Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2012, 13:28
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Mijn vrienden hadden het er laatst over; toen ben ik wat gaan googlen.

Citaat:
De plant wordt al duizenden jaren bij religieuze rituelen van de Mazatec-indianen door hun sjamanen gekauwd. Door het kauwen ontstaat een langer aanhoudend maar milder effect dan bij het in het westen gebruikelijke roken. Het roken van salvia-extracten veroorzaakt dissociatie en intense, atypische hallucinaties. Het effect komt snel op in geval van roken, en duurt zo'n 5 tot 10 minuten. De meeste gebruikers beschrijven de ervaring als prettig, soms zelfs spiritueel. Anderen vinden de ervaring daarentegen juist beangstigend en te intens. Frequent wordt als angstwekkend effect gemeld een (tijdelijk) gevoel van controleverlies waarbij de waarneming van de omgeving wegvalt en een neiging tot een soort blind, slaapwandelachtig bewegen de kop opsteekt (waardoor de gebruiker zich onbedoeld aan gevaren kan blootstellen) en ook elk gevoel voor hoogte en diepte verdwijnt: de gebruiker vreest dan in een plat tweedimensionaal vlak te zullen moeten worden opgenomen. Doordat het middel veelal legaal verkrijgbaar is, bestaat er met name voor nieuwe gebruikers een gevaar van het onderschatten van de intensiteit van de effecten
Iemand ervaring met deze drug? Het lijkt me persoonlijk best een enge trip als ik het zo lees..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2012, 13:50
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Denk dat je hetzelfde hebt als met LSD en zo: het is bijna niet te voorspellen hoe je er op reageert. Hangt er was van af hoe je in je vel zit.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 14:15
Verwijderd


Geen ervaring mee, maar sittertje kan handig zijn ;p
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 14:27
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
OMG, dit is episch! Heb je er nog steeds zin in, Patataap? Maar je weet het hé, alleen doen als je op de begane grond woont!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 20:53
Verwijderd
Compleet niet eng, absoluut supergaaf. En ik weet niet wat die kerel hierboven aan het doen was, maar ik kan amper bewegen als ik het gerookt heb. Ik heb een keer geprobeerd om van mijn zetel naar mijn bureau te gaan om mijn ervaring op het moment zelf in te typen, ik kon niet rechtstaan, enkel wat kruipen en was zo hard aan het lachen dat ik maar op de grond ben blijven liggen omdat ik gewoon niet vooruit kwam.

En ik ga even wat reacties uit het verleden quoten, want het is al heel lang geleden (veel te lang) en ik zou het onrecht aandoen door dingen te vergeten.

Citaat:
Ik vind salvia prachtig spul. Maar ik heb het alleen maar gerookt, nooit onder mijn tong gelegd. De eerste keer heb ik alles er terug uitgehoest en had ik er niets aan, de tweede keer had ik echt een prachtige trip. Wat mij vooral overkomt zijn onweerstaanbare lachkicks en patroontjes zien. Alles is mooi en schitterend en alles is LEUK!. Echt, wij hebben een keer op een dieptepunt salvia gerookt en alle shit was opeens gewoon lachwekkend.
In combi met alcohol is het ook aardig te doen. Wel heb ik het idee dat als je het veel doet, je steeds sterkere dosissen nodig hebt. Toen ik het op een avond zeker 10 keer heb gedaan, was het in de weken erna veel minder. Wel duurde het effect die avond steeds langer, maar steeds minder krachtig. Denk ik, mijn inschattingsvermogen was bijzonder gekelderd .

Het duurt bij mij met een 5 of 10 extract zo'n 5 à 10 minuten. 20 heb ik nog nooit geprobeerd, geen idee of dat heftiger is of langer duurt. Qua heftigheid heb ik geen verschil gemerkt tussen 5 en 10.

Makkelijkste is het in een hashpijpje te roken. Aansteken, goed diep inhaleren, tijdje binnenhouden, restje aansteken en inhaleren. Proberen vooral niet te hoesten, wat moeilijk is de eerste keer, omdat het best erin hakt. Als je hoest, vergeet het dan maar. Je hebt ook vrijwel onmiddelijk effect, dus niet dat je denkt, oh ik moet nog een minuutje wachten.
Citaat:
Wie zou dat geweest zijn... ^^

Salvia is een hele makkelijke en fijne drug. Ik koop altijd 5x omdat 10x hetzelfde effect geeft. Sterker heb ik nog niet geprobeerd, dat is me te duur en als het effect hetzelfde is, is dat natuurlijk gewoon zonde.

Je rookt het in een kort hashpijpje. Je vult de bodem en dat is genoeg om te beginnen. Als dat niet genoeg effect heeft, kun je de keer erop gewoon wat extra bij doen. Je steekt de salvia aan en je zuigt de vlam van de aansteker naar binnen, niet te hard trekken, want dan gaat de vlam uit en salvia moet gloeien in de vlam. Je neemt een hele grote teug, rook diep over je longen, hou even je adem in (hoeft echt geen 20 tot 30 seconden), probeer niet te hoesten want dan is het verpest. Dan blaas je heel even kort uit, niet alles uitblazen, je ademt weer zo diep mogelijk in, blaast weer een klein beetje uit, haalt diep adem en blaast dan alles uit.
Het effect is een veranderde realiteit, ik zie overal patroontjes en mijn hele lichaam tintelt. Lopen of opstaan alleen is bijna niet mogelijk. Ik heb het eens geprobeerd en toen kroop ik over de vloer, intussen gierend van het lachen. Als je iets meer neemt dan de normale dosis is het waarschijnlijker dat je een gigantische lachkick krijgt. Of dat je maniakaal gaat lopen te grijnzen. De hele trip duurt 5 à 10 minuten. Het is goed combineerbaar met alcohol en je kunt het gerust 10x op een avond doen. Besef dan wel dat er uiteindelijk na die avond gewenning optreedt en dat je dan ongeveer 2 weken lang zonder effect zit als je het doet (dat was bij mij toch zo).

Wat tripzitters betreft. De smartshop ried mij aan om er een nuchter iemand bij te hebben omdat het vervormen van de wereld wel heel eng kan zijn voor sommigen. Je gaat geen beestjes of dingen zien die er niet zijn, alles vervormt helemaal. Ik was zo een keer doodsbang van mijn mat omdat die er heel akelig uitzag, maar toch heb je ergens nog wel een besef dat het alleen maar de salvia is. Je bent zeker niet helemaal weg ofzo. De eerste keer is het misschien handig om iemand erbij te hebben, maar persoonlijk vind ik het bij salvia niet echt nodig.

Wel een tip, zet de tv niet aan, want je gaat gewoon kijken en merkt niets meer van de trip.
Tripmuziek is wel heel prettig erbij, Infected Mushroom ofzo .
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Denk dat je hetzelfde hebt als met LSD en zo: het is bijna niet te voorspellen hoe je er op reageert. Hangt er was van af hoe je in je vel zit.
Nee hoor, bij mij toch niet. Altijd leuk en geinig. Zelfs toen mijn vriendin en ik het niet meer zagen zitten, super slecht nieuws hadden gehad en elk moment in janken konden uitbarsten, tijdens en een tijdje na de salvia: alles wat leuk en lachbaar.

Om het met Hans Theeuwen te zeggen, maar dan niet over hasj, maar over salvia:
Citaat:
gezeik van me ouders, gezeik van leraren, slechte punten op school, geen meisje kunnen krijgen, puisten, allemaal leuk!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 21:07
Verwijderd
Deze vind ik trouwens wat beter weergeven van hoe het gaat:







Ik heb mijn twijfels bij dat filmpje waarbij hij uit het raam dondert. Hij begint wel heel snel heel overdreven hysterisch te lachen en hij kan echt nog op zijn benen staan. Lijkt me sterk, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 15:59
Verwijderd
http://www.erowid.org/experiences/su...Trip_Disasters

Genoeg mensen die er niet zo goed op gaan
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 16:14
Verwijderd
Oh, dat zal best hoor, niet iedereen reageert hetzelfde, maar ik vind het bijzonder vreemd dat het mensen lukt om op te staan en zelfs te gaan 'rennen'.

Het is in mijn ogen een vrij ongevaarlijke drug waarvan het effect snel zal verdwijnen. Het gaat misschien uren lijken, maar dat is gelukkig niet echt zo. Ik vind zelf altijd dat het te snel voorbij is ^^ Als je het niet vertrouwt, laat iemand bij je zitten, kijk hoe je er op reageert en of je het nog eens wilt ervaren.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 09:22
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik ben vooral met mutant in deze heb het zelf toch een goed aantal keer gedaan. en ben van al die keren mischien 1 keer instaat geweest om normaal te lopen. maar dat was toch wel toen het al even bezig was.

en volgens mij staan er hier ook wel wat trip verslagen van mensen die het gebruikt hadden.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 11:47
Verwijderd
Yeh maar mijn punt was meer dat het bij sommige mensen erg slecht kan vallen en dat het daarom handig kan zijn om een nuchter persoon de eerste keren erbij te hebben voor het geval dat ook zo bij jou is, en dat illustreerde ik met dat ietwat extreme filmpje.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 17:34
Ikbensoraya
Avatar van Ikbensoraya
Ikbensoraya is offline
Er zijn zover ik weet ook meerdere versies van salvia dus ligt eraan welke je neemt
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Er zijn zover ik weet ook meerdere versies van salvia dus ligt eraan welke je neemt
Salvia heb je in 5x, 10x, 15x en 20x extract. Ik heb 5x en 10x geprobeerd, gezien ik geen verschil merkte, ging ik niet meer geld uitgeven aan 15x en 20x. Dat zijn geen verschillende versies, dat zijn verschillende sterktes.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2013, 18:15
Ikbensoraya
Avatar van Ikbensoraya
Ikbensoraya is offline
Citaat:
Salvia heb je in 5x, 10x, 15x en 20x extract. Ik heb 5x en 10x geprobeerd, gezien ik geen verschil merkte, ging ik niet meer geld uitgeven aan 15x en 20x. Dat zijn geen verschillende versies, dat zijn verschillende sterktes.
Ja dat bedoelde ik sorry dacht ik net pas aan omdertussen ik die drie filmpjes keek :$
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 14:21
Myseri
Myseri is offline
Citaat:
Salvia heb je in 5x, 10x, 15x en 20x extract. Ik heb 5x en 10x geprobeerd, gezien ik geen verschil merkte, ging ik niet meer geld uitgeven aan 15x en 20x. Dat zijn geen verschillende versies, dat zijn verschillende sterktes.
Logisch dat jij alleen maar een lachkick of een leuk gevoel erdoor kreeg, probeer eens x20 of hoger. Als je x20 of hoger probeerd kun je verwachten dat je hallucinaties erdoor krijgt, als je bad gaat kun je in een soort hel belanden.. Maar gelukkig duurd salvia meestal niet langer dan een kwartier of 10 minuten. Salvia is niet een drugs om voor de lol te gebruiken, geloof me.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Logisch dat jij alleen maar een lachkick of een leuk gevoel erdoor kreeg, probeer eens x20 of hoger. Als je x20 of hoger probeerd kun je verwachten dat je hallucinaties erdoor krijgt, als je bad gaat kun je in een soort hel belanden.. Maar gelukkig duurd salvia meestal niet langer dan een kwartier of 10 minuten. Salvia is niet een drugs om voor de lol te gebruiken, geloof me.
Als je alles hebt gelezen, dan weet je dat ik ook hallucinaties heb gehad. Maar nog steeds lijkt het me sterk dat je kunt lopen als je hoger gaat.
En als iemand werkelijk zo achterlijk is om de eerste keer dat hij salvia gaat doen, één van de hogere sterktes te nemen, waarvan er op Azarius staat dat je het enkel moet doen als je zeer tot uiterst ervaren bent en de mensen in de smartshop je heus wel gaan vertellen dat het niet slim is, tja. Pech dan hoor, geen medelijden met je. Darwin-award.

En Salvia is geen drug om voor de lol te gebruiken? Is er een andere reden om een drug te gebruiken dan (drug als medicatie niet meegerekend)? Why the fuck zou je drugs doen als het niet voor de lol is (en verslaving telt niet mee, want je bent ermee begonnen omdat je het voor de lol wou doen).

Oh wacht, ik vergeet prestatieverhogende drugs enzo natuurlijk. Doping. Steroïden, die dingen. Klopt. Maar ik zat in een andere categorie te denken, lijkt me ook logisch ivm de hallucinogenen. Speed om af te vallen kan ook nog. Maar stiekem is dat dus ook voor meer lol. Uiteindelijk doe je alles voor meer plezier in je leven, als 7 tourzeges je dat kunnen brengen of een slanker lichaam...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 01:26
lisa88
lisa88 is offline
Salvia kan heel heftig vallen, maar het duurt niet zolang.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 11:06
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik vond het totaal niet op andere tripmiddelen lijken, ik vond het voornamelijk heel váág.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Salvia trip
Zeratul99
12 30-01-2006 16:02
Drugs & Alcohol Salvia+paddoverslag
E Che Guevara
60 01-08-2005 19:14
Drugs & Alcohol Salvia (uitleg)
apekop123
101 21-12-2003 23:21
Drugs & Alcohol Mijn salvia tripreport (engels)
Verwijderd
28 23-09-2002 01:46
Drugs & Alcohol Mijn Salvia Experience...
Nate
27 19-08-2002 05:59
Drugs & Alcohol Ik wil graag Salvia-ervaringen.
Isa
4 09-08-2002 17:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.