee is om een soort aparte pagina op scholieren.com te maken. Daar komen alle verhalen dan op, kan iedereen ze bekijken en staan ze ook niet mee zo op letteren ertussendoor.
Alleen hebben we wel iemand nodig om een soort programmatje/pagina te maken. Dat is denk ik ook wel te regelen, we kunnen bijvoorbeelt een oproep op S&M plaatsen of er iemand is die dat voor ons zou willen maken.

Dit zijn enkele ideeen van verschillende mensen, maar ik hoop dat jullie ook nog goede ideeen hebben. Ik zou zeggen begin de discussie. Wat doen we met de verhalenwedstrijd?

Nog 1 kleine mededeling, de volgende wedstrijd loopt gewoon nog volgens het oude systeem (misschien dat we dat als het zo ver is wel kunnen veranderen, maar dat is van latere zorg) en de deadline is voor 1 April.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Oud 03-03-2004, 00:59
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
een jury-iets is inderdaad misschien wel goed, ja.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij deze verhalenwedstrijd niet gestemt heb, puur omdat ik mezelf er niet toe kon zetten alle verhalen geheel uit te lezen...
Verhalen die ik na 2 regels al niets vond, maar waar ik na 20 regels al een echte afkeer had gekregen tegen dat verhaal.
En ik vind wel dat ik alle verhalen gelezen moet hebben, nou ja, vinden, dat moet gewoon, je kunt iets niet op een titel of 5 regels afkeuren, zomaar...

Een jury is goed, een nerlandicus daarin zou geweldig zijn (als dromen werkelijkheid zouden kunnen worden...) en de winnaar van de vorige verhalenwedstrijd is natuurlijk gewoon heel klassiek eigenlijk (nou ja, klassiek, maar wordt tegenwoordig wel vaak gedaan, zoiets)

En nu zelf maar eens schrijven (nee, niets bijzonders, gewoon bagger werk om te kunnen laten verstoffen en over drie jaar dan eindelijk in de prullenbak te kunnen gooien) en dan slapen...

Charlotte
__________________
ja, maar...
Oud 03-03-2004, 10:02
Verwijderd
Ik zou zelf ook gaan voor een jury en de nadruk op willen leggen dat delen van die jury rouleren. Iedereen heeft, onbewust of bewust, een bepaalde opvatting over wat goede literatuur is. Door mensen af te wisselen, kunnen we ook het type verhalen dat doorkomt afwisselen, zodat we niet altijd met bijvoorbeeld Giphartiaanse teksten of wat dan ook zitten.

LUH-3417
Oud 03-03-2004, 10:27
Raakvlak
Raakvlak is offline
Een goede jury heeft zelf geen voorkeur en kijkt naar de manier waarop iets is geschreven; de manier waarop het plot sluit, de taal wordt gebezigd en het verhaal boeit.

Mijn voorstel: stel richtlijnen op voor de jury, benoem drie mensen die er absoluut verstand van hebben. Zoals in een eerder topic: de professionals.
stel die mensen voor in een apart topic. Zet wat info over ze erbij, zodat iedereen begrijpt dat er een kundige jury is gekozen.

Overigens is het onzinnig om bijvoorbeeld bij elk verhaal een 'rapport' te schrijven, met zwakke en goede punten. Dat kan misschien later, maar niet bij dertig verhalen. Niet dat iemand het idee opperde, volgens mij, maar omdat iemand dat in de toekomst vast zal doen.
Oud 03-03-2004, 10:28
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 03-03-2004 @ 10:02:
zodat we niet altijd met bijvoorbeeld Giphartiaanse teksten of wat dan ook zitten.
Je hebt écht wat tegen die man hè

Ik kan hier eigenlijk weinig aan toevoegen. Ik ben het er mee eens, want zo kan het niet meer.
Oud 03-03-2004, 10:54
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 03-03-2004 @ 10:27:
Een goede jury heeft zelf geen voorkeur en kijkt naar de manier waarop iets is geschreven; de manier waarop het plot sluit, de taal wordt gebezigd en het verhaal boeit.

Mijn voorstel: stel richtlijnen op voor de jury, benoem drie mensen die er absoluut verstand van hebben. Zoals in een eerder topic: de professionals.
stel die mensen voor in een apart topic. Zet wat info over ze erbij, zodat iedereen begrijpt dat er een kundige jury is gekozen.

Overigens is het onzinnig om bijvoorbeeld bij elk verhaal een 'rapport' te schrijven, met zwakke en goede punten. Dat kan misschien later, maar niet bij dertig verhalen. Niet dat iemand het idee opperde, volgens mij, maar omdat iemand dat in de toekomst vast zal doen.
Ik ben het met je eens dat het wel een beetje profs moeten zijn, maar ik wil hier toch ook niet te ver in gaan. Daarbij, wie zouden dat moeten doen? We blijven hier toch een stelletje amateurs en ik vind niet dat je dan alleen de profs er wat over moet laten zeggen, maar een beetje variatie hebben. Daarbij vind ik ook dat je moet oppassen met de beste van hier te pakken omdat ik vind dat je zelf niet echt mag meedoen dan. Daar kan ook wel iets op gevonden worden, maar om dat voor vaste leden iedere keer te doen vind ik niks.

Een roelatie ben ik ook wel voor, maar je moet iig toch wel een of 2 vaste mensen hebben.

Dan richtlijnen voor je jury. Ik zou zeggen begin maar met er wat te verzinnen.
Jury zelf:
- Onafhankelijk
-

Verhalen:
- Verhalen die goed lezen.
- Verhalen waar toch een zekere zorg aan besteed is.
- Letten op interpunctie.

@ Charlottetje: Soms zeggen 5 regels van een verhaal genoeg. Als iets na 5 regels totaal slecht geschreven is is het vaak in de rest ook zo. Daar zou je je beoordeling niet om moeten laten zitten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 03-03-2004, 12:08
Raakvlak
Raakvlak is offline
jury:

onafhankelijk is echt geen vereiste; kunde is veel belangrijker.
het idee dat werd geopperd dat er een nederlandsleraar in de jury moet... waarom zou een nederlandsleraar in hemelsnaam verstand hebben van schrijven?

ga maar na ieke, wie op deze site zijn erg serieus met schrijven bezig? Hetzij als schrijver, met de broodnodige ervaring, hetzij als studenten.

Mij schieten drie namen te binnen.
Oud 03-03-2004, 12:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 03-03-2004 @ 12:08:
jury:

onafhankelijk is echt geen vereiste; kunde is veel belangrijker.
het idee dat werd geopperd dat er een nederlandsleraar in de jury moet... waarom zou een nederlandsleraar in hemelsnaam verstand hebben van schrijven?

ga maar na ieke, wie op deze site zijn erg serieus met schrijven bezig? Hetzij als schrijver, met de broodnodige ervaring, hetzij als studenten.

Mij schieten drie namen te binnen.
Dat was niet mijn idee, maar het gaat er ook niet om dat die gene leraar nederlands is. Hij of zij kan ook een ander beroep hebben. Maar een leraar Nederlands kan echt wel beoordelen of iets goed geschreven is, anders ben je een hele slechte leraar.

Onafhankelijk ben je nooit, maar ik wil toch een zo groot mogelijke onafhankelijkheid.

Ik kan wel wat mensen zeggen, maar ik twijfel of ik die wel zie zitten. Daarbij zoals ik eerder gezegt heb, we blijven amateurs en dat moet je niet vergeten. De jury moet een selectie maken en als ik kijk naar de mensen die op de verhalenwedstrijd met goede reacties komen zijn die imo allemaal wel geschikt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 03-03-2004, 16:10
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Ieke schreef op 03-03-2004 @ 12:48:
Dat was niet mijn idee, maar het gaat er ook niet om dat die gene leraar nederlands is. Hij of zij kan ook een ander beroep hebben. Maar een leraar Nederlands kan echt wel beoordelen of iets goed geschreven is, anders ben je een hele slechte leraar.

Onafhankelijk ben je nooit, maar ik wil toch een zo groot mogelijke onafhankelijkheid.

Ik kan wel wat mensen zeggen, maar ik twijfel of ik die wel zie zitten. Daarbij zoals ik eerder gezegt heb, we blijven amateurs en dat moet je niet vergeten. De jury moet een selectie maken en als ik kijk naar de mensen die op de verhalenwedstrijd met goede reacties komen zijn die imo allemaal wel geschikt.
Het overgrote gedeelte is amateur, maar er zitten hier toch echt mensen die wat meer verstand hebben van literatuur dan de meerderheid. Zoals LUH bijvoorbeeld en Tisch. En mezelf zou ik geen 'amateur' meer noemen, aangezien ik dagelijks les heb in alles wat met uitgeven en boeken te maken heeft.

Verder lijkt het me vreemd als een leraar Nederlands benaderd wordt als jurylid. Dit blijft een scholierensite. Wat moet een leraar hier? Daarnaast hebben oudere leraren meestal een totaal andere smaak dan jongeren. Daar moet je ook rekening mee houden.

@Charlottetje; Als in de eerste alinea van een manuscript niets staat dat de moeite waard is, als het ook nog eens slecht geschreven is, of gewoon niet bij het fonds van de uitgeverij past, wordt het manuscript zo de prullenbak ingemieterd. Uitgeverijen hebben geen tijd om alle manuscripten van voren naar achteren te lezen. Dit geldt ook voor verhalen. Als de eerste regels zo slecht zijn dat ik er amper doorheen kom, ga ik me ook zeker niet door de rest worstelen.
Oud 03-03-2004, 17:15
Raakvlak
Raakvlak is offline
Citaat:
Dit geldt ook voor verhalen. Als de eerste regels zo slecht zijn dat ik er amper doorheen kom, ga ik me ook zeker niet door de rest worstelen.
Daarbij sluit ik me aan, met de opmerking dat ik ook het einde lees, of een deel uit het midden. Is dat ook van een zeer slecht niveau: Tabee.

Uitgevers sturen overigens de manuscripten terug, als je er een postzegel+ envelop bij doet.

Welke mensen, Ieke, zie jij niet zitten, die in aanmerking komen voor bijvoorbeeld zo'n jury?
Namen noemen verheldert de zaak.
Oud 03-03-2004, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Raakvlak schreef op 03-03-2004 @ 10:27:
Een goede jury heeft zelf geen voorkeur en kijkt naar de manier waarop iets is geschreven; de manier waarop het plot sluit, de taal wordt gebezigd en het verhaal boeit.
Dit is de reden waarom ik een veriabele jury wil hebben: niet iedereen heeft dezelfde ideeën over de manier waarop een verhaal geschreven wordt of het belang van een goed plot. Dat is afhankelijk per persoon. Het lijkt me niet goed als we een jury hebben die keer op keer verhalen met prachtige beschrijvingen van het psychologische wezen van een hoofdpersoon negeren, omdat er, laten we zeggen, niet genoeg autoachtervolgingen in het verhaal zitten.

Hoe je het ook wendt of keert, je kunt geen objectieve maatstaven stellen aan schrijven en dus ook geen objectieve jury samenstellen. Wat mij dus het beste lijkt, is een variabele jury. Misschien komen we dan niet tot verhalen die in jouw ogen goede literatuur zijn, maar we construeren tenminste ook geen voorbeeld van hoe goede literatuur hoort te zijn en hoe iedereen dat na moet doen.

LUH-3417
Oud 03-03-2004, 18:59
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 03-03-2004 @ 17:22:
Dit is de reden waarom ik een veriabele jury wil hebben: niet iedereen heeft dezelfde ideeën over de manier waarop een verhaal geschreven wordt of het belang van een goed plot. Dat is afhankelijk per persoon. Het lijkt me niet goed als we een jury hebben die keer op keer verhalen met prachtige beschrijvingen van het psychologische wezen van een hoofdpersoon negeren, omdat er, laten we zeggen, niet genoeg autoachtervolgingen in het verhaal zitten.

LUH-3417
Ik ben ook voor een variabele jury. Lijkt me de beste oplossing.
Oud 03-03-2004, 19:11
Raakvlak
Raakvlak is offline
Hmm, ik heb nooit beweerd dat ik goede literatuur wil.
Ik wil goede verhalen.

Dat is de taak van de jury.

Verhalen die beginnen met:

"jantje liep zomaar op een dag tussenallerlij dingen en facht aqan wat hij kon geven aan lieke."

Die moeten eruit.
That's it.
Oud 03-03-2004, 19:16
juliettebinoche
Avatar van juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 03-03-2004 @ 18:59:
Ik ben ook voor een variabele jury. Lijkt me de beste oplossing.
Same here.
__________________
http://roospleonasmes.blogspot.com | ~rosacrouch
Oud 03-03-2004, 21:01
Verwijderd
Die crap verhalen zullen er door een wisselende jury ook wel uitgehaald worden. Het enige probleem is echter, hoe bepalen we wie er in de jury terecht komt?

We zouden in ieder geval de winnaar van de vorige keer kunnen meenemen naar de nieuwe wedstrijd. Dan verwisselt per wedstrijd dus in elk geval. We kunnen voor de rest ook nog een aanmeldingsmogelijkheid maken voor vrijwilligers die teveel tijd om handen hebben en veel verhalen willen gaan lezen... Ik denk eigenlijk dat het niet eens zo'n enorm probleem is, achteraf bezien.

LUH-3417
Oud 03-03-2004, 21:03
Verwijderd
Ik ben voor een wisselende jury, maar misschien een fb die er zo'n beetje toezicht op houdt?
Oud 03-03-2004, 21:06
Elysium
Avatar van Elysium
Elysium is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 03-03-2004 @ 21:01:
We kunnen voor de rest ook nog een aanmeldingsmogelijkheid maken voor vrijwilligers die teveel tijd om handen hebben en veel verhalen willen gaan lezen... Ik denk eigenlijk dat het niet eens zo'n enorm probleem is, achteraf bezien.

LUH-3417
Denk dat dat ook wel zal lukken.
Oud 03-03-2004, 21:30
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 03-03-2004 @ 19:11:
Hmm, ik heb nooit beweerd dat ik goede literatuur wil.
Ik wil goede verhalen.

Dat is de taak van de jury.

Verhalen die beginnen met:

"jantje liep zomaar op een dag tussenallerlij dingen en facht aqan wat hij kon geven aan lieke."

Die moeten eruit.
That's it.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik ben er zelf ook voorstander van om er een fb als vast lid in te doen, dat is zeker wel nodig voor de coördinatie. Ik stel voor dat ik dat doe omdat ik de gene ben die ook die mailtjes ontvangt, bewerkt, de verhalen plaatst, de polls maakt, contact houd met Simon en wat er op de extra moet staan (dat doet Simon, maar ik moet die dingen aangeven) ect.

En de rest van de jury wisselend. Ik stel voor 1 vaste (de fb), de laatste winnaar en 1 of 2 vrijwilligers en wat mij betreft mag dat iedere 'vaste' letterenbezoeker zijn.

@Raakvlak: Ik ga geen namen noemen, dat is nu totaal niet van belang. Daarbij gaat me het erom dat ik vind dat als je een vaste jury hebt die er niet in zou moeten hebben, maar met een variabele jury ik het totaal geen probleem vind.


Volgende punt: Moeten er nog andere regels komen voor de verhalen zelf?
Nu is het volledig vrij, maar het lijkt mij wel voor een keertje leuk om een onderwerp te doen. Af en toe, de afwisseling is ook leuk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 03-03-2004 om 22:17.
Ads door Google
Oud 03-03-2004, 22:03
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Citaat:
Ieke schreef op 03-03-2004 @ 21:30:
Volgende punt: Moeten er nog andere regels komen voor de verhalen zelf?
Nu is het volledig vrij, maar het lijkt mij wel voor een keertje leuk om een onderwerp te doen. Af en toe, de afwisseling is ook leuk.
In princype heb ik het niet zo op 'themaschrijven'. Als ik schrijf doe ik dat het lekkerst in mijn eigen interesse.

Het probleem hierbij is goed te zien in de huidige wedstrijd; die vervelende middelbareschool-verhalen die eigenlijk nergens over gaan..

Dus, dilemma!
Oud 03-03-2004, 22:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Flashman schreef op 03-03-2004 @ 22:03:
In princype heb ik het niet zo op 'themaschrijven'. Als ik schrijf doe ik dat het lekkerst in mijn eigen interesse.

Het probleem hierbij is goed te zien in de huidige wedstrijd; die vervelende middelbareschool-verhalen die eigenlijk nergens over gaan..

Dus, dilemma!
Ik wil het ook niet iedere keer aan een tema binden, af en toe. Juist om niet altijd dezelfde 'favorite' thema's te krijgen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 03-03-2004, 23:35
Verwijderd
Ik ben vanaf het begin al voor themaschrijven.

Pluspunten:
-Je kan mensen dwingen om over een bepaald onderwerp te laten schrijven wat ze misschien helemaal niet ligt. Aan de hand daarvan kan je zien of iemand zich buiten zijn eigen genre ook overeind kan houden. Bovendien kan je het moeilijk maken door maar een klein aantal woorden toe te staan.
-Je kan het type verhalen beïnvloeden. In plaats van verhalen van middelbare schoolmeisjes die opeens per dozijn biseksueel worden men verplichten een verhaal over een bejaard koppel te schrijven... ik zeg maar wat.
-Je kan leuk afwisselen. Je kan bijvoorbeeld een zin cadeau geven waar het verhaal mee moet beginnen of eindigen, je kan als eis stellen dat een aantal bepaalde woorden gebruikt worden, je kan een onderwerp geven, je kan een motto geven naar aanleiding waarvan een verhaal geschreven dient te worden, enz.
-Ik denk dat door deze wijze ook een hoop kaf van het koren gescheiden kan worden. Als alles vrij is, kan iedereen een verhaal insturen dat ze toevallig nog hadden liggen. Als je eisen stelt, moet iedereen opnieuw in de pen klimmen. Zo houden we mensen met meer motivatie over.

Minpunten:
-Als schrijver kan je verschrikkelijk balen van een bepaald thema. Ik zou bijvoorbeeld niet over een dozijn biseksuele schoolmeisjes kunnen schrijven. Alhoewel, het zou wel kunnen, maar geen prijzen voor fijngevoeligheid opleveren.
-Inderdaad het risico van de vaste literaire avondjes-thema's, waardoor we elke maand massaal over De Dood en De Liefde (incluis hoofdletters) zitten te pennen, maar nooit over De Borrelnooit.

Misschien is het inderdaad het beste om het af te wisselen. Van diversiteit is nog nooit iemand doodgegaan.

LUH-3417
Oud 04-03-2004, 10:59
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
De jury, zoals Ieke het de laatste keer voorstelde, lijkt me best een aardig plan.

Over het verhaal:
Een thema kan best aardig zijn, mits het thema goed gekozen is natuurlijk.
Eerste of laatste zinnen daarbij vasstellen vind ik niet een erg goed plan. Zeker een laatste zin niet, omdat je dan vaak zo erg naar het einde toe schrijft.
Beperking in aantal woorden is nog best oke, ookal is het schrijven van een verhaal misschien wel een artistiek gebeuren en zouden er natuurlijk helemaal geen beperkingen opgelegd moeten worden in dat geval, maar goed, dat vind ik ook weer wat overdreven...

verder moet het verhaal natuurlijk gewoon leesbaar zijn, in de zin van goede formuleringen. Het hoeft niet geheel correct nederlands te zijn, dat is de nederlandse literatuur tenslotte ook niet altijd, maar het moet allemaal niet zo erg zijn dat het irritant wordt.


en even over dat lezen van verhalen:
tsja, eehhhm, dat een uitgeverij manuscripten niet van voor tot achter leest, oke, logisch.
Ik heb nu niet gestemd, maar zal in mijn achterhoofd houden dat ik de volgende keer ook na 5 zinnen al af mag haken!
(ik had wat anders willen zeggen, maar weet het niet meer )

Charlotte
__________________
ja, maar...
Oud 04-03-2004, 12:19
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 04-03-2004 @ 10:59:
en even over dat lezen van verhalen:
tsja, eehhhm, dat een uitgeverij manuscripten niet van voor tot achter leest, oke, logisch.
Ik heb nu niet gestemd, maar zal in mijn achterhoofd houden dat ik de volgende keer ook na 5 zinnen al af mag haken!
(ik had wat anders willen zeggen, maar weet het niet meer )
Je hebt nu nog bijna een week, dus als je zin en tijd hebt kan je nog best stemmen.

Het lijkt mij het beste als de thema's hier overlegt worden. Ik ben niet van plan om dat in mijn eentje te beslissen en ik denk dat er zat mensen zijn met orginele ideen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 05-03-2004, 14:07
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
maar ik kan toch niet meer op dat eerste deel van de wedstrijd stemmen... ach, maakt ook niet heel veel uit natuurlijk...
Ik zal er eens over denken (als ik tijd heb begin ik gewoon te lezen en als ik alles op tijd gelezen heb kan ik stemmen)

Zou idd wel beter zijn als hier thema's besproken worden...
Misschien zelfs in verband met het aantal stemmen...
(fantasy en sf enzo, dat zal ik misschien niet eens gaan lezen...)
maar goed, dat ben ik...
__________________
ja, maar...
Oud 07-03-2004, 19:42
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
een jury is gewoon het makkelijkst en het beste. Je vraagt gewoon aan een paar forummers die niet erg vaak op letteren komen of ze de beste eruit kunnen halen, zodat je geen last hebt van vriendjespolitiek.
Zijn echt wel een aantal forummers die dat willen doen.
Advertentie
Oud 07-03-2004, 20:04
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 07-03-2004 @ 19:42:
een jury is gewoon het makkelijkst en het beste. Je vraagt gewoon aan een paar forummers die niet erg vaak op letteren komen of ze de beste eruit kunnen halen, zodat je geen last hebt van vriendjespolitiek.
Zijn echt wel een aantal forummers die dat willen doen.
Dat is niet het probleem, meestal ben ik de enige die weet wie wat geschreven heeft en dat kan gewoon worden doorgezet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 09-03-2004, 09:59
rwin
rwin is offline
Ik ben voor een voorselectie, dus een jury.
Dan heb je nog maar een paar verhalen te lezen en te beoordelen, nu waren dat er te veel.
Plus dat het dan misschien was sneller gaat..
__________________
Take a step outside yourself/And turn around/Take a look at who you are/it's pretty scary/so silly/it's revolting/you're not much/if you're anything
Oud 09-03-2004, 14:25
Verwijderd
Het gaat niet echt hard met de poll, moet ik eerlijk zeggen.

Trouwens, ik ben ook voor een jury.
Oud 09-03-2004, 15:51
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-03-2004 @ 14:25:
Het gaat niet echt hard met de poll, moet ik eerlijk zeggen.

Trouwens, ik ben ook voor een jury.
Ben ik met je eens. Jammer, maar het was wel te verwachten. Maar hopen dat er met de finale meer gestemt gaat worden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Daar is hij dan: De winnaar van de verhalenwedstrijd is...
Ieke
28 16-11-2009 21:45
Verhalen & Gedichten Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417
Verwijderd
35 03-01-2005 19:30
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Sexy Hotdog
Ieke
0 06-04-2004 22:45
Verhalen & Gedichten Stelling: Letteren is saai geworden.
J. Kirschner
37 05-03-2004 13:06
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Ontmoet ze
Ieke
0 13-02-2004 10:02
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De step
Ieke
0 07-12-2003 19:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.