Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wat is het beste verhaal?
De boom en het meisje of Magyaarse liedjes 3 25.00%
De dinosauriërs 0 0%
De familie eer 1 8.33%
De tragiek van het treinspotten 4 33.33%
De weg naar het eeuwige geluk 0 0%
Treinongeluk 2 16.67%
Zo vader, zo zoon 2 16.67%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2010, 15:41
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Zullen we de poll eerder dichtgooien? Laten we zeggen, 10 juni?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2010, 15:56
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Haha o mijn God, inderdaad een stem voor het eerste verhaal erbij .
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 17:03
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik wil ook nog tijd om te beoordelen! Hou de poll aub nog ten minste het weekend nog open! Plieees!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 17:04
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Ik wil ook nog tijd om te beoordelen! Hou de poll aub nog ten minste het weekend nog open! Plieees!
Dat is een hele week, het kost echt uiterlijk een uur om de verhalen te lezen .
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 17:14
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Inderdaad. Wat mij betreft mag ie ook eerder dicht.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 17:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Misschien heeft die jongen geen uur
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 17:37
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Misschien heeft die jongen geen uur
In een week tijd... Zelfs Obama zou het redden. In het Nederlands wel te verstaan (welteverstaan ).
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 18:49
Verwijderd
Ik heb mijn benchmark bereikt, dus voor mij mag ie nu wel dicht ja

ps; Als je in de betekenis van 'althans' spreekt is het 'welteverstaan'; spreek je in de betekenis van iets te begrijpen, moet je schrijven wel te verstaan.

Ja, zelfs ik weet iets van spelling af, ik ben het er alleen niet eens mee...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 18:52
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Ik heb mijn benchmark bereikt, dus voor mij mag ie nu wel dicht ja

ps; Als je in de betekenis van 'althans' spreekt is het 'welteverstaan'; spreek je in de betekenis van iets te begrijpen, moet je schrijven wel te verstaan.

Ja, zelfs ik weet iets van spelling af, ik ben het er alleen niet eens mee...
Dan had ik het dus goed gedaan .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 08:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dan had ik het dus goed gedaan .
Nee, juist niet toch? Welteverstaan moet gewoon aan elkaar, tenzij je de, nogal Vlaamse, constructie van FA gebruikt, als je met verstaan begrijpen, snappen bedoelt.

@Geel: Heb je echt, echt eerder niet heel eventjes tijd? Het is niet nodig om zo'n uitgebreid rapport te schrijven hè, gewoon eventjes de verhalen doorlezen, de beste uitkiezen en zeggen welke je het beste vond!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 08:02
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Nee, juist niet toch? Welteverstaan moet gewoon aan elkaar, tenzij je de, nogal Vlaamse, constructie van FA gebruikt, als je met verstaan begrijpen, snappen bedoelt.

@Geel: Heb je echt, echt eerder niet heel eventjes tijd? Het is niet nodig om zo'n uitgebreid rapport te schrijven hè, gewoon eventjes de verhalen doorlezen, de beste uitkiezen en zeggen welke je het beste vond!
Huh, maar de mijne is ook niet echt in de betekenis van 'althans' maar meer van 'voor de goede orde'. Help . Pff, ik ben altijd zo slecht in wat los en vast en met koppelteken enzovoorts moet .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 08:06
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Huh, maar de mijne is ook niet echt in de betekenis van 'althans' maar meer van 'voor de goede orde'. Help . Pff, ik ben altijd zo slecht in wat los en vast en met koppelteken enzovoorts moet .
Althans lijkt me sowieso niet helemaal kloppen, maar vandale.nl zegt: "wel·te·ver·staan bw dat moet goed begrepen worden" en dat lijkt bij jouw zin wel redelijk te kloppen. De puntjes geven aan dat het aan elkaar moet.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 08:08
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Althans lijkt me sowieso niet helemaal kloppen, maar vandale.nl zegt: "wel·te·ver·staan bw dat moet goed begrepen worden" en dat lijkt bij jouw zin wel redelijk te kloppen. De puntjes geven aan dat het aan elkaar moet.
Ok duidelijk, het is dus gewoon 'welteverstaan' .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 08:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ok duidelijk, het is dus gewoon 'welteverstaan' .
Ja, ik denk het wel, maar ik ben nu ook een beetje in de war, ik kan geen zin verzinnen waarin het dan los zou moeten
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 08:23
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Ja, ik denk het wel, maar ik ben nu ook een beetje in de war, ik kan geen zin verzinnen waarin het dan los zou moeten
Ik probeer je wel te verstaan, maar het lukt niet .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 08:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, alles duidelijk, terug ontopic
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 17:24
Verwijderd
Als er nou nog één iemand stemt heeft diegene wel een heel doorslaggevende stem . In elk geval heel leuk dat er nog iemand gestemd heeft, hoe meer stemmers, hoe 'legitiemer' de uitslag
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 17:37
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Is de uitslag ooit eerder zo.... apart geweest?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 19:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja. Niet precies zo misschien, maar het probleem met op deze manier stemmen is dat er te weinig stemmen worden gegeven ten opzichte van de hoeveelheid verhalen, daarom is er ook een jury ingesteld.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 19:20
Verwijderd
Ik persoonlijk had liever met een puntensyseem gewerkt waarbij er opeenvolgende scores voor 3de, 2de en 1ste plek worden gegeven (zoals in Eurosong ), maar ik kan begrijpen dat het ingewikkeld tellen wordt dan...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 19:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zoals bij DoP, bedoel je? Daar werkt dat best goed. Maar ik vind een jury ook wel leuk Zeker als ik erin zit, gna.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 20:26
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Superstatic, ga je ons ook nog vertellen waarom je op 'familie eer' hebt gestemd?
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 21:05
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Superstatic, ga je ons ook nog vertellen waarom je op 'familie eer' hebt gestemd?
Zou ik ook leuk vinden om te weten .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 21:52
Verwijderd
Wil ik eigenlijk nog wel weten waarom iemand een banale familiehistoriek boven al dat moois van bloed en waanzin verkiest? XD
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 21:53
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Wil ik eigenlijk nog wel weten waarom iemand een banale familiehistoriek boven al dat moois van bloed en waanzin verkiest? XD
Ja juist!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 21:54
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Best euh... hoe zal ik het zeggen... 'opvallend' dat superstatic verder ook 0 berichten heeft geplaatst in de geschiedenis van scholieren.com...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 22:05
Verwijderd
Laten we nu niet meteen gaan denken in de richting van klons en sabotage he.
Misschien gewoon een toevallige surfer die op deze wedstrijd is gestoten.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 22:06
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Laten we nu niet meteen gaan denken in de richting van klons en sabotage he.
Misschien gewoon een toevallige surfer die op deze wedstrijd is gestoten.
Ja iemand die dacht: leuk forum!, zich direct aanmeldde en rechtstreeks naar letteren ging, de verhalenwedstrijd zag, alles las, een stem uitbracht zonder argumentatie om nooit meer terug te keren. Klinkt aannemelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 22:09
Verwijderd
Was in ieder geval geen van mijn soortgenoten, want die zouden nooit of nimmer op dat verhaal hebben gestemd
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 22:13
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Nee dat snap ik . Ben wel ontzettend benieuwd nu van wie dat verhaal is (of ben ik nu flauw? Misschien heeft diegene er niets mee te maken en ben ik heel gemeen )...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 22:16
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Forumbaas schiet te hulp: Superstatic heeft wel andere gebruiker(s) onder zijn IP, maar niet een gebruiker die al gestemd heeft.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 22:17
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Nou ja, mij maakt het verder niet zo uit hoor... geloof toch niet dat dat verhaal ineens heel veel stemmen gaat trekken. Ik vind het vooral vermakelijk .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 22:23
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik weet natuurlijk niet of die gebruiker ook een verhaal heeft ingestuurd, dus misschien is het wel een zelf-stem. Dat is Ieke's taak
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 22:24
Verwijderd
Overigens heeft dat IP-adres traceren systeem een nogal veneinig gebrek:
wanneer meerdere personen in zelfde huis wonen (broers en zussen of gemeenschappelijk studentenkot) worden hun accounts onder dezelfde IP geregistreerd. Dat 2 accounts aan zelfde ip zijn toe te wijzen, betekent dus nog niet dat het ook dezelfde persoon is.

Dat geheel terzijde natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 22:24
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ja snap ik, maar ik word er vooral nieuwsgierig van. Dat iemand op zichzelf stemt op zich maakt me in dit geval dan niet zo uit. Een beetje dom zou het wel zijn haha hmm... We wachten af.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 22:25
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Overigens heeft dat IP-adres traceren systeem een nogal veneinig gebrek:
wanneer meerdere personen in zelfde huis wonen (broers en zussen of gemeenschappelijk studentenkot) worden hun accounts onder dezelfde IP geregistreerd. Dat 2 accounts aan zelfde ip zijn toe te wijzen, betekent dus nog niet dat het ook dezelfde persoon is.

Dat geheel terzijde natuurlijk.
Dan nog is de kans dat die stem oprecht gegeven is aan het verhaal dat die persoon het beste vond nihil en dus niet rechtmatig, in mijn ogen .
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 15:03
Verwijderd
Rechtmatig, rechtmatig...
Sommige mensen stemmen niet op het verhaal dat ze het beste vinden, om strategische redenen. Zo zou ik, als het nog bestond, op de CPN stemmen, of dat in ieder geval ernstig overwegen. Niet omdat ik communistisch ben ofzo, maar omdat ik vind dat ze voor een gezond evenwicht zouden zorgen. Dan moet natuurlijk niet iedereen dat doen, want hee, Nederland hoeft helemaal niet communistisch

Strategische redenen om op 'De familie eer' te stemmen heb ik nog niet bedacht, maar ach, er is zoveel dat ik nog niet bedacht heb.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 15:23
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik bedoelde meer dat zelfs als het iemand anders in het huis was geweest dat gestemd zou hebben op de persoon van wie het verhaal is (jeetje wat een zin, allemaal driedubbel hypothetisch natuurlijk) dat de kans dan klein is dat dat gebeurd is omdat diegene dat verhaal het beste vond.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 15:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar dat is hier allemaal niet van toepassing, want er is maar één stem op dat IP-adres uitgebracht

Maar goed, vanwege dit soort dingen is een jury dus handig
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 16:03
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Maar dat is hier allemaal niet van toepassing, want er is maar één stem op dat IP-adres uitgebracht

Maar goed, vanwege dit soort dingen is een jury dus handig
Dat hoeft niet want het kan ook zijn dat de persoon zichzelf van stemmen onthoudt om geen stem aan een ander te geven en dan via een andere account zelf of door iemand anders op zijn/haar verhaal heeft laten stemmen .
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 17:05
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
God, tuurlijk heb ik geen uur! Ben bezig met verhuizen, school, leven en meer. Heb nog geen één verhaal gelezen Ik probeer het echt!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 17:13
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Maar blijkbaar heb je wel tijd om te forummen dus hup .
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 17:21
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Misschien een idee om volgende keer ook een puntensysteem te doen Waarbij je 1 verhaal 10 punten geeft en 1 verhaal 5, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 17:37
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Misschien een idee om volgende keer ook een puntensysteem te doen Waarbij je 1 verhaal 10 punten geeft en 1 verhaal 5, bijvoorbeeld.
Men moet gewoon een keuze maken
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 18:47
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik ben inderdaad ook voor een puntensysteem. Dat maakt het kiezen makkelijker.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 19:28
Verwijderd
Citaat:
God, tuurlijk heb ik geen uur! Ben bezig met verhuizen, school, leven en meer. Heb nog geen één verhaal gelezen Ik probeer het echt!
ik wil je wel adviseren :')

En ik ben het eens met Issun. Of, iets anders: Men krijgt vijf punten en mag deze verdelen over de verhalen. Springt één erbovenuit, geef je die vijf punten: Maar het kan ook vier-één of twee-twee-één zijn, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 20:03
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Precies.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 21:55
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
ik wil je wel adviseren :')

En ik ben het eens met Issun. Of, iets anders: Men krijgt vijf punten en mag deze verdelen over de verhalen. Springt één erbovenuit, geef je die vijf punten: Maar het kan ook vier-één of twee-twee-één zijn, bijvoorbeeld.
Ik zou dan eerder doen dat je 1x1 punt mag geven, 1x2, 1x3 enzovoort of 1/3/5 of 1/2/3 ofzo. Anders wordt het denk ik een beetje vaag.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 13:30
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Op DoP doen we 1x10 punten en 1x5 punten.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 15:01
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

En ik ben het eens met Issun. Of, iets anders: Men krijgt vijf punten en mag deze verdelen over de verhalen. Springt één erbovenuit, geef je die vijf punten: Maar het kan ook vier-één of twee-twee-één zijn, bijvoorbeeld.
Dat lijkt me eigenlijk ook wel iets! Sowieso ben ik vóór een puntensysteem. Ik heb het al bij DoP ingevoerd, Letteren lijkt me een goede tweede stap, en dan hop, invoeren bij de landelijke verkiezingen!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Thema Sprookjes
flyaway
63 02-12-2011 13:08
Verhalen & Gedichten Daar is hij dan: De winnaar van de verhalenwedstrijd is...
Ieke
28 16-11-2009 20:45
Verhalen & Gedichten De columnwedstrijd, sluitingsdatum 1 mei.
Ieke
0 08-04-2004 19:56
Verhalen & Gedichten Het voorstel voor de nieuwe versie van de verhalenwedstrijd.
Ieke
9 22-03-2004 20:35
Verhalen & Gedichten Discussie verhalenwedstrijd: Hoe verder?
Ieke
28 09-03-2004 14:51
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd 2: Kies uw winnende verhaal.
Ieke
102 04-01-2004 00:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.