Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2005, 16:08
*-Maartje-*
Avatar van *-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
Hey!

Hoe gaan jullie dat doen tijdens het examen? Eerst alles in het klad beantwoorden en daarna net schrijven? Of gelijk net? Dan ben ik bang dat ik later een fout tegen kom en ik weer moet gaan strepen enzo En als ik eerst het klad maak en dan net, kom ik misschien in tijdnood, maar dan kan ik wel het klad mee naar huis nemen om na te kijken...
Wat doen jullie?
Advertentie
Oud 22-05-2005, 16:10
Verwijderd
ik schrijf meteen net
mocht ik tijd over hebben
schrijf ik alles een keer nog netter over
en neem ik het eerste mee naar huis
Oud 22-05-2005, 16:10
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik doe het meteen definitef opschrijven. Corrigeren is immers toegestaan. Je mag ook bijvoorbeeld vraag 6 helemaal achteraan zetten. Als ik klaar ben schrijf ik het wel over voor mezelf om thuis na te kijken.
Oud 22-05-2005, 16:14
fractuur
fractuur is offline
Je mag het toch allebei inleveren? Of was dat nou alleen bij Latijn zo?
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 22-05-2005, 16:16
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik schrijf het gewoon als normaal op en als ik tijd over heb, dan schrijf ik het heel netjes over. Is oo meteen een heeeele goede manier om het nog eens na te lopen of je alles goed heb gedaan.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 22-05-2005, 16:17
*-Maartje-*
Avatar van *-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 22-05-2005 @ 17:16 :
Ik schrijf het gewoon als normaal op en als ik tijd over heb, dan schrijf ik het heel netjes over. Is oo meteen een heeeele goede manier om het nog eens na te lopen of je alles goed heb gedaan.
Hmm ja is ook wel slim..
Oud 22-05-2005, 16:17
*-Maartje-*
Avatar van *-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
Citaat:
fractuur schreef op 22-05-2005 @ 17:14 :
Je mag het toch allebei inleveren? Of was dat nou alleen bij Latijn zo?
Ja volgens mij moet je alles inleveren als je al eerder weggaat, maar dat weet ik niet zeker..
Oud 22-05-2005, 16:19
tinkebel
Avatar van tinkebel
tinkebel is offline
alles meteen net. Het enige wat eventueel eerst klad wordt (hangt er vanaf hoe goed het de eerste keer is) is nederlands samenvatting.
Wat wij als tip hebben gekregen is, zeker bij natuurkunde/wiskunde met langere opgaven. Elke opgave op een ander blad (of op de achterkant beginnen bij de volgende) maken. Als er dan nog ooit wat verandert moet worden kun je het er nog onder bij schrijven zonder dat het sprepen en wriemelen word, of dat er op het eind van het examen nog een keer opgave 1 staat.
__________________
.
Oud 22-05-2005, 16:27
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
ik schrijf meteen net want ook als ik snel schrijf is het nog goed leesbaar, dus ik zie de noodzaak er niet zo van om eers klad te schrijven. en ik laat gewoon 2 regels over tussen ieder antwoord, dan kan er altijd nog iets bijgeschreven worden. want het zou klote zijn als je een kladje hebt en de tijd voorbij is terwijl je nog in het net aan het schrijven bent en je kladje vrijwel onleesbaar is. daarbij schrijf ik langzaam dus ben ik bang in tijdnood te komen. als ik klaar ben schrijf ik wrs. wel de antwoorden nog ff over voor mezelf om achteraf na te kijken
Oud 22-05-2005, 16:27
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Nederlands doe ik wel eerst klad, vooral de samenvatting en de vragen van gebruik max. 25 woorden
Oud 22-05-2005, 16:29
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik schrijf altijd meteen in net want mijn handschrift is heel goed leesbaar, als ik tijd over heb schrijf ik het nog een keer over om na te kijken.
Oud 22-05-2005, 16:37
kabouterkop
Avatar van kabouterkop
kabouterkop is offline
ik schrijf het in het net op, en ik omcirkel/schrijf voor mezelf de antwoorden op het vragenblad, die kan ik dan meenemen om na te kijken. dan hoef ik iig geen extra klad meer te schrijven.
Oud 22-05-2005, 16:38
jet
Avatar van jet
jet is offline
ik doe samenvatting en essay vragen denk ik wel eerst in het klad


en verder: ik ga gelijk heel netjes proberen te schrijven, ik ben bang voor tijdnood. en daarna schrijf ik alles snel (en dus alleen voor mij leesbaar) het nog is over, om het eventueel na te kijken. en als ik het da overschrijf kan ik ook nog fouten tegenkomen.



en ik laat gewoon tussen alle vragen heel veel regels open
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 22-05-2005, 16:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
jet schreef op 22-05-2005 @ 17:38 :
ik doe samenvatting en essay vragen denk ik wel eerst in het klad
bij geschiedenis had ik echt geen tijd om m'n essay eerst in het klad te schrijven en daarna in het net. Ik (en veel anderen) kreeg uberhaupt het examen niet helemaal af, laat staan een deel eerst in klad schrijven en daarna netjes. Ik zou als ik jou was gewoon meteen gaan schrijven. Lekker belangrijk of het slordig is of niet; dat is het probleem van je corrector (tenzij het écht niet te lezen is natuurlijk. dan wordt het ook jouw probleem ).

@TS: je mag gewoon strepen in je examen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-05-2005, 17:12
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
als je netjes streept en niet krast (want dat is ook nog eens irritant voor de anderen) dan is het echt geen probleem inderdaad
Oud 22-05-2005, 17:36
.Pure
.Pure is offline
ik doe alleen (als dat nodig is) mn samenvatting voor Ned. over in het net. Over het algemeen werk ik toch wel netjes
Oud 22-05-2005, 18:07
American*Dream
Avatar van American*Dream
American*Dream is offline
Citaat:
fractuur schreef op 22-05-2005 @ 17:14 :
Je mag het toch allebei inleveren? Of was dat nou alleen bij Latijn zo?
Bij Latijn zei ie dat het misschien slim is om je klad van je vertaling in te leveren ivm overschrijffouten. Geldt waarschijnlijk ook voor bijv. samenvatting van Nederlands.

Maar voor dingen als bijv scheikunde en natuurkunde zie ik het nut van een klad inleveren niet zo in. Waarvoor gebruik je dat klad? misschien een beetje klooien met situatieschetsjes ofso..maar verder

Wel leuk om ff je antwoorden in het kort over te schrijven als je wat tijd over hebt, kun je ze nakijken op inet thuis
__________________
If there was no hate, there would never have been love
Oud 22-05-2005, 18:09
jet
Avatar van jet
jet is offline
oh mijn geschiedenis leraar gaf trouwens als tip:


als je je examen doro elkaar gaat maken, en de vragen dus steeds door elkaar staan, kan de (2e) corrector daar chagerijnig van worde, en daardoor strenger nakijken. dus je kan beter heel veel ruimte over laten
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Ads door Google
Oud 22-05-2005, 18:11
Verwijderd
Alles meteen in het net, alleen zal ik bij de Griekse proefvertaling het eerst klad maken en vervolgens pas net overschrijven en waarschijnlijk ook bij de Nederlandse samenvatting idd.
Oud 22-05-2005, 18:16
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-05-2005 @ 17:47 :
bij geschiedenis had ik echt geen tijd om m'n essay eerst in het klad te schrijven en daarna in het net. Ik (en veel anderen) kreeg uberhaupt het examen niet helemaal af, laat staan een deel eerst in klad schrijven en daarna netjes. Ik zou als ik jou was gewoon meteen gaan schrijven. Lekker belangrijk of het slordig is of niet; dat is het probleem van je corrector (tenzij het écht niet te lezen is natuurlijk. dan wordt het ook jouw probleem ).

@TS: je mag gewoon strepen in je examen.
hhm.. dan kijk ik even hoever ik tegen de tijd ben van het essay
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 22-05-2005, 18:20
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik begin in het net, dwz de makkelijke vragen.
Dingen met berekeningen ga ik wel eerst op een kladpapiertje doen en daarna netjes uitschrijven want in dat soort sommen ga ik altijd enorm strepen.

En ik hou voor de zekerheid na elke vraag een paar regels over
En elke 'hoofdvraag' begin ik op een nieuwe bladzijde
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 22-05-2005, 18:40
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 22-05-2005 @ 17:10 :
Ik doe het meteen definitef opschrijven. Corrigeren is immers toegestaan. Je mag ook bijvoorbeeld vraag 6 helemaal achteraan zetten. Als ik klaar ben schrijf ik het wel over voor mezelf om thuis na te kijken.


Terwijl ik nog wel een pokke handschrift heb . Achja het gaat om leesbaarheid meer niet.
__________________
WOEi !
Oud 22-05-2005, 18:44
JH
JH is offline
Nederlands is wel handig om in het klad het een en ander te schrijven, voor de verdere rest zie ik niet in waarom tijd verspillen aan 2x keer schrijven.
Oud 22-05-2005, 19:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
JH schreef op 22-05-2005 @ 19:44 :
Nederlands is wel handig om in het klad het een en ander te schrijven, voor de verdere rest zie ik niet in waarom tijd verspillen aan 2x keer schrijven.
Je kunt dan één blaadje mee naar huis nemen voor en je antwoorden controleren op internet.
__________________
Oud 22-05-2005, 19:44
tinkebel
Avatar van tinkebel
tinkebel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-05-2005 @ 20:35 :
Je kunt dan één blaadje mee naar huis nemen voor en je antwoorden controleren op internet.
mjuh maar dat kun je toch ook op het opgavenblad erbij frotten
__________________
.
Advertentie
Oud 22-05-2005, 19:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
tinkebel schreef op 22-05-2005 @ 20:44 :
mjuh maar dat kun je toch ook op het opgavenblad erbij frotten
Mag dat? Gewoon antwoorden daarop zetten en dan alles mee naar huis nemen?
__________________
Oud 22-05-2005, 19:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-05-2005 @ 20:45 :
Mag dat? Gewoon antwoorden daarop zetten en dan alles mee naar huis nemen?
ja dat mag. maar je mag het pas meenemen op het moment dat het examen is afgelopen.
Dus óf je levert je opgaven in en gaat als iedereen klaar is met het examen terug om je opgaveblad op te halen, óf je zit het examen uit en neemt dan je opgaveblad mee.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-05-2005, 20:05
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-05-2005 @ 20:50 :
ja dat mag. maar je mag het pas meenemen op het moment dat het examen is afgelopen.
Dus óf je levert je opgaven in en gaat als iedereen klaar is met het examen terug om je opgaveblad op te halen, óf je zit het examen uit en neemt dan je opgaveblad mee.
__________________
Oud 23-05-2005, 11:11
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
American*Dream schreef op 22-05-2005 @ 19:07 :
Bij Latijn zei ie dat het misschien slim is om je klad van je vertaling in te leveren ivm overschrijffouten. Geldt waarschijnlijk ook voor bijv. samenvatting van Nederlands.

Maar voor dingen als bijv scheikunde en natuurkunde zie ik het nut van een klad inleveren niet zo in. Waarvoor gebruik je dat klad? misschien een beetje klooien met situatieschetsjes ofso..maar verder

Wel leuk om ff je antwoorden in het kort over te schrijven als je wat tijd over hebt, kun je ze nakijken op inet thuis
Nou, ik heb ooit mijn klad met mijn net ingeleverd bij scheikunde, en dat heeft me toch wat extra punten opgeleverd. (Klad had ik het op manier 1 gedaan, net op manier 2)

Maar dat kan ook heel goed aan mijn docent hebben gelegen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 23-05-2005, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 22-05-2005 @ 17:16 :
Ik schrijf het gewoon als normaal op en als ik tijd over heb, dan schrijf ik het heel netjes over. Is oo meteen een heeeele goede manier om het nog eens na te lopen of je alles goed heb gedaan.
juist.
Oud 23-05-2005, 12:21
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
fractuur schreef op 23-05-2005 @ 12:11 :
Nou, ik heb ooit mijn klad met mijn net ingeleverd bij scheikunde, en dat heeft me toch wat extra punten opgeleverd. (Klad had ik het op manier 1 gedaan, net op manier 2)

Maar dat kan ook heel goed aan mijn docent hebben gelegen.
in feite hoeven de correctors niet eens naar je klad te kijken, doen ze dat wel heb jij geluk. daarbij telt meestal toch wel (denk ik) hetgeen dat in het net staat. alleen als er niks in is gevuld kijken ze meestal naar het klad. ik zou er dus mee uit kijken want misschien heb je geen geluk.
Oud 23-05-2005, 12:42
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Mag je trouwens wel de antw. meenemen naar buiten als je voor het einde klaar bent? Als je die extra hebt overgeschreven?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-05-2005, 08:50
*-Maartje-*
Avatar van *-Maartje-*
*-Maartje-* is offline
Citaat:
Femic schreef op 23-05-2005 @ 13:42 :
Mag je trouwens wel de antw. meenemen naar buiten als je voor het einde klaar bent? Als je die extra hebt overgeschreven?
ja dat wel
Oud 24-05-2005, 12:07
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
k heb van economie en geschiedenis, die stelopdrachten, allebei eerst in het klad gedaan. Maar niet de hele examens, want dan kom ik in tijdnood. Het examen van economie heb k sowieso al niet afgekregen
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 24-05-2005, 13:37
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik neem mijn klad mee naar huis. Alleen bij geschiedenis had ik 7 kantjes geschreven.. Als ik dat allemaal zou moeten overschrijven

Gelukkig mocht ik een kopie ervan maken.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Verhalen & Gedichten C'est ma vie
Anki
80 11-07-2004 20:11
Eindexamens 2004 KLACHT terugkrijgen antwoorden!
Ilo0n
22 30-05-2004 13:48
ARTistiek [Kladje onder Engels]
Lies
24 03-04-2004 09:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.